• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

360km/h..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YLLE
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No Bike nyt on mitä on. Ottaen huomioon, että kyseessä on käännöstauhka, niin välillä tehot voi olla takapyörältä, välillä kampuralta ja välillä ihan mistä vaan. Paskamaisinta koko lehdessä on usein se, että kaikkein epäluotettavinta luettavaa on just numeroarvot. Ihan käsittämätön puppulehti.
veryangry.gif

Mutta vielä tosta melkein asiantyngästä: Eihän tietenkään suoraan voi sanoa mitkä tehot riittää mihinkin nopeuteen, kun asiaan vaikuttaa ziljoona muutakin asiaa. Voi olla että tuossa PB:n jutussa halutaan tehdä nimenomaan katulaillisena 250mph nopeuteen kykenevä vehje peileineen kaikkineen. Kaiken ulkonevan riisuminen, ajoasento, otsapinta-ala madaltamisineen vaikuttaa tietysti huikeesti. Ja tietysti olosuhteet, tuulen suunta ja sellaiset.

Mutta itse topicin asiaan liittyen hassua on just se, kun kattoo miten helpolla toi videon kaveri vetäisee muka "360" lasiin. Peilit ja kamerat veks, vähän matalammaks alusta, pidempi kiihdytys ja kuski ihan kyyryyn, niin sittenhän se neljäsataa luulis jo hurahtavan rikki.
 
Keväällä kun Eirasen luona kävin, niin Kawa oli päreinä ja ajopyöränä pizzalähetin peli. Sen verran vähän tulee näitä muiden tekemisiä seurattua että en ehtinyt kuulla tuliko se kansi kuntoon. Tietäiskö Tero mitään vai menikö Kimmon kesä sepeliksi.
 
No Bike nyt on mitä on. Ottaen huomioon, että kyseessä on käännöstauhka, niin välillä tehot voi olla takapyörältä, välillä kampuralta ja välillä ihan mistä vaan. Paskamaisinta koko lehdessä on usein se, että kaikkein epäluotettavinta luettavaa on just numeroarvot. Ihan käsittämätön puppulehti.
Niinpä. Erikoista miten voi olla, kahdessa testissä toisen pyörän tehot kasvanut yli 22 heppaa ja toisen pudonnut melkein 1 hv. Eli vaikka yhtä testiä tehdään ja dynokäppyröitä luetaan, niin silti numerot arvotaan. Koskahan ne unohtaa kuskin pyörän selkään, kun ilmoittavat mitanneesa kuivapainon.

Nimimerkki: Entinen kestotilaaja.
 
maastoutuminen katteen taakse yms ei vaikuta yhtään? Tiedätkö miten paljon jo pienikin vastatuuli vaikuttaa? Se kun vaikuttaa varttimailiaikaan/loppunopeuteen ihan selvästi...

Hei, lue nyt Mikko noi linkit mitä laitoin ja kommentoi sit uudestaan.. Onko ne kaikki BS:ää?? Mites se Biken testi ovaalilla.
Eka tuosta katteiden taakse maastoutumisesta: Edelleen keskustelen tästä 360 km/h liikenteessä kaulaliina lepattaen filmistä. Kun kirjoitin, että voisi tulla radalle kyyristymään pleksin taakese, niin voisi mennä yli neljäsataa. Jos huomasit niin siinä kuvatussa 360 km/h ajossa kuskilla oli tankkikamera. Eli ajoi pystystä noi lukemat.

Ja sitten faktaa BIKE-lehdestä:(kopioitu aiemmasta kirjoituksestani joskus kesällä)
---
Katselin tuossa Bike lehden tämänvuoden tonnisten testejä. Olihan ristiriitaisia testituloksia. Lehdet olivat 5/2005 ja 7/2005
R-1
paino tankattuna 203,2 ja 200,0
teho 154,4 ja 177,0
CBR-1000RR
paino tankattuna 210,7 ja 208,0
teho 155,0 ja 154,2
ZX-10R
paino tankattuna 198,0 ja 194,0
teho 160,2 ja 176,0
MV-Augusta
paino tankattuna 217,0 ja 216,0
teho 160,8 ja 175,8
GSX-R1000
paino tankattuna 199,7 ja 198,0
teho 167,5 ja 173,7

Uskomattomia tuloksia. Esim R-1 tehot kasvanut 22,6 heppaa ja taas CBR-1000R:n pudonnut 0,8 heppaa. ZX-10R laihtui 4 kg ja MV Augusta vain 1 kg:n.
Kannattaa olla huolellinen missä kuussa pyörän ostaa. Ovat saattaneet vaikka jättää tohon Kawaan noi magnesiumvanteet tai R-1:een race-putkiston paikalleen. Vähiten testin tulokset heittivät touko-kesäkuussa Hondassa. Saapa nähdä löytyykö Suzukista lokakuun testeissä yli 200 heppaa ja jos vähän viittivät käydä ulkoiluttamassa, niin voi olla että paino putoo alle sadan  

---
Että tällee... Mutta uskon sua. Kun faktat löit peliin. Toi kaveti veti ryhdikkäästi selkä suorana 360 km/h liikenteessä peilit paikallaa ja kaulahuivi lepattaen. Turha sitä on näköjään lentokentälle lähteä. Maantielle alamäkeen ja myötätuuleen liikenteen sekaan vetämään. Sielä ne parhaat nopeudet saadaan... Laita siihen suikkaan Speedohealer ver 3.0 (omassa pyörässä on). Saat parkkiin tullessa nappia painamalla huippulukeman mihin mittari nousi ja poistaa myös sen huipun rajoittajan.
Lueppas Mikko uudestaan noi viestit. Minäkin epäilin sitä nopeutta. Sanoin vain, että moinen nopeus on mahdollinen turbopyörälle. Mielestäni sinä väitit, ettei ole.

Väitit myös esim:
sanoi:
Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista.

Teron pyörä kyllä täyttää nuo kriteerit (alle 180hp ja kulkee 320km/h), joten Teron on oltava tosimies.

Huoh.. On tää ihme juttu kun porukka ei jaksa yhtään lukeja noita viestejä.. Ihan turhaa vääntöä, toinen puhuu aidasta, toinen aidanseipäästä..
tounge.gif
 
No Bike nyt on mitä on. Ottaen huomioon, että kyseessä on käännöstauhka, niin välillä tehot voi olla takapyörältä, välillä kampuralta ja välillä ihan mistä vaan. Paskamaisinta koko lehdessä on usein se, että kaikkein epäluotettavinta luettavaa on just numeroarvot. Ihan käsittämätön puppulehti.
Niinpä. Erikoista miten voi olla, kahdessa testissä toisen pyörän tehot kasvanut yli 22 heppaa ja toisen pudonnut melkein 1 hv. Eli vaikka yhtä testiä tehdään ja dynokäppyröitä luetaan, niin silti numerot arvotaan. Koskahan ne unohtaa kuskin pyörän selkään, kun ilmoittavat mitanneesa kuivapainon.

Nimimerkki: Entinen kestotilaaja.
Joo, samasta syystä en ole enää itsekään ollut muutamaan vuoteen Biken tilaaja. Liikaa virheitä ja jutut toistaa toisiaan.

Se Busa-testi ovaalilla oli kyllä ihan jees. Siinä ne nopeudet oli ihan kirjoitettunakin tekstin sekaan, painovirhe tai muu kämmi sen en usko siis olleen. Yli 310km/h meni että paukahti, Busassa on n. 160hp takarenkaalla.

Ne testaajatkin oli siis tosimiehiä!
 
Bussi meni ko. testissä parhaimmillaan ensin 302 km/h ja sitten peilit irrotettuna ja kuskilla "kyttyrällinen" puku päällä 312 km/h. Eli tuosta voi todeta mikä on aerodynamiikan vaikutus. Se on iso.

Mittariin bussi muuten keräs yli 340km/h, joten voihan toi ruottalainen sanoa, että hänellähän oli vaan "hieman" normaalia enempi mittarivirhettä sigmassa.
 
Väitit myös esim:
sanoi:
Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista.

Teron pyörä kyllä täyttää nuo kriteerit (alle 180hp ja kulkee 320km/h), joten Teron on oltava tosimies.

Huoh.. On tää ihme juttu kun porukka ei jaksa yhtään lukeja noita viestejä.. Ihan turhaa vääntöä, toinen puhuu aidasta, toinen aidanseipäästä..  
tounge.gif
Olet oikeassa. Lukutaito auttaa. Mutta jos nyt saivarrellaan vielä, niin eihän Teron tulosta löydy noista tuloslistoista. Ja taisi olla kaikkien yli 300 km/h tunnissa ylittäjien moottoripyörien tehot yli 200 hp takarenkaalta. Eli mielestäni niistä karkeloista jäi nämä 180 heppaiset tosimiehet pois yli 300 km/ ajaneiden tuloslistoilta.
 
Bussi meni ko. testissä parhaimmillaan ensin 302 km/h ja sitten peilit irrotettuna ja kuskilla "kyttyrällinen" puku päällä 312 km/h. Eli tuosta voi todeta mikä on aerodynamiikan vaikutus. Se on iso.

Mittariin bussi muuten keräs yli 340km/h, joten voihan toi ruottalainen sanoa, että hänellähän oli vaan "hieman" normaalia enempi mittarivirhettä sigmassa.
Äh, nehän on normaalivauhteja kilokyykyillä Stokiksen keskustassa. Taidan pistää kans Sigman motoon, virittää sen näyttämään 10 x todellista ja vetää videolle, miten mennään 420km/h Rysselissä. Ja viereistä kaistaa lipuu bussi ohi...
biggrin.gif
 
Bussi meni ko. testissä parhaimmillaan ensin 302 km/h ja sitten peilit irrotettuna ja kuskilla "kyttyrällinen" puku päällä 312 km/h. Eli tuosta voi todeta mikä on aerodynamiikan vaikutus. Se on iso.

Mittariin bussi muuten keräs yli 340km/h, joten voihan toi ruottalainen sanoa, että hänellähän oli vaan "hieman" normaalia enempi mittarivirhettä sigmassa.
Toki aerodynamiikan vaikutus on iso noissa vauhdeissa, eihän sitä kukaan yritä kiistää. Sen takia otinkin esiin esim tuon kuskin asennon vaikutuksen yms näissä lentokenttätapahtumissa.

Se ei poista sitä tosiasiaa, että 170hp takarenkaalla riittää 320km/h nopeuteen. Sen on taas eri asia.

Hetki sitten sinäkin olit sitä mieltä, että siihen vauhtiin tarvitaan yli 300hp takarenkaalta. Ei nyt kuitenkaan ihan...
 
Väitit myös esim:
sanoi:
Missä ne tosimiehet on niiden 180 heppaisten 320 km/h kulkevien pyörien kanssa näistä karkeloista.

Teron pyörä kyllä täyttää nuo kriteerit (alle 180hp ja kulkee 320km/h), joten Teron on oltava tosimies.

Huoh.. On tää ihme juttu kun porukka ei jaksa yhtään lukeja noita viestejä.. Ihan turhaa vääntöä, toinen puhuu aidasta, toinen aidanseipäästä..  
tounge.gif
Olet oikeassa. Lukutaito auttaa. Mutta jos nyt saivarrellaan vielä, niin eihän Teron tulosta löydy noista tuloslistoista. Ja taisi olla kaikkien yli 300 km/h tunnissa ylittäjien moottoripyörien tehot yli 200 hp takarenkaalta. Eli mielestäni niistä karkeloista jäi nämä 180 heppaiset tosimiehet pois yli 300 km/ ajaneiden tuloslistoilta.
Joo. Kysehän on edelleen kohtuu lyhyestä kiihdytyksestä, jossa ei varsinkaan pitkällä välityksellä ehdi vetämään huippuja.

Jos oikeesti haluaa testata mitä se pyörä kelaa huippuja, niin kandee kyllä varata muutama kilsa matkaa..
 
170hp takarenkaalla riittää 320km/h nopeuteen.
En usko että riittää, jos puhutaan katulaillisesta vehkeestä ja ilman madalluksia, peilien poistamisia yms. virityksiä.

Sinänsä ihan turha väittely, koska kyllähän sellainen voitaisiin tehdä, jos kaikki tehtäis vaan sen huippunopeuden ehdoilla.

Ram-airit huomioonottaen taitaa aika monikin pyörä jo takanakille sen 170hp saada, mutta yksikään ei tietääkseni kulje suoraan pakasta vedettynä 320 km/h.

Voinhan mä tietysti olla väärässäkin, se selvinnee tässä ihan pian jonkun vaktan tai linkin muodossa. Siihen asti seison korjaamattomana.
tounge.gif
 
Mun mielestä toi on "SKII":n (Super Kaos 2 -niminen turbo-Busa) ensimmäisiä testiajoja vuosia sitten. 100% varma en ole, mutta muistaakseni tuo video lähti liikenteeseen superkaoksen forumista. SuperKaoksen Kevin (kuka noita monstereita rakentelee) ilmeisesti siinä vähän testailee...

Sen jälkeen pyörä on vielä muuttunut aika pirusti. Rahaa on hakattu ihan tolkuttomasti!

Siinä on nykyisin sellanen pyörä kanssa jolla pääsee tarvittaessa yli 400km/h. Siinä on vielä _huomattavasti_ enemmän tehoa ja herkkua kiinni, kuin siinä 420km/h ylittäneessä Busassa.

Kyse on käsittääkseni tästä pyörästä, tosin tuossa videossa sitä ei ole laitettu vielä läheskään tähän kuntoon:
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0020.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0018.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0015.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0014.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0013.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0012.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0009.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0008.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/ROBOPTI/DSCF0002.jpg

Tuo on siis ihan kadulla ajossa.. Yhdessä kuvassa minkä omistaja otti pienen testilenkin (kadulla) jälkeen, GPS:n näytöllä seisoi 238mph (383km/h). Varaa oli vääntää kuulemma vielä ihan mukavasti  
tounge.gif


Loistava forumi tuo SuperKaos, siellä on pikkasen enemmän noita oikeesti erikoisia ja rahalla tehtyjä vehkeitä..
 
170hp takarenkaalla riittää 320km/h nopeuteen.
En usko että riittää, jos puhutaan katulaillisesta vehkeestä ja ilman madalluksia, peilien poistamisia yms. virityksiä.

Sinänsä ihan turha väittely, koska kyllähän sellainen voitaisiin tehdä, jos kaikki tehtäis vaan sen huippunopeuden ehdoilla.

Ram-airit huomioonottaen taitaa aika monikin pyörä jo takanakille sen 170hp saada, mutta yksikään ei tietääkseni kulje suoraan pakasta vedettynä 320 km/h.

Voinhan mä tietysti olla väärässäkin, se selvinnee tässä ihan pian jonkun vaktan tai linkin muodossa. Siihen asti seison korjaamattomana.
tounge.gif
Saivartelua  
tounge.gif
 Eihän tässä mistään vakiopyöristä pelkästään ollut puhetta..

Terolla on 320km/h yltävä laite ja kyllä se sillä ihan kadulla ajaa  
wink.gif
 Eikä sitä ole rakennettu huippunopeuden ehdoilla todellakaan! Oliko sinulla Tero mitkä asetukset silloin pyörässä? Akseliväli, peilit kiinni jne?

Kyllähän sä tuossa mainitsit aikasemmin näin:

sanoi:
Enpä tietysti asiasta mitään tiedä, mutta jos 280 km/h todelliseen vauhtiin tarvitaan tommoset 160 hp takanakilta ja 320 km/h ylitykseen tuplaten tehoja, niin voisin kuvitella että 360 km/h vauhtiin tarvitaan vaatimattomat 500-600 kaakkia takanakilla. Riittääköhän sekään? Ja suoraa ihan törkeen pitkä pätkä.

En ymmärtänyt, että tuossa rajasit ulos ei katulailliset vehkeet, madallukset, peilien poistamiset yms. virittelyt.

Väitit, että 320km/h vauhtiin tarvitaan 320hp takanakilta. Kyllä nuo kuvitelmat meni aika metsään. Onko se niin vaikea myöntää, että mutu meni ihan metsään?
 
Saivartelua  
tounge.gif
 Eihän tässä mistään vakiopyöristä pelkästään ollut puhetta..
Aijaa... No mitäs aerodynaamisia parannuksia näit tuossa videopätkän bleidissä? Tankkikameran?
Blade, jossa on Turbo XX:n kone ei nyt ole ehkä enää "ihan vakio"  
wink.gif


Jos on tarpeeks voimaa, niin kyllä se kulkee silti vaikka kuski ei ole lateksipuvussa tai alasti jne...

Siltikään en edelleenkään väitä, että siinä videossa ajettaisiin todellista 360km/h. Mutta hyvinkin mahdolista se on turbopyörillä joissa on tehoa tarpeeks.. Vai oletko vielä eri mieltä?
 
Videopätkän pyörässä ei juurikaan näkynyt aerodynaamisia parannuksia. Kyllä ois kiva (tai itse asiassa ei olis) nähdä kun joku vetää peilit (ainakin toinen) paikallaan ja ilman kyyristymistä tankkikamera paikallaan sen 360 km/h todellista nopeutta. Ilman mitään akseliväli/madallusmodifikaatioita vieläpä.

Siitähän tämä keskustelu alunpitäen lähti eikä mistään Kiiran pyörästä tai ameriikan busasta. Aidat ja aidanseipäät.
 
Videopätkän pyörässä ei juurikaan näkynyt aerodynaamisia parannuksia. Kyllä ois kiva (tai itse asiassa ei olis) nähdä kun joku vetää peilit (ainakin toinen) paikallaan ja ilman kyyristymistä tankkikamera paikallaan sen 360 km/h todellista nopeutta. Ilman mitään akseliväli/madallusmodifikaatioita vieläpä.

Siitähän tämä keskustelu alunpitäen lähti eikä mistään Kiiran pyörästä tai ameriikan busasta. Aidat ja aidanseipäät.
No, kumma juttu että sitten tuossa välillä kirjoittelit jo ihan muutakin  
wink.gif


Kerroin, että moiset nopeudet on turbopyörillä hyvinkin mahdollisia. Mulle alettiin sitten kertoa, että ei ole. Itse olit yksi näistä tietoviisaista.

Itsekin epäilen kyseisen videon nopeuden paikkansapitävyyttä. Toisto on näköjään tässäkin avainsana, kun ei muuten mene nähtävästi jakeluun  
wink.gif


P.S. Akseliväliin ei kannata koskea jos huippunopeutta hakee.. Tahtoo tulla niitä pito-ongelmia! Tämäkin on muutaman kerran mainittu.
 
Back
Ylös