S1000RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos haluaa pysyä alkuperäisessä 5w-40 viskositeetissa niin outletmotosta saap motulia n. 35€/4L. Tietty ihan yhtä pönttöä ei postien takia (15€) ehkä kannata.
 
Toisesta keskustelusta lainaus:

Osanumero 83 30 0 413 585. Biketeam tietää, kun kerrot, että "12 V CAN väylästä ulos". Niillä on niitä laatikollinen hyllyssä.
Hinta on jotain 15.- €
 
Toisesta keskustelusta lainaus:

Osanumero 83 30 0 413 585. Biketeam tietää, kun kerrot, että "12 V CAN väylästä ulos". Niillä on niitä laatikollinen hyllyssä.
Hinta on jotain 15.- €

Mutta tossa on nähdäkseni piuhat mukana? Tommottii multa löytyy mutta haaveilin josko saisi homman tehtyä niin, ettei tarvitsisi katkoa/jatkaa johtoja. Sekään tietty mikään homma ole mutta harvoin on omat jatkokset parantanu minkään toimintaa :)
 
Siis tuo piuha on pyörässä olevan liittimen vastakappale, jos haluaa liittää siihen jonkin laitteen, navi tms.

Yksi pinni on maa, yksi plussa (minuutin aikakatkaisu kun virrat pois) ja yksi nopeustieto pulsseina.
 
Siis tuo piuha on pyörässä olevan liittimen vastakappale, jos haluaa liittää siihen jonkin laitteen, navi tms.

Yksi pinni on maa, yksi plussa (minuutin aikakatkaisu kun virrat pois) ja yksi nopeustieto pulsseina.

Tokitoki. Olen siis törkkäämässä tuohon virran ulosottoa. Timerille varattu piuha jää tyhjäksi.

Haluaisin laittaa piuhat suoraa tuohon liittimeen niin saisin johdotukset vähän siistimmäksi ja vähemmillä jatkoksilla. Sen kummemmasta taikuudesta tässä ei ole kyse.
 
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001249/MTX-Automotive-purkutyokalusarja-autosahkoliittimille


7001249.jpg
 
Tokitoki. Olen siis törkkäämässä tuohon virran ulosottoa. Timerille varattu piuha jää tyhjäksi.

Haluaisin laittaa piuhat suoraa tuohon liittimeen niin saisin johdotukset vähän siistimmäksi ja vähemmillä jatkoksilla. Sen kummemmasta taikuudesta tässä ei ole kyse.

Aha. Jos liittimiltä haluaa välttyä, niin piuhat poikki muutama sentti liittimestä ja juotokset peliin. Nykyisen liittimen voi palauttaa paikalleen sitten juottamalla jos tarvii. Kutistesukalla eristys.
 
Saako 15-16 mallin kaasua nopeutettua kotikonstein/Suomessa muuten kuin kapulan vaihtamalla?

Saksan serkut tekisi muttei tuokaan ihan ilmaista ole. Kapulan vaihtamalla onnaisi mutta elän vielä valheessa, että ajaisin joskus tuolla yli 5km yhtämittaisen matkan kadulla joten lämppäri olisi kiva säilyttää. Kaipa jonkun lämmityselementin saisi accosatoonkin mutta jos nyt vakiolla selviäisi..

https://www.rs2e.de/en/services-prices/catalog-bmw-motorrad
 
Onko kukaan ajellut perätysten vakiopaloilla ja brembon sc/sr -paloilla? Oliko merkittäviä eroja suuntaan tai toiseen?

Tällä hetkellä molempia on samaan hintaan tarjolla. Itsellä nyt sc:t jotka on ihan ok mutta jos orkkikset on paree niin miksi ei.
 
Navigatiosta.

Päivitin just vm:sta 2012 vm:iin 2021.

Mulla oli aiemmassa "hieno keppiteline" Zümo 590LM:lle. Noh, eihän sille ollut tilaa udessa ohjaustangossa.

Nyt 2500km testanneena pyörän mittaristoon integroitua BMW-"Navigaatiota", havainnoin sen olevan ihan pska. (Syitä on monia, enkä lähde niitä tässä erittelemään).

Olisi kiva saada Zümo takaisin kun kuitenkin olemme loogisia ystäviä.

Onkohan ohjaustangon keskiruuvi ainoa mahdollisuus? Onko parempia ideoita?
 
Tuli hommattua 2015 S1000RR ratakäyttöön ja nyt kun laittoi sliksiä alle, tulikin jo ensimmäinen ihmetyksen aihe vastaan. Manuaali sanoo, että rengaskoon muuttuessa virallinen huolto voi tehdä koon muutoksen. Olin siinä uskossa, että vakio ECU olisi itse osannut tehdä rengaskoon kalibroinnin mutta brittifoorumeiltä löytyi viitteitä, että 2015 alkaen on tullut tähän muutosta.

Ainakin 195/65 Dunlop sai ABS & DTC valot palamaan pyörää kokeillessani. Onko muilla kokemuksia tästä aiheesta?
 
Tuli hommattua 2015 S1000RR ratakäyttöön ja nyt kun laittoi sliksiä alle, tulikin jo ensimmäinen ihmetyksen aihe vastaan. Manuaali sanoo, että rengaskoon muuttuessa virallinen huolto voi tehdä koon muutoksen. Olin siinä uskossa, että vakio ECU olisi itse osannut tehdä rengaskoon kalibroinnin mutta brittifoorumeiltä löytyi viitteitä, että 2015 alkaen on tullut tähän muutosta.

Ainakin 195/65 Dunlop sai ABS & DTC valot palamaan pyörää kokeillessani. Onko muilla kokemuksia tästä aiheesta?
Tosta on aina ollu netissä kissanhännänvetoa, että kalibroiko se ite vaiko eikö, ja jos niin missä olosuhteissa. Ja voi myös olla että siinä on aluekohtaisia eroja, eli mitä säädökset milläkin alueella/maassa sallii ecun itse tehdä.
Enihau, kannattaa ainakin kokeilla että ajaa vaikka kilsan pari tasaisella nopeudella jollain suoralla. Jos se sillä ei sitä kalibroi, niin tuskimpa sitten ollenkaan.
Siitä olen 100-varma että jotku vehkeet kalibroi, lähde; bemarin hultokouluttaja bemarin keskuksessa munchenissä. Mut sitä tosiaan en tiedä mitkä ja mitkä ei.

Ja ratavehkeen kanssa kannattaa ehdottomasti flässätä ecu (https://www.rs2e.de/en), ellei jo ole flässätty, ja aktivoida siinä samalla se että pääsee ite käsiksi ecuun. Toki se datakaapeli nykysin maksaa mansikoita, ja en tiedä tekeekö joku kopioita ja mihin hintaan.
 
Tosta on aina ollu netissä kissanhännänvetoa, että kalibroiko se ite vaiko eikö, ja jos niin missä olosuhteissa. Ja voi myös olla että siinä on aluekohtaisia eroja, eli mitä säädökset milläkin alueella/maassa sallii ecun itse tehdä.
Enihau, kannattaa ainakin kokeilla että ajaa vaikka kilsan pari tasaisella nopeudella jollain suoralla. Jos se sillä ei sitä kalibroi, niin tuskimpa sitten ollenkaan.
Siitä olen 100-varma että jotku vehkeet kalibroi, lähde; bemarin hultokouluttaja bemarin keskuksessa munchenissä. Mut sitä tosiaan en tiedä mitkä ja mitkä ei.

Ja ratavehkeen kanssa kannattaa ehdottomasti flässätä ecu (https://www.rs2e.de/en), ellei jo ole flässätty, ja aktivoida siinä samalla se että pääsee ite käsiksi ecuun. Toki se datakaapeli nykysin maksaa mansikoita, ja en tiedä tekeekö joku kopioita ja mihin hintaan.

Kiitokset, melko ristiriitaisia tietoja aiheesta tosiaan löytää. Täytyy huomenna kokeilla pidempi pätkä varikolla mitä laite tuumaa. Täytynee myös kokeilla eri asetusta DTC painikkeella: https://www.rs2e.de/en/tech-corner/tire-radius-bmw-motorrad

Tuosta ei minulle tosin aukene, onko tuo ympätty heidän Race mappiin vai toimiiko vakiolla, no huomenna kokeilen.

Tietääkseni tässä ei lastua ole flässätty, mutta täytyy tutkailla ja varmistaa tuo.
 
Kiitokset, melko ristiriitaisia tietoja aiheesta tosiaan löytää. Täytyy huomenna kokeilla pidempi pätkä varikolla mitä laite tuumaa. Täytynee myös kokeilla eri asetusta DTC painikkeella: https://www.rs2e.de/en/tech-corner/tire-radius-bmw-motorrad

Tuosta ei minulle tosin aukene, onko tuo ympätty heidän Race mappiin vai toimiiko vakiolla, no huomenna kokeilen.

Tietääkseni tässä ei lastua ole flässätty, mutta täytyy tutkailla ja varmistaa tuo.
Jos se oikeasti on vakioecu, niin ihan sama mikä vuosimalli, niin se on ihan vitun sysipaska rata-ajoon, niin kuin mikä tahansa vakioecu. Koska saastedirektiivit.
Kun on ajanut radalla vakioeculla ja flässätyllä, niin ymmärtää sen eron.
Vakioecun ongelma on varsinkin moottorijarru, nollakaasu, takaisin kaasulle, pintakaasu. Se vaan ei vittu toimi rata-ajossa, tökkii niin vitusti.
Flässätyssä noi kaikki ongelmat on poistettu ja kaasuvaste (noissa tapauksissa) on erittäin pehmeä ja mitään häiriötä ajamiseen aiheuttamaton.

Ainiin, ja unohtu, jos vakioecu, niin DTCn kartat on ihan vitun rajottavat, koska niiden on pakko rajottaa, ihan millä tahansa säädöillä, ettei tuu korvaus/lakijuttuja jne.
Sitten taasen flässätyllä saat vetää ihan niin komeet hi-siderit kuin halutat JOS sulla on semmoset kartat DTClle.
Mun DTC lässynlässyä voi lukee tuolta: http://www.mprata.fi/index.php?topic=1229.0
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hommattua 2015 S1000RR ratakäyttöön ja nyt kun laittoi sliksiä alle, tulikin jo ensimmäinen ihmetyksen aihe vastaan. Manuaali sanoo, että rengaskoon muuttuessa virallinen huolto voi tehdä koon muutoksen. Olin siinä uskossa, että vakio ECU olisi itse osannut tehdä rengaskoon kalibroinnin mutta brittifoorumeiltä löytyi viitteitä, että 2015 alkaen on tullut tähän muutosta.

Ainakin 195/65 Dunlop sai ABS & DTC valot palamaan pyörää kokeillessani. Onko muilla kokemuksia tästä aiheesta?

Tarkista että eturengas on oikein päin eli abs kehä on anturin puolella :P
 
Tarkista että eturengas on oikein päin eli abs kehä on anturin puolella :P
Ääni tälle. :D
2015 eteenpäin saa vakio ecun softan muutettua bemarillakin, kun ostaa RCK3 päivityksen. Lataavat uuden tiedoston ecuun ja sit kättä taskuun. Ja samalla tietty se kaapeli hankkien, jotta pääsee muuttaan rengaskoot, sytkät, bensat yms.
 
Pitihän se eturengas ensimmäisenä tarkistaa mutta tästä ei ollut kyse :D

Ongelma ratkesi vaihtamalla kotona toinen takavanne, joka tässä oli asennettuna aiemminkin katurenkaalla. Pyörä aktivoi abs:n ja luistonneston muutaman metrin ajon jälkeen.

Viikonloppuna koitin toisella vanteella ajella usean kilometrin kahdella eri ratakumilla, joista toinen oli vakiokoon profiili, eli 190/55. Tälläkään pyörä ei suostunut aktivoimaan avustimia.

Ainakaan lyhyellä tsekkauksella ei ongelmallisen vanteen abs kehässä ollut vinoumaa tms. Kehän etäisyyttä anturista ei tullut tsekattua, en osaa sanoa onko vanteet samasta vuosimallista ja onko mallivuosien 2010-2017 vanteissa eroja?
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma ratkesi vaihtamalla kotona toinen takavanne, joka tässä oli asennettuna aiemminkin katurenkaalla. Pyörä aktivoi abs:n ja luistonneston muutaman metrin ajon jälkeen.

Ainakaan lyhyellä tsekkauksella ei ongelmallisen vanteen abs kehässä ollut vinoumaa tms. Kehän etäisyyttä anturista ei tullut tsekattua, en osaa sanoa onko vanteet samasta vuosimallista ja onko mallivuosien 2010-2017 vanteissa eroja?
Jos ny en ihan väärin muista, niin 2008-11 ja 2012+ holkit on eri koska rataspakan paksuus on eri. Eli jos vaihtaa pelkän vanteen niin pitäsi toimia ok. Jos taas vaihtaa rataspakankin, niin pitää olla saman vuosikerran holkki. Jarrun puolen holkki muistaakseni kaikissa sama.
Ja lisäksi jos sekoittaa oikean ja vasemman puolen holkit keskenään (en tiedä/muista onko mahdollista), niin takarengas on muutaman millin väärässä kohtaa, eli absi anturi on liian kaukana, joten abs/dct ei toimi.
 
Back
Ylös