1100XX (Blackbird)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Höm höm..aattelin täs
idea3.gif
et kun meittii tääl ihan mukava määrä kuiteskii on, ni miltäs kuulostas ens kesälle esim. rastaiden only -ratapäivä..? Jossakin päin muailmaa, heittäkee ajatuksia
062802jumpie_prv.gif

Olis siel sitte kaakattimii oikeen radallinen!
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
 
Mitenkäs on kokemusta takarenkaasta jos laittais 190/50,ihan vain ulkonäöllisestä syystä
cool.gif

Kehän mitta pysyy miltein samana,vaikuttaako paljonkin ajo-ominaisuuksiin tuo leveys/profiili
 
Mitenkäs on kokemusta takarenkaasta jos laittais 190/50,ihan vain ulkonäöllisestä syystä  
cool.gif

Kehän mitta pysyy miltein samana,vaikuttaako paljonkin ajo-ominaisuuksiin tuo leveys/profiili

Mä olen ajellut yhden kumin k.o. profiililla, en huomannut vaikutusta ajo-ominaisuuksiin - en tosin ulkonäköönkään...  
wink.gif
No, k.o. renkaalle ei osunut yhtään keski-euroopan reissua, joten ei kommenttia mahd vaikutuksesta nopeaan ajoon (>200km/h) tai mutkamäkiin... Gummi oli MEZ4 ja kulahti loppuun supernopeasti, alle 7tkm köröttelyn jälkeen... Oliskohan ollut paineet pielessä...
idea3.gif
 
Ehtoota!

Koitin haulla etsiä, mutta en oikein löytänyt kokemuksista Dynojetin suutin satsista kaasari bläkkäreissä.

Eli pyörä on vm-97 johon on vaihdettu Micronin sliparit ja tuntuu vähän "röpeltävän" alakierroksilla kaasun ollessa kunnolla auki(teki kyllä ennen slipareidenkin vaihtoa
cool.gif
), n.6-7krpm jälkeen vetää kyllä hienosti.

Eli kannattaako laittaa tuo suutin satsi ja käyttää pyörä sen jälkeen kaasarien synkkauksessa ja ehkä jopa penkissä säädettävänä? Vai onko ihan rahojen haaskausta.

N. 3viikkoa ollut kortti ja n.2tkm kilsaa takana. On kyllä pitkälle ihmiselle hyvä pyörä ajaa matkaakin ja kulkukin kohillaan
biggrin.gif
 
Kuulostas siltä että saa liikaa soppaa.. mulla oli sama vika!
Vaihon suuttimet 155->150 parani huomattavasti
smile_org.gif
 
Onkos kellään kokemusta vaihdenäytöstä xx:ssä? Itteä kiinnostas laittaa, mietin vaan minkälaisen (Acumen vai G.P.T) ja missä olis paras paikka.
 
Nyt kun täällä näyttää olevan paljon juttua tupla-äxistä niin ajattelimpa itsekkin lisätä vettä myllyyn.

Milläs öljyillä te olette ajelleet, ja milä kokemuksilla?

Entäs mitä mieltä olette, kannattaako pyörää huollattaa kilometrien mukaan vai huoltokirjassa esiintyvien kuukausien mukaan, jos pyörä seisoo talvet lämpimässä tallissa, ja kesäisin ei tule huoltovälin tarvitsemaa kilometrimäärää?Tietenkin vois ajatella, että jos seisois kylmässä tallissa niin kannattais huollattaa jopa kuukausien mukaan, jos kesäisin ei tulis huoltovälien tarvittemia kilometrejä.
Oma XX oli ollut edellisellä omistajalla tosi vähällä käytöllä - mittarissa nyt 14 tkm, vm '04 - ja oli säilyttänyt sitä koko ajan lämpösessä tallissa. Mietin tuossa, että kannattaisko enskeväänä vaihtaa jarru- ja kytkinnesteet, vaikka oikea vaihto on vasta 18 tkm:ssa, mutta nesteitä ei ole mahdettu vielä vaihtaa koskaan.
 
Nyt kun täällä näyttää olevan paljon juttua tupla-äxistä niin ajattelimpa itsekkin lisätä vettä myllyyn.

Milläs öljyillä te olette ajelleet, ja milä kokemuksilla?

Entäs mitä mieltä olette, kannattaako pyörää huollattaa kilometrien mukaan vai huoltokirjassa esiintyvien kuukausien mukaan, jos pyörä seisoo talvet lämpimässä tallissa, ja kesäisin ei tule huoltovälin tarvitsemaa kilometrimäärää?Tietenkin vois ajatella, että jos seisois kylmässä tallissa niin kannattais huollattaa jopa kuukausien mukaan, jos kesäisin ei tulis huoltovälien tarvittemia kilometrejä.
Oma XX oli ollut edellisellä omistajalla tosi vähällä käytöllä - mittarissa nyt 14 tkm, vm '04 - ja oli säilyttänyt sitä koko ajan lämpösessä tallissa. Mietin tuossa, että kannattaisko enskeväänä vaihtaa jarru- ja kytkinnesteet, vaikka oikea vaihto on vasta 18 tkm:ssa, mutta nesteitä ei ole mahdettu vielä vaihtaa koskaan.
Öljynä Hondan oma GN-4

Kilometrien mukaan.
Tuossa tapauksessa kannattaa uusia kaikki nesteet keväällä.

Miksi pyöriä hommataan seisomaan?
Omalla on ajettu jo enemmän vaikka nyt on vasta sen ensimmäinen kausi...
 
Tuo GN4 on vissiin oikeasti hyvä öljy, vaikka onkin mineraaliöljy?Paljon sitä kyllä kehutaan ja mahtoi olla se vielä hondan suositus xx:ään.
Onko kukaan testannu Repsol sintetico 10w-40?
 
Miksi pyöriä hommataan seisomaan?

Itse olen ajanut kaudessa nyt kolmena viimeisenä vuonna max 4-6tkm/vuosi.

Kun sitä on uusiomotoristi, on talonpito, kolme lasta ja muutakin elämää, niin ei sitä vaan kilometrejä ole kertynyt. Tavallaan pettymyskin tuo on. Autolla kyllä tulee tänä vuonna 35-40tkm eli kuutisen sataa tuntia autonpenkillä istumista.  
mad.gif


Nuo vähät mopokilometrit ovat olleet hyviä kilometrejä, vastapainoa. Toivottavasti ensi kesänä kahden pojankin kanssa tulee yhteisiä kilometrejä. Nuorimmalle ollaan hommaamassa juuri piikki-projektia.  
cool.gif
 
Kysymys XX:n alkuperäiseen värikoodiin liittyen. Eli mikä tietääkö joku suoraan lonkalta mikä on Hondan alkuperäisen grafiitinharmaan värin värikoodi tai mistä löydän sen? Tyyppikilvestä tms? Netistä jostain? Entä mistä pieni määrä tuota maalia olisi mahdollista/järkevää ostaa?

Kyseessä siis tämä väri:
bikepics-1469264-800.jpg
 
Kysymys XX:n alkuperäiseen värikoodiin liittyen. Eli mikä tietääkö joku suoraan lonkalta mikä on Hondan alkuperäisen grafiitinharmaan värin värikoodi tai mistä löydän sen? Tyyppikilvestä tms? Netistä jostain? Entä mistä pieni määrä tuota maalia olisi mahdollista/järkevää ostaa?

Kyseessä siis tämä väri:
Mä ostin pannariin kivenhakkaamia varten  paikkamaalia  paikallisesta automaalaamosta värikoodin mukaan pilttipurkissa,edullista ja tulee oikea väri.
 
Mitäs on XX:n omistajat talven pimeinä iltoina moponsa eteen tehneet? Onko joku joutunut ihan korjamaan Hondaansa (tuskin sentään) vai onko mennyt ihan perushuoltoihin aika. No joku ei kenties ole koskenutkaan koko härveliin.

Itse olen puuhastellut jotain pientä iltojen ratoksi, kuten:

-Uudet ketjut/rattaat tuli vaihdettua.
-Edellisen ohessa käytin takahaarukan irti, tarkastin laakerit ja laitoin niihin tuoreet rasvat.
-Takaiskari meni uusiksi samoin tein (Wilbers).
-Venttiilien välykset tuli tarkastettua.
-Kahvanlämmittimetkin piti laittaa. Kalvomallit vanhojen tuppien alle.
-Pro-oilerin asennus on vielä hieman vaiheessa, mutta sellainenkin tulossa.
-Uudet tulpat odottaa vaihtoa hyllyssä.

...että sellaista. Olen ahkeruudellani yllättänyt jopa itseni  
tounge.gif
. Kyllä kelpaa keväällä lähteä taas tien päälle, kun on vehkeet kunnossa.
 
Enpä ole moneen kuukauteen edes nähnyt koko vehjettä... Keväällä sitten taas ready to rock.

Xenonit ja tupakinsytytinpistorasia odottelisi kyllä asennusta...
 
Jaa nyt kun tuli puheeksi....
tounge.gif

Kesällä vielä ajattelin että onneks on kerranki pyörä jolle ei tarvii tehdä muuta kuin vaihtaa eturengas talven aikana... Toisin kävi, homma lähti lapasesta ja nyt alkaa olemaan moottoria lukuunottamatta koko pyörä läpikäyty. Tehty aikajärjestyksessä mm.

-Ekana tietysti öljyjen & filtterin vaihto
-Katteiden, tankin, etulokarin, peilien puunaus, käytön jälkien poisto & vahaus (lokari & peilit irti, peilien nivelien rasvaus)
-Moottorin & jäähdyttimien pintapuolinen puhdistus
-Pleksin huolto Scratch Removerilla (pleksi irti)
-Mittariston & taustan puunaus
-Mustien muovi- ja kumiosien puhdistus silikonituotteilla (mustat muovikateosat, peilien kumit jne..)
-Koko etupään puhdistus pölystä, ym. paskasta (iskarit, emäputken alue jne..)
-Etujarrujen puhdistus & huolto (satulat irti & purku, nivelien rasvaus jne..)
-Etuvanteen putsaus & vahaus, laakerien & pölysuojien rasvaus (vanne irti, holkit pois)
-Jarrulevyjen putsaus, myös niitit (jarrulevyt irti vanteesta)
-Jalkatappien & polkimien puhdistus & rasvaus (jalkatapit irti runkoineen & täydellinen purku)
-Eturattaan kopan tyhjennys paskasta (koppa irti, kilo ketjuvahaa & hiekkaa pois)
-Takavanteen puhdistus & vahaus, laakereiden & pölysuojien putsaus & rasvaus (vanne irti, vetopakka irti, jarrulevy irti, holkit irti jne..)
-Vetopakan purku & puhdistus (tässä oli ehkä kovin homma koko projektissa)
-Swingin irroitus & puhdistus, nivelien puhdistus & rasvaus
-Takaiskarin purku & puhdistus
-Ketjujen puhdistus (ketjut irti, uitto dieselissä, harjaus, helvetinmoinen homma, ketjuvahan käyttö loppui mun osalta tähän)
-Takajarrun puhdistus & huolto (satula irti & purku, nivelien rasvaus jne..)
-Takapään puhdistus pölystä ym. paskasta (takakate irti, alta paskat pois)
-Lisäksi puhdistus kaikesta näkyvillä olevasta liasta

Tekemättä vielä:
-Tulppien vaihto
-Ilmanputsarin tsekkaus
-Vaimentimien putsaus & kiilloitus

Lisäksi oli ajatuksissa hommata ainakin osa seuraavista:
-Bulun jalkatapit
-Helibars
-Tuplakupla (Puig)
-Ketjurasvari
-Joskus tulevaisuudessa PCIII & kokoputkisto
 
Mitäs on XX:n omistajat talven pimeinä iltoina moponsa eteen tehneet? Onko joku joutunut ihan korjamaan Hondaansa (tuskin sentään) vai onko mennyt ihan perushuoltoihin aika. No joku ei kenties ole koskenutkaan koko härveliin.

Itse olen puuhastellut jotain pientä iltojen ratoksi, kuten:

-Uudet ketjut/rattaat tuli vaihdettua.
-Edellisen ohessa käytin takahaarukan irti, tarkastin laakerit ja laitoin niihin tuoreet rasvat.
-Takaiskari meni uusiksi samoin tein (Wilbers).
-Venttiilien välykset tuli tarkastettua.
-Kahvanlämmittimetkin piti laittaa. Kalvomallit vanhojen tuppien alle.
-Pro-oilerin asennus on vielä hieman vaiheessa, mutta sellainenkin tulossa.
-Uudet tulpat odottaa vaihtoa hyllyssä.

...että sellaista. Olen ahkeruudellani yllättänyt jopa itseni
tounge.gif
. Kyllä kelpaa keväällä lähteä taas tien päälle, kun on vehkeet kunnossa.
Oliko venttiilinvälyksissä muuta kuin tarkistus ja takasin nippuun vai joutuiko jopa säätämään?
 
Oliko venttiilinvälyksissä muuta kuin tarkistus ja takasin nippuun vai joutuiko jopa säätämään?
Eipä niitä tarvinnut säätää. Hyvin oli annettujen arvojen välissä, ja valtaosa vielä sopivasti yläpäässä. Itse tarkastus ei kummoinen homma ollut, mutta venakopan kannen irroitus vaatii sitten hieman askartelua.
 
Back
Ylös