• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajokengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta tuossa mallissakin askarruttaa tuo aika korkea korko kannassa. Haittaa nimittäin ajamista kuitenkin merkittävästi.

Tietääkö joku mistä löytyis noita Sidin kenkiä oulun seutuvilta sovittelu tarkoituksessa? Ja onko kokemuksia Strada Tepor Evosta?

Tietääkö joku mistä löytyis noita Sidin kenkiä oulun seutuvilta sovittelu tarkoituksessa? Ja onko kokemuksia Strada Tepor Evosta?
Sidin kenkiä myy Spare Wheel Oulussa.
buttrock.gif

Kirottua.. tuli tilattua nuo saappaat MPA:lta kun viimeksi katsottuna noiden hinta shopissa oli 300 euroa. Ei jaksaisi joka hinnasta laittaa kyselyä että miksi on kalliimpi kuin muualla  :minäapea:
Sorry kamalasti!
Nuo oli lisätty shoppiin heti kun tuotenumerot sai auki ja ennen kuin toiselta tukkurilta ehti tulla hinnat. Tokimoton alennus oli Sidissä niin pieni, että siksi hinta oli liian korkea. Huono tuuri. Nyt siis Sidi Vertebra Race Carbon on 249,-

t. Sapgetti
lookaround_orig.gif

Tuli sitten hankittua nuo Oxtarin Matrixit.
Toivottavasti kaikki jotka ovat kehunneet niitä täällä ovat oikeassa, muuten tulee taas Jysärissä kiire...
buttrock.gif

smile_org.gif
Nytpä saakin sitten Sidit sähäkästi, kun Tokimotokin noteerasi ORG-porukan ostovoiman, joten saappaat lähtee postissa tai on noudettavissa ainaskin seuraavana arkipäivänä tilauksesta, jos vaan Tokimoton hyllystä löytyy ja jos sitten ei jotain löydy niin tilataan.

t. Saapasjalka Lasagne
062802moto_prv.gif

smile_org.gif
Nytpä saakin sitten Sidit sähäkästi, kun Tokimotokin noteerasi ORG-porukan ostovoiman, joten saappaat lähtee postissa tai on noudettavissa ainaskin seuraavana arkipäivänä tilauksesta, jos vaan Tokimoton hyllystä löytyy ja jos sitten ei jotain löydy niin tilataan.

t. Saapasjalka Lasagne
062802moto_prv.gif
Ja nyt sen kerrot...oisit kertonut joku tunti aikasemmin
omg.gif

Onkos kellään kokemusta biker-bootseista? Sellaisia aina silloin tällöin näkee myös "vedenpitävät" mainoksen kanssa kaupoissa. Mikäköhän totuus lienee? Ajattelin pihisti iskeä kaksi hyttystä yhdellä kypärällä (?) ja saada järkevän näköiset talvikengät samalla.
Viime kesän ajelin Salomonin Gore-Tex vaelluskengillä; vettä pitivät niin kauan kuin Helsingistä ajaa Kuopioon (vaikka ovat 5 vuotta vanhat ja useamman tuhat km kävellyt), mutta nilkka on niissä lukossa ikävässä asennossa, mikä estää nopean vaihtamisen (ja takajarrun käytön kunnolla). Sama ongelma lienee Sievin turvakenkien kanssa. Mutta täytyy käydä kokeilemassa, kun on Sieviä myyvä kauppa alakerrassa. Kiitos siis vinkistä!

Ostin Louisilta customsaappaat 49€ ja puolenkilon purkin jotain mehiläisvaha pohjasta rasvaa jota kehuivat hyväksi olikohan n.7€.Eipä ole vielä vedet tulleet sisälle...niin ja niiden nameless liikkeestä kunnon nahkafarkut 50€...että tällälailla
062802moto_prv.gif

Onkos kellään kokemuksia Alpinestars S-MX 5 saappaista?.

Mulla on käytössä versio, joka on ilman gorea jne... Mukavat jalassa, hengittää kohtuullisesti ja on helpot pukea päälle. Ainoa miinus, minkä kengistä keksin, on niiden nilkan vaatimaton suojaus. Ajoin näillä kyllä radalla, mutta tuli hankittua paremmin suojatut just in case. Tarrat ja vetoketjut on kahden vuoden käytön jälkeen vielä täydessä iskussa. Ja vaikkei noissa ole mitään kalvoa, niin pitävät myös vettä kun ne on keväällä rasvannut. Lesti sopii suomalaiselle suontallaajalle eli leveälle jalalle hyvin.

Valkoinen nahka luonnollisesti on herkkä ja värjäytyy ajan kanssa, mutta sen nyt jokainen tietää valkoisia kenkiä ostaessaan.

Hyvät popot ja ovat varmasti hintansa väärtit. :thumbup: Ja jos jostain saa "halvalla" niin kannattaa hankkia.

Mulla myös ollut käytössä smx 5 kalvolla pari vuotta ja olen edelleen tyytyväinen. Toisen kengän velcro irvistää vähän yhdestä kulmasta, mutta muuten on hyvät kengät. Suosittelen :thumbup:

Kiitti vastauksista, tuo nilkkahan ois aika tärkee mutta tulee enimmäkseen matka ajoon , fc motossa 149,90e oisko hintasa väärtit?.

Mun mielestä kyllä. Eikä toi suojaus nyt niiiin huono ole. Mutta vois olla jäykempikin...

OK, siinä ois ainakin sitten yks vaihtoehto, motonetissä kokeilin TCX S-RACE AJOSAAPPAAT VALKOINEN 99,50e saappaita mutta ei oikein ollu hyvät jalkaan ja hieman hankala kävellä, mietitään vielä.

Mites nuo koot, jos on 43 talvikengän koko niin onko sama näissä mp-saappaissa?.

Mulla on sama koko kuin muidenkin jalkineiden kanssa. 42 kävelykengät, maiharit, vaelluskengät ja addun nappikset, 42,5 Asicsin lenkkarit ja Astarsit 42. Eli kyllä mun mielestä melko lailla samaa on. Toki jalkineiden lesteissä on eroja.

Ja mitä tuohon hankalaan kävelemiseen tulee, niin kaikki kengät on mun mielestä aluksi vähän jäykät. Ne missä on muoviset tuet / suojukset eivät siitä paljoa pehmene, mutta kokonahkaiset muuttuu käytössä. Ja vaikka olis aluksi vähän kapeat, niin nahka venyy kyllä hieman. Mutta ei noi TCX:t huolo vaihtoehto ole.

Makuasioita, sano koira kun ****aan nuoli... :dunno:

Back