Nämä takuuasiat on kyllä jänniä juttuja.
Itse ajelin kolme vuotta sitten vuoden vanhalla Volvolla (V70), joka oli suomesta ostettu ja suomen rekisterissä, Bonnissa Saksassa.
Kas, autosta meni ahtimen putket rikki. No, hetken tuuminnan jälkeen yhteys lähimpään Volvo-kauppaan, La Linea-nimiseen Volvo-diileriin Bonnissa. Aluksi he puhuivat 2 viikon jonosta, mutta kun kerroin lautan lähtevän seuraavana päivänä niin he ottivat samantien autoni työn alle!
Istuskelin nahkasohvilla lasipalatsissa ja nautiskelin hyvästä cappucinosta. Odottelin jo, että mitenkä iso lasku sieltä mahtaa tulla...
Loppujen lopuksi he olivat soittaneet saksan volvolle ja kaikki meni takuuseen!
Ducatin suomen maahantuojan logiikalla siis mitään ei olisi tapahtunut jos saksalainen pyörä olisi hajonnut suomeen. Eipä ole reilua se... vai onko tilanne eri, jos suomalainen ostaa saksasta pyöränsä ja rekisteröi sen suomeen ja käyttää suomalaisen maahantuojan huoltopalveluja tai takuupalveluja? Onko takuu voimassa vai eikö...
Nämä ovat kyllä visaisia ongelmia ja kaikki johtunee siitä, että kuluttajaa, joka käyttää hyväkseen vapaan kilpailun suomaa hinnanetua, katsotaan pahalla. Suomalaisella liikkeellä on kyllä valmius vastata kilpailuun.
Maahantuojalta varmaan luetaan tätäkin foorumia. On hienoa jos he haluavat kuitenkin hoitaa asiaa. Tsemppiä vaan Desmosedicille!