80 luvun Kawat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carillo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Carillo

New member
Juu... onkos kukaan kiinostunu 80 luvun Kawoista?
Itte hommasin hyvinsäilyneen LTD 750 ekapyöräksi tänäkesänä... Ja oon ihan tyytyväinen... Vääntöö riittää ja rekoistakin ohi pääsee hyvin. Eikä tuu vastaan samanlaista jokapäivä.
wink.gif
 
on tokkiinsa, se on niitä vuosia ja kymmeniä jolloin tehtiin viimeiset oikeat moottoripyörät ja hevimusiikkia ynnä rokkenrollia, siis pyörät olivat vielä vailla hirveitä hienouksia ja teknistä tingeltangelia, perusasiat olivat noissa kawoissa kunniassa ja ovat yhä. itellä on hieman rojektina vm. 83 gpz1100 A1 malli, unitrak, jossa edellisestä paatoksesta poiketen on tosin digitaalia tankinpäällä ja ruiskua sun muuta härpätintä, se on vielä turvotettavana hilijalleen, hyvin hilijalleen.

niin no, 90-luvun zetorilla nyt pääosin ajelen.
 
Kawabatan mielipiteeseen helppo yhtyä. Rautaa, vääntöä ja kokoa prätkässä olla pitääkin ja tuhti perustekniikka on vielä esillä kaikkien ihasteltavana. Klassikkoprätkiä.
Painoakin jo senverran ettei tuuli heiluta.
Kuussataset tupperwaret pyyhkivät ohi Zetoista nykyään, mutta so what?

Tallissa mm. Z1100D2 -83, eli Spectre (eli Aave), joka on LTD:n erikoisversio ja sitä tehtiinkin vain -82/83.

smile_org.gif
 
Hienoa et joku arvostaa vielä noita "klassikoita"
No... Sitten kysisinmä et tietääkö kukaan mistä saa  tollaseen (750 LTD hen) puuttuvat merkkilätkät    sivuilta... Kouvolansuunnassa ei liikkeissä osattu auttaa. Bye kawasaki.com. Ei löytyny... Pitää varmaan tehä ite...  
cool.gif

... Joo on käyty kaikilla sivuilla kyselemässä... Ei vaa o tullu vastaan...
nixweiss.gif
 
kyllähän noi kiinnostaa, jopa siinä määrin että tuli hankittua ensimmäiseksi pyöräksi VN750 vm.-89 (siis just ja just kasikymppisiin luettava, tosin jo 85/86 alettu valmistaa)...
tykkään kyllä, kunnon customi ja ei liikaa nykytekniikkaa.

onko muuten muilla näitä "vanhoja" kardaanivetosia väinöjä?
 
on tokkiinsa, se on niitä vuosia ja kymmeniä jolloin tehtiin viimeiset oikeat moottoripyörät ja hevimusiikkia ynnä rokkenrollia, siis pyörät olivat vielä vailla hirveitä hienouksia ja teknistä tingeltangelia, perusasiat olivat noissa kawoissa kunniassa ja ovat yhä. itellä on hieman rojektina vm. 83 gpz1100 A1 malli, unitrak, jossa edellisestä paatoksesta poiketen on tosin digitaalia tankinpäällä ja ruiskua sun muuta härpätintä, se on vielä turvotettavana hilijalleen, hyvin hilijalleen.

niin no, 90-luvun zetorilla nyt pääosin ajelen.
Amen. Munkin eka "iso" mopo oli z500, sittez750. Muutama vuos ilman ja sitten oli mullakin tuo 1100 GPz DFi. Sen ruutan boxin kanssa meinas palaa hermot mutta kun kunnossa oli niin aika riemukas peli oli se. Sit olikin ZX-10, C-mallin 1100 zetori ja ny 12R. Pikkuhiljaa olen alkanu etsiskellä sille talviseuraks projektimopoa, esim. tommonen (Z 1000 R) vähä kiehtois.. Ja se Spectre ois kyllä kans aikasta namukas
bowdown.gif
 
Joo, kyllä nuo 80-luvun kawat kiinnostaa. Itselläni käytössä keppivetoinen GT750 -82 (Kawasaki, ei siis S..ki) enkä muuta kaipaa - varsinkaan Wisecoinnin jälkeen!
Jos tarkoitat 4-pyttyisen LTD:n sivukopassa olevia LTD750 merkkejä niin BuyKawasaki.comista löytyi seuraavat varaosanumerot:
56018-1163 (-80)
56018-1187 (-81 - 83)
Jenkit tuntevat tuon 750 LTD:n mallina 750 LTD-4.
Noita lätkiä löytyy Klasmolta (http://www.z-klasmo.de) ja hinta pyörii siinä 30 euron kieppeillä kappaleelta.

Näyttää www.kawazi.net -sivujen porukka vastanneen ahkerasti tähän ketjuun - minut tunnetaan siellä Raatona...
 
Noissa zetoissa on sitä jotakin
062802moto_prv.gif
siksi kai niitä pari meikäläiseltä löytyykin..
Suorituskyky ei nykyajan mittapuun mukaan mikään ihmeellinen, painoakin löytyy, mutta todella mukavia ajaa. Toki zetaankin potkua saa, AMA-kisoissakin osoitti kestävyytensä.
Kävin alkukeväästä ohikulkumatkalla klasmo-bikellä ja se on oikea kawamiesten mekka, sieltä saa todennäköisesti kaiken mitä ko. kapistuksiin tarvii, jos ei rahahanat ahdista.
 
Noita lätkiä löytyy Klasmolta (http://www.z-klasmo.de) ja hinta pyörii siinä 30 euron kieppeillä kappaleelta.

Juu... Sieltä löytyi...20e +8 postiin... Mut... Ku en omista VISA korttia ja PayPal ehdotettiin myös... En saannu sitäkään kautta onnaamaan... Milloinkakohan noi rajat aukee ihan käytännössäkin...
Noita lätkiä löytyy Klasmolta (http://www.z-klasmo.de) ja hinta pyörii siinä 30 euron kieppeillä kappaleelta.

Juu... Sieltä löytyi...20e +8 postiin... Mut... Ku en omista VISA korttia ja PayPal ehdotettiin myös... En saannu sitäkään kautta onnaamaan... Milloinkakohan noi rajat aukee ihan käytännössäkin?
ghostface.gif
 
Noita uusia sivukopan lätkiä saattaa löytyä ruotsistakin spinnin wheeliltä, siellä oli joku Mika(?) joka puhuu jopa suomea. Yhteystiedot löytyy jostakin täältä palstalta tai sitten googlettamalla. Muistaakseni lähettävät myös postiennakolla.
Tuolta klasmolta luulisi tilauksen onnistuvan myös siten että laitat niiden tilille rahaa... soita tai faksaa kuinka toimia, hyvää englantia puhuvat siellä päässä.
Tai maksa hyvälle kaverille joka tilaa kortillaan
biggrin.gif
tai sitten kun joku on sinne menossa niin heität tilille tai käteen rahaa ja luotat että on reilu kaveri eikä tuhlaa rahoja Reeberbahnille
tounge.gif
 
Ajelin 1984 vuosimallin z1000j:llä vielä pari vuotta sitten.
Kilometrejä sillä tuli alle n. 70 - 80 tuhatta neljässä vuodessa,
tosin yhden kesän sitä rakentelin. Harmittaa vietävästi, että
jouduin sen myymään. Vielä joskus hankin sellaisen uudestaan
ja rakentelen taas! Kuviakin löytyy sieltä mun "oma pyörä" osiosta
(en ehdi tähän hätään linkittää).
 
sport05.gif
Jee jee.. Ny ajeltuani ekan 1000 km, niin tuntuis et tohon vekottimeen tarttes saada pienemmät kierrokset -matka -ajoon... Eli turhan paljo kiekkoja 100 vauhdissa... Kaippa siihe on saatavissa esim. pykälää isompi eturatas? Kiihtyvyys ja vääntö kyllä tuntus riittävän mulle... Ku vaihteitakin o vaa 5... Näyttää kyllä aika ahtaalta tuo eturattaan tila...
confused_orig.gif
(750 LTD-4)
 
cool.gif
juu huononvärinen teksti tuli laitettua... Tää o vrmaan paremp... Nii et jos jollain on ideaa/kokemusta em. nii kiitti etukäteen...
 
Juu... Sieltä löytyi...20e +8 postiin... Mut... Ku en omista VISA korttia ja PayPal ehdotettiin myös... En saannu sitäkään kautta onnaamaan... Milloinkakohan noi rajat aukee ihan käytännössäkin?
Pitääpä ne tuotteet maksella vaikka "rajat aukeaisi käytännössäkin"..  
biggrin.gif


No joo, ajatellaan asiaa yrittäjän kautta eli tavaran lähettäminen ulkomaille kohtuuarvokasta, joten mielellään ottavat etukäteismaksun luottokorttia vinkauttamalla / pankkisiirtona. Jos luottokorttia ei ole eikä Klasmon tilille syystä tai toisesta halua siirtää rahaa (hyvänä syynä pikkuostoksissa kotomaan pankkien naurettavan korkeat palvelumaksut ulkomaan pankkisiirroissa), voi kuitenkin vielä kysäistä mahdollisuudesta COD (Cash on Delivery eli postiennakko) -toimitukseen. Usein toimii jo EU:n sisällä, mutta täysin liikekohtainen kuvio.
 
Oli miten oli, mutta 80-luvun kawat on hienoja. Ovat oikeita kunnon peruspyöriä ja jostain kumman syystä niiden kolho muotoilukin miellyttää. Toki muunkin merkkiset yleispyörät ovat oikeita moottoripyöriä.
 
Jep jep... Nyt kohta alkaa... tänä aamuna... aivan.... vanhan LTD Kawan -ajelu
062802moto_prv.gif
(Ja aito kaWa -ajelu mun mielestä ei oo tasasta hyrräämistä.... :cruising:Se on Hienoa Mekaanista ääntä ja ... no sä tiedät jos oot ratsastanu 80 -luvun Kawaa... ) Aion ajaa tänä kesänä väh. 10 000... saas nähdä pääseekö ilman isompaa remonttia... hmm.
idea3.gif
(miksi niitä tallissa pitää) Hyvää kesää ja lomia!
 
Onnea uudelle LTD:lle! Oma ensipyöräni oli LTD 440 ja hieno pelihän se oli. Pyörä oli täysin alkuperäisessä asussaan, joten sitä oli ilo huollella ja hauska ajella. Tuntui minusta kokoistaan isommalta ja jämäkän laadukkaalta muutenkin. Todellinen rautapyörä! KZ kawojen kanssa puuhaileville on netissä oma foorumikin: www.kzrider.com. Tätä tuli luettua paljon kun vielä omistin LTD:n. Löytyy paljon tietoa ja keskusteluita "lontoon kielellä".    
sport05.gif
 
Back
Ylös