Se mikä saa lämmöt nopeaan nousuun on ulkoa likainen jäähdytyin. Usein eturengas heittää vedet siihen niin likaantuuhan se. Puhdistus vaatii käytännösssä jäähdyttimen irroittamisen ja sitten jonkun fiksun systeemin millä saa (takaapäin) lamellit auki. Ei välttämättä helpoin homma saada tiukkaa hienoa "hiekkasementtiä" pois lamellien välistä.
Tämä. Tonniäffien kanssa olen tehnyt niin että se ritilä pois, ja veden sekä juuriharjan kanssa pessyt sen syylärin etupinnan sieltä etukautta. Yksi mikä vähän auttaa on, että vaihtaa sisään 20-30% glykolit. Jos ei tarvitse talvella ulkona säilyttää. Mitä vähemmän glykolia, sitä paremmin jäähtyy. Vähän sitä on hyvä olla joukossa hapettumisenestona. Ohuet glykolit on sitten parempi vaihtaa useammin, esimerkiksi kahdesti vuodessa koska ne menevät huonoksi nopeammin.
Tuli mieleen kommentoida, kun itse just aamulla vaihdoin 25% nesteet sisään. Pyörän kun aina ostaa niin edellisistä ei tiedä mitä ne on. Jos hifistelemään aletaan, niin siinä olis muutaman tunnin puhde kun pienellä tasapääruuvarilla oikoisi suoraan kaikki ne syylärin pienet rivat. Useinhan käytetyssä osa niistä rivoista on painunut kasaan kun niihin on osunut kaikkea talitintistä alaspäin, ja ilma ei virtaa syylärin läpi niiltä kohden.


Vanhuus ei tule yksin.. siitä on jo tovi kun 99-mallisen birdin omistin.