Kauhukahvailija
New member
Enpä taida muuta kuin ihastella uuden mallin kisa pärrän kuvia, mutta tuskin Kawasakin uusi versio käyttäjille saapuu ainakaan Brembon Big Brake kitillä varustettunaIhan uteliaisuudesta kysyn nimim. johtajalta, että miltä susta vaikuttaa tuon uuden kympin ns. "konsepti". Sulla kuitenkin aika pirun paljon tietoa eri pärristä ja niiden soveltuvuudesta radalle. Vaikeahan pelkistä kuvista / promo-videoista on sanoa, mutta pikku veikka tähän paikkaan, olisko potentiaalia?Eivät käytä. Mittaavat etäisyyttä beaconista integroimalla nopeutta.Samalla lailla käyttävät GPS paikkatietoa WSB:ssä ja jopa BSB:ssä eli säätävät tosiaan mutkakohtaisesti mm. noita em. moottorinohjauksen parametrejä ja myös moottorijarrua (niissä missä moottorijarrun säätö on läppärunkojen puolesta mahdollista eli Suzuki ja "ride by wire" vehkeet kuten Yamaha, BMW, Aprilia).Niin, MotoGP pyörissä käyttivät tuota GPS-pohjaista moottorinohjauksen säätöä, joka tietysti voi muuttaa luistoneston asetuksia tietyn mutkan yms. mukaan. Esim. sisäänpäin kallistetussa mutkassa saa olla enemmän luistoa, jos tiessä on hyppy niin katkoo keulimisen herkemmin jne.
Mutta itse luistonestoa ei GPS:llä saa toimimaan, sen verran epätarkkoja ovat.
Motecissa GPS yleensä laptimerinä niinkuin joku jo mainittikin.![]()
- P
Parhain Terveisin -KK
ps Saapuvat uudet kybät taitavat joiltain osin poiketa demo versioista ja mitä nyt esitellään.Hinta on saatava kilpailukykyiseksi siis mallia joudutaan keventämään nk. kalliilla Hipo osilla ennen tuotantoon laittamista ? varmasti paljon saman näköinen, muttei sama pyörä jolla sitä lanseerataan.............