749 S:n EOBD valo.

Desmosedici

New member
Elikä allani on uusi 749 S ja kilometrejäkään ei ole kuin noin 100. Nyt mieltäni askarruttaa sellainen asia, että kun lähden ajamaan pyörälläni, niin muutamien minuuttien jälkeen tuo valo syttyy palamaan. Sitten kun sammutan koneen ja odotan hetken kunnes käynnistän uudestaan, niin valo ei pala, mutta syttyy taas suurinpiirtein samaan aikaan, kuin ensimmäiselläkin käynnistyksellä.

Kysynkin, että pitäisikö tuolle tehdä jotain, vai onko tuo aivan normaalia? Voiko sillä edes ajaa?

Ja selvyydeksi se valo on siis siellä vasemmassa reunassa ja palaa haalean oranssina.
 
Jep, yritin jo tuossa aiemmin tänään, mutta taisivat jo olla kiinni, joten menee varmaankin maanantaihin asti.
 
morjens,
hienon fillarin oot hommannu, hyviä kilometrejä!

mulla on 03 tollanen samanlainen , mulla toi valo palaa sillon kun ajaa täysiä / lähes täysiä pidemmän aikaa.Se antaa muistaakseni signaalin jäähdytysveden lämpötilan noususta . Voip olla että jostain muustakin , mutta näin oon ite todennu ja tais se jossain manuaalissa lukeekin.
 
nouseeko lämpötila normaalisti käynnistettäessä, pitäis topata n.70:iin normaalikeleillä. Helteellä kaupunkiajossa helposti 90-100, flektit käynnistyy about 90.
Joskus sateella tai pesun jälkeen tais diskotella valot hetken aikaa..... poistu kun kuivui.
 
Lämpötilat on ihan ok. Normaalissa ajossa on tainnut olla noin 68 celciusta ja sitten oikeassa kaupunkiajossa enemmän (70+). Ja rauhallisesti on tullut ajeltua, kun se sisäänajokin pitäisi hoitaa, toki kiihtyy se peli 6000 kierroksellakin ihan mukavasti.

Pitää nyt vielä maanantaina kysyä asiaa hailacilta.
 
Väri ja vuosimalli?
Toi 1000 menee vielä kohtuu äkkiä pienillä kiekoilla, mut kahteen ja puoleen ku sisättää ohjekirjan mukaan on kyllä aika kärsivällinen kaveri
062802moto_prv.gif
 
Väri ja vuosimalli?
Toi 1000 menee vielä kohtuu äkkiä pienillä kiekoilla, mut kahteen ja puoleen ku sisättää ohjekirjan mukaan on kyllä aika kärsivällinen kaveri
062802moto_prv.gif
Punainen ja 2004 vuosimalli, mutta silti uusi.

Ja kyllä itsekin mietin tota samaa, että tonni vielä menee, mutta että vielä 2500. No katsellaan, kyllähän se koville ottaa, mutta kait se on vain kestettävä.
 
Huoltoon vaan ja se sisäänajo... Älä aja liian hiljaa. Opeta se pyörä kulkemaan heti ihan täysillä kierroksilla, niin saat sen koneen toimimaan kunnolla. Ohjekirja sisäänajon ajaksi roskiin. Se on tehty amerikkalaisille, ettei lähe mopo lapasesta. Mopon sisäänajo tehdään heti alusta oikeaoppisesti, täydet paineet männänrenkaille.

Tää on kai ikuisuusprojekti kertoa, mitä se sisäänajo oikein tarkoittaa. Ei nykyään ajeta mitään muita karheuksia kuin koneen hoonaus siten, että männänrenkaat sovitetaan pyttyihin. Liian hiljaa ja alhaisilla kierroksilla ajo poistaa sisäänajon hyödyn, jota sillä voi saada aikaan alemman öljynkulutuksen muodossa, kun konetta kuormitetaan riittävästi.

En tarkoita ykkösellä tuppinurin tappiin vedätystä vaan kakkosella ja kolmosella. Juu, nopeudet nousee, mutta oikeassa paikassa niin kannattaa tehdä.

Mutta tsekkauta se valo ensin.
 
Pyörän myyjä epäile, että se tarvitsisi uuden softan tjsp. No jos huomenna kerkeäisi viemään huoltoon, niin saataisiin asia pois päiväjärjestyksestä ja mielikin rauhoittuisi mukavasti.
 
No niin aika varattu, mutta menee ensi viikkoon. Kai sillä kuitenkin pitää ajella, kun ei siinä mitään näkyviä/tuntuvia/kuuluvia ongelmia ole ja pitäähän se sinne huoltoonkin ajaa.
 
Nyt voisi olla ihan oikeankin ongelman tynkää, sillä ajelin juuri tuossa nk. kaupunkiajoa ja moottorinlämmöt nousivat tuonne 85 asteeseen. No eihän siinä tietysti mitään, mutta sitten käännyin mutkassa ja painoin kytkimen pohjaan, niin moottori sammui. Mistähän tälläinen voisi johtua, bensansyötöstä kenties? Käyntiin se kyllä lähti sitten heti perään ihan ok, mutta tässä voisi olla valon syy, ehkä moottori saa liian vähän bensaa?
 
Nyt voisi olla ihan oikeankin ongelman tynkää, sillä ajelin juuri tuossa nk. kaupunkiajoa ja moottorinlämmöt nousivat tuonne 85 asteeseen. No eihän siinä tietysti mitään, mutta sitten käännyin mutkassa ja painoin kytkimen pohjaan, niin moottori sammui. Mistähän tälläinen voisi johtua, bensansyötöstä kenties? Käyntiin se kyllä lähti sitten heti perään ihan ok, mutta tässä voisi olla valon syy, ehkä moottori saa liian vähän bensaa?
Kyllä nuo twinit tuntuu sammuilevan just tuollaisissa tilanteissa varsinkin silloin, kun lämmöt on ylhäällä:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=34442;

Jyrikin tuossa tokaisi näin:

Isossa twinissä koneen seosten säätö oikeaksi on todella tarkkaa. Etenkin pienillä kierroksilla isot sylinterit ovat erittäin tarkkoja seokseltaan ja myös lämpötila vaikutta asiaan. Ihan samaa tekee mm. VTR Honda.
 
Ok, ei ole tämä moottoripyörientekniikka minun vahvimpia puoliani, joten mistäs näistä tietää. No selvisipä tuokin.
 
Maahantuojalla saavat sen sinun 749:in tietääkseni säädettyä niin, ettei sammahtele niin helposti. Testastretta on todella tarkka ilmeisesti säädöistään, eli se tyhjäkäynnin seos pitää olla juuri kohdallaan.

Kannattaa esittää asia maahantuojalle niin homma sujuu parhaiten. Tuo koneen sammahtelu tuntuu olevan kaikilla 03-04 749 omistajilla ongelmana...
 
Kymppiin saakka sammahteli , mut cuda klaukkalassa sai säädöt ja samalla tyhjäkäynnin kohdalleen , nyt paukuttaa hienosti tyhjilläkin (voi keskittyä pimujen tiirailuun valoissa
talktohand.gif
)
 
Back
Ylös