Äänenvaimentimien avaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hinnoista en todellakaan tiedä, paitsi se termignonin setti kustansi sen vajaat 1800 euroa. Ja vaikka ostaisinkin jotain kamaa tuohon, niin kyllähän jonkinlainen järki pidetään hankinnoissa mukana. En ole törmännyt ajellessani yhteenkään 749/999 malliseen pyörään, joten muista erottuakseen noita osia ei tarvitse, eikä minulla ole mitään tarvetta erottuakkaan, vaan omaksi iloksi noita hankkisin, jos hankkisin.
 
Niin miten se nyt oikeasti meni. Meneekö takuu, jos pyörässä on tarvikeosa kiinni, joka ei ole original Ducati osa? Vakuutusyhtiö ottaa ne vahingoittuneet osat itselleen, joten se takakatteen muoviosa ei sitten enää ole Ducatin oma tulevaisuudessa.

Muuten tilanteesta: Nyt maahantuoja kyseli pyörän tietoja mistä ostettu jne. Jospa tämä lopulta menisi helpommin, kuin mitä se on tähän mennessä mennyt.

Pyörän myynyt liike oli sitä mieltä, että se on Suomen maahantuojan asia hankkia ne tarvittavat osat pyörääni, koska pyörääni koskee aivan normaali Ducatin european warranty.

Kuluttaja-asiamies on myös asiasta kiinnostunut ja pyysi kopioita pyörän asiakirjoista ja myyntitodistuksista, että voivat tutkia asiaa tarkemmin, mutta puheiden perusteella minun pitäisi olla vahvoilla. Katsotaan nyt kuitenkin ensiksi mitä tuo maahantuoja lopulta sanoo, ennen kuin aletaan oikeasti tappelemaan.
 
Nämä takuuasiat on kyllä jänniä juttuja.

Itse ajelin kolme vuotta sitten vuoden vanhalla Volvolla (V70), joka oli suomesta ostettu ja suomen rekisterissä, Bonnissa Saksassa.

Kas, autosta meni ahtimen putket rikki. No, hetken tuuminnan jälkeen yhteys lähimpään Volvo-kauppaan, La Linea-nimiseen Volvo-diileriin Bonnissa. Aluksi he puhuivat 2 viikon jonosta, mutta kun kerroin lautan lähtevän seuraavana päivänä niin he ottivat samantien autoni työn alle!

Istuskelin nahkasohvilla lasipalatsissa ja nautiskelin hyvästä cappucinosta. Odottelin jo, että mitenkä iso lasku sieltä mahtaa tulla...

Loppujen lopuksi he olivat soittaneet saksan volvolle ja kaikki meni takuuseen!

Ducatin suomen maahantuojan logiikalla siis mitään ei olisi tapahtunut jos saksalainen pyörä olisi hajonnut suomeen. Eipä ole reilua se... vai onko tilanne eri, jos suomalainen ostaa saksasta pyöränsä ja rekisteröi sen suomeen ja käyttää suomalaisen maahantuojan huoltopalveluja tai takuupalveluja? Onko takuu voimassa vai eikö...

Nämä ovat kyllä visaisia ongelmia ja kaikki johtunee siitä, että kuluttajaa, joka käyttää hyväkseen vapaan kilpailun suomaa hinnanetua, katsotaan pahalla. Suomalaisella liikkeellä on kyllä valmius vastata kilpailuun.

Maahantuojalta varmaan luetaan tätäkin foorumia. On hienoa jos he haluavat kuitenkin hoitaa asiaa. Tsemppiä vaan Desmosedicille!
 
Back
Ylös