S1000RR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen mitä olen googlailemalla löytänyt tietoa vanteen holkeista, OEM-osaluettelot jostakin syystä antavat samoja osanumeroita eri vuosimalleille, mutta esimerkiksi Alpha racingillä on eri koot 12 vuosimallista alkaen ja tätä ennen tehdyille. Eli Scuuban muistikuvaa tämä tukisi :)

Itselläni oli sama rataspakka molemmissa vanteissa ja samat holkit uloimpina (Distance bush?)

Täytyy viikonloppuna vertailla molempia vanteita asennettuna ja mitata tuo abs-kehän ja anturin väli, niin on ainakin yhden askeleen viisaampi. Kiitoksia vinkeistä.

Jatkotarkistusten myötä selvisi, että molemmat vanteet olivat samalla tuotenumerolla ja holkit olivat oikeat. Säätämällä "ongelmallisen" vanteen abs anturin etäisyyttä tasaiseksi (kiekko ei ollut aivan suorassa), pyörä teki renkaan tunnistuksen onnistuneesti. Nyt siis tässäkin vanteessa oli 190/55 rengas, joten eri rengaskoon tunnistaminen jää mysteeriksi ensi kevääseen asti :D

Mä olen ajellut rataa 200/60 ja 180/60 Metzelerillä sekä 195/65 Dunlopilla, enkä ole säätänyt RCK:lla renkaan halkaisijoita noiden väillä - mun puuperse ei ole havainnut luistotuntumassa eroavaisuuksia, vaikka varmaan niitä on. Dataa kun silloin tällöin katselee, niin joku 10-14 % tuntuu olevan yleisesti luistoa mutkissa riippumatta rengaskoosta, mutta mitään tarkkaa analyysiä en ole noiden välillä tosiaan tehnyt.

Mä olen ajellut rataa 200/60 ja 180/60 Metzelerillä sekä 195/65 Dunlopilla, enkä ole säätänyt RCK:lla renkaan halkaisijoita noiden väillä - mun puuperse ei ole havainnut luistotuntumassa eroavaisuuksia, vaikka varmaan niitä on. Dataa kun silloin tällöin katselee, niin joku 10-14 % tuntuu olevan yleisesti luistoa mutkissa riippumatta rengaskoosta, mutta mitään tarkkaa analyysiä en ole noiden välillä tosiaan tehnyt.
Riippuu myös hyvin paljon siitä mikä softa ecussa on ja mitkä DTC kartat?

Riippuu myös hyvin paljon siitä mikä softa ecussa on ja mitkä DTC kartat?

Pitää kattoa oisko mulla joku screenshotti niistä jossain - ei ole piuhaa tällä hetkellä, niin sen kummemmin ei pääse perkaamaan.
Voi olla jopa Pennan ajoilta peräisin ne kartat.
Kun en tiedä paremmasta, niin en ole osannut kaivata muutosta.

Pitää kattoa oisko mulla joku screenshotti niistä jossain - ei ole piuhaa tällä hetkellä, niin sen kummemmin ei pääse perkaamaan.
Voi olla jopa Pennan ajoilta peräisin ne kartat.
Kun en tiedä paremmasta, niin en ole osannut kaivata muutosta.
Tuosta ihan mutulla arvaillen siellä voisi olla sellaset kartat jotka eivät menoa rajoita, vain pehmentävät luistoa, ja siitä syystä myöskään ei juurikaan huomaa eroa eri rengaskoon välillä. Taviksen kannattaa ottaa huomioon se että ko kisakuskikartat ei nappaa perää kiinni jos se lähtee sen takia että kuski vääntää lisää kaasua, ts kaasulla säädetään vain sladin leveyttä.

Eipä oo, mutta ootko harkinnu eturattaan vaihtoa? 16/44 on minusta aika passeli yleisvälitys Suomen radoille.

Mulla on nyt 16/45 ja se oli hyvä vakiorengastuksella. 200/60 tuntuu vähän pitkältä Motoparkissa ja Kymillä, eritoten kun en oikein tuota vaihdepoljinta osaa käyttää..

Viimeksi muokattu:
Mulla on nyt 16/45 ja se oli hyvä vakiorengastuksella. 200/60 tuntuu vähän pitkältä Motoparkissa ja Kymillä, eritoten kun en oikein tuota vaihdepoljinta osaa käyttää..

Kuulostaa kyllä pirun lyhyeltä, jos vielä tuosta 16/45 -setistä meinaat tihentää. Makuasioita tietysti osin, mutta bemari jaksaa kyllä mennä, vaikkei se aina sellaiselta repimiseltä tuntuisikaan.

Kuulostaa kyllä pirun lyhyeltä, jos vielä tuosta 16/45 -setistä meinaat tihentää. Makuasioita tietysti osin, mutta bemari jaksaa kyllä mennä, vaikkei se aina sellaiselta repimiseltä tuntuisikaan.

-15 malliin ymmärtääkseni kasvoi takarissa vakioksi tuohon 45. Esim gearing commanderin mukaan 190/55 ja 200/60 ero olisi vähän alle 2 piikkiä takana. Eli jos haluaisi saman välin kuin vakiorengastus ja -1 edessä niin pikkuisen pitäisi taakse laittaa lisää.

Mä olen niin laiska vaihtamaan kolmoselta pienemmälle että motoparkin taka- ja lähtösuorilla meinaa jäädä vähän telineisiin nykyväleillä.

-15 malliin ymmärtääkseni kasvoi takarissa vakioksi tuohon 45. Esim gearing commanderin mukaan 190/55 ja 200/60 ero olisi vähän alle 2 piikkiä takana. Eli jos haluaisi saman välin kuin vakiorengastus ja -1 edessä niin pikkuisen pitäisi taakse laittaa lisää.

Mä olen niin laiska vaihtamaan kolmoselta pienemmälle että motoparkin taka- ja lähtösuorilla meinaa jäädä vähän telineisiin nykyväleillä.

En osaa buimurin rattaisiin kommentoida, mutta nuo rengaskokojen korkeudet on ihan mallikohtaisia.
Mulla on nyt 4 eri 190/55 kokoista rengasta ja niitä kun vertaili keskenään niin yli 3cm on halkaisijassa eroa,
eli kannattaa niitä hieman tsuumailla että kuinkas korkea se oikeasti onkaan jos sen mukaan meinaa rissoja vaihtaa.

En osaa buimurin rattaisiin kommentoida, mutta nuo rengaskokojen korkeudet on ihan mallikohtaisia.
Mulla on nyt 4 eri 190/55 kokoista rengasta ja niitä kun vertaili keskenään niin yli 3cm on halkaisijassa eroa,
eli kannattaa niitä hieman tsuumailla että kuinkas korkea se oikeasti onkaan jos sen mukaan meinaa rissoja vaihtaa.

Juu siis kyllä tuota on tuollaisenaan jo kokeiltu ja sen perusteella lyhyempää välitystä aion testata. Kunhan tuolla gearing commanderilla ampuilin vähän sinnepäin.

Tuo pitää mm. renkaiden suhteen paikkansa ja on erinomainen esimerkki "miinasta", jonka päälle
niin helposti lähtee rakentamaan asioita eteenpäin..... mutta väärälle pohjalle ja kohta on
pakka taas pahasti sekaisin.

Tuo pitää mm. renkaiden suhteen paikkansa ja on erinomainen esimerkki "miinasta", jonka päälle
niin helposti lähtee rakentamaan asioita eteenpäin..... mutta väärälle pohjalle ja kohta on
pakka taas pahasti sekaisin.

Mikä helvetin miina ?

Ei mennyt kauden loputus ihan kuten oli ajatus. Nyt kun tapahtumasta rupeaa olemaan kuukausi ja omat henkiset kolhut on taphtuneesta korjaantunut niin kehtaa puhua julkisestikin.

Syyskuun lopussa päätin että ajan vielä yhden työkeikan moskarilla kun seuraavan päivänä oli tarkoitus ajella mopo talvehtimaan vanhusten lämpöiseen talliin ku omassa on auto projekti vielä levällänsä. No se oli torstai aamu ja lämmintä +4. Laitoin motskarin käyntiin autokatoksessa ja rupesin sitten päällä istuen potkuttelemaan taaksepäin. Katoksen jälkeen piha viettää reilusti kadulle ja rupesin siinä katoksesta pois päästyä kääntämään pyörää, jotta saisin keula edellä lähteä kadulle. Kääntäessä pyörää horjahdin oikealle ja onnistuin potkaisemaan vasemmalla jalalla vaihdepolkimeen. :blink::blink::blink:

No jokainen varmaan arvaa jo lopputuleman. Pyörähän ei sammunutkaan kun oli kylmä keli + pyörä oli kallistuneena ja ryyppy päällä kierrokset olivat korkealla. Takarengas rupesi sutimaan ja heitti persuksen sivulle ja siinä se koko komeus oli kyljellänsä. No tulipahan selväksi että Bemarin SOS systeemi toimii, onneksi sen voi keskeyttää.

Vauriot tuosta onnettomasta tapahtumasta järkyttävät. Paikaltaan ku kaadat pyörän niin runko pääsee kosketuksiin maan kanssa, tässä tapauksessa asfaltin. Kaatumatatit olisi pelastanut paljolta ja nämä on ehdottomasti asennettava ennen kuin ajokausi ensi keväänä alkaa.

No vakuutuksethan on kyllä kunnossa, mutta silti kyllä ketuttaa koko tapahtuma. Kustannusarvio korjaukselle 8300 €. :sad:

Back