• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

80 luvun Kawat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carillo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heleiii...
062802jumpie_prv.gif
Nyt on sitte mullakin Eliminaattori..
Aikas kiva vekotin on... Onkelmana vaan on etupään ravistus pienissä nopeuksissa... Renkaspaine oikea, ilmanpaine putkissa ok... Hmm.
confused_orig.gif

Mistähän se etupään ravistaminen sit johtuu?Rengas oikein painotettu?
Ei mulla vaan....*ravistaa päätä*

omg.gif
Niin... Täytynee käydä eturengas tasapainottamassa... On muuten merkiltään "Mezeler marathon" joka pitäs olla ko. pärrään paras  
cool.gif

Ja muuten pärrän otteessa on 81 KW... Eli n.110 hv
buttrock.gif
Mistäköhän moinen?

No hyviä renkaitahan ei edes saa 18 ja 15 tuumaisiin vanteisiin...

ja nuo rekisterioteen merkinnät nyt voi suomessa olla mitä vain, mullakin oli 900 ZL:n otteessa rengaskooksi merkitty ihan väärä tuumakoko molempiin päihin eli 19 ja 16" ja akseliväli oli mitattu kai täydellä kuormalla kun heitti vain 7 senttiä oikeasta!

Ja olihan työ saada nuo korjatuksi otteeseen oikeiksi...

tounge.gif
Juujuu. Mut eio kuitenskaa normaalii et etupää ravistaa ja vituttaa... No jälkinmäinen ... onki sit normaalinpaa... Kummalta vaa tuntuu ku alla on melk uus kumi ja kaipa se on painotettu ennenku alle laitettu...
sport05.gif

ja nuo rekisterioteen merkinnät nyt voi suomessa olla mitä vain, mullakin oli 900 ZL:n otteessa rengaskooksi merkitty ihan väärä tuumakoko molempiin päihin eli 19 ja 16"  ja akseliväli oli mitattu kai täydellä kuormalla kun heitti vain 7 senttiä oikeasta!

Ja olihan työ saada nuo korjatuksi otteeseen oikeiksi...
Milläs sait oikaisun rekkariotteeseen noista vanteiden väärästä koosta?
Tuntuu olevan vanha juttu toi väärät koot rekkariotteessa.
Omissa Z 1000 -78 ja 79 malleissa väittää r-ote takavanteen kooksi 19" kun oikea on 18" ja tällä hetkellä on 16" molemmissa.
Laitoin AKE:een sähköpostilla korjauspyyntöä asiasta ja vastaus tuli viikon päästä, asia on siirretty tekniselle puolelle käsiteltäväksi ja lupasivat ottaa yhteyttä. Syksyllä tulee vuosi asian tiimoilta, hidasta tuntuu olevan.

No sieltä akesta minäkin sitä ensin yritin ja totesin että ei tuu mitään...

Sitten otin yhteyttä pyörän maahantuonti rekisteröinnin tehneeseen yksityiseen katsastuskonttoriin, ensin puhelimella ja sitten kirjeitse pyörän käyttöohjeen teknisten tietojen kopion kanssa, josta ko mitat ja vannekoko kävi ilmi ja pyysin korjaamaan ko virheet. Viikossa tuli uusi ote eikä maksanut mitään.

tounge.gif
Juujuu. Mut eio kuitenskaa normaalii et etupää ravistaa ja vituttaa... No jälkinmäinen ... onki sit normaalinpaa... Kummalta vaa tuntuu ku alla on melk uus kumi ja kaipa se on painotettu ennenku alle laitettu...  
sport05.gif
Jos öljyä on oikea määrä ja painetta 0 baria ja silti ravistaa, niin tarkista ihmeessä painotus / vanteen suoruus.

Mittasitko jouset että oli saman pituiset?

Mulla on ensimmäisenä pyöränä Kawasaki GPZ500S -88. Siisti kun mikä ja "pitäisi" olla myös muuten hyvässä kunnossa. Mun täytyisi kuitenkin kuristuksilla saada se 25 KW:ksi, kun KW:ja on nyt 44. Mitä mieltä olette vuoden 88 kyseessä olevasta mallista? Olen täysin vihreä näissä hommissa, siksi kysynkin Teidän mielipidettänne. Kiitos etukäteen!!  
nixweiss.gif

Muistan kun ko. pyörä oli uusi malli 1987 keväällä. Itselläni oli silloion GPZ 550. Kouvolassa Suhosella kävin koeajulla ja 2-mukinen oli mielestäni miellyttävämpi ajaa kuin 4-pyttynen 550. Ja ääni oli mukava. Aikaa on kulunut eikä ihan kaikkea enää muista...

Jos öljyä on oikea määrä ja painetta 0 baria ja silti ravistaa, niin tarkista ihmeessä painotus / vanteen suoruus.

Mittasitko jouset että oli saman pituiset?
No eihän ne mulla auki ole olleet... Joku källi käyny edellisellä omistajalla sitte... Ku kerta oli ihan niiku pitääkin ennen stefojen vaihtoa... (jotka se vaihtoi ja oli laittanu 400ml öljyä/putki, jossa siis melkoisesti liikaa) No... Oon sitte yrittäny vähentää sen öljyn  oikeeks, ja niillä "oikeilla" määrillä, ilman painetta, keula lepää täysin alhaalla... Et sillee. Kait täytyy sitte purkaa koko keula atomeiks ja kasata itte, niin tietääpähän varmasti mitä se on syöny...

Back