360km/h..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YLLE
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvinhän se tuntuu keskustelua riittävän "mittarinopeudesta" !

Ei se mitään..            
baaa.gif
 
Se kyllä pistää vähän skeptiseksi, että kolmen sadan ylitykset näyttäis kuitenkin olevan suhteellisen harvinaisia ja sitten kun se ylitetään, niin ei siitä ihan kauheesti yli mennä.

Enpä tietysti asiasta mitään tiedä, mutta jos 280 km/h todelliseen vauhtiin tarvitaan tommoset 160 hp takanakilta ja 320 km/h ylitykseen tuplaten tehoja, niin voisin kuvitella että 360 km/h vauhtiin tarvitaan vaatimattomat 500-600 kaakkia takanakilla. Riittääköhän sekään? Ja suoraa ihan törkeen pitkä pätkä.

Ja mikä motiivi panee kuvaamaan sen? Näyttäminen, julkisuuden tavoittelu. Ah, kun niiiiin paljon helpompaa olis vaan pistää pikkusen väärä kehämitta sigmaan. Kukaan ei vois tietää menikö se nyt oikeesti ja kuinka kovaa... joten aivan sama huijatako vai ei. Ja yleensä noita huippuja on pirun vaikea ottaa valvotuissa oloissa, mutta tooosi helppoa sit kun videopätkä "livahti vahingossa" nettiin.

Noi tolpanvälit ei ainakaan vilahtele niin kovaa, kun mun mielestä pitäis mennä tollasessa vauhdissa. Jos tolpanväli on sama 50m kuin Suomessa, niin sekunnissa pitäis kaks tolpanväliä vilahtaa ohi. Ei taida ihan mennä.
en tiedä mistä toi 160hv takaselta perustuu, johan XX kulkoo 280km/h ihan normina, itsellä on 300km/h mittariin jo pasahtanut motarilla joka oli suljettu muilta.
biggrin.gif
Se perustui mutuun
wink.gif


Ihme juttu, että alle 160hp takaselle antavalla pyörällä on ajettu jopa yli 310km/h todellista
cool.gif
Ei täällä vielä muita kun mutuilijoita ole näkynytkään. Ainakin jos aletaan puhua 360-400 km/h nopeuksista.

Noh, kyseessä oli "noin" arvio. Asiaanhan tietenkin vaikuttaa paljon muutkin seikat kuin pelkkä teho. Ilmanvastus tietenkin on olennainen. Se mikä tossa filminpätkässä myös herätti huomion oli se, että ainakin vasen peili oli paikallaan. Toisekseen siinä kohtaa, mihin pitäis kuskin kyyristyä on kamera.
 
Käykää katsomassa http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php
Yksi vapari on isolohko busa. Huippu 308 km/h takapyörältä yli 250 hp. Nopein aika kautta aikojen 322 km/h pyöränä reilu 300 hp:n turbo busa. Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista. Tai tulis nyt edes yksi noita ns filmitähtiä näyttämään kuinka suljetulla alueella lähtee. Tuokin filmin honda voisi mennä yli 400 km/h kun kuski voisi rauhassa kyyristyä katteiden suojaan. Tuolla lentokentällä kun ei tarvitse huolehtia vastaan tulevasta liikenteestä. Matkahan on riittävä. Jos varttimalililla menee likelle 300 km/h, niin tuola lentokentällä kuitenkin ajetaan melkein viisinkertainen matka.
 
Kyllä täytyy sanoa, että aika luuseri kaveri on. "Katu-uskottavuutta" pitää hakea kovilla nopeuksilla, jotka sitten feikataan. Hohhoijaa mikä kakara. Vielä naurettavammalta se tuntuu, jos kerran pyörä oikeasti pystyis kyseiseen nopeuteen.

Eipä silti, en mä nyt ainakaan olis tyyppiä yhtään miehekkäämpänä pitäny, vaikka oikeesti tuota nopeutta oiskin vetänyt. Parempi että feikkas tuon nopeuden, kuin ajoi oikeasti. Tää vaan ei taida olla oikeanlaista "rispektiä"...
tounge.gif
 
Käykää katsomassa http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php
Yksi vapari on isolohko busa. Huippu 308 km/h takapyörältä yli 250 hp. Nopein aika kautta aikojen 322 km/h pyöränä reilu 300 hp:n turbo busa. Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista. Tai tulis nyt edes yksi noita ns filmitähtiä näyttämään kuinka suljetulla alueella lähtee. Tuokin filmin honda voisi mennä yli 400 km/h kun kuski voisi rauhassa kyyristyä katteiden suojaan. Tuolla lentokentällä kun ei tarvitse huolehtia vastaan tulevasta liikenteestä. Matkahan on riittävä. Jos varttimalililla menee likelle 300 km/h, niin tuola lentokentällä kuitenkin ajetaan melkein viisinkertainen matka.
Oisko siinä mitään, että toi on kohtuu lyhyt matka kiihdyttää? Olosuhteet (tuulen voimakkuus ja suunta, alustan pito, onko märkä/kuiva jne), kuskin taito kiihdyttää, uskallus, maastoutuminen katteen taakse yms ei vaikuta yhtään? Tiedätkö miten paljon jo pienikin vastatuuli vaikuttaa? Se kun vaikuttaa varttimailiaikaan/loppunopeuteen ihan selvästi...

Hei, lue nyt Mikko noi linkit mitä laitoin ja kommentoi sit uudestaan.. Onko ne kaikki BS:ää?? Mites se Biken testi ovaalilla, alle 160hp takarenkaalla ja yli 310km/h? Paskaa sekin?

Kiiran Tero voi varmaan kohta kommentoida tähän paljonko sen n. 170hp takarattaalta lykkäävä laite meni.. Vinkkinä: se oli 320km/h.. Osaatko Tero kertoa, kuinka kovaa se Kimmon turbo ZX 12 meni kun päästiin rauhassa vetämään baanalla pitkällä välityksellä? Kokeilitteko sitä? Sehän meni lentokentällä yli 320km/h n. 1.5km(?) kiihdytysmatkalla.

Knoppitietona, varttimailin loppunopeus vakio Busilla, kilokyykyillä yms on yleensä pikkasen yli 220km/h kohtuu osaavan kuskin alla. En tiedä mistä sä ton 300km/h keksit? En tiedä yhtään katupyörää, joka olis edes lähelle tuota päässyt.

Sitten kun on se 220km/h (61m/s) siinä 400m kohdalla ja kiihtyy edelleen, on enää n. 1 kilsa matkaa kiihdyttää; ei siinä kerkeä huippuja ottamaan todellakaan, varsinkin jos on laitettu vähän pidempää välitystä.

Jos se viimesen kilsan keskinopeus on n. 75m/s, niin varttimailin jälkeen on palttiarallaa 13s aikaa kiihdyttää se huippunopeus.

Turha näitä on sulle edes vääntää, jos et kerran noita aikaisempia linkkejä kuitenkaan katso tai usko. Ottaa silmän käteen ja katsoo kuinka se Busa meni kirkkaasti yli 410km/h. Tai sitten ottaa sen muutaman vuoden vanhan Biken käteen ja kattoo kuinka vakiotehoisella Bussilla ajetaan yli 310km/h. Lähtivät ihan ovaalille testaamaan paljonko sillä oikeasti pääsee.

Jos sulla on GPS niin lainaapa sitä mulle ens kesänä. Voin käydä suljetulla alueella vetämässä reppu selässä sulle lukemat  
wink.gif
Voit sitten ihan itse katsoa, jos tämä ratakiskon vääntäminen ei auta.
 
..tohon videoon en kommentoi muuta,ku toi äijjä ainaki oli ihan mikki hiiri.  
tounge.gif
 
Käykää katsomassa http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php
Yksi vapari on isolohko busa. Huippu 308 km/h takapyörältä yli 250 hp. Nopein aika kautta aikojen 322 km/h pyöränä reilu 300 hp:n turbo busa. Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista. Tai tulis nyt edes yksi noita ns filmitähtiä näyttämään kuinka suljetulla alueella lähtee. Tuokin filmin honda voisi mennä yli 400 km/h kun kuski voisi rauhassa kyyristyä katteiden suojaan. Tuolla lentokentällä kun ei tarvitse huolehtia vastaan tulevasta liikenteestä. Matkahan on riittävä. Jos varttimalililla menee likelle 300 km/h, niin tuola lentokentällä kuitenkin ajetaan melkein viisinkertainen matka.
No nyt täytyy hiukka oikaista. 308 km/h ja 313km/h nopeus saavutettiin 200hp takisteholla Saran ajamana ja minun 306 km/h. sitte tällä 250hp versiolla työnsin 315 km/h sateessa olosuhteet ihan perseestä ja parasvauhti jäi näkemättä. Jos päivä olis ajettu loppuun tulokset olis aivan jotain muuta. Niin ja vartille loppuja tulee n. 250 km/h ja kiihdytys matka on riittävä, kunhan osus olosuhteet kerrankin kohdalleen
 
No kommentoin kun pyydetään
smile_org.gif


Tuota videota en ole katsonut joten siihen en sano mitään.

Mutta hieman noihin väitteisiin...

Omasta ZX10R:stä on mitattu Viaberin penkissä hieman yli 170 hp (ilman ram-air:ia). Noissa + 300 km/h nopeuksissa se (ram-air) antaa ehkä sen noin 8 hp lisää?

Tuolla virityksellä sille on mitattu tasan 320 km/h. Hyvät huiput tuli varmaankin pienen otsapinta-alan ansiosta. Eli pyörä oli madallettu noin 70 mm vakiosta. Välityslaskurin mukaan Kawan piti kulkea 307 km/h vitosella ( meni 304 km/h) kutosella piti kulkea 324 km/h ja meni tuon mainitun 320km/h. Luistoa oli todella vähän, epäilen että se johtui käyttämästäni takarenkaasta, joka sivumennen sanoen kesti baanalla ajoa 3500 km
smile_org.gif


Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.

Tässä esimerkki. Minun Kawalla on järjestäen varttimaililla 200 m kohdalla nopeutta 195 - 199 km/h. Maalissa nopeus heiluu alueella 239 -247 km/h. Laskekaapas neropatit kuinka hitaasti se siis kiihtyy viimeisen kahdensadan metrin aikana
smile_org.gif


Sorakeisarin Kawasta

En nyt muista tarkkaan mutta muistaakseni Kimmon Kawa oli tuolloin kun testasimme sitä, välitetty noin 350 km/h huippunopeuteen. Se kelasi todellista 325 km/h. Takarengas pyöri tuolloin tuon 350 km/h.  Lappeenrannan lentokentällä Kimmolle on mitattu 327 km/h.

On otettava huomioon että silloin kun testasimme Kimmon Kawaa baanalla, olimme tulossa Espanjasta ja Kimmolla oli alla ns. puolikova matkarengas. Tehojen puolesta uskon että Kimmon Kawa rikkoo komeasti tuon 350 km/h (todellista) mikäli se säädettäisiin tuohon hommaan. Eli pitävä rengas, madallus, lyhyempi akseliväli ja tarpeeksi hullu kuski ( Kimmo) puikkohin.

Voin kertoa että nuo +- 200 mil nopeudet eivät ole mitään leikkiä, niitä ei pidä harrastaa ellei nuppi ole tosiaan kunnossa. Näkökenttä menee niin kapeaksi että käytännössä ei näe mitään juuri alle 500 metrin. Ja en kehoita ketään kokeilemaan moisia nopeuksia täällä kotimaassa. Saksa on siihen oiva paikka. Voin tarvittaessa kertoa muutaman paikan siellä, jossa homma onnistuu.

Tero
 
Käykää katsomassa http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php
Yksi vapari on isolohko busa. Huippu 308 km/h takapyörältä yli 250 hp. Nopein aika kautta aikojen 322 km/h pyöränä reilu 300 hp:n turbo busa. Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista. Tai tulis nyt edes yksi noita ns filmitähtiä näyttämään kuinka suljetulla alueella lähtee. Tuokin filmin honda voisi mennä yli 400 km/h kun kuski voisi rauhassa kyyristyä katteiden suojaan. Tuolla lentokentällä kun ei tarvitse huolehtia vastaan tulevasta liikenteestä. Matkahan on riittävä. Jos varttimalililla menee likelle 300 km/h, niin tuola lentokentällä kuitenkin ajetaan melkein viisinkertainen matka.
No nyt täytyy hiukka oikaista. 308 km/h ja 313km/h nopeus saavutettiin 200hp takisteholla Saran ajamana ja minun 306 km/h. sitte tällä 250hp versiolla työnsin 315 km/h sateessa olosuhteet ihan perseestä ja parasvauhti jäi näkemättä. Jos päivä olis ajettu loppuun tulokset olis aivan jotain muuta. Niin ja vartille loppuja tulee n. 250 km/h ja kiihdytys matka on riittävä, kunhan osus olosuhteet kerrankin kohdalleen
On se kumma, kun joillakin näyttää tuo skeptisyys olevan niin syvällä. Viittaan siis Mikon kommentteihin..

Paljonko vedit muuten Kiikalassa loppuja? Mulla oli siellä vain 238km/h. Näytti ehkä hiukan liian vähän siellä?

Parhaat loput oli 2004 kesältä Alastarosta, silloin oli n. 180hp takarenkaalla: 242km/h. Viime kesänä ei kerinny kunnolla kokeilee, Kiikala jäi ainooksi keikaksi stripillä. Tehoa oli n. 20hp enemmän kuin 2004.

Voisin käydä ens kesänä kokeilee lentokentällä huippuja kaasuilla ja ilman. Kaasuilla tavoitteena on vetää 6. vaihteella rajoittajaan, kai se siihen ehtii tuossa matkassa, se jää nähtäväksi. Ja piikin isommalla eturattaalla luonnollisesti  
wink.gif
Pitäs olla n. 320km/h silloin. Tietenkin nuo vaatii hyvät olosuhteet; kuivaa eikä vastatuulta.

Ilman kaasuja uskoisin sen menevän ihan hiukan yli 300km/h. Motarilla tietysti vähän enemmän kun on tarpeeks aikaa kerätä sitä huippua.
 
No kommentoin kun pyydetään
smile_org.gif


Tuota videota en ole katsonut joten siihen en sano mitään.

Mutta hieman noihin väitteisiin...

Omasta ZX10R:stä on mitattu Viaberin penkissä hieman yli 170 hp (ilman ram-air:ia). Noissa + 300 km/h nopeuksissa se (ram-air) antaa ehkä sen noin 8 hp lisää?

Tuolla virityksellä sille on mitattu tasan 320 km/h. Hyvät huiput tuli varmaankin pienen otsapinta-alan ansiosta. Eli pyörä oli madallettu noin 70 mm vakiosta. Välityslaskurin mukaan Kawan piti kulkea 307 km/h vitosella ( meni 304 km/h) kutosella piti kulkea 324 km/h ja meni tuon mainitun 320km/h. Luistoa oli todella vähän, epäilen että se johtui käyttämästäni takarenkaasta, joka sivumennen sanoen kesti baanalla ajoa 3500 km
smile_org.gif


Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.

Tässä esimerkki. Minun Kawalla on järjestäen varttimaililla 200 m kohdalla nopeutta 195 - 199 km/h. Maalissa nopeus heiluu alueella 239 -247 km/h. Laskekaapas neropatit kuinka hitaasti se siis kiihtyy viimeisen kahdensadan metrin aikana
smile_org.gif


Sorakeisarin Kawasta

En nyt muista tarkkaan mutta muistaakseni Kimmon Kawa oli tuolloin kun testasimme sitä, välitetty noin 350 km/h huippunopeuteen. Se kelasi todellista 325 km/h. Takarengas pyöri tuolloin tuon 350 km/h.  Lappeenrannan lentokentällä Kimmolle on mitattu 327 km/h.

On otettava huomioon että silloin kun testasimme Kimmon Kawaa baanalla, olimme tulossa Espanjasta ja Kimmolla oli alla ns. puolikova matkarengas. Tehojen puolesta uskon että Kimmon Kawa rikkoo komeasti tuon 350 km/h (todellista) mikäli se säädettäisiin tuohon hommaan. Eli pitävä rengas, madallus, lyhyempi akseliväli ja tarpeeksi hullu kuski ( Kimmo) puikkohin.

Voin kertoa että nuo +- 200 mil nopeudet eivät ole mitään leikkiä, niitä ei pidä harrastaa ellei nuppi ole tosiaan kunnossa. Näkökenttä menee niin kapeaksi että käytännössä ei näe mitään juuri alle 500 metrin. Ja en kehoita ketään kokeilemaan moisia nopeuksia täällä kotimaassa. Saksa on siihen oiva paikka. Voin tarvittaessa kertoa muutaman paikan siellä, jossa homma onnistuu.

Tero
Kiitoksia
smile_org.gif
Eiköhän nää "tietoviisaat" taas vähäksi aikaa hiljene
wink.gif


Mulla on nyt Tero palttiarallaa saman verran tehoa kuin sulla (siis ilman kaasuja). En varmaan pääse kuitenkaan edes yli 300km/h, kun Mikko kerran niin sanoi.

Harmittaa jo valmiiksi
tounge.gif
 
Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.
Miten MotoGP pyörät eroavat ratkaisevissa ominaisuuksissa katupyöristä huippunopeusmielessä? Ilmanvastus? Rengasmateriaali? Ne ilmeisesti eivät tarvitse "useita kilometrejä" yli 350 km/h-nopeuksiin?
Onko turbo-Busien yms. heikko kohta juuri massa, ilmanvastuskerroin ja huono rengasvalinta?
nixweiss.gif
 
Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.
Miten MotoGP pyörät eroavat ratkaisevissa ominaisuuksissa katupyöristä huippunopeusmielessä? Ilmanvastus? Rengasmateriaali? Ne ilmeisesti eivät tarvitse "useita kilometrejä" yli 350 km/h-nopeuksiin?
Onko turbo-Busien yms. heikko kohta juuri massa, ilmanvastuskerroin ja huono rengasvalinta?  
nixweiss.gif
Eiköhän ne tule melkosen kovaa niihin suorille jo mutkista ulos; kyseessä ei ole todellakaan seisova lähtö. Eikös ne pisimmät suorat MotoGP radoilla ole yli kilometrin? Juurikin ne ovat niitä ratoja millä niitä kovia nopeuksia ajetaan. Useimmilla radoillahan MotoGP pyörien huiput jää johonkin 300km/h paikkeille.

Niissä on hyvä teho/paino suhde, ja osaavat/pienet kuskit. Hyvä rengastus ja pito jne. Jos MotoGP pyörässä on vaikkapa sen 230hp(?) takarenkaalla, ja se painaa 145kg. Eli samaa luokkaa tuo teho/paino suhde kuin 300hp takarenkaalle antavassa turbo-Busassa samanpainoisella kuskilla.

Kyllä tuollainen 300hp Busakin menee sen 350km/h jos on vaan sopiva mesta/rengastus/säädöt ja olosuhteet siihen! 425hp takisteholla kun ollaan menty todistetusti yli 400km/h, tarkemmin 420km/h. Tuo siis seisovalla lähdöllä 1.6km matkalla.

Mitä tätä enää muuten edes jauhetaan, kun faktat on lyöty jo tiskiin  
wink.gif
 
Mitä tätä enää muuten edes jauhetaan, kun faktat on lyöty jo tiskiin  
wink.gif
Niinpä... Pitäiskö kurkistaa peiliin ?
Eiköhän tylyttäjä vastannut ihan selkeään kysymykseen. Joka oli myöskin ihan aiheellinen.

Ei siinä enää tarvinut ratakiskosta vääntää muutamille epäileville. Musta on ihan hyvä, että tuodaan ja haetaan faktoja esiin, eikä heitetä mutuna puskasta essonbaarista papukaijanserkun puhumaa "tietoa"

Tokihan tylyttäjä hiukan innostui kun niitä nillittäjiä aina jaksaa tulla kirjoittamaan mutua. Siinämielessä koukku meni syvälle...  
biggrin.gif


Jaahas, alkaa tuntematon sotilas.
 
Niissä on hyvä teho/paino suhde...
Öhömm...
... ihan puhtaan teoreettisesti: eihän toi paino vaikuta huippunopeuteen, kiihtyvyyteen kylläkin?

Eli jos kiihdytysmatkaa on vaikka 1,6 kilsaa, kevyempi kulkee nopeampaa vauhtia, mutta jos kiihdytysmatkaa on vaikka 70 km, niin eihän painolla ole merkitystä huippunopeuteen...
... ainoastaan teholla, ilmanvastuksella ja riittävällä kitkalla...
withstupid.gif
 
Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.
Miten MotoGP pyörät eroavat ratkaisevissa ominaisuuksissa katupyöristä huippunopeusmielessä? Ilmanvastus? Rengasmateriaali? Ne ilmeisesti eivät tarvitse "useita kilometrejä" yli 350 km/h-nopeuksiin?
Onko turbo-Busien yms. heikko kohta juuri massa, ilmanvastuskerroin ja huono rengasvalinta?  
nixweiss.gif
Käsittääkseni Moto-Gp pyörien huippunopeudet tippuivat tällä kaudella luokkaa - 20 km/h, johtuen ainoastaan leveämmästä takarenkaasta. Ilmanvastus ns pallorenkaalla on isompi.

Muutoin homma menee aika pitkälti juuri noin kun Ville mainitsi. Hyvä tehopainosuhde ja erinomainen ilmanvastuskerroin.

Tero

BTW. Goret tiputtavat huippunopeutta noin - 10 - 15km/h. Jotta silla, kokeiltu juttu. Myös perseen nostaminen penkistä (noin 10 cm) lisää huippuja mukavasti. Myöskin kypärän painaminen pleksiin_kiinni_ lisää huippuja. Tällöin ei ole tärkeä onko täysin "liimana" vaan se että kypärä on kiinni pleksissä.
 
Niissä on hyvä teho/paino suhde...
Öhömm...
... ihan puhtaan teoreettisesti: eihän toi paino vaikuta huippunopeuteen, kiihtyvyyteen kylläkin?

Eli jos kiihdytysmatkaa on vaikka 1,6 kilsaa, kevyempi kulkee nopeampaa vauhtia, mutta jos kiihdytysmatkaa on vaikka 70 km, niin eihän painolla ole merkitystä huippunopeuteen...
... ainoastaan teholla, ilmanvastuksella ja riittävällä kitkalla...
withstupid.gif
Juuri näin mutta nyt puhuttiinkin Moto-GP pyörien huippunopeuksista tällä hetkellä käytössä olevilla radoilla. Tällöin tehopainosuhde on ratkaisevassa asemassa jotta saavutetaan nopeasti hyvät huiput.

Tero
 
Vähän ohi alkuperäsestä, mutta kun keskustelua nopeuksista käydään kokojan, niin tässä typistetty versio FastBikes Magasinen testistä jonkinajan takaa.

Tutkaan ajoa XX BUSA

FastBikes lehden tyyliin nopeusmittailua.

biggrin.gif
 
Niissä on hyvä teho/paino suhde...
Öhömm...
... ihan puhtaan teoreettisesti: eihän toi paino vaikuta huippunopeuteen, kiihtyvyyteen kylläkin?

Eli jos kiihdytysmatkaa on vaikka 1,6 kilsaa, kevyempi kulkee nopeampaa vauhtia, mutta jos kiihdytysmatkaa on vaikka 70 km, niin eihän painolla ole merkitystä huippunopeuteen...
... ainoastaan teholla, ilmanvastuksella ja riittävällä kitkalla...
withstupid.gif
Juu ei vaikuta teoriassa, mutta kun sinne huippunopeuteen pitää aina kuitenkin ensin kiihdyttää. Siihen vaikuttaa, paremmalla teho/paino-suhteella tietysti kiihtyy paremmin..  
062802moto_prv.gif


Edit: Tero olikin jo vastannu
033102beer_1_prv.gif
 
maastoutuminen katteen taakse yms ei vaikuta yhtään? Tiedätkö miten paljon jo pienikin vastatuuli vaikuttaa? Se kun vaikuttaa varttimailiaikaan/loppunopeuteen ihan selvästi...

Hei, lue nyt Mikko noi linkit mitä laitoin ja kommentoi sit uudestaan.. Onko ne kaikki BS:ää?? Mites se Biken testi ovaalilla.
Eka tuosta katteiden taakse maastoutumisesta: Edelleen keskustelen tästä 360 km/h liikenteessä kaulaliina lepattaen filmistä. Kun kirjoitin, että voisi tulla radalle kyyristymään pleksin taakese, niin voisi mennä yli neljäsataa. Jos huomasit niin siinä kuvatussa 360 km/h ajossa kuskilla oli tankkikamera. Eli ajoi pystystä noi lukemat.

Ja sitten faktaa BIKE-lehdestä:(kopioitu aiemmasta kirjoituksestani joskus kesällä)
---
Katselin tuossa Bike lehden tämänvuoden tonnisten testejä. Olihan ristiriitaisia testituloksia. Lehdet olivat 5/2005 ja 7/2005
R-1
paino tankattuna 203,2 ja 200,0
teho 154,4 ja 177,0
CBR-1000RR
paino tankattuna 210,7 ja 208,0
teho 155,0 ja 154,2
ZX-10R
paino tankattuna 198,0 ja 194,0
teho 160,2 ja 176,0
MV-Augusta
paino tankattuna 217,0 ja 216,0
teho 160,8 ja 175,8
GSX-R1000
paino tankattuna 199,7 ja 198,0
teho 167,5 ja 173,7

Uskomattomia tuloksia. Esim R-1 tehot kasvanut 22,6 heppaa ja taas CBR-1000R:n pudonnut 0,8 heppaa. ZX-10R laihtui 4 kg ja MV Augusta vain 1 kg:n.
Kannattaa olla huolellinen missä kuussa pyörän ostaa. Ovat saattaneet vaikka jättää tohon Kawaan noi magnesiumvanteet tai R-1:een race-putkiston paikalleen. Vähiten testin tulokset heittivät touko-kesäkuussa Hondassa. Saapa nähdä löytyykö Suzukista lokakuun testeissä yli 200 heppaa ja jos vähän viittivät käydä ulkoiluttamassa, niin voi olla että paino putoo alle sadan  

---
Että tällee... Mutta uskon sua. Kun faktat löit peliin. Toi kaveti veti ryhdikkäästi selkä suorana 360 km/h liikenteessä peilit paikallaa ja kaulahuivi lepattaen. Turha sitä on näköjään lentokentälle lähteä. Maantielle alamäkeen ja myötätuuleen liikenteen sekaan vetämään. Sielä ne parhaat nopeudet saadaan... Laita siihen suikkaan Speedohealer ver 3.0 (omassa pyörässä on). Saat parkkiin tullessa nappia painamalla huippulukeman mihin mittari nousi ja poistaa myös sen huipun rajoittajan.
 
Back
Ylös