749 S:n EOBD valo.

Hyviä uutisia!

Maahantuojan kaveri, joka oli aiemmin kysellyt pyörän tietoja, soitti ja sanoi, että ruiskunohjausboksi on tilattu ja sen pitäisi saapua maahan minä päivänä hyvänsä. Pyörä saadaan siis kuntoon jo ensi viikolla riippuen siitä, miten nopeasti aika saadaan sovittua Ducen Imatran huoltopisteen kanssa.

Olen aiemmin sanonut, ettei episodi ole vienyt mielenrauhaani, eikä se koskaan vienytkään. Luotin siihen, että tavalla tai toisella homma hoituu ja nyt sen "likaisen" työn teki maahantuoja, joka oli hoitanut asiat tehtaan kanssa. Pyöräni historia ennen ensi rekisteröintiäkin oli mielenkiintoinen, sillä ilmeisesti Italian, Saksan ja Suomen lisäksi tämä kyseinen yksilö on nähnyt vielä neljännenkin eurooppalaisen maan, mikä maa on kyseessä on minulle mysteeri.

Kiitokset maahantuojalle.
033102beer_1_prv.gif

Hyvä homma!
062802jumpie_prv.gif

Kova kovaa vastaan vaan, niin kyllä se merkkiedustaja Suomessakin taipuu..
thumbs-up.gif
Niin totuutta en tiedä, mutta tämä tietojen kysely tapahtui jo varmaan 2 kuukautta sitten, jolloin aiheesta oli lähinnä purnattu täällä ja ehkä muutaman e-mailin muodossa, mutta ei mitään sen ihmeellisempää.

Sitten kun ajatellaan tätä minun pyörääni, niin ei maahantuojakaan ole jäänyt näppejään nuolemaan, kun puhutaan puhtaasti rahasta. Nimittäin vakuutusyhtiön kaveri sanoi minulle, että niiden uusien katteenosien ja peilin yhteishinnaksi tuli noin 1700 euroa ja maahantuojahan ne välittää, joten eiköhän tämä pyörä alkuperästään huolimatta ole hyödyttänyt vähän itse kutakin. Jotain kaikille voisi sanoa. Puhumattakaan, jos lähdetään Termin settejä hankkimaan.

Nyt kun vielä saksalaiset ystävällisesti palauttavat minulle pienen summan rahaa, niin voi hyvillä mielin pistää pyörän talviunille.

Nimittäin vakuutusyhtiön kaveri sanoi minulle, että niiden uusien katteenosien ja peilin yhteishinnaksi tuli noin 1700 euroa
Mitäs multa taas on mennyt ohi?
biggrin.gif
Jotain naarmuja LTY:n parkkiksella katselin.. onkohan kyse samoista?
Juurikin ne naarmut. Pojat kaatoivat huollossa jne. Vähän huonosti tullut kirjoiteltua, kun tuota tietoa pyörästäni ja sen vaiheista/ongelmista on siellä täällä.

Osista:
Takakate, sivukatteen alaosa ja oikea peili. Nämä yhdessä tekivät tuon summan. Suolaista etten sanoisi. Täytää sanoa, että Duccen varaosahinnoilla kasko kuulostaa keskimääräistä paremmalta, sillä ajatella jos itse kaataisi pyörän ja joutuisi pulittamaan omasta taskusta nämä osat. Jäisi ainakin alkuperäiset hyllyyn pölyttymään ja ratkaisua haettaisiin muualta.

Hyviä uutisia!

Maahantuojan kaveri, joka oli aiemmin kysellyt pyörän tietoja, soitti ja sanoi, että ruiskunohjausboksi on tilattu ja sen pitäisi saapua maahan minä päivänä hyvänsä. Pyörä saadaan siis kuntoon jo ensi viikolla riippuen siitä, miten nopeasti aika saadaan sovittua Ducen Imatran huoltopisteen kanssa.
Hyvä homma, hatunnosto Hailacille
smile_org.gif

Tutun auton kanssa (rinnakkaismaahantuotu) takuukäsittely vei myös aikaa normaalia enemmän, joka kuulemma johtui siitä, että joutuivat jäljittämään ajoneuvon vaiheet ennen päätymistään tänne Suomeen. Olisikohan tässä kyseessä samanlainen toiminta. Tosin kahden kuukauden odottelu tuntuu aika kohtuuttomalta, varsinkin jos se sattuisi ajokaudelle. Nythän tilanne oli hyvä, kun pyörällä pääsi kuitenkin ajelemaan.

Joudutko kuitenkin maksamaan työn omasta pussista, kun odottelet rahoja Saksasta?

Tutun auton kanssa (rinnakkaismaahantuotu) takuukäsittely vei myös aikaa normaalia enemmän, joka kuulemma johtui siitä, että joutuivat jäljittämään ajoneuvon vaiheet ennen päätymistään tänne Suomeen. Olisikohan tässä kyseessä samanlainen toiminta. Tosin kahden kuukauden odottelu tuntuu aika kohtuuttomalta, varsinkin jos se sattuisi ajokaudelle. Nythän tilanne oli hyvä, kun pyörällä pääsi kuitenkin ajelemaan.

Joudutko kuitenkin maksamaan työn omasta pussista, kun odottelet rahoja Saksasta?
Jos oikein ymmärsin, niin samantyylisestä prosessista oli kyse.

Alkuunhan he eivät halunneet tehdä asian eteen mitään, mutta noin 1,5 kuukautta sitten postasin tiedot Hailacille(heidän pyynnöstä) ja nyt sitten homma on viimein selvä. Tiedä sitten mikä oli syy heidän asenteensa muutokseen, mutta oli se mikä hyvänsä, niin tyytyväinen tässä lopulta täytyy olla. Toki kuten monesti olen sanonut, niin onneksi vika ei estänyt ajamista, sillä sitten olisi vituttanut todenteolla.

Onneksi se myyjäliike aktivoi takuun pyynnöstäni, sillä jos näin ei olisi toimittu, ei takuuta olisi ollut, joten kerrankin olin itsekin hereillä, kun pommitin myyjää heti pyörän oston jälkeen.

Rahoilla tarkoitin alv palautuksia, joita nyt odottelen. Sen jälkeen voi keskittyä muihin asioihin ja jättää pyöräasiat hetkeksi. Toki lisäosa keskustelu tulee varmasi jatkumaan talven ajan.

No niin palataanpa vähän takaisin ajassa ja puhutaan pyörästäni.

Eli kuten olen aiemmin ilmoittanut, niin se takuuasiahan oli/on hoidossa ja Tammikuussa se huolto tultaneen suorittamaan.

Syy miksi kirjoitan on se, että viimeinenkin asia pyörää koskien tuli hoidettua, eli Saksan alv:n palautus. Vähän omaa laiskuutta se venyi ja venyi, mutta nyt se tuli hoidettua. Pari kirjettä piti lähettää, kun heille ei kelvannut kopio tullin verotuspäätöksestä, mutta kun saivat oikeat dokumentit, niin homma toimi kuten pitikin.

Back