Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei täällä vielä muita kun mutuilijoita ole näkynytkään. Ainakin jos aletaan puhua 360-400 km/h nopeuksista.Se perustui mutuunen tiedä mistä toi 160hv takaselta perustuu, johan XX kulkoo 280km/h ihan normina, itsellä on 300km/h mittariin jo pasahtanut motarilla joka oli suljettu muilta.Se kyllä pistää vähän skeptiseksi, että kolmen sadan ylitykset näyttäis kuitenkin olevan suhteellisen harvinaisia ja sitten kun se ylitetään, niin ei siitä ihan kauheesti yli mennä.
Enpä tietysti asiasta mitään tiedä, mutta jos 280 km/h todelliseen vauhtiin tarvitaan tommoset 160 hp takanakilta ja 320 km/h ylitykseen tuplaten tehoja, niin voisin kuvitella että 360 km/h vauhtiin tarvitaan vaatimattomat 500-600 kaakkia takanakilla. Riittääköhän sekään? Ja suoraa ihan törkeen pitkä pätkä.
Ja mikä motiivi panee kuvaamaan sen? Näyttäminen, julkisuuden tavoittelu. Ah, kun niiiiin paljon helpompaa olis vaan pistää pikkusen väärä kehämitta sigmaan. Kukaan ei vois tietää menikö se nyt oikeesti ja kuinka kovaa... joten aivan sama huijatako vai ei. Ja yleensä noita huippuja on pirun vaikea ottaa valvotuissa oloissa, mutta tooosi helppoa sit kun videopätkä "livahti vahingossa" nettiin.
Noi tolpanvälit ei ainakaan vilahtele niin kovaa, kun mun mielestä pitäis mennä tollasessa vauhdissa. Jos tolpanväli on sama 50m kuin Suomessa, niin sekunnissa pitäis kaks tolpanväliä vilahtaa ohi. Ei taida ihan mennä.
![]()
![]()
Ihme juttu, että alle 160hp takaselle antavalla pyörällä on ajettu jopa yli 310km/h todellista![]()
Oisko siinä mitään, että toi on kohtuu lyhyt matka kiihdyttää? Olosuhteet (tuulen voimakkuus ja suunta, alustan pito, onko märkä/kuiva jne), kuskin taito kiihdyttää, uskallus, maastoutuminen katteen taakse yms ei vaikuta yhtään? Tiedätkö miten paljon jo pienikin vastatuuli vaikuttaa? Se kun vaikuttaa varttimailiaikaan/loppunopeuteen ihan selvästi...Käykää katsomassa http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php
Yksi vapari on isolohko busa. Huippu 308 km/h takapyörältä yli 250 hp. Nopein aika kautta aikojen 322 km/h pyöränä reilu 300 hp:n turbo busa. Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista. Tai tulis nyt edes yksi noita ns filmitähtiä näyttämään kuinka suljetulla alueella lähtee. Tuokin filmin honda voisi mennä yli 400 km/h kun kuski voisi rauhassa kyyristyä katteiden suojaan. Tuolla lentokentällä kun ei tarvitse huolehtia vastaan tulevasta liikenteestä. Matkahan on riittävä. Jos varttimalililla menee likelle 300 km/h, niin tuola lentokentällä kuitenkin ajetaan melkein viisinkertainen matka.
No nyt täytyy hiukka oikaista. 308 km/h ja 313km/h nopeus saavutettiin 200hp takisteholla Saran ajamana ja minun 306 km/h. sitte tällä 250hp versiolla työnsin 315 km/h sateessa olosuhteet ihan perseestä ja parasvauhti jäi näkemättä. Jos päivä olis ajettu loppuun tulokset olis aivan jotain muuta. Niin ja vartille loppuja tulee n. 250 km/h ja kiihdytys matka on riittävä, kunhan osus olosuhteet kerrankin kohdalleenKäykää katsomassa http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php
Yksi vapari on isolohko busa. Huippu 308 km/h takapyörältä yli 250 hp. Nopein aika kautta aikojen 322 km/h pyöränä reilu 300 hp:n turbo busa. Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista. Tai tulis nyt edes yksi noita ns filmitähtiä näyttämään kuinka suljetulla alueella lähtee. Tuokin filmin honda voisi mennä yli 400 km/h kun kuski voisi rauhassa kyyristyä katteiden suojaan. Tuolla lentokentällä kun ei tarvitse huolehtia vastaan tulevasta liikenteestä. Matkahan on riittävä. Jos varttimalililla menee likelle 300 km/h, niin tuola lentokentällä kuitenkin ajetaan melkein viisinkertainen matka.
On se kumma, kun joillakin näyttää tuo skeptisyys olevan niin syvällä. Viittaan siis Mikon kommentteihin..No nyt täytyy hiukka oikaista. 308 km/h ja 313km/h nopeus saavutettiin 200hp takisteholla Saran ajamana ja minun 306 km/h. sitte tällä 250hp versiolla työnsin 315 km/h sateessa olosuhteet ihan perseestä ja parasvauhti jäi näkemättä. Jos päivä olis ajettu loppuun tulokset olis aivan jotain muuta. Niin ja vartille loppuja tulee n. 250 km/h ja kiihdytys matka on riittävä, kunhan osus olosuhteet kerrankin kohdalleenKäykää katsomassa http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php
Yksi vapari on isolohko busa. Huippu 308 km/h takapyörältä yli 250 hp. Nopein aika kautta aikojen 322 km/h pyöränä reilu 300 hp:n turbo busa. Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista. Tai tulis nyt edes yksi noita ns filmitähtiä näyttämään kuinka suljetulla alueella lähtee. Tuokin filmin honda voisi mennä yli 400 km/h kun kuski voisi rauhassa kyyristyä katteiden suojaan. Tuolla lentokentällä kun ei tarvitse huolehtia vastaan tulevasta liikenteestä. Matkahan on riittävä. Jos varttimalililla menee likelle 300 km/h, niin tuola lentokentällä kuitenkin ajetaan melkein viisinkertainen matka.
KiitoksiaNo kommentoin kun pyydetään![]()
Tuota videota en ole katsonut joten siihen en sano mitään.
Mutta hieman noihin väitteisiin...
Omasta ZX10R:stä on mitattu Viaberin penkissä hieman yli 170 hp (ilman ram-air:ia). Noissa + 300 km/h nopeuksissa se (ram-air) antaa ehkä sen noin 8 hp lisää?
Tuolla virityksellä sille on mitattu tasan 320 km/h. Hyvät huiput tuli varmaankin pienen otsapinta-alan ansiosta. Eli pyörä oli madallettu noin 70 mm vakiosta. Välityslaskurin mukaan Kawan piti kulkea 307 km/h vitosella ( meni 304 km/h) kutosella piti kulkea 324 km/h ja meni tuon mainitun 320km/h. Luistoa oli todella vähän, epäilen että se johtui käyttämästäni takarenkaasta, joka sivumennen sanoen kesti baanalla ajoa 3500 km![]()
Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.
Tässä esimerkki. Minun Kawalla on järjestäen varttimaililla 200 m kohdalla nopeutta 195 - 199 km/h. Maalissa nopeus heiluu alueella 239 -247 km/h. Laskekaapas neropatit kuinka hitaasti se siis kiihtyy viimeisen kahdensadan metrin aikana![]()
Sorakeisarin Kawasta
En nyt muista tarkkaan mutta muistaakseni Kimmon Kawa oli tuolloin kun testasimme sitä, välitetty noin 350 km/h huippunopeuteen. Se kelasi todellista 325 km/h. Takarengas pyöri tuolloin tuon 350 km/h. Lappeenrannan lentokentällä Kimmolle on mitattu 327 km/h.
On otettava huomioon että silloin kun testasimme Kimmon Kawaa baanalla, olimme tulossa Espanjasta ja Kimmolla oli alla ns. puolikova matkarengas. Tehojen puolesta uskon että Kimmon Kawa rikkoo komeasti tuon 350 km/h (todellista) mikäli se säädettäisiin tuohon hommaan. Eli pitävä rengas, madallus, lyhyempi akseliväli ja tarpeeksi hullu kuski ( Kimmo) puikkohin.
Voin kertoa että nuo +- 200 mil nopeudet eivät ole mitään leikkiä, niitä ei pidä harrastaa ellei nuppi ole tosiaan kunnossa. Näkökenttä menee niin kapeaksi että käytännössä ei näe mitään juuri alle 500 metrin. Ja en kehoita ketään kokeilemaan moisia nopeuksia täällä kotimaassa. Saksa on siihen oiva paikka. Voin tarvittaessa kertoa muutaman paikan siellä, jossa homma onnistuu.
Tero
Miten MotoGP pyörät eroavat ratkaisevissa ominaisuuksissa katupyöristä huippunopeusmielessä? Ilmanvastus? Rengasmateriaali? Ne ilmeisesti eivät tarvitse "useita kilometrejä" yli 350 km/h-nopeuksiin?Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.
Eiköhän ne tule melkosen kovaa niihin suorille jo mutkista ulos; kyseessä ei ole todellakaan seisova lähtö. Eikös ne pisimmät suorat MotoGP radoilla ole yli kilometrin? Juurikin ne ovat niitä ratoja millä niitä kovia nopeuksia ajetaan. Useimmilla radoillahan MotoGP pyörien huiput jää johonkin 300km/h paikkeille.Miten MotoGP pyörät eroavat ratkaisevissa ominaisuuksissa katupyöristä huippunopeusmielessä? Ilmanvastus? Rengasmateriaali? Ne ilmeisesti eivät tarvitse "useita kilometrejä" yli 350 km/h-nopeuksiin?Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.
Onko turbo-Busien yms. heikko kohta juuri massa, ilmanvastuskerroin ja huono rengasvalinta?![]()
Niinpä... Pitäiskö kurkistaa peiliin ?Mitä tätä enää muuten edes jauhetaan, kun faktat on lyöty jo tiskiin![]()
Eiköhän tylyttäjä vastannut ihan selkeään kysymykseen. Joka oli myöskin ihan aiheellinen.Niinpä... Pitäiskö kurkistaa peiliin ?Mitä tätä enää muuten edes jauhetaan, kun faktat on lyöty jo tiskiin![]()
Öhömm...Niissä on hyvä teho/paino suhde...
Käsittääkseni Moto-Gp pyörien huippunopeudet tippuivat tällä kaudella luokkaa - 20 km/h, johtuen ainoastaan leveämmästä takarenkaasta. Ilmanvastus ns pallorenkaalla on isompi.Miten MotoGP pyörät eroavat ratkaisevissa ominaisuuksissa katupyöristä huippunopeusmielessä? Ilmanvastus? Rengasmateriaali? Ne ilmeisesti eivät tarvitse "useita kilometrejä" yli 350 km/h-nopeuksiin?Miksi sitten Suomessa ajetuissa "virallisissa" kisoissa ei mennä niitä + 350 nopeuksia? Radat ei ole tarpeeksi pitkiä. Nyrkkisääntönä voin kertoa että vaatii useita kilometrejä saavuttaakseen tuollaisia nopeuksia.
Onko turbo-Busien yms. heikko kohta juuri massa, ilmanvastuskerroin ja huono rengasvalinta?![]()
Juuri näin mutta nyt puhuttiinkin Moto-GP pyörien huippunopeuksista tällä hetkellä käytössä olevilla radoilla. Tällöin tehopainosuhde on ratkaisevassa asemassa jotta saavutetaan nopeasti hyvät huiput.Öhömm...Niissä on hyvä teho/paino suhde...
... ihan puhtaan teoreettisesti: eihän toi paino vaikuta huippunopeuteen, kiihtyvyyteen kylläkin?
Eli jos kiihdytysmatkaa on vaikka 1,6 kilsaa, kevyempi kulkee nopeampaa vauhtia, mutta jos kiihdytysmatkaa on vaikka 70 km, niin eihän painolla ole merkitystä huippunopeuteen...
... ainoastaan teholla, ilmanvastuksella ja riittävällä kitkalla...
![]()
Juu ei vaikuta teoriassa, mutta kun sinne huippunopeuteen pitää aina kuitenkin ensin kiihdyttää. Siihen vaikuttaa, paremmalla teho/paino-suhteella tietysti kiihtyy paremmin..Öhömm...Niissä on hyvä teho/paino suhde...
... ihan puhtaan teoreettisesti: eihän toi paino vaikuta huippunopeuteen, kiihtyvyyteen kylläkin?
Eli jos kiihdytysmatkaa on vaikka 1,6 kilsaa, kevyempi kulkee nopeampaa vauhtia, mutta jos kiihdytysmatkaa on vaikka 70 km, niin eihän painolla ole merkitystä huippunopeuteen...
... ainoastaan teholla, ilmanvastuksella ja riittävällä kitkalla...
![]()
Eka tuosta katteiden taakse maastoutumisesta: Edelleen keskustelen tästä 360 km/h liikenteessä kaulaliina lepattaen filmistä. Kun kirjoitin, että voisi tulla radalle kyyristymään pleksin taakese, niin voisi mennä yli neljäsataa. Jos huomasit niin siinä kuvatussa 360 km/h ajossa kuskilla oli tankkikamera. Eli ajoi pystystä noi lukemat.maastoutuminen katteen taakse yms ei vaikuta yhtään? Tiedätkö miten paljon jo pienikin vastatuuli vaikuttaa? Se kun vaikuttaa varttimailiaikaan/loppunopeuteen ihan selvästi...
Hei, lue nyt Mikko noi linkit mitä laitoin ja kommentoi sit uudestaan.. Onko ne kaikki BS:ää?? Mites se Biken testi ovaalilla.