Yammu-setä
New member
moro
Yleensä tulee käytyä läpi seuraavat rituaalit.
- Kävelen mopolle ja tsekkaan samalla takasen, läikät lattialla ja koitan ketjut saappalla.
- Kallistan mopoa hieman ja tsekkaan öljyt (joskun skippaan tämän kun en jaksa kallistella)
- Sitten laitan ryypyn päälle ja koneen tulille
- Tsekkaan valot, vilkut ja että jarru valo syttyy (jarrun tarkistan aina)
- nyt on hyvää aikaa kiertää mopo ja kumarrun katsomaan bensatankin alle ja tarkistan nopeasti huotinletkut tms
- samalla voi katsoa eturenkaan kunnon ja jarrupalat
- Kun istun kyytiin testaan samalla jarrut ja puppaan keulaa huomatakseni stefojen vuodot.
Tuo koko tsekki vie jotain miinuutin ja kahden luokkaa ja siinä ajassa on kone mukavasti lämmennyt. Sitten ei muutakuin tulpat korviin, potta päähän ja hanksat käteen.
Kun ottaa jonkun tarkastus rutiiniin niin siinä ei kauaa nokkatuhise ja kone lämpenee samalla.
Yleensä tulee käytyä läpi seuraavat rituaalit.
- Kävelen mopolle ja tsekkaan samalla takasen, läikät lattialla ja koitan ketjut saappalla.
- Kallistan mopoa hieman ja tsekkaan öljyt (joskun skippaan tämän kun en jaksa kallistella)
- Sitten laitan ryypyn päälle ja koneen tulille
- Tsekkaan valot, vilkut ja että jarru valo syttyy (jarrun tarkistan aina)
- nyt on hyvää aikaa kiertää mopo ja kumarrun katsomaan bensatankin alle ja tarkistan nopeasti huotinletkut tms
- samalla voi katsoa eturenkaan kunnon ja jarrupalat
- Kun istun kyytiin testaan samalla jarrut ja puppaan keulaa huomatakseni stefojen vuodot.
Tuo koko tsekki vie jotain miinuutin ja kahden luokkaa ja siinä ajassa on kone mukavasti lämmennyt. Sitten ei muutakuin tulpat korviin, potta päähän ja hanksat käteen.
Kun ottaa jonkun tarkastus rutiiniin niin siinä ei kauaa nokkatuhise ja kone lämpenee samalla.