Ajoasentoni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ouzi

Turkulainen kiintiöpaha
Heps, tuossa 4.5 ahvenistolla kurvailtuani aloin kummastelemaan asentoani mutkissa. Tapit raapii maata mutta polvet ei  
biggrin.gif
Tarvis varmaan tehä jotain ennen ku käy vanhan aikaisesti, omasta mielestä persettä ulommas, yläkroppaa samaten ja hartia linjaa alemmas?

Ja tuossa missä asennossa nyt mennään:
normal_IMG_3988.JPG

Eli asiasta tietävät, kumarrun puoleenne viisautenne edessä, vinkkejä otetaan vastaan ilomielin niin pääsee pähkäilemään.
20.5 Alastarolla aion pyytää myös apua mutta josko pääsis solmua purkamaan ajatustasolla jo ennen?

Mulle muutama ratakettu opetti seuraavaa:
1) pää peilin paikalle
2) toinen kannikka penkin ulkopuolelle, jos on tarpeen

Tuota olen itse yrittänyt opetella.

Heeh. Mä olen kyllä huono neuvomaan. Hidas ja silleen. Aika käsi. Mutta..... itselläni auttoi kun taivutin nilkkaa. Eli siis jos ajaaa nilkka normaalissa asennossa, polvi nousee 20cm ylemmäs jos taas pitää nilkkaa taivutettuna-> saa polven tonttiin ennen tappia. Siihen vielä lisää sen, että pitää varpaat tapilla niin taas tuli pari senttiä lisää.

Itse aikanaan opettelin "hyvän tuntuista" ajoasentoa kadullakin ajellessa siten, että esim. risteyksissä jne. ottaa jo jarrutettaessa asennon korostetusti: Eli perse sivuun ja polvi käännyttävälle puolelle melkein 90 asteen kulmaan menosuuntaan nähden ja siitä sitten taittaa kurviin.. Ei tarvita vauhtia paljon näihin harjoituksiin

Radalla riittää toki pienempikin polven kääntö, mutta kun on jonkun aikaa harjoitellut näin ylikorostetusti, niin se asento löytynee helpommin. Kuvassa näyttäisi, että ajat varsin paljon pyörän päällä, eli sivuun siirtymiseen/roikkumiseen on aika paljon varaa....

062802moto_prv.gif

Heeh. Mä olen kyllä huono neuvomaan. Hidas ja silleen. Aika käsi. Mutta..... itselläni auttoi kun taivutin nilkkaa. Eli siis jos ajaaa nilkka normaalissa asennossa, polvi nousee 20cm ylemmäs jos taas pitää nilkkaa taivutettuna-> saa polven tonttiin ennen tappia. Siihen vielä lisää sen, että pitää varpaat tapilla niin taas tuli pari senttiä lisää.
Kiitos tämä olikin näppärä neuvo, kävin tossa parkkiksella koittamassa ja asento muuttuikin aika paljon  
thumbs-up.gif
mulla ainakin veti tuota hanuria mukana pois pyörän päältä.

Itse aikanaan opettelin "hyvän tuntuista" ajoasentoa kadullakin ajellessa siten, että esim. risteyksissä jne. ottaa jo jarrutettaessa asennon korostetusti: Eli perse sivuun ja polvi käännyttävälle puolelle melkein 90 asteen kulmaan menosuuntaan nähden ja siitä sitten taittaa kurviin.. Ei tarvita vauhtia paljon näihin harjoituksiin

Radalla riittää toki pienempikin polven kääntö, mutta kun on jonkun aikaa harjoitellut näin ylikorostetusti, niin se asento löytynee helpommin. Kuvassa näyttäisi, että ajat varsin paljon pyörän päällä, eli sivuun siirtymiseen/roikkumiseen on aika paljon varaa....

062802moto_prv.gif
Jeps, tätä olen itsekin treenaillut, täytyy vaan vetää enemmän "överiksi" kun on tainnut tähän mennessä olla vähän miedon puoleista.Täytyy tuo pukukin käyttää suutarilla, kun se ei oikein anna viedä polvea sivule niin paljon kun kroppa veisi, vaikka notkeus onkin rautakankiluokkaa, fysioterapeuttikin melkein itki selkäni kuntoa  
biggrin.gif

Heps, tuossa 4.5 ahvenistolla kurvailtuani aloin kummastelemaan asentoani mutkissa. Tapit raapii maata mutta polvet ei
biggrin.gif
Tarvis varmaan tehä jotain ennen ku käy vanhan aikaisesti, omasta mielestä persettä ulommas, yläkroppaa samaten ja hartia linjaa alemmas?

Ja tuossa missä asennossa nyt mennään:
normal_IMG_3988.JPG

Eli asiasta tietävät, kumarrun puoleenne viisautenne edessä, vinkkejä otetaan vastaan ilomielin niin pääsee pähkäilemään.
20.5 Alastarolla aion pyytää myös apua mutta josko pääsis solmua purkamaan ajatustasolla jo ennen?
ei anakaan kuvassa vielä tapit oo maassa?
biggrin.gif
joo pitäisi vaan vetää rennosti katse ajokulmaan.

Jos vähän lainaan topiccia, niin miten korjaisitte minun ajoasentoani?

9.jpg

Yläroppaa varmaan vois varmaan tuoda lähemmäs peiliä?

Jeps, tätä olen itsekin treenaillut, täytyy vaan vetää enemmän "överiksi" kun on tainnut tähän mennessä olla vähän miedon puoleista.Täytyy tuo pukukin käyttää suutarilla, kun se ei oikein anna viedä polvea sivule niin paljon kun kroppa veisi, vaikka notkeus onkin rautakankiluokkaa, fysioterapeuttikin melkein itki selkäni kuntoa  
biggrin.gif
Voipi johtua myöskin siitä että sulla on sisäkurvin olkapää selkeesti korkeemmalla kuin ulkomutkan olkapää. Eli selkä on kiertynyt "akselin" ympäri". Ja se "vetää" myöskin sisäpuolen jalkaa ylöspäin/sisäänpäin, koska jollain se olka pitää "työntää" ylös.

Pudota sisäkurvin kyynerpäätä alaspäin, jolloin sisäolka-hartia tippuu, ja jalka rentoutuu ja aukee.

ouzi:lle sama neuvo kun olen monelle sanonut, sulla olis polvi maassa jos vaan laittasit sen maahan.

satulassa siirtymä ja painonsiirto pitää olla aluksi semmoinen, että se tuntuu älyttömältä. liioittelulta. kun ajat niin siirtele itseäsi penkissä liioitellusti ja törrötä polvea liioitellusti, se on se oikea, koska ei kenenkään liikkumavarat riitä oikeasti tekemään sitä liioitellusti. joten se liioitellun yrittäminen on yleensä ihan kohdallaan.

ouzi:lle sama neuvo kun olen monelle sanonut, sulla olis polvi maassa jos vaan laittasit sen maahan.

satulassa siirtymä ja painonsiirto pitää olla aluksi semmoinen, että se tuntuu älyttömältä. liioittelulta. kun ajat niin siirtele itseäsi penkissä liioitellusti ja törrötä polvea liioitellusti, se on se oikea, koska ei kenenkään liikkumavarat riitä oikeasti tekemään sitä liioitellusti. joten se liioitellun yrittäminen on yleensä ihan kohdallaan.
NÄIN KAI SE ON. jokaisella kuskilla on vaan valitettavasti se oma systeemi. kiitos vastauksesta. t kepa.

Jos vähän lainaan topiccia, niin miten korjaisitte minun ajoasentoani?

9.jpg

Yläroppaa varmaan vois varmaan tuoda lähemmäs peiliä?
Ahteri on ihan hyvällä kohtaa mut yläkroppa ei eli siirrä sisäkurvin hartia samalle linjalle kun polvi ulko puolen kyynärpää suunnillen tankin korkin kohdalle ja vähän alemmas niin hyvä tulee ei tartte viedä pyörää niin paljon lintassa samassa vauhdissa

Tässä käsittääkseni hyviä ohjeita ajoasennosta.
Tismalleen tuon kanssa tuli tahmailtua Ahvenistolla muutama päivä sitten. Eli syystä tahi toisesta takapää tuppaa roikkumaan ja pää jäämään kiinni tuulilasiin. Samaa sitten tahkottiin keltaliivien kanssa ihan kädestä pitäen: hartialinjaa kurvin suuntaan ja päätä peiliä kohti kuin meikkipuuhiin mielisi ja persettä vastaavasti sitten vähän vähemmän sivuun penkistä.

Ei tuota opi kuin kiertämällä vaan sinnikkäästi ratoja ympäri niin paljon kuin massi ja aika antaa periksi. Eihän sitä mikään tartu teoriassa selkäpiihin.

-hh-

Back