mako
New member
Pysyykö lämmöissä kysyjän vauhdeissa syksyn +15 asteen kelissä ?MS3 eteen ja MS4 taakse toimii aina.
Tai no korjataan +10 asteeseen ku aamulla sillä kuitenkin aloitellaan .
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pysyykö lämmöissä kysyjän vauhdeissa syksyn +15 asteen kelissä ?MS3 eteen ja MS4 taakse toimii aina.
Ouzi wrote: "Metzelerin TD slick vaikuttaa hyvältä ja houkuttaa, onko käyttäjäkokemuksia varikoilta?"
Nyt kesällä on ajettu TD:n takasia 3 kpl ja etusia 2 kpl, n. 3408 ratakilometriä. Eli Alastaron kierroksia n. 1150 kpl. Normi ratapäivän ajelee ilman häiriötä sellaisen 50...60 kierrosta. Eli toi kumiläjä riitti n. 22 A-taron päivälle.
Etusta on vielä hyvin jäljellä ja se on muodossaan. Ajaa vielä 2 päivää jos ei enemmänkin. Takasen jos kääntäisi niin saattaisi korkeintaan päivän ajaa, syytä ehkä tehdä se rauhallisesti. [emoji16]
Noi on ajettu 2 eri kuskin toimesta, 1:26 nopeampi ja 1:35 hitaampi. Kummallakaan kuskilla ei renkaiden suhteen mitään ongelmaa, ei lipsumista ei repeilyä. Lämppärit tietty käytössä ja paineet ohjeistuksen mukaiset.
Omasta puolestani voin TD-rengasta suositella mutta vertailua muihin slickeihin ei ole, ainoastaan korkealaatuisiin kuviorenkaisiin eri valmistajilta. (Michelin, Pirelli, Dunlop, Metzeler, Bridgestone, Continental on ollut)
Niihin nähden TD:n kestävyys on parempi ja ajoltaan aivan eri tasoa, kumiin voi luottaa aivan täysin.
Pyörä/säädöt/kuskin paino yms. tietysti vaikuttaa renkaan valintaan/käyttäytymiseen, nämä tiedot CBR 600 RR:llä, jossa alle 120 HP koneelta. 80 kg kuskit + varusteet.
Läjän tilasin katupyörien renkaiden ohella talvella gp503.de -firmasta.

Aloita sitten heti ajamaan pienellä bensamäärällä , niin opit paljon nopeammin pyörän käytöksen, jarrumerkit , ajolinjat ...Nyt oli sen verran vakuuttavaa että noilla nyybbä-slikseiksi ristimilläni kumeksillahan mä lähen koittamaan
Testeissä kehuttu että toimintalämpöskaala on iso ja noi vauhdit mitä ajettu passaa mulle varmaankin helposti ainaki ens kauden.Eihä sitä toki tiedä, vaikka veistelis seuraavalla ratareissulla taas 10s kierrosajasta jne. ni sitten tarviiki jo kolmannen päivän jälkeen ajatella jotain muuta, kuten heräämistä
Ehkä tulevassa mopossa 125hp takiksella, 180kg tankki puolillaan ja ite oon kevyt 100kg+varusteet niin eiköhän nuo mullakin kestä melkosesti. Siirrän siis oikeiden sliksien hankintaharkinnat melkein tämän myötä tulevaisuuteen.
Joo, huomaa toi mun edellisen postin edit vielä.
Ja Cebari painaa nykyisissä kuosissa vain 148 kg tankki puolillaan, tosin vain henkilövaakalla punnittuna.
![]()
Aloita sitten heti ajamaan pienellä bensamäärällä , niin opit paljon nopeammin pyörän käytöksen, jarrumerkit , ajolinjat ...
Joo nimenomaan hänen suosituksesta tähän päädyin. Hänellä on tehokkaammat pyörät...ja SM:ssä ajelee nyt sitten misukuilla kun niillä pitää mennä...Eikös nicki stydy työnnellyt jotain 1.22 alkuisia, että kyllä siinä rengas jo painetta saa oli pyörän massa mitä vain.
Jos yhtäkkiä ei Conteja sais, niin noi varmaan läksis seuraavana kokeiluun. Etunenkin oikein suunniteltu rungon puolesta käännettäväksi.
Pysyykö lämmöissä kysyjän vauhdeissa syksyn +15 asteen kelissä ?
Tai no korjataan +10 asteeseen ku aamulla sillä kuitenkin aloitellaan .

Mut siinä on se ero että sä osaat ajaa, minä en.Ei kyllä ollu mulla ikinä mitään ongelmaa MS4 etusella vaikka ajoin sillä Motoparkissakin ja siellähän pito ei ole mikään paras mahdollinen. Yleensä ajoin kyl MS3 edessä. Harrastelijalle toi MS4 taakse ja MS3 eteen on semmonen hyvä kombo, joka toimii aina ja kaikkialla.
Just tuota luottoa haen ja se on korvienvälissäkin hakusessa erityisesti takarenkaaseen. Joskus ajoin keskinopeassa ja vanhalla viisaudella nopeus oli "ohitin useammin kuin mut ohitettiin."
Uskon että se vauhti löytyy taas aika nopeaan, kun saa pään formatoitua vuosien jälkeen ajamiseen radalla ja löytää luoton renkaisiin
Avausviestissä eka ratapäiväkäynti (7 kierrosta) vuosiin pohjiksi, siitä niistetty yhdessä ratapäivässä at3:sen päätteeksi 10s pois, ideaalista 12s.
Pää mulla laittaa vastaan vielä mutkaan menossa ja apexin kohtaa tajuan että vauhtia sais olla enemmän, linjat hukassa etenkin lemminkäinen-kikkamutka ja arastelen älyttömästi avata. Kovempi luotto mulla on keulaan trailata sisään mutkaan kuin ajaa sieltä pois.
Eli en usko että nopeus mulla olis kaukana niistä keskinopeen nopeesta päästä, siksi haussa renkaat joissa on varaa jatkoon nopeuden kehittyessä.
Ratamopo kun tulee nyt heti kärkeen ja tarkoitus on tunkea asap at4:lle ja vaikka kvr:lta ottaa couchia jos tökkii eikä kehitys etene, niin järkeillen asialliset renkaat millä pärjää pidemmälle kehityksen myötä, tuntuu ainaki itselle perustelluilta.
Kun ne vielä kestää paremmin ja pito ei oletettavasti häviä kuten vaikka pilot powereissa, niin en keksi yhtään syytä olla ostamatta sopivia sliksejä saman tien kun ne on vielä edullisempikin.
Kuuntelen toki perusteluja mielelläni jos hyviä pointteja tulee mieleen ja koitin tuossa omaa näkemystäni/taustaa/ajatuksia avata mahdollisimman paljon keskustelun pohjaksi.
En vittullakseni jos Turkulainen suoruus siltä vaikuttaa![]()

Jatketaan tähän nyt sit höpinöitä
Eli ratamopo kotiutui tänään, mukaan tuli paljon kaikenlaista ja täytyy niitä sorttailla.
Suurimpina varakone, toiset takovanteet ja vetolevy. Kaato-osaa vähäsen, kaikki jäähdyttimet ym.
Nyt alusta ja jarrut läpi, kaikki kireälle ja tarpeelliset loctitella. Katteet korjuuseen ja maaliin, etukatteen halkeama näkyykin yläosassa ja takakatteessa toispuolella pienehkö yläpuolella.
Koeajolta täytyy sanoa, et tuo alusta ja jarrut!!! Voi jeegena!!! Oon ollu todella tyytyväinen siihen mitä TL:lle oon saanu tehtyä mut tää on jotain ihan muuta
Eli tavotteena perusasoista läpikäyty pyörä, hieman siistittynä, niin että turvallisin mielin voi lähteä 17.-19. mp-tuen päättäjäisiin ajelemaan itseään ja pyörää itseensä sisään. Moni varmaan tunnistaa pyörän ja kiitokset täälläkin myyjälle. Hyvään taloon pääsi
![]()
Tuu sitten päätösviikonloppuna varikolla vaan nykimään hihasta tarpeen mukaan, tai pystytä vaikka leiri mun viereen - kauppaan kuuluu hyvä supportti![]()

Periaatteessa tämä. Ei mulla kummastakaan kaadosta varsinaisesti jäänyt mitään traumoja tai pelkotiloja, mutta kaadon jälkeen muutama kerta kyseisessä mutkassa astetta varovaisemmin käänsi mutkaan tai avas varovaisemmin. Mut ei siin menny ku pari kierrosta ni sen saman mutkan veti jo täysillä.Miten ootte päässy näistä yli?
Ajamalla ajan myötä, kiristämällä tekemistä pikkuhiljaa