pieni pelästys pistää miettimään mikä meni pieleen.
mielestäni nojasin ihan normaalisti (en roiku vielä) mutta vauhti ja ajolinja taisi olla eri, ja saatoin jopa sen verran pelästyä että nostin aavistuksen ennen kuin otti kiinni.
paljon silti oppi uusia asioita sekä pyörästä, että itsestään.
Pelästyit - nostit kroppaa ylös - painoit pyörää alas?
elä kysy noin vaikeita.
mitään muuta en tajunnut kuin että hieman tuli mutka silmille, jossain räsähti ja sitten oltiin kanttarin reunalla.
eli tod.näk tein jotain tuollasta. alle päivän kokemuksella.
No kas kun tasan kaks vuotta sitten eräs kuski kertoi "aivan samoin sanoin"; normaalisti - linja eri - sisäkanttare silmille - paniikki - kroppa ylös - mopo alas - rojut tonttiin - mopo nurin. Sen jälkeen kuski liukui ulkokanttareeseen johon jalka osui. Sitten ukko pakattiin lanssiin ja lanssilla töölöön nilkkaleikkaukseen. Ja minä pakkasin ukon kamat pakuun ja Andy ajoi pakun kemoralta pks- seudulle.
Että sen takia oireet/seuraus tuntui tutulta. Sulla vaan ei ollu tarpeeks yritystä tällä kertaa, onneks.
Mutu:
Mutta mutta, mitäköhän sitten vastaisuuden varalle voisi neuvoa...?
Mitä hitaampi vauhti (suuret marginaalit, paljon aikaa), niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä onnettomuus syntyy vain jonkun ison kertoimen avituksella, ja paniikkiitoiminta taitaa olla suurin niistä.
Eli seuraavan kerran kun paniikki iskee, niin muista että jos toimit paniikin käskemänä, niin >99% tod näk kaadat mopon.
Jos taas et tee yhtään mitään, vaikka paniikki käskeekin, niin >99% tod näk seivaat ainakin sen tilanteen.
Myöskin "mitä jos!"-etukäteisajattelulla voi luoda päähänsä valmiita toimintamalleja jotta sitten happipaikan iskiessä on varaa valita jolloin tilanteen seivaaminen on helpompaa.
Itse olen seivannut esim keulan ja perän luistot lähinnä "älä tee mitn!!"-metodilla. Ts pitänyt kaasun, kallistuksen, ohjauksen, ajoasennon samana ja toivonut parasta.
Jos taas sisä tai ulkokanttare alkaa lähestymään, niin silloin lisännyt/vähentänyt vastaohjausta/kallistuskulmaa, mutta pitänyt kaasun ja ajoasennon samana.
Tosin välillä olen mennyt kanttareiden päältä "älä tee mitn!"-metodilla.
Toistaiseksi pysynyt pystyssä ko tilanteissa.