• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2011 ZX10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukepoksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin, MotoGP pyörissä käyttivät tuota GPS-pohjaista moottorinohjauksen säätöä, joka tietysti voi muuttaa luistoneston asetuksia tietyn mutkan yms. mukaan. Esim. sisäänpäin kallistetussa mutkassa saa olla enemmän luistoa, jos tiessä on hyppy niin katkoo keulimisen herkemmin jne.

Mutta itse luistonestoa ei GPS:llä saa toimimaan, sen verran epätarkkoja ovat.

Motecissa GPS yleensä laptimerinä niinkuin joku jo mainittikin.
Samalla lailla käyttävät GPS paikkatietoa WSB:ssä ja jopa BSB:ssä eli säätävät tosiaan mutkakohtaisesti mm. noita em. moottorinohjauksen parametrejä ja myös moottorijarrua (niissä missä moottorijarrun säätö on läppärunkojen puolesta mahdollista eli Suzuki ja "ride by wire" vehkeet kuten Yamaha, BMW, Aprilia).
Eivät käytä. Mittaavat etäisyyttä beaconista integroimalla nopeutta.
Ihan uteliaisuudesta kysyn nimim. johtajalta, että miltä susta vaikuttaa tuon uuden kympin ns. "konsepti". Sulla kuitenkin aika pirun paljon tietoa eri pärristä ja niiden soveltuvuudesta radalle. Vaikeahan pelkistä kuvista / promo-videoista on sanoa, mutta pikku veikka tähän paikkaan, olisko potentiaalia?
smile_org.gif


- P
Enpä taida muuta kuin ihastella uuden mallin kisa pärrän kuvia, mutta tuskin Kawasakin uusi versio käyttäjille saapuu ainakaan Brembon Big Brake kitillä varustettuna
biggrin.gif

Parhain Terveisin -KK
062802moto_prv.gif

ps Saapuvat uudet kybät taitavat joiltain osin poiketa demo versioista ja mitä nyt esitellään.Hinta on saatava kilpailukykyiseksi siis mallia joudutaan keventämään nk. kalliilla Hipo osilla ennen tuotantoon laittamista ? varmasti paljon saman näköinen, muttei sama pyörä jolla sitä lanseerataan.............
 
Takasvingissä ja perässä mielestäni suurimmat uudistukset. Keulasta tunnistaa edelleen Kawaksi. Mielenkiintoista nähdä millaiset on siviilimallin etuvalot ja minne vilkut sijoitellaan tässä mallissa. Koeajolle pitää päästä sivistyksen vuoksi, mutta tuskin tulee hankittua omaksi.
 
Niin, MotoGP pyörissä käyttivät tuota GPS-pohjaista moottorinohjauksen säätöä, joka tietysti voi muuttaa luistoneston asetuksia tietyn mutkan yms. mukaan. Esim. sisäänpäin kallistetussa mutkassa saa olla enemmän luistoa, jos tiessä on hyppy niin katkoo keulimisen herkemmin jne.

Mutta itse luistonestoa ei GPS:llä saa toimimaan, sen verran epätarkkoja ovat.

Motecissa GPS yleensä laptimerinä niinkuin joku jo mainittikin.
Samalla lailla käyttävät GPS paikkatietoa WSB:ssä ja jopa BSB:ssä eli säätävät tosiaan mutkakohtaisesti mm. noita em. moottorinohjauksen parametrejä ja myös moottorijarrua (niissä missä moottorijarrun säätö on läppärunkojen puolesta mahdollista eli Suzuki ja "ride by wire" vehkeet kuten Yamaha, BMW, Aprilia).
Eivät käytä. Mittaavat etäisyyttä beaconista integroimalla nopeutta.
Ihan uteliaisuudesta kysyn nimim. johtajalta, että miltä susta vaikuttaa tuon uuden kympin ns. "konsepti". Sulla kuitenkin aika pirun paljon tietoa eri pärristä ja niiden soveltuvuudesta radalle. Vaikeahan pelkistä kuvista / promo-videoista on sanoa, mutta pikku veikka tähän paikkaan, olisko potentiaalia?
smile_org.gif


- P
Enpä taida muuta kuin ihastella uuden mallin kisa pärrän kuvia, mutta tuskin Kawasakin uusi versio käyttäjille saapuu ainakaan Brembon Big Brake kitillä varustettuna  
biggrin.gif

Parhain Terveisin -KK  
062802moto_prv.gif

ps Saapuvat uudet kybät taitavat joiltain osin poiketa demo versioista ja mitä nyt esitellään.Hinta on saatava kilpailukykyiseksi siis mallia joudutaan keventämään nk. kalliilla Hipo osilla ennen tuotantoon laittamista ? varmasti paljon saman näköinen, muttei sama pyörä jolla sitä lanseerataan.............
No lueppas ketjua läpi ja veikkauksia ylipäätään mitä kenties saattaa olla ja mitä ei IHAN varmasti ole tuotantoversiossa, niin meidän ei tarvitse tällaisia pohtia
wink.gif


Kysymykseni olikin nimim. johtajalle tuosta kympistä yleensä.. painopistettä on ilmeisesti viety uuteen suuntaan, kun katsoo konetta (esim. kytkinkopan sijaintia) ja paljon on muutenkin muutoksia, jotka melkoisen varmasti sitten on myös tuotantopärrässä.. tuohan on kokonaan uusi pyörä, etten sanoisi.

Aiemmin ei nimittäin kympit ole oikein ilmeisesti pärjänneet tuolla ratapuolella, jenkkilässä ilmeisesti Kawat jotenkuten (ainakin kutoset), mutta kymppi ei ole ilmeisesti oikein koskaan, ilman suuria muutoksia ja rahankäyttöä ollut kovin hyvä pohja rakentaa kilpuria.

Tuohon asiaan hain kommenttia johtajalta, josko olis näkemystä tai heittää hyvää veikkausta ihan spekulaatiopohjalta
smile_org.gif


- P
 
Niin, MotoGP pyörissä käyttivät tuota GPS-pohjaista moottorinohjauksen säätöä, joka tietysti voi muuttaa luistoneston asetuksia tietyn mutkan yms. mukaan. Esim. sisäänpäin kallistetussa mutkassa saa olla enemmän luistoa, jos tiessä on hyppy niin katkoo keulimisen herkemmin jne.

Mutta itse luistonestoa ei GPS:llä saa toimimaan, sen verran epätarkkoja ovat.

Motecissa GPS yleensä laptimerinä niinkuin joku jo mainittikin.
Samalla lailla käyttävät GPS paikkatietoa WSB:ssä ja jopa BSB:ssä eli säätävät tosiaan mutkakohtaisesti mm. noita em. moottorinohjauksen parametrejä ja myös moottorijarrua (niissä missä moottorijarrun säätö on läppärunkojen puolesta mahdollista eli Suzuki ja "ride by wire" vehkeet kuten Yamaha, BMW, Aprilia).
Eivät käytä. Mittaavat etäisyyttä beaconista integroimalla nopeutta.
Ok. Suominen kyllä horisi myös gepsin käytöstä siihen mutta kieltämäti tuo beaconisysteemi on maalaisjärjellä ajateltuna varmempi/tarkempi tapa (ainakin niin kauan kun kuski ei tee ylimääräisiä kiekuroita radan ulkopuolella eli systeemi pysyy "tahdissa").
 
Ihan uteliaisuudesta kysyn nimim. johtajalta, että miltä susta vaikuttaa tuon uuden kympin ns. "konsepti". Sulla kuitenkin aika pirun paljon tietoa eri pärristä ja niiden soveltuvuudesta radalle. Vaikeahan pelkistä kuvista / promo-videoista on sanoa, mutta pikku veikka tähän paikkaan, olisko potentiaalia?
smile_org.gif


- P
Kiitos luottamuksesta. En kuitenkaan ole mikään hirvittävä guru tuolla osa-alueella. Esim Visu on minua valovuosia edellä.

Se mitä itse päättelen noista kuvista on, että swingi on pidentynyt, mikä on hyvä asia pidon kannalta. Myös ketjulinja näyttää Hondan tapaan aggressiiviselta (jyrkkä ja pivot korkealla), eli täysin eri tyylinen kuin esim Ducati. Toisaalta, vaikea sanoa kuvasta.  

Moottori näyttää erittäin kompaktilta (etummainen rungon kiinnike on aivan moottorin etuosassa), mikä auttanee painopisteen kanssa. Jos ylöspäin nousseet pyörivät massat, ilmeisesti lähennä kytkin kuten Suzukissa, eivät haittaa kääntyvyyttä, niin näyttäähän konstruktio erittäin modernilta.

Toisin sanoen, perusasiat ovat varmaan menneet eteenpäin. Mutta kuten sanoitkin, niin kuvista on vaarallista tehdä mitään isompia johtopäätöksiä, ja jos jonkun ne pitäisi tehdä tällä foorumilla, niin se on ehdottomasti Visu.
 
No jaa, tiedä tuostakaan. Allekirjoittaneellakin kun pääosa ns."tiedosta" on näppituntumaan/kokemuksiin perustuvaa. Kunnollista"faktatietoa" mitattavissa olevista asioista ei ole kuin hyvin rajallisesti ja lähinnä niistä vehkeistä joiden kanssa on saanut touhuta vähän enemmän.

Nimittäin vaikka olisi kuinka mielenkiintoista tutkia ja testata noita asioita vähän pintaa syvemmältäkin niin se on senverran aikaa (ja rahaa) vievää touhua että ainakin omalla kohdalla sitä on tehty lähinnä pakon edessä eli silloin kun on ollut sellaisia ongelmia laitteen kanssa että kuski ei ole saanut niitä hanskalla paikattua  
biggrin.gif


Ja pelkistä kuvista on tosiaan aika vaikea päätellä mitään muuta kuin miellyttääkö ulkonäkö katsojan silmää vai ei.
wink.gif
,

Jokatapauksessa Kawa vaikuttaa olevan tosissaan ainakin WSB:n suhteen. Tämä kilpapyörän julkistaminen tässä vaiheessa lienee kyllä ihan puhdas katulaitteiden markkinointikeino. Eiköhän varteenotettavilla WSB tiimeillä ole kauden 2011 laitteet jo vähintään samassa jamassa mutta eivät vaan huutele niistä samalla lailla.

Niin ja kyllä tuo muuten ainakin minun silmää miellyttää enemmän kuin moni kilpailija.
 
Tämä kilpapyörän julkistaminen tässä vaiheessa lienee kyllä ihan puhdas katulaitteiden markkinointikeino. Eiköhän varteenotettavilla WSB tiimeillä ole kauden 2011 laitteet jo vähintään samassa jamassa mutta eivät vaan huutele niistä samalla lailla.

Niin ja kyllä tuo muuten ainakin minun silmää miellyttää enemmän kuin moni kilpailija.
Kawa otti mallia Aprilian ja BMW:n (ilmeisesti) hyväksi havaitsemasta markkinointikikasta. Hiilikuitukatteilla ja hitec osilla
saa aina huomiota. Vaan ei se väärin ole kovassa bisneksessä
smile_org.gif
 
etukatteet muistuttaa sitä skissiä joka julkaistiin rytkösestä muinoin? takajalkatapit näyttää siltä että kyytiin otetaan vain 50kg missejä :-) komee. mitähän speksejä... tarvii luurata MCN..
 
Onhan tuossa aika paljon eroja kisaversioon. Ainakin takahaarukka on melkolailla erilainen. Näyttää jotenkin matalalta kun pleksi ei erotu hyvin kuvissa ja peilit on niin matalalla.

Mitäs muuta... BigPistonFork näyttäis olevan, rumat kolmipuolaiset vanteet, luistonesto...
 
Jopa meni esteettisesti päin synnytyselimiä tuohon raaseriversioon verrattuna.
 
Eipä tuota voi hyvällä tahdollakaa sanoo siistiks... Keula iha jees vrt edelline kawa(ajovalot ja keulanilme hieman niinku 04-07 Bleidissä).

SIvuprofiili ja perä jotain hirveetä
sad_orig.gif

Kisamalli näytti käheeltä,mut tää tuotantoversio on aika pettymys ainaki mulle. Toivottavasti konepuoli ja ajettavuus ois kohillaa.

Edelleen eka 10r rouheimman näköne
bowdown.gif
 
Etukate todella lähellä etulokaria. Ei ole paljon varoja laskea keulaa varttimailitouhuun.
 
Back
Ylös