• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen verran Rupes eilen kiinnostaa toi rungon lämpeneminen et piti lähtee koittaa .hitto kyl oikean puoli tuli niin kuumaksi ettei siinä kyl kauan pitänyt kättä muutenkin kone lämpö huuteli 110-113 asteen huiteilla.

Hep. Apuja kaivataan. Kaveri reissussa mun pyörällä, eilen oli hävinny mittaristo sitten sammunut. Oli lähteny työntämällä käyntiin. Starttausta yrittäessä oli solenoidi päästänyt ääntä. Vein matkanvarrelle uuden akun jos olis ollu sen matkan pää. n. 70km lisää ajoa ja sama homma. Eli onko vika nyt todennäköisimmin jännitteensäätimessä? Mittaamaan ei pääse kun pyörä yli 200km päässä :no:

Sen verran Rupes eilen kiinnostaa toi rungon lämpeneminen et piti lähtee koittaa .hitto kyl oikean puoli tuli niin kuumaksi ettei siinä kyl kauan pitänyt kättä muutenkin kone lämpö huuteli 110-113 asteen huiteilla.

Mulla meinasi bläkkäri keittää kun jouduin tietyön kohdalla maanantai-iltana odottelemaan. Jäähdytysnesteet tuli iloisesti yli kun lämmöt nousi 120C. Pyörä oli just käynyt huollossa, jossa nesteet oli vaihdettu, todennäköisesti oli laitettu piripintaan, mutta silti. Joutui vähän reippaammin ajelemaan että lämmöt laski.

Liikennevaloissa yms tökötyksissä sammutan Rastaan,virta saa olla päällä ja vaihde pesässä. Valojen vaihtuessa painan kytkinkahvan pohjaan starttinapin kaa yhtäaikaa. Siitä syttyy nätisti,en oo vielä jalkoihin jääny. Syyläri ois vaihtokunnossa,aika sottasen olonen. Ei tunnu pesemällä aukeevan.

Hep. Apuja kaivataan. Kaveri reissussa mun pyörällä, eilen oli hävinny mittaristo sitten sammunut. Oli lähteny työntämällä käyntiin. Starttausta yrittäessä oli solenoidi päästänyt ääntä. Vein matkanvarrelle uuden akun jos olis ollu sen matkan pää. n. 70km lisää ajoa ja sama homma. Eli onko vika nyt todennäköisimmin jännitteensäätimessä? Mittaamaan ei pääse kun pyörä yli 200km päässä :no:

Jännitteensäädin vois olla. Akku mennyt tyhjäksi. Se taitaa hukata mittariston sähköt, kun jännite laskee riittävän alas. Tosin täydellä akulla ilman valoja tulin oulusta hartolaan vaikka jännitteensäädin oli kokonaan irti. Jonnekin se nyt hukkaa virtoja.

Bläkkärissä taitaa kestää tuo laturin staattori hieman heikonlaisesti?

Näyttäis siltä, että tuo MM-G52 staattori on sama mitä käytetään VFR750F, VFR800, CBR900RR, CBR1100XX, VF750 Magna

Miten nuo staattorit kestävät noissa muissa pyörissä? Mulla ei itellä ainakaan hajonnut VFR750F eikä VFR800 pyörissä, Mut pöödissä on jo toistamiseen staattori hajalla. Viime syksyn vaihdoin ja taas on sökönä. Vai onko tarvikekama vaan niin laadutonta?

Sen mitä ehdin VFR750:een tutustua niin staattorin meno on kai "ominaisuus". Oli juttua, että joillakin kuskeilla oli varalla yksi mukana reissussa. Käsittääkseni johtuen asennuspaikan kuumuudesta sen liitokset pettävät. Honda taisi suunnitella staattorin uudestaan jossain vaiheessa.

-Kähmy

omalla ajettu nyt jotain 56tkm. alkuperäinen vielä paikoillaan. jos joskus porsii, niin laitan varmaan sen mosfet-mallisen tilalle. ainakin kovasti saanut suosituksia se malli.

Nyt olis taas uutta laturii koneessa ja uus akku.
Saas nähä onko ElectroSportin staattori pitkä ikäisempi. Ainakin jos runkoeristeen määrää vertailee niin näyttäis paremmalta. Sekä sidonnat ja läpivientitiivisteet on paremmat.

Miten nuo staattorit kestävät noissa muissa pyörissä? Mulla ei itellä ainakaan hajonnut VFR750F eikä VFR800 pyörissä, Mut pöödissä on jo toistamiseen staattori hajalla. Viime syksyn vaihdoin ja taas on sökönä. Vai onko tarvikekama vaan niin laadutonta?

04-05 bladen tyyppivika, itseltä kärvähti ja siinä vissiin aiemminkin vaihdettu. Siihen sai joskus jotain Hondan korjauspakettia pakettia missä vähemmän magneetteja kopassa.

Voiko olla että mun 99 XX:ssä on uudemman ecu kiinni, oon putsannut liittimiä ja käynyt kaapelit läpi, mutta FI valoa en saa kuitattua pois, jalalla ollessaan vilkuttaa lambdan lämpö ongelmaa, vaikka ei siinä ole edes lambdaa, mieleeni tuli tänään kun avaimet toimii tankkiin ja virtalukkoon, mutta satula irtoo eri avaimella.

tulpanhattu oli huonosti, aiheutti lambda vikaa vaikka sitä ei ollut. Taas mennää iloisemmin kuin koskaan

Dual jarruista.

Lienee ok tilanne, että jarrupolkimen vapauttamisen jälkeen on noin 1, 1,5 sekunnin viive, ennenkuin takajarrut avautuvat?

Ja kaikenkaikkiaan takajarrussa tuntuisi olevan semmoinen hieman tahmea käytös, kun vertaa normijarruihin, mutta sekin lienee normaalia?

-Petri

Ei tuo nyt ihan dual-jarrun ominaisuudelta kuulosta. Ennemmin jotain vikaa jarruissa ja tuo lienee jo vaarallistakin, jos reilu sekunnin on jarrut päällä vapauttamisen jälkeen.

Back