Lainaan itseäni tuolta pakoputkenavausketjusta:
"Hommahan meni näin, että sen EOBD valon sytyttyä päätin hankkia mahdollisimman nopeasti ajan Ducatin valtuuttamalta huoltopaikalta(luonnollisesti, koska eihän muilla edes ole sitä testeriä, jolla nämä viat luetaan). Ensisijainen huoltopaikka itselleni oli Imatra, koska se on lähellä asuinpaikkaani. Soitin sinne, mutta kun en ollut pyörää sieltä ostanut, niin luonnollisesti olisin joutunut jonnekin jonon hännille, mikä on ok, koska tietenkin he hoitavat omat asiakkaansa ensin ja sitten muut. No tämän jälkeen tutkailin Ducatin sivuilta muita huoltopisteitä ja oikeastaan ihan randomilla valitsin a-moottorin ja otettuani yhteyden sinne sain sovittua itselleni sopivan ajan. Siellä ei ollut minkäänlaista syrjintää tai vastaavaa, vaan äijät painoi perjantai iltana kuitenkin yli ilta yhdeksään, jotta hommat olisi saatu selvitettyä. Tietysti se, että he eivät tee muuta, kuin huoltohommia(siis eivät myy pyöriä) saattoi vaikuttaa asiaan, mutta kuitenkin homma toimi ok. No sitten lopulta kun vika selvisi, niin se korjaamo soitti maahantuojalle, että lähettäisivät korvaavan osan Imatralle, jotta minun ei tarvitsisi ajaa niin pitkälle huoltoa varten. Homman piti olla ok. A-moottori hoiti hommansa 10:n arvoisesti ja olivat todella avuliaita kaikinpuolin, vaikka heille ei jäänyt penniäkään tuosta keikasta.
Seuraavalla viikolla a-moottori ilmoitti, että maahantuojalla ei ole osaa, mutta se menee jälkitilaukseen ja sen pitäisi sitten saapua jossain vaiheessa. No odottelin sitä sitten, kunnes 1-2 viikkoa korjaamokeikasta maahantuojan edustaja soitti minulle ja sanoi, että et saakaan sitä osaa, koska se ei kuulu heille, vaan minun pitäisi pyytää Saksalaista moottoripyörä liikettä lähettämään minulle se osa, jotta minä voin lompsia sen osan kanssa Ducati huoltoon, jossa se sitten asennetaan ja minulle löydään lasku käteen tehdystä työstä. Se on sitten minun ongelma saada ne rahat Saksalaiselta liikkeeltä, jonka suomalaisten mukaan pitäisi maksaa korjaukset.
Jos vika olisi ollut sellainen, että pyörällä ei olisi voinut ajaa, niin tuskin olisin montaa kilometriä tänä kesänä päristellyt."
Eli siinä se nyt periaatteessa on. Pyörään pitäisi vaihtaa ruiskunohjausboksi. Luojan kiitos vika oli/on sellainen, että se ei estänyt ajamista, sillä pyörä olisi seissyt varmaan koko kesän muuten. Kuukausi sitten skannasin maahantuojalle pyörän tiedot(heidän pyynnöstään), mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut, joten lähetin tarvittavat tiedot kuluttajansuojasta huolehtivalle taholle. Mukava sitten talvella lähteä jonkun pakun kanssa roudaamaan sitä korjaamolle, jos tämä asia vaikka selviäisi lopulta. Ei sinänsä vituta, mutta tapaus on ihan mielenkiintoinen ja yhtään liioittelematta tässä voi olla kyseessä jonkinlainen ennakkotapaus, jos todetaan, että se takuu pitää hoitaa, oli pyörä ostettu sitten mistä tahansa. Elämme mielenkiintoisia aikoja.