Ajellut pääasiassa FJR:llä, tänään kirjoitin jollekin Suzukimiehelle jotain ja viimevuoden syksyllä enemmän tästä nykyisestä FJR:stä. Laitan lyhyesti tähän näin:
1. 2001 FJR, ostin käytettynä, alkuperäinen akku, ajettu 40 -> 70 tkm. ja akku keitti ajossa, eikä lähtenyt käyntiin kuumana. 15 min tauko, ja taas lähti, eikä mitään käyntiongelmaa käynnissä koskaan.
2. 2007 FJR uusi, ajoin 90 tkm, ei mitään ongelmaa akun kanssa.
3. 2015 FJR uusi, ajettuna 35 tkm alkoi akkuongelmat, tein kaikki testit, ei mitään vikaa. Vaihdoin akun ja kaikki kunnossa, ensimmäinen ja selittämätön kerta minulle, näiden kanssa touhunnut alkaen 70-luvulta?
Ainoa ajatus on että nämä tietokoneet on herkistyneet, eivätkä toimi enää järjen mukaan.
Testattu mm. tällä laitteistolla ja pitkä tarina aiheesta FJR-jossain syksyn keskustelussa. Vai millä muulla tapaa testaisitte tai selittäisitte vanhalla nykyajan ohjeen että "vaihda akku", niinkuin mihin perustuen? Niin, ja 2015-mallin vanha akku antoi paremmat tulokset kuin uusi, hapotettu ja hyvin ladattu akku. Ladattu Handy 70 -laittella, joka on toiminut erinomaisesti mopedeista aina traktoreihin.