t33muki
New member
Ongelma ratkesi vaihtamalla kotona toinen takavanne, ...
Mittaapa taka-absikehän etäisyys anturiin molemmilla vanteilla. Voisi selittää homman.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ongelma ratkesi vaihtamalla kotona toinen takavanne, ...
Riippuu myös hyvin paljon siitä mikä softa ecussa on ja mitkä DTC kartat?Mä olen ajellut rataa 200/60 ja 180/60 Metzelerillä sekä 195/65 Dunlopilla, enkä ole säätänyt RCK:lla renkaan halkaisijoita noiden väillä - mun puuperse ei ole havainnut luistotuntumassa eroavaisuuksia, vaikka varmaan niitä on. Dataa kun silloin tällöin katselee, niin joku 10-14 % tuntuu olevan yleisesti luistoa mutkissa riippumatta rengaskoosta, mutta mitään tarkkaa analyysiä en ole noiden välillä tosiaan tehnyt.
Riippuu myös hyvin paljon siitä mikä softa ecussa on ja mitkä DTC kartat?
Onko kellään joutilaana +1 ja +2 takarissoja? 520.
Edit. 2015 kyseessä eli lienisi siis 46&47
Tuosta ihan mutulla arvaillen siellä voisi olla sellaset kartat jotka eivät menoa rajoita, vain pehmentävät luistoa, ja siitä syystä myöskään ei juurikaan huomaa eroa eri rengaskoon välillä. Taviksen kannattaa ottaa huomioon se että ko kisakuskikartat ei nappaa perää kiinni jos se lähtee sen takia että kuski vääntää lisää kaasua, ts kaasulla säädetään vain sladin leveyttä.Pitää kattoa oisko mulla joku screenshotti niistä jossain - ei ole piuhaa tällä hetkellä, niin sen kummemmin ei pääse perkaamaan.
Voi olla jopa Pennan ajoilta peräisin ne kartat.
Kun en tiedä paremmasta, niin en ole osannut kaivata muutosta.
Eipä oo, mutta ootko harkinnu eturattaan vaihtoa? 16/44 on minusta aika passeli yleisvälitys Suomen radoille.
Mulla on nyt 16/45 ja se oli hyvä vakiorengastuksella. 200/60 tuntuu vähän pitkältä Motoparkissa ja Kymillä, eritoten kun en oikein tuota vaihdepoljinta osaa käyttää..
Kuulostaa kyllä pirun lyhyeltä, jos vielä tuosta 16/45 -setistä meinaat tihentää. Makuasioita tietysti osin, mutta bemari jaksaa kyllä mennä, vaikkei se aina sellaiselta repimiseltä tuntuisikaan.
-15 malliin ymmärtääkseni kasvoi takarissa vakioksi tuohon 45. Esim gearing commanderin mukaan 190/55 ja 200/60 ero olisi vähän alle 2 piikkiä takana. Eli jos haluaisi saman välin kuin vakiorengastus ja -1 edessä niin pikkuisen pitäisi taakse laittaa lisää.
Mä olen niin laiska vaihtamaan kolmoselta pienemmälle että motoparkin taka- ja lähtösuorilla meinaa jäädä vähän telineisiin nykyväleillä.
En osaa buimurin rattaisiin kommentoida, mutta nuo rengaskokojen korkeudet on ihan mallikohtaisia.
Mulla on nyt 4 eri 190/55 kokoista rengasta ja niitä kun vertaili keskenään niin yli 3cm on halkaisijassa eroa,
eli kannattaa niitä hieman tsuumailla että kuinkas korkea se oikeasti onkaan jos sen mukaan meinaa rissoja vaihtaa.
En osaa buimurin rattaisiin kommentoida, mutta nuo rengaskokojen korkeudet on ihan mallikohtaisia.
Mulla on nyt 4 eri 190/55 kokoista rengasta ja niitä kun vertaili keskenään niin yli 3cm on halkaisijassa eroa,
eli kannattaa niitä hieman tsuumailla että kuinkas korkea se oikeasti onkaan jos sen mukaan meinaa rissoja vaihtaa.
Tuo pitää mm. renkaiden suhteen paikkansa ja on erinomainen esimerkki "miinasta", jonka päälle
niin helposti lähtee rakentamaan asioita eteenpäin..... mutta väärälle pohjalle ja kohta on
pakka taas pahasti sekaisin.
Mikä helvetin miina ?
Kohta se miina räjähtää!Virheellinen olettama