• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Äänenvaimentimien avaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan tämä tilanne jotenkin absurdi, kun ajattelee, että huolimatta kaikenlaisista autoveroista ja alv:sta huolimatta pystyy Ducatin tuomaan ulkomailta siihen hintaan, että minulla olisi oikeasti varaa hakea, vaikka joka ikinen takuukorjauksen vaatima varaosa Saksasta ja silti minä olisin vielä voitolla.
Tulevaa ajatellen tulen itsekin näillä näkymin hankkimaan seuraavan italialaisen kaunottaren Saksasta/Italiasta..Tuo takuuasia on tosiaan vähän hämärä, sillä opuksissa jne mainostetaan tuota world wide takuuta. Ja jos nämä suuremmat liikkeet välttävät tuontipyörien huoltoa, uskon että pienemmillä yrityksillä ei ole mitään sitä vastaan jos tuo pyöränsä huoltoon.
thumbs-up.gif

Onhan tämä tilanne jotenkin absurdi, kun ajattelee, että huolimatta kaikenlaisista autoveroista ja alv:sta huolimatta pystyy Ducatin tuomaan ulkomailta siihen hintaan, että minulla olisi oikeasti varaa hakea, vaikka joka ikinen takuukorjauksen vaatima varaosa Saksasta ja silti minä olisin vielä voitolla.
Tulevaa ajatellen tulen itsekin näillä näkymin hankkimaan seuraavan italialaisen kaunottaren Saksasta/Italiasta..Tuo takuuasia on tosiaan vähän hämärä, sillä opuksissa jne mainostetaan tuota world wide takuuta. Ja jos nämä suuremmat liikkeet välttävät tuontipyörien huoltoa, uskon että pienemmillä yrityksillä ei ole mitään sitä vastaan jos tuo pyöränsä huoltoon.
thumbs-up.gif
Hommahan meni näin, että sen EOBD valon sytyttyä päätin hankkia mahdollisimman nopeasti ajan Ducatin valtuuttamalta huoltopaikalta(luonnollisesti, koska eihän muilla edes ole sitä testeriä, jolla nämä viat luetaan). Ensisijainen huoltopaikka itselleni oli Imatra, koska se on lähellä asuinpaikkaani. Soitin sinne, mutta kun en ollut pyörää sieltä ostanut, niin luonnollisesti olisin joutunut jonnekin jonon hännille, mikä on ok, koska tietenkin he hoitavat omat asiakkaansa ensin ja sitten muut. No tämän jälkeen tutkailin Ducatin sivuilta muita huoltopisteitä ja oikeastaan ihan randomilla valitsin a-moottorin ja otettuani yhteyden sinne sain sovittua itselleni sopivan ajan. Siellä ei ollut minkäänlaista syrjintää tai vastaavaa, vaan äijät painoi perjantai iltana kuitenkin yli ilta yhdeksään, jotta hommat olisi saatu selvitettyä. Tietysti se, että he eivät tee muuta, kuin huoltohommia(siis eivät myy pyöriä) saattoi vaikuttaa asiaan, mutta kuitenkin homma toimi ok. No sitten lopulta kun vika selvisi, niin se korjaamo soitti maahantuojalle, että lähettäisivät korvaavan osan Imatralle, jotta minun ei tarvitsisi ajaa niin pitkälle huoltoa varten. Homman piti olla ok. A-moottori hoiti hommansa 10:n arvoisesti ja olivat todella avuliaita kaikinpuolin, vaikka heille ei jäänyt penniäkään tuosta keikasta.

Seuraavalla viikolla a-moottori ilmoitti, että maahantuojalla ei ole osaa, mutta se menee jälkitilaukseen ja sen pitäisi sitten saapua jossain vaiheessa. No odottelin sitä sitten, kunnes 1-2 viikkoa korjaamokeikasta maahantuojan edustaja soitti minulle ja sanoi, että et saakaan sitä osaa, koska se ei kuulu heille, vaan minun pitäisi pyytää Saksalaista moottoripyörä liikettä lähettämään minulle se osa, jotta minä voin lompsia sen osan kanssa Ducati huoltoon, jossa se sitten asennetaan ja minulle löydään lasku käteen tehdystä työstä. Se on sitten minun ongelma saada ne rahat Saksalaiselta liikkeeltä, jonka suomalaisten mukaan pitäisi maksaa korjaukset.

Jos vika olisi ollut sellainen, että pyörällä ei olisi voinut ajaa, niin tuskin olisin montaa kilometriä tänä kesänä päristellyt.

Vai oliko tässä kysymys siitä, että takuukorjaukseen tarvittavat osat olisivat tulleet Ducatilta suoraan Hailacille ja Hailac olisi toimittanut ne sinulle Desmosedici? Siis ilmaiset takuuosat? Ehkä siitä on Hailacille ylimääräistä hommaa jos joutuvat hommaamaan takuuosia saksasta pyörään josta he eivät ole aikoinaan myyntikatetta saaneet?
Jotenkin näin se olisi mennyt.

Enemmän minä tässä odotan sitä, että Ducati(ei mikään maahantuoja) hoitaisi homman niin, että minun ei tarvitsisi asioita selvitellä. Nyt Saksan Ducati selvittelee asiaa. Sain sieltä perjantaina vastauksen sähköpostiini, jossa kyselivät pyörän tyyppinumeroa, joten jospa hommat alkaisivat selvitä tästä. Kuitenkin yhtä Ducatiahan tässä kaikki ollaan ja ei missään ole määritelty sitä, että mistä maasta kukin saa pyöränsä ostaa. Sieltä ne samalta tehtaalta tulevat ne varaosat ja lopulta myös takuuhuollot menevät heidän(emo yhtiön) pussistaan, niin sitä taustaa vasten tätä ei voi ottaa muuna kuin jonkinlaisena kiusantekona.

Ducati on hieno pyörä, nyt odotan samaa itse yhtiöltä.

Sieltä ne samalta tehtaalta tulevat ne varaosat ja lopulta myös takuuhuollot menevät heidän(emo yhtiön) pussistaan, niin sitä taustaa vasten tätä ei voi ottaa muuna kuin jonkinlaisena kiusantekona.
"Kiusantekoa" harrastaa myös Ducatin tehdas. Se on laatinut listan kuinka kauan kunkin osan vaihto ja huolto kestää. Tätä samaista listaa käytetään myös takuukorjauksiin. Ongelma tulee esiin siinä kun vika ei ole kovin helposti paikallistettavissa ja sen löytäminen vie aikaa. Esim. bensapumpun vaihtoon on varattu muistaakseni puoli tuntia. Tästä ajasta maahantuoja saa korvauksen tehtaalta. Lisäksi korvaus työajasta on suomalaisen palkkatason mukaan naurettava. Tässä ajassa sen varmasti vaihtaakin jos ei ilmene ongelmia (eli voidaan varmasti olettaa että vika on pumpussa). Mutta jos vika onkin jossain muualla niin maahantuoja korjailee omaan piikkiin. Mun pyörästä vastaavaa bensansyöttö vikaa etsittiin 8 h ja maahantuojan saama korvaus oli jotain pennejä tehtaalta.

Jos vaihtoehtoja on huoltomiehen tuottava työ perushuollon puolella tai harmaatuodun sähkövikaisen tietokonemallin räpläys niin Hailakin kanta on täysin ymmärrettävä kun muistaa että huollossa on aina ruuhkaa "omistakin" pyöristä.

Toivottavasti saat silti pyöräsi kuntoon tavalla tai toisella.

Jos vaihtoehtoja on huoltomiehen tuottava työ perushuollon puolella tai harmaatuodun sähkövikaisen tietokonemallin räpläys niin Hailakin kanta on täysin ymmärrettävä kun muistaa että huollossa on aina ruuhkaa "omistakin" pyöristä.
Tässä tapauksessa vika on kuitenkin paikallistettu ja Hailacin osalta purnasin vain siitä, että he eivät voi pistää yhtä varaosaa tilaukseen muitten varaosien sekaan. Käytin siis pyörääni yksityisellä korjaamolla, joka ei ole saanut minulta penniäkään, vaikka muutaman tunnin pyöräni kimpussa olivat. Tietysti voi ajatella, että tekivät turhaa työtä, mutta toisaalta, he voivat saada ja saavatkin minulta jatkossa ihan rahaakin tehtävien huoltojen ja mahdollisten lisäosien asennuksen yhteydessä. Hailacilta en ole missään vaiheessa muuta halunnut, kuin sen uuden osan, joka tässä tapauksessa on siis ruiskunohjausboksi.

Edit. Ja vian paikannuksesta sen verran, että tämän vian lopulliseen paikantamiseen meni muutama sekunti, kun puhelimen välityksellä sanoin maahantuojan edustajalle, että vika on "EF1 Error 30.3". Mies totesi samantien, että se on Magneti Marellin ruiskunohjausboksi ja että se on selvä homma, että vaihtoon vaan koko boksi.

Tässä tapauksessa vika on kuitenkin paikallistettu ja Hailacin osalta purnasin vain siitä, että he eivät voi pistää yhtä varaosaa tilaukseen muitten varaosien sekaan. Käytin siis pyörääni yksityisellä korjaamolla, joka ei ole saanut minulta penniäkään, vaikka muutaman tunnin pyöräni kimpussa olivat. Tietysti voi ajatella, että tekivät turhaa työtä, mutta toisaalta, he voivat saada ja saavatkin minulta jatkossa ihan rahaakin tehtävien huoltojen ja mahdollisten lisäosien asennuksen yhteydessä. Hailacilta en ole missään vaiheessa muuta halunnut, kuin sen uuden osan, joka tässä tapauksessa on siis ruiskunohjausboksi.

Edit. Ja vian paikannuksesta sen verran, että tämän vian lopulliseen paikantamiseen meni muutama sekunti, kun puhelimen välityksellä sanoin maahantuojan edustajalle, että vika on "EF1 Error 30.3". Mies totesi samantien, että se on Magneti Marellin ruiskunohjausboksi ja että se on selvä homma, että vaihtoon vaan koko boksi.
Tietysti tässä takuu ongelmassa kannattaa olla yhteydessä tehtaaseen päin:
http://www.ducati.com/contact_us.jhtml?contactus=technical

ja ihmetellä miksi world wide takuu ei toimikkaa Suomessa? Kun tehdas ja kuluttajansuojamiehet tekevät kivoja kysymyksiä maahantuojalle voi asenne yllättävästi muuttua. Luultavasti autopuolella Saksa tuonnista on jo referenssejä? Minun seuraava Ducati tullee näillä näkymin Saksasta, ellei maahantuojan muuta hinnoittelu politiikkaa järkevämmäksi.

btw. pienen surffailun tuloksena löytyi tämmöistä:

sanoi:
Kilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa.

Lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/ecc....cID=877

Olen pistänyt noottia asiasta sekä Ducatin emoyritykselle, että myös Saksan Ducatille. Saksan Ducati sentään viitsi vastata ja käsittääkseni selvittää asiaa parhaillaan. Pitänee ottaa yhteys noihin viranomaisiin, jos he osaisivat auttaa.

Olen pistänyt noottia asiasta sekä Ducatin emoyritykselle, että myös Saksan Ducatille. Saksan Ducati sentään viitsi vastata ja käsittääkseni selvittää asiaa parhaillaan. Pitänee ottaa yhteys noihin viranomaisiin, jos he osaisivat auttaa.
Hyvä jos saat hailacin diktatuurin loppumaan mutta tätä asennetta ducatisteja kohtaan on ihmetelty jo vuosia. Maahantuojalla kun tuntuu olevan yksi missio ja se on myydä uusia Ducceja. Moni liikekin on menettännyt "Ducati oikeudet" kun on alkanut harmaatuomaan osia tai pyöriä tai muuten toiminut "ominpäin". Harrastajakin unohdetaan ellei muista vaihtaa pyörää kerran vuoteen. Tämmöistä on asua periferiassa kaukana oliivilehdoista.
lookaround_orig.gif

Tämä desmosedicin keissi on vaan sopiva osoitus siitä miten maahantuoja suhtautuu ajatteleviin ja hintatietoisiin ducatisteihin, eli jos ei oo paalua (siis enemmän älliä ku paalua) ostaa sikahintaista fillaria Suomesta, varaosia tai virallisia kledjuja heidän valikoimista et ole mitään etkä ansaitse huomiota ensinkään. Tähän linjaan perustui kirjoitukseni siitä että en ihmettele jos maahantuojaa ei kiinnosta saksalaisen 749:n sähköviat -> ei kassavirtaa
nixweiss.gif
Tää on vaan niin moneen kertaan nähty asenne muissa yhteyksissä.

Toivottavasti saat pyöräsi kuntoon ja korvauksen vaivannäöstäsi. Kyllähän nämä asiat pitäisi olla helponminkin hoidettavissa mutta kun ei niin ei. Taitaa perinteet velvoittaa...

Hyvä jos saat hailacin diktatuurin loppumaan mutta tätä asennetta ducatisteja kohtaan on ihmetelty jo vuosia. Maahantuojalla kun tuntuu olevan yksi missio ja se on myydä uusia Ducceja. Moni liikekin on menettännyt "Ducati oikeudet" kun on alkanut harmaatuomaan osia tai pyöriä tai muuten toiminut "ominpäin". Harrastajakin unohdetaan ellei muista vaihtaa pyörää kerran vuoteen. Tämmöistä on asua periferiassa kaukana oliivilehdoista.
lookaround_orig.gif

Tämä desmosedicin keissi on vaan sopiva osoitus siitä miten maahantuoja suhtautuu ajatteleviin ja hintatietoisiin ducatisteihin, eli jos ei oo paalua (siis enemmän älliä ku paalua) ostaa sikahintaista fillaria Suomesta, varaosia tai virallisia kledjuja heidän valikoimista et ole mitään etkä ansaitse huomiota ensinkään. Tähän linjaan perustui kirjoitukseni siitä että en ihmettele jos maahantuojaa ei kiinnosta saksalaisen 749:n sähköviat -> ei kassavirtaa
nixweiss.gif
Tää on vaan niin moneen kertaan nähty asenne muissa yhteyksissä.

Toivottavasti saat pyöräsi kuntoon ja korvauksen vaivannäöstäsi. Kyllähän nämä asiat pitäisi olla helponminkin hoidettavissa mutta kun ei niin ei. Taitaa perinteet velvoittaa...
Vaikken ducatia omistakkaan niin voin sanoa vaan että ihme perseilyä , muun kuin maahantuojan äänenvaimentajan käyttö riittää takuun raukeamiseen..huh huh

Pistetäänpäs vähän updatea. Saksan Ducati oli minuun tänään yhteydessä, mutta eipä siitäkään ollut juurikaan iloa. Sanoi, että takuu on aktivoitu, jonka tiesin jo, mutta mitä se siis tarkoittaa?

Tässä osa viestistä:

"Regarding the warranty of your bike I just checked the frame no. you kindly sent me and I can inform you that the warranty of your bike you bought here in Germany (even though it has not been officially imported to Germany by Ducati Motor Deutschland GmbH) has been activated. Therefore every European Ducati dealer should be able to help you with your problem."

Ongelmahan ei ole näissä korjaamoissa, sillä esim a-moottori oli valmis hankkimaan minulle sen osan toki maahantuojan kautta. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Vaikken ducatia omistakkaan niin voin sanoa vaan että ihme perseilyä , muun kuin maahantuojan äänenvaimentajan käyttö riittää takuun raukeamiseen..huh huh
Siihen riittää kuule väärän malliset (tarvike)vilkutkin
thumbs-up.gif
. Että huh huh huh!
Siis oikeasti eikö noihin voi asentaa tarvikeosia ollenkaan? Eli minä en voi asentaa pyörääni uutta takaosaa, jollei se ole Ducatin oma yli tuhat euroa maksava? Siis pelkkää katetta, ei mitään metalliosia jne.

Edit. jos näin on niin eipä sitten vissiin tarvitse vaihtaakaan sitä uutta katetta. Vittu.
veryangry.gif

thumbs-up.gif
. Että huh huh huh!
Siis oikeasti eikö noihin voi asentaa tarvikeosia ollenkaan? Eli minä en voi asentaa pyörääni uutta takaosaa, jollei se ole Ducatin oma yli tuhat euroa maksava? Siis pelkkää katetta, ei mitään metalliosia jne.

Edit. jos näin on niin eipä sitten vissiin tarvitse vaihtaakaan sitä uutta katetta. Vittu.
veryangry.gif
Jos maahantuoja pelaa omilla säännöillään niin eihän sitä asiakaskaan voi kaikkea muistaa mitä ei DP-osaa on vaihdettu...
wink.gif
Ottaa pois jos vie huoltoon ja takuu säilyy.

thumbs-up.gif
. Että huh huh huh!

veryangry.gif
Jos maahantuoja pelaa omilla säännöillään niin eihän sitä asiakaskaan voi kaikkea muistaa mitä ei DP-osaa on vaihdettu...
wink.gif
En ole nyt aivan varma, mutta tosiaankin pyörä kaatui huollossa ja uutta osaa on tulossa tilalle. Takakate, joka on tulossa ei missään tapauksessa ole Ducatin oma sen tiedän, koska sain itse valita uuden osan. Vilkku ja katteen alaosasta en ole varma. Toisaalta, jos ne on helppo vaihtaa tai siis lähinnä se vilkku niin eipä sillä ole mitään väliä. Vaihtelee niitä sitten edes takaisin. Saattoi nimittäin olla, että ne katteetkin olivat joko lasi tai hiilikuitu osia, eikä mitään DP luettelokamaa. Takakate on ainakin helppo ruuvata irti ja takaisin, sekä myös tuo katteen alaosa. Vilkku on ainoa, jonka irroittamista en ole nähnyt tehtävän, mutta kai sekin helposti hoituu?

thumbs-up.gif
. Että huh huh huh!

veryangry.gif
wink.gif
En ole nyt aivan varma, mutta tosiaankin pyörä kaatui huollossa ja uutta osaa on tulossa tilalle. Takakate, joka on tulossa ei missään tapauksessa ole Ducatin oma sen tiedän, koska sain itse valita uuden osan. Vilkku ja katteen alaosasta en ole varma. Toisaalta, jos ne on helppo vaihtaa tai siis lähinnä se vilkku niin eipä sillä ole mitään väliä. Vaihtelee niitä sitten edes takaisin. Saattoi nimittäin olla, että ne katteetkin olivat joko lasi tai hiilikuitu osia, eikä mitään DP luettelokamaa. Takakate on ainakin helppo ruuvata irti ja takaisin, sekä myös tuo katteen alaosa. Vilkku on ainoa, jonka irroittamista en ole nähnyt tehtävän, mutta kai sekin helposti hoituu?
No ei näistä osien vaihdoista yö-uniaan kannata uhrata mutta mulla takuu on rauennut maahantuoja mukaan väärän merkkisiin putkiin ja siihen että Dynojet-setti ei ollut ostettu heiltä eikä asennettu heillä . (asennus suoritettu silloin vielä virallisessa Ducati-huollossa + penkitetty asianmukaisesti) Dynojet paketista puuttui siis Ducati Performance -tarra mikä olisi tehnyt sen viralliseksi tuotteeksi. Toisen takuu Duccen kohdalla takuu raukesi kuulemma siihen että vilkut oli vaihdettu ja monsterin perää oli lyhennetty kilven kiinnityksen osalta. Seuraava omistaja sai tosin takuuseen vielä muistaakseni ainakin uuden brembon takasatulan vanhan sytyttyä tuleen tosin tiukkojen neuvottelujen jälkeen (jarru hirtti kiinni ja kuumeni?) Vuotavaa tankkia ei sitten enää korvattukkaan. (ainakaan uutta ei tullut tilalle, vanha oli kolarikorjattu maahantuojan toimesta)

Mutta jos rakentelu vimma iskee niin suolla luovuutesi vanhempaan Ducceen tai jos haluat parantaa uutta takuu Ducatiasi niin silloin sulla pitää olla "Lompakko Performance" kunnossa.

No ei näistä osien vaihdoista yö-uniaan kannata uhrata

Mutta jos rakentelu vimma iskee niin suolla luovuutesi vanhempaan Ducceen tai jos haluat parantaa uutta takuu Ducatiasi niin silloin sulla pitää olla "Lompakko Performance" kunnossa.
Ei tässä yö-unet mene. Aika tyynesti olen omasta mielestäni pystynyt suhtautumaan koko prosessiin, paitsi hankintaa edeltäneinä epätiedon hetkinä usko oli välillä koetuksella ja harkitsin jopa toisen merkkistä pyörääkin välillä. No ongelmista huolimatta sain hienoimman pyörän mitä mistään löytyy, joten tyytyväisiä ollaan.

Joo "rakentelu" kiinnostaa. Tarkoitan rakentelulla sitä, että tilaan jostain jonkun osan ja ruuvaan sen paikoilleen tai sitten annan ammattimiesten hoitaa hommat. Selailin tuossa viikonloppun MotoGP kisan aiheuttamissa hyvissä fiiliksissä noita pyörän mukana tulleita esitteitä ja tuntui siltä, että joka osa pitäisi vaihtaa uuteen ja hienompaan. Onneksi niissä katalogeissa ei ole hintoja, niin voi unelmoida rauhassa ilman negatiivisia fiiliksiä.

muutamia osia, jotka kävivät positiivisessa mielessä silmään:
-Marchecinin kultaiset vanteet(varmasti törkeän kalliit)
-Uudet jalkatapit
-RR mallinen automaattinen kytkin, ettei kytkintä tarvitse painaa ylöspäin vaihdettaessa
-tehoputki
-monoposton rautahäkki ja sitten monoposton takakate
-kultaiset racing ketjut
-erinäiset kytkinkopan suojukset ja vastaavat tilpehöörit

Siinä nyt alkuun. Noikin maksavat varmaan yli 5000 euroa, joten taitaa jäädä harkinnan asteelle.

-Uudet jalkatapit
-RR mallinen automaattinen kytkin, ettei kytkintä tarvitse painaa ylöspäin vaihdettaessa
-tehoputki
-kultaiset racing ketjut
Halleluuja, nuku nyt yön yli ja odota että saat pyöräsi kuntoon, tämän jälkeen huomaat kuinka hauskaa sillä on varmasti ajelle ilman noita lisävermeitä
Niin, mitä meinaat tolla kytkimellä? Itse vaihdan ainakin nopeissa kiihdytyksissä ylöspäin ilman kytkintä, näin tekevät varmasti muutkin?

-Uudet jalkatapit
-tehoputki
-kultaiset racing ketjut
Halleluuja, nuku nyt yön yli ja odota että saat pyöräsi kuntoon, tämän jälkeen huomaat kuinka hauskaa sillä on varmasti ajelle ilman noita lisävermeitä
Niin, mitä meinaat tolla kytkimellä? Itse vaihdan ainakin nopeissa kiihdytyksissä ylöspäin ilman kytkintä, näin tekevät varmasti muutkin?
No enhän minä nyt ihan tosissaan ollut, vaikka nuo ihan hienoja osia olisivatkin. Eiköhän tuo riitä ihan tuollaisenaan, tai siis tuollaisena, mutta korjattuna.

-Uudet jalkatapit
-tehoputki
-kultaiset racing ketjut

Siinä nyt alkuun. Noikin maksavat varmaan yli 5000 euroa, joten taitaa jäädä harkinnan asteelle.
Ihan kiva lista noin aluksi
tounge.gif
Osia saa toki käytettynäkin ja ton sun hinta-arvion vois jollainlailla kyseenalaistaa jos kaikki maailman proletariaatit ...eiku ducatistit liittyisivät yhteen! Totta puhuen kannattaa hommata niitä osia mitä haluat (siis muutakin DP-tavaraa) sieltä mista edukkaammin saat ja nauttia pyörästäsi sinulle parhaiten sopivilla lisävarusteilla ja osilla. Jos tulee vaikeuksia niin maahantuojan suhtautuminen tuskin muuttuu joten ei sulla taida olla mitään menetettävää kuitenkaan. Rohkea rokan syö ja uhkarohkee kouluruokaa + urpo maksaa maahantuojan hinnat ja uskoo höpöhöpö tarinat vielä kaupan päälle. Kyllähän nääkin laitteet on pääosin ihmisten rakentamia joten eiköhän ongelmiin löydy aina ratkaisu tai kaksi. Eurooppalainen käytäntö on kuitenkin niin erillaista että eiköhän ne maailman tavat ja takuut tännekkin joskus kotiudu.
062802moto_prv.gif

-Uudet jalkatapit
-tehoputki
-kultaiset racing ketjut
Haaveilu on puoli totuutta ja se edistää vielä kaupan päälle alshaimerin tautia vai miten se meni joten antaa palaa vaan!
033102beer_1_prv.gif

Back