• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Äänenvaimentimien avaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pelkkä termignonin äänäri toimii kyllä kai, mutta siihen joutuu sitten ostamaan vielä hiilikuituisen suojan, joka maahantuojalla maksaa noin 400 €. Eli siitäkin tulee kai jotain luokkaa 1300 € paketti ja siitä puuttuu silloin etusylinterin käyrä + ruiskunohjausyksikkö. Leovincen vaimennin (jota ei enää valmisteta) toimi mainiosti ilman ruiskuyksiköitä ja sen mukana ei tullut etupytyn käyrää koska Leovincen mukaan pyörä kävi tasaisemmin alakierroksilla kun etukäyrässä on katti...
Tuon suojuksen saa Saksasta 200 eurolla. Samoin saa Leo Vincen pakoputkisetinkin, sen hintaa ei tosin ole, eikä myöskään tarkempia tietoja, että mitä settiin kuuluu.
 
Pelkkä termignonin äänäri toimii kyllä kai, mutta siihen joutuu sitten ostamaan vielä hiilikuituisen suojan, joka maahantuojalla maksaa noin 400 €. Eli siitäkin tulee kai jotain luokkaa 1300 € paketti ja siitä puuttuu silloin etusylinterin käyrä + ruiskunohjausyksikkö. Leovincen vaimennin (jota ei enää valmisteta) toimi mainiosti ilman ruiskuyksiköitä ja sen mukana ei tullut etupytyn käyrää koska Leovincen mukaan pyörä kävi tasaisemmin alakierroksilla kun etukäyrässä on katti...
Tuon suojuksen saa Saksasta 200 eurolla. Samoin saa Leo Vincen pakoputkisetinkin, sen hintaa ei tosin ole, eikä myöskään tarkempia tietoja, että mitä settiin kuuluu.

Siitä suojuksesta kannattaa varmistaa, että on sopiva Termignonin avoimelle putkelle, sillä ne ovat yleensä tehty sille vakioputkelle ja reiät ovat liian pienet... Tosin hiilaria on helppo leikata.

Leo Vincen täysputkisetin hinta on saksassa about 3000 €.

Jos niillä ei ole spip-onia varastossa, niin sitä ei enää saa, koska sitä ei tehdas enää valmista. Pelkän sliparin hinta oli muistaakseni 1900 € saksassa. Putket ovat titaania...
 
Nyt ois myynnissä 749/999 vakioputkisto+slipari. Loistava tilaisuus rakentaa/rakennuttaa hyvä-ääninen viripönttö edullisesti. Käyttämätön. Sopii sellaiselle joka osaa muutakin kuin maahantuojan hinnaston ulkoa. Oivalla ja onnistu, kyllä sinä osaat!
idea3.gif


Jotain muutakin vakio-osaa voi löytyä. Lisä-info/tarjoukset putkesta yv-viestillä.
 
Kysyisin vielä teiltä, joilla tietoa on, että onko 749:iin mahdollista asentaa suoraa putkea? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun se olisi ainakin taloudellisesti ajatellen mukavampi, kuin Termin setti.
 
Kysyisin vielä teiltä, joilla tietoa on, että onko 749:iin mahdollista asentaa suoraa putkea? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun se olisi ainakin taloudellisesti ajatellen mukavampi, kuin Termin setti.
Mitä tarkoitat suoralla putkella? Käyrät ovat eri halkaisijalla niin on paha mennä sanomaan miten moottori toimii sen jälkeen jos kumpaankin käyrään asentaa samalla halkaisijalla olevan vaimentimen... 749:in putkisto kun on epäsymmetrinen. Lisäksi etusylinterin alkukäyrään jää katalysaattori.

Miksei sellaista toisaalta saa toimimaan. On se ehkä ihan mahdollista.

Kovasti maksavat nuo teollisesti tuotetut käyrät...
sad_orig.gif
 
Kysyisin vielä teiltä, joilla tietoa on, että onko 749:iin mahdollista asentaa suoraa putkea? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun se olisi ainakin taloudellisesti ajatellen mukavampi, kuin Termin setti.
Mitä tarkoitat suoralla putkella? Käyrät ovat eri halkaisijalla niin on paha mennä sanomaan miten moottori toimii sen jälkeen jos kumpaankin käyrään asentaa samalla halkaisijalla olevan vaimentimen... 749:in putkisto kun on epäsymmetrinen. Lisäksi etusylinterin alkukäyrään jää katalysaattori.

Miksei sellaista toisaalta saa toimimaan. On se ehkä ihan mahdollista.

Kovasti maksavat nuo teollisesti tuotetut käyrät...
sad_orig.gif
Ostakaa toi vakio setti ja heittäkää katit ja muut ameriikan ihmeet wittuun + tyhjennätte pöntön ja paatte sisään villat ja vaikka kaksi eri halkaisijalla olevaa reikäputkea. Sitte sopat kohalleen ja baanalle . Elämä kallis, tämä halpa + hyvät saundit.

Setti löytyy Ducati klubin ostaan/myydään palstalta missä myös suora numero.

ps. Tämä myydään ducatistille, ei vikisijöille.
 
Kysyisin vielä teiltä, joilla tietoa on, että onko 749:iin mahdollista asentaa suoraa putkea? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun se olisi ainakin taloudellisesti ajatellen mukavampi, kuin Termin setti.
Mitä tarkoitat suoralla putkella? Käyrät ovat eri halkaisijalla niin on paha mennä sanomaan miten moottori toimii sen jälkeen jos kumpaankin käyrään asentaa samalla halkaisijalla olevan vaimentimen... 749:in putkisto kun on epäsymmetrinen. Lisäksi etusylinterin alkukäyrään jää katalysaattori.

Miksei sellaista toisaalta saa toimimaan. On se ehkä ihan mahdollista.

Kovasti maksavat nuo teollisesti tuotetut käyrät...  
sad_orig.gif
Ostakaa toi vakio setti ja heittäkää katit ja muut ameriikan ihmeet wittuun + tyhjennätte pöntön ja paatte sisään villat ja vaikka kaksi eri halkaisijalla olevaa reikäputkea. Sitte sopat kohalleen ja baanalle . Elämä kallis, tämä halpa + hyvät saundit.

Setti löytyy Ducati klubin ostaan/myydään palstalta missä myös suora numero.

ps. Tämä myydään ducatistille, ei vikisijöille.
Eipä tässä ketjussa nyt pahemmin ole ollut vikinää ja tuskin kukaan kritisoi mitenkään vakioputken myynti-ilmoitustasi. Myyt vaan...
 
Kysyisin vielä teiltä, joilla tietoa on, että onko 749:iin mahdollista asentaa suoraa putkea? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun se olisi ainakin taloudellisesti ajatellen mukavampi, kuin Termin setti.
Mitä tarkoitat suoralla putkella? Käyrät ovat eri halkaisijalla niin on paha mennä sanomaan miten moottori toimii sen jälkeen jos kumpaankin käyrään asentaa samalla halkaisijalla olevan vaimentimen... 749:in putkisto kun on epäsymmetrinen. Lisäksi etusylinterin alkukäyrään jää katalysaattori.

Miksei sellaista toisaalta saa toimimaan. On se ehkä ihan mahdollista.

Kovasti maksavat nuo teollisesti tuotetut käyrät...
sad_orig.gif
Ostakaa toi vakio setti ja heittäkää katit ja muut ameriikan ihmeet wittuun + tyhjennätte pöntön ja paatte sisään villat ja vaikka kaksi eri halkaisijalla olevaa reikäputkea. Sitte sopat kohalleen ja baanalle . Elämä kallis, tämä halpa + hyvät saundit.

Setti löytyy Ducati klubin ostaan/myydään palstalta missä myös suora numero.

ps. Tämä myydään ducatistille, ei vikisijöille.
Eipä tässä ketjussa nyt pahemmin ole ollut vikinää ja tuskin kukaan kritisoi mitenkään vakioputken myynti-ilmoitustasi. Myyt vaan...
Jep, ei vikistä.
biggrin.gif


Tuo suoraputki tuli mieleen siitä, kun käytin pyörääni huollossa, niin sen paikan omistajan kanssa puheltiin näistä tehoputki hommista. Hän sanoi tehneensä johonkin vanhempaan Ducatiin suoran putken. Jotain kertoili, että oli väsännyt sinne putken sisään jotku kierteet, jotta homma pelitti. Itselleni nämä jutut on täyttä hepreaa ja tyydyin vain nyökkäilemään ja kyselemään oliko äänet kohdallaan ja olivathan ne olleet. Jonkin verran Termin settiä äänekkäämpi ratkaisu ja oletettavasti hiukan halvempi, mutta taitaa se vain olla Termin osto edessä ensi keväänä.
 
Kysyisin vielä teiltä, joilla tietoa on, että onko 749:iin mahdollista asentaa suoraa putkea? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun se olisi ainakin taloudellisesti ajatellen mukavampi, kuin Termin setti.
Mitä tarkoitat suoralla putkella? Käyrät ovat eri halkaisijalla niin on paha mennä sanomaan miten moottori toimii sen jälkeen jos kumpaankin käyrään asentaa samalla halkaisijalla olevan vaimentimen... 749:in putkisto kun on epäsymmetrinen. Lisäksi etusylinterin alkukäyrään jää katalysaattori.

Miksei sellaista toisaalta saa toimimaan. On se ehkä ihan mahdollista.

Kovasti maksavat nuo teollisesti tuotetut käyrät...  
sad_orig.gif
Ostakaa toi vakio setti ja heittäkää katit ja muut ameriikan ihmeet wittuun + tyhjennätte pöntön ja paatte sisään villat ja vaikka kaksi eri halkaisijalla olevaa reikäputkea. Sitte sopat kohalleen ja baanalle . Elämä kallis, tämä halpa + hyvät saundit.

Setti löytyy Ducati klubin ostaan/myydään palstalta missä myös suora numero.

ps. Tämä myydään ducatistille, ei vikisijöille.
Eipä tässä ketjussa nyt pahemmin ole ollut vikinää ja tuskin kukaan kritisoi mitenkään vakioputken myynti-ilmoitustasi. Myyt vaan...
Jep, ei vikistä.
biggrin.gif


Tuo suoraputki tuli mieleen siitä, kun käytin pyörääni huollossa, niin sen paikan omistajan kanssa puheltiin näistä tehoputki hommista. Hän sanoi tehneensä johonkin vanhempaan Ducatiin suoran putken. Jotain kertoili, että oli väsännyt sinne putken sisään jotku kierteet, jotta homma pelitti. Itselleni nämä jutut on täyttä hepreaa ja tyydyin vain nyökkäilemään ja kyselemään oliko äänet kohdallaan ja olivathan ne olleet. Jonkin verran Termin settiä äänekkäämpi ratkaisu ja oletettavasti hiukan halvempi, mutta taitaa se vain olla Termin osto edessä ensi keväänä.
Mistä muuten tilasit pyöräsi Desmosedici? ZTK:lta?
 
Tässä yksi mielenkiintoinen tehoputki 749/999 malleihin. http://www.bos-exhausts.com/cat/0330409-eng.html

Edit. Mikä mielenkiintoista, niin tuo teho/vääntö käppyrä näyttää aika lupaavalta ja hintakaan ei ole paha.
Mutta mitens tuo takuuhomma meni muitten kun termignonien kanssa,oliko niin että takuu umpeutuu??
Ainakin Suomessa ilmeisesti umpeutuu, mutta Saksassa saa ilmeisesti asentaa muitakin, kuin Termignonin putkia ja Hailac on tehnyt minulle aika selväksi, että takuu ei kuulu heille millään tavalla, joten oletettavasti minun kohdallani katsotaan Saksan ehtoja. Sitä en tiedä kuuluuko Bos niinhin putkiin, jotka Saksassa hyväksytään. Ehkä Jyri on paremmin perillä näistä?

Jos ei, niin sitten pitää miettiä muita vaihtoehtoja tai odottaa, että takuu umpeutuu.
 
Mitens tuo EODB valohässäkän kanssa kävi, meinaan tuota takuu asiaa. Kun pyörä on tuontipeli, vietkö siis valtuutetulle huoltoliikkeelle jossa korjaavat vian?Miten maksupuoli, maksaako tuo saksalaisfirma laskun vai..?
thumbs-up.gif
 
Mitens tuo EODB valohässäkän kanssa kävi, meinaan tuota takuu asiaa. Kun pyörä on tuontipeli, vietkö siis valtuutetulle huoltoliikkeelle jossa korjaavat vian?Miten maksupuoli, maksaako tuo saksalaisfirma laskun vai..?
thumbs-up.gif
Viime keskiviikkona Ducatin maahantuoja soitti minulle ilmoittaakseen, että he eivät aio lähettää mitään varaosia minnekään, vaan että minun tulee hoitaa itselleni Saksasta uusi osa ja sitten asentaa se täällä ja maksaa itse se asennus ja lähettää laskusta kopio Saksaan, jotta saisin rahani takaisin. Vaikealtahan tuo tuntuu siihen verrattuna, että pyörä olisi ostettu Suomesta, mutta eipä tuo minua haittaa suuremmin, vaikka vaivaa siitä aiheutuukin. Tosiaankin sanoin aiemmin, että siitä menisi vaihtoon puola, mutta ei se menekään, vaan ruiskunohjausboksi. Aikataulu on avoin.

Oltuani pariin otteeseen yhteydessä maahantuojaan ja muutenkin tilannetta omakohtaisesti seuranneena olen tullut melko vakuuttuneeksi siitä, että tämä toimintamalli takuun suhteen on täysin suunniteltu malli ja tehty mahdollisimman epämiellyttäväksi tuontipyörän omistajaa kohtaan. Joku voi sanoa, että totta kai se on noin ja kenties hän on oikeassa, ehkä minä olen sitten vain tyhmä, kun luulin eläväni osana suhteellisen vapaata EU:ta, jossa tavaran pitäisi liikkua ilman mainittavia esteitä. Onhan tämä tilanne jotenkin absurdi, kun ajattelee, että huolimatta kaikenlaisista autoveroista ja alv:sta huolimatta pystyy Ducatin tuomaan ulkomailta siihen hintaan, että minulla olisi oikeasti varaa hakea, vaikka joka ikinen takuukorjauksen vaatima varaosa Saksasta ja silti minä olisin vielä voitolla. En jaksa näillä hinnoilla ottaa itseeni, vaikka saisinkin kotimaiselta Ducatin edustajalta hivenen töykeää kohtelua puhelimessa. Kannattaisi vaan miettiä siellä johtoportaassakin, että onko se pitkällä juoksulla kannattavaa kusettaa asiakkailta noinkin rajuja ylihintoja, kuin mitä he nyt pitävät(tarkoitan siis listahintoja, en mitään alennuksia). Tietysti kaikki eivät halua nähdä sitä vaivaa, että hankkisivat pyöränsä Saksasta(Italiasta tai muualta), mutta tätä menoa veikkaisin Saksan tuonnin vain lisääntyvän. Itsellenikin oli todella suuri yllätys, että ulkomailta kannatti tuoda uusi pyörä Suomeen. Jostain keskustelusta täältä luin, että porukka oli huolissaan, että jos ei osteta kotimaisia pyöriä, niin se jotenkin vaikeuttaisi niiden huoltoa. Tätä en oikein ymmärrä, sillä pitäähän se tuontipyöräkin huoltaa ja jos alemmat hinnat saavat houkuteltua uusia motoristeja enemmän mukaan, kuin kotimaan hinnat, niin silloinhan töitä on entistä enemmän. En tiedä määrääkö Ducati jotenkin noiden huoltojen hinnat, mutta tässä olisi mielestäni oiva markkinarako, sillä jos esimerkiksi tonninhuoltoa ei pysty tekemään alle 300 euron, niin että siitä jää vielä jotain käteen, niin johan on kumma.

Tulipas oikein kunnon tilitystä ja ei edes liittynyt mitenkään pakoputkiin.
wink.gif
Pakoputkista ja takuusta sen verran, että se on mielestäni ihan fiksua tai järkeenkäypää, ettei ainakaan mitä tahansa putkea hyväksytä, sillä kai sillä putkellakin voi pyöränsä rikkoa, siis jos se on jotenkin epäkelpo jne.
 
Mitens tuo EODB valohässäkän kanssa kävi, meinaan tuota takuu asiaa. Kun pyörä on tuontipeli, vietkö siis valtuutetulle huoltoliikkeelle jossa korjaavat vian?Miten maksupuoli, maksaako tuo saksalaisfirma laskun vai..?
thumbs-up.gif
Viime keskiviikkona Ducatin maahantuoja soitti minulle ilmoittaakseen, että he eivät aio lähettää mitään varaosia minnekään, vaan että minun tulee hoitaa itselleni Saksasta uusi osa ja sitten asentaa se täällä ja maksaa itse se asennus ja lähettää laskusta kopio Saksaan, jotta saisin rahani takaisin. Vaikealtahan tuo tuntuu siihen verrattuna, että pyörä olisi ostettu Suomesta, mutta eipä tuo minua haittaa suuremmin, vaikka vaivaa siitä aiheutuukin. Tosiaankin sanoin aiemmin, että siitä menisi vaihtoon puola, mutta ei se menekään, vaan ruiskunohjausboksi. Aikataulu on avoin.

Oltuani pariin otteeseen yhteydessä maahantuojaan ja muutenkin tilannetta omakohtaisesti seuranneena olen tullut melko vakuuttuneeksi siitä, että tämä toimintamalli takuun suhteen on täysin suunniteltu malli ja tehty mahdollisimman epämiellyttäväksi tuontipyörän omistajaa kohtaan. Joku voi sanoa, että totta kai se on noin ja kenties hän on oikeassa, ehkä minä olen sitten vain tyhmä, kun luulin eläväni osana suhteellisen vapaata EU:ta, jossa tavaran pitäisi liikkua ilman mainittavia esteitä. Onhan tämä tilanne jotenkin absurdi, kun ajattelee, että huolimatta kaikenlaisista autoveroista ja alv:sta huolimatta pystyy Ducatin tuomaan ulkomailta siihen hintaan, että minulla olisi oikeasti varaa hakea, vaikka joka ikinen takuukorjauksen vaatima varaosa Saksasta ja silti minä olisin vielä voitolla. En jaksa näillä hinnoilla ottaa itseeni, vaikka saisinkin kotimaiselta Ducatin edustajalta hivenen töykeää kohtelua puhelimessa. Kannattaisi vaan miettiä siellä johtoportaassakin, että onko se pitkällä juoksulla kannattavaa kusettaa asiakkailta noinkin rajuja ylihintoja, kuin mitä he nyt pitävät(tarkoitan siis listahintoja, en mitään alennuksia). Tietysti kaikki eivät halua nähdä sitä vaivaa, että hankkisivat pyöränsä Saksasta(Italiasta tai muualta), mutta tätä menoa veikkaisin Saksan tuonnin vain lisääntyvän. Itsellenikin oli todella suuri yllätys, että ulkomailta kannatti tuoda uusi pyörä Suomeen. Jostain keskustelusta täältä luin, että porukka oli huolissaan, että jos ei osteta kotimaisia pyöriä, niin se jotenkin vaikeuttaisi niiden huoltoa. Tätä en oikein ymmärrä, sillä pitäähän se tuontipyöräkin huoltaa ja jos alemmat hinnat saavat houkuteltua uusia motoristeja enemmän mukaan, kuin kotimaan hinnat, niin silloinhan töitä on entistä enemmän. En tiedä määrääkö Ducati jotenkin noiden huoltojen hinnat, mutta tässä olisi mielestäni oiva markkinarako, sillä jos esimerkiksi tonninhuoltoa ei pysty tekemään alle 300 euron, niin että siitä jää vielä jotain käteen, niin johan on kumma.

Tulipas oikein kunnon tilitystä ja ei edes liittynyt mitenkään pakoputkiin.
wink.gif
Pakoputkista ja takuusta sen verran, että se on mielestäni ihan fiksua tai järkeenkäypää, ettei ainakaan mitä tahansa putkea hyväksytä, sillä kai sillä putkellakin voi pyöränsä rikkoa, siis jos se on jotenkin epäkelpo jne.

Kannattaisikohan näin talven mittaan ottaa yhteyttä kuluttajansuoja mieheen ja kysyä heidän mielipidettä. Käsittääkseni Ducatilla on euroopan laajuinen kolmen vuode takuu ja Ducatin edustajana Suomessa toimii Hailac. On hivenen outo kuvio, jos Hailac korjaa Saksalais motoristin Ducatin takuuseen, muttei Suomalaisen? Ennakkotapausta tarvitaan ja sinähän et menetä tässä käsittääkseni mitään muuta kuin omaa aikaa.
 
Kannattaisikohan näin talven mittaan ottaa yhteyttä kuluttajansuoja mieheen ja kysyä heidän mielipidettä. Käsittääkseni Ducatilla on euroopan laajuinen kolmen vuode takuu ja Ducatin edustajana Suomessa toimii Hailac. On hivenen outo kuvio, jos Hailac korjaa Saksalais motoristin Ducatin takuuseen, muttei Suomalaisen? Ennakkotapausta tarvitaan ja sinähän et menetä tässä käsittääkseni mitään muuta kuin omaa aikaa.
Niin kun asiaa miettii, niin onhan tuo omalla tavallaan huvittavaa, että joudun maksamaan takuukorjauksesta, vaikka saisinkin rahat myöhemmin takaisin. Entä jos tilanne olisikin se, että minulla ei olisi varaa maksaa sitä takuukorjausta, jäisikö pyörä korjaamatta? Hassua, että Suomesta ostettuun Ducatiin tehdään korjaukset niin, että lasku lähetetään Italiaan korjauksen jälkeen, mutta Saksalaisesta pyörästä pitää saada rahat kouraan.

Hyvä idea tuo kuluttajaasiamies, pitänee soitella.
bowdown.gif


Edit. Ja mitä tulee takuuseen, niin Ducatin omilla sivuilla lukee selvällä englannilla, että takuu on voimassa "worldwide". Mitäs sitten, kun lähtee reissaamaan Ducella ympäri palloa, pitääkö odottaa, että ostomaasta lähetetään uusi osa? Tuskin.
 
Visainen juttu tuo suhtautuminen takuuasioihin täällä suomessa Hailacin osalta. Sinänsä on ymmärrettävää, että suomen maahantuoja hoitaa takuut vain itse tuomiinsa pyöriin, koska niistä he ovat myyntikatteenkin ottaneet, mutta luulisi nyt varaosamyynnin kiinnostavan tuontipeliin... Ei kai varaosia tappioksi myydä?

Vai oliko tässä kysymys siitä, että takuukorjaukseen tarvittavat osat olisivat tulleet Ducatilta suoraan Hailacille ja Hailac olisi toimittanut ne sinulle Desmosedici? Siis ilmaiset takuuosat? Ehkä siitä on Hailacille ylimääräistä hommaa jos joutuvat hommaamaan takuuosia saksasta pyörään josta he eivät ole aikoinaan myyntikatetta saaneet?

Minusta kuitenkin näin kuluttajan näkökulmasta olisi reilua jos suomen maahantuoja kuitenkin yrittäisi auttaa Ducatistia joka on ostanut uuden laitteen ulkomailta, takuu on voimassa ja siihen tulee vika. Mitäs silloin tapahtuu, jos asiakas asuu vaikka italiassa ja muuttaa suomeen heti ostettuaan vaikka uuden 749:in. Hän rekisteröi pyöränsä suomeen ja heti sen jälkeen siihen tulee vika, auttaakohan suomen maahantuoja silloin???

Ehkä tässä on kysymys siitä, että pelätään uusien pyörien yksityistä tuontia ja sitä, että uuden Ducatin hinnasta ei saadakaan enää riittävää katetta jos niitä joudutaan myymään valtavilla alennuksilla kun niitä kerran saa euroopastakin edullisemmin. Tiedä häntä...

Toivon tosiaan, että Desmosedici saa takuuasian hoidettua ja omat sympatiani ovat tosiaan hänen puolellaan tässä. Kuluttajan on vaikea suhtautua siihen, että maahantuoja ei ole yhteistyöhaluinen vaikka kyse on heidän edustamastaan merkistä.
 
Back
Ylös