• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alastaron uusi pinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LL1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viime viikon maanantain Kauppalehdessä oli kuulema juttua siitä että Alastaron Moottoriradalla on maksuja rästissä. Itse en kyseistä juttua lukenut mutta kaveri oli sen bongannu.
Näin ne jutut muuttuu.. Vaikka pieni nousuhumala olikin päällä kun viime maanantaina milanoon messuille lensin ja kyseistä lehteä samalla selailin, niin muistelisin kyseessä olleen alastaron motoparkki. Kyseinen lafka pyörittää (talvi)säilytys hallia reilun 10km päässä radalta.

Viime viikon maanantain Kauppalehdessä oli kuulema juttua siitä että Alastaron Moottoriradalla on maksuja rästissä. Itse en kyseistä juttua lukenut mutta kaveri oli sen bongannu.
Näin ne jutut muuttuu.. Vaikka pieni nousuhumala olikin päällä kun viime maanantaina milanoon messuille lensin ja kyseistä lehteä samalla selailin, niin muistelisin kyseessä olleen alastaron motoparkki. Kyseinen lafka pyörittää (talvi)säilytys hallia reilun 10km päässä radalta.
Sekin voi pitää paikkaansa ja parempi näin, ite en kerinny lukea kyseistä lehteä koska joku mulkvisti oli vienyt sen työpaikan lehtihyllystä.

Sekin voi pitää paikkaansa ja parempi näin, ite en kerinny lukea kyseistä lehteä koska joku mulkvisti oli vienyt sen työpaikan lehtihyllystä.
Mää taas kuulin pataljoona hevosmieähilt et me jouruta Helsinki varuskunnaks. Kaik vanha rytky vaiheta uussi. Tule joka miähel pussihousukki. Semmotti mää kuuli. Kaikki assioit mää ain kuule.

Jukka

Mää taas kuulin pataljoona hevosmieähilt et me jouruta Helsinki varuskunnaks. Kaik vanha rytky vaiheta uussi. Tule joka miähel pussihousukki. Semmotti mää kuuli. Kaikki assioit mää ain kuule.

Jukka
Mikäs sua oikeen riivaa?
033102ass_1_prv.gif

Jukka
Mikäs sua oikeen riivaa?
033102ass_1_prv.gif
Nopeammalla suorittimella olevat sen jo tajusivatkin, mutta avattakoon tuo lainaus ja syy siihen. Vaivaa hieman tuollaiset perättömiä huhuja viljelevät henkilöt. Ajattelin, että tuo eräästä kohtuullisen tunnetusta kirjasta/elokuvasta otettu lainaus olisi riittänyt tuon selvittämiseen.

Eli olisiko paikallaan ensin tarkastaa pitääkö joku väite kutinsa ja vasta sitten alkaa sitä levittelemään? Olet joko hyvin nuori, kokematon, ajattelematon tai sitten vain hyvin yksinkertainen kun tuollaisia julkaiset. Jos joku lehti julkaisisi tuollaisen(perättömän) uutisen, siitä seuraisi mitä luultavimmin aika mittava vahingonkorvausprosessi ja tuollaiselta ei muuten sitten yksityishenkilökään ole suojattu. Yrityksen kunniaa ei voi loukata, se suoja on vain luonnollisella henkilöllä, mutta perättömän tiedon levittäminen joka on omiaan vahingoittamaan yritystoimintaa, onkin sitten vähän eri asia.

Otettakoon vaikka esimerkki. Jos olisin tuon sinun kirjoituksesi jälkeen soittanut Alastaron toimitusjohtajalle ja ilmoittanut, että emme tule järjestämään tapahtumiamme ensi kesänä radallanne, niin mitä luulet olisiko tuosta seurannut sinulle a) kiitosta b) ei yhtään mitään c) jotain?

Voit toki olla aiheesta täysin eri mieltä. Niin oli eräs ystäväni V myös eri mieltä mutta V joutui maksumieheksi. Voit toki testata olenko minä oikeassa vai sinä. Valitse satunnaisotannalla 10 yritystä ja julkaise vastaava tiedonanto niistä erilaisilla keskustelupalstoilla. Odotetaan pari vuotta ja katsotaan mikä on tilanne, ollaanko menossa vasta hoviin vai hakemassa jo valituslupaa KKO:sta. Voin pistää euron likoon toista vastaan siitä, että sinä et niitä prosesseja tulisi voittamaan. Tuotakin toki voi kokeilla siinä missä sitä onko auto vai pyörä radalla nopeampi. Itse en kokeile, koska tiedän lopputuloksen.

Jukka

Kyllä, olen nuori, olen kokematon ja olen myös joskus ajattelematon. Kiitos SJV oikaisusta.
Olis pitäny pitää suu kiinni tässäkin asiassa. Kantapään kautta oppiminen on vissiin kaikkein paras keino. Ja ei, en vetäny herneitä tästä.

Kauppalehden protestilista 3.11., velkomustuomiot:
Alastaron Moottoriparkki Oy, Kerava, 15.596 €...
Alastaron Moottoriparkki Oy, Kerava, 18.324 €...

Nopeammalla suorittimella olevat sen jo tajusivatkin, mutta avattakoon tuo lainaus ja syy siihen. Vaivaa hieman tuollaiset perättömiä huhuja viljelevät henkilöt. Ajattelin, että tuo eräästä kohtuullisen tunnetusta kirjasta/elokuvasta otettu lainaus olisi riittänyt tuon selvittämiseen.

Eli olisiko paikallaan ensin tarkastaa pitääkö joku väite kutinsa ja vasta sitten alkaa sitä levittelemään? Olet joko hyvin nuori, kokematon, ajattelematon tai sitten vain hyvin yksinkertainen kun tuollaisia julkaiset. Jos joku lehti julkaisisi tuollaisen(perättömän) uutisen, siitä seuraisi mitä luultavimmin aika mittava vahingonkorvausprosessi ja tuollaiselta ei muuten sitten yksityishenkilökään ole suojattu. Yrityksen kunniaa ei voi loukata, se suoja on vain luonnollisella henkilöllä, mutta perättömän tiedon levittäminen joka on omiaan vahingoittamaan yritystoimintaa, onkin sitten vähän eri asia.

Otettakoon vaikka esimerkki. Jos olisin tuon sinun kirjoituksesi jälkeen soittanut Alastaron toimitusjohtajalle ja ilmoittanut, että emme tule järjestämään tapahtumiamme ensi kesänä radallanne, niin mitä luulet olisiko tuosta seurannut sinulle a) kiitosta b) ei yhtään mitään c) jotain?

Voit toki olla aiheesta täysin eri mieltä. Niin oli eräs ystäväni V myös eri mieltä mutta V joutui maksumieheksi. Voit toki testata olenko minä oikeassa vai sinä. Valitse satunnaisotannalla 10 yritystä ja julkaise vastaava tiedonanto niistä erilaisilla keskustelupalstoilla. Odotetaan pari vuotta ja katsotaan mikä on tilanne, ollaanko menossa vasta hoviin vai hakemassa jo valituslupaa KKO:sta. Voin pistää euron likoon toista vastaan siitä, että sinä et niitä prosesseja tulisi voittamaan. Tuotakin toki voi kokeilla siinä missä sitä onko auto vai pyörä radalla nopeampi. Itse en kokeile, koska tiedän lopputuloksen.

Jukka
Olen nyt yrittäny pitää mölyni mahassa mutta nyt ei enää pysty. Olikohan tuossakaan tuossakaan kommentissa - tai pikemminki sen ulosantityylillä mitään annettavaa tähän keskusteluun ? Se että heitetään normaali "jokapäiväinen" kommentti keskusteluun asiaan liittyen ei mun mielestä tarkota että faktat pitää tarkistaa ja suorittaa itsetarkastelu peilin edessä ennen enterin painallusta. Ymmärrän kyllä, että noin hurjalla määrällä ratapäiviä oppii varmasti tuntemaan ratahenkilökunnan ja omistajat mutta silti voisi myös katsoa oman viestin läpi ennen kuin alkaa tallaan lyttyyn meitä "weppipersoonia". Ja toki, helppoa ja hauskaahan se on jos on sana hallussa ja faktat kunnossa. Mutta silti, calm the fuck down. Pätee varmaankin pariin muuhunki keskusteluun.

Ja nyt anteeksipyyntö kun jotenkin taas jälleen eksyttiin aiheesta
smile_org.gif

Mikko

Edit:

Helpotan vielä vastaustasi, tässä muutamat avainsanat mihin tarttua:

- Kirjoitusvirheeni
- Ratapäiviesi tarkka määrä
- Sosiaalinen elämäni
- Suomen laki

Jukka
Olen nyt yrittäny pitää mölyni mahassa mutta nyt ei enää pysty. Olikohan tuossakaan tuossakaan kommentissa - tai pikemminki sen ulosantityylillä mitään annettavaa tähän keskusteluun ? Se että heitetään normaali "jokapäiväinen" kommentti keskusteluun asiaan liittyen ei mun mielestä tarkota että faktat pitää tarkistaa ja suorittaa itsetarkastelu peilin edessä ennen enterin painallusta. Ymmärrän kyllä, että noin hurjalla määrällä ratapäiviä oppii varmasti tuntemaan ratahenkilökunnan ja omistajat mutta silti voisi myös katsoa oman viestin läpi ennen kuin alkaa tallaan lyttyyn meitä "weppipersoonia". Ja toki, helppoa ja hauskaahan se on jos on sana hallussa ja faktat kunnossa. Mutta silti, calm the fuck down. Pätee varmaankin pariin muuhunki keskusteluun.

Ja nyt anteeksipyyntö kun jotenkin taas jälleen eksyttiin aiheesta
smile_org.gif

Mikko

Edit:

Helpotan vielä vastaustasi, tässä muutamat avainsanat mihin tarttua:

- Kirjoitusvirheeni
- Ratapäiviesi tarkka määrä
- Sosiaalinen elämäni
- Suomen laki
+1

Se että heitetään normaali "jokapäiväinen" kommentti keskusteluun asiaan liittyen ei mun mielestä tarkota että faktat pitää tarkistaa ja suorittaa itsetarkastelu peilin edessä ennen enterin painallusta.
Mun mielestä taas "faktat" PITÄÄ tarkistaa, jos puhutaan yritysten maksukyvystä/maksuhäiriöistä.
Tuollasella aiheettomalla mutulla voi saada paskamaisia asioita aikaan.

sorry ot

Ihan hienoa että Alastarolla on uutta pintaa

JK

Se että heitetään normaali "jokapäiväinen" kommentti keskusteluun asiaan liittyen ei mun mielestä tarkota että faktat pitää tarkistaa ja suorittaa itsetarkastelu peilin edessä ennen enterin painallusta.
Mun mielestä taas "faktat" PITÄÄ tarkistaa, jos puhutaan yritysten maksukyvystä/maksuhäiriöistä.

sorry ot

JK
Totta puhut, mutta jos lause on muotoiltu "Viime viikon maanantain Kauppalehdessä oli kuulema juttua siitä että Alastaron Moottoriradalla on maksuja rästissä. Itse en kyseistä juttua lukenut mutta kaveri oli sen bongannu.", ei kukaan voi olettaa jutun olevan fakta vaan perinteinen hevosmiesjuttu.

sorry ot

JK
Totta puhut, mutta jos lause on muotoiltu "Viime viikon maanantain Kauppalehdessä oli kuulema juttua siitä että Alastaron Moottoriradalla on maksuja rästissä. Itse en kyseistä juttua lukenut mutta kaveri oli sen bongannu.", ei kukaan voi olettaa jutun olevan fakta vaan perinteinen hevosmiesjuttu.

+1

Omastakin mielestä Jukan briljeeraus ja hyökkäävyys on menny jo aavistuksen yli. Oikeassahan mies on sinänsä ollu noissa Auto vs. mp -ketjuissa, mutta kyllähän sitä vähän surullinen olo tulee, kun oman paremmuutensa tunkee niin kärkkäästi esille. Ja siis jaksaa vääntä pitkiä viestejä, joiden merkitys on ainaostaan joidenkin talipäiden verbaalinen ja älyllinen lyttääminen.

Ehkä suurinta itsekritiikin puutetta osoitti kuitenkin sanaleikittely ja briljeeraaminen jollain 1 -2 vuosikurssilla oikiksessa yleisessä oikeustieteessä luettujen Kelsenin ja Kantin ja Weberin vai mitä ne nyt oli, siteeraaminen ja syllogismikyhäilyt analogiana auto vs mp ketjussa. Onhan ne tietysti ihan hienon kuuloisia siinä korvassa, kuka ei niistä tiedä tai on eri alan miehiä, mutta tuskin niillä argumenteilla nyt ainakaan rauhaa ketjussa saavutetaan. Lähinnä suurentavat provosointia, kun pyritään nostamaan itsensä älylliselle jalustalle.

Ja siis mielestäni Jukka ja hänen tukiverkostonsa sinänsä on asioissa kyllä oikeassa, välineet sen julkituomiseen ovat vaan ehkä vääriä specsejä korostavia IMO.

Ja vastauksena kysymykseen mitä tapahtuu tuosta Pna:n kommentista palstalle, että on kuullut, että...

vastaus on a) ei mitään. tai sitten c) jotain, mutta tämäkään ei ole sitä mitä Jukka sillä tarkoitti, vaan lähinnä tmä ketju ja keskustelu aiheesta, ei muuta.

Jos päädytään sellaiseen ratkaisuun, että tuollaiset "olen kuullut...." foorumikirjoitukset actualisoivat vastuun, tunnustan syyllistyneeni useisiin kunnianloukkauksiin ja perättömiin lausumiin.
smile_org.gif

Voisin vielä ihan keskustelua herättääkseni kysyä, että miten MP-tuki ry:n ajeluihin Alastarossa edes vaikuttaisi se, että radalla mahdollisesti olisi esiemerkiksi maksuvaikeuksia? Itse en keksi yhtään syytä miksi näin olisi...Ennenmminkin Ry:n tulisi olla huolissaan, ettei Ry:n paikkoja myydä jollekin paremmin maksavalle asiakkaalle, että radan kassaan saataisiiin lisää käkkyä. Tai ettei yleinen hintataso nousisi ry:n maksukyvyn ylitse.

Radan mahdolliset maksuvaikeudet kohdistuisivat käsittääkseni relaation rata - kolmannet (mahdolliset lainanantajat ym), ei koskaan radan käyttäjät.

Ja korjatkaa jos olen väärässä...siksihän näitä täällä palstalla veivataan
smile_org.gif

sorry ot

JK

+1

Omastakin mielestä Jukan briljeeraus ja hyökkäävyys on menny jo aavistuksen yli. Oikeassahan mies on sinänsä ollu noissa Auto vs. mp -ketjuissa, mutta kyllähän sitä vähän surullinen olo tulee, kun oman paremmuutensa tunkee niin kärkkäästi esille. Ja siis jaksaa vääntä pitkiä viestejä, joiden merkitys on ainaostaan joidenkin talipäiden verbaalinen ja älyllinen lyttääminen.

Ehkä suurinta itsekritiikin puutetta osoitti kuitenkin sanaleikittely ja briljeeraaminen jollain 1 -2 vuosikurssilla oikiksessa yleisessä oikeustieteessä luettujen Kelsenin ja Kantin ja Weberin vai mitä ne nyt oli, siteeraaminen ja syllogismikyhäilyt analogiana auto vs mp ketjussa. Onhan ne tietysti ihan hienon kuuloisia siinä korvassa, kuka ei niistä tiedä tai on eri alan miehiä, mutta tuskin niillä argumenteilla nyt ainakaan rauhaa ketjussa saavutetaan. Lähinnä suurentavat provosointia, kun pyritään nostamaan itsensä älylliselle jalustalle.

Ja siis mielestäni Jukka ja hänen tukiverkostonsa sinänsä on asioissa kyllä oikeassa, välineet sen julkituomiseen ovat vaan ehkä vääriä specsejä korostavia IMO.

Ja vastauksena kysymykseen mitä tapahtuu tuosta Pna:n kommentista palstalle, että on kuullut, että...

vastaus on a) ei mitään. tai sitten c) jotain, mutta tämäkään ei ole sitä mitä Jukka sillä tarkoitti, vaan lähinnä tmä ketju ja keskustelu aiheesta, ei muuta.

Jos päädytään sellaiseen ratkaisuun, että tuollaiset "olen kuullut...." foorumikirjoitukset actualisoivat vastuun, tunnustan syyllistyneeni useisiin kunnianloukkauksiin ja perättömiin lausumiin.
smile_org.gif

Voisin vielä ihan keskustelua herättääkseni kysyä, että miten MP-tuki ry:n ajeluihin Alastarossa edes vaikuttaisi se, että radalla mahdollisesti olisi esiemerkiksi maksuvaikeuksia? Itse en keksi yhtään syytä miksi näin olisi...Ennenmminkin Ry:n tulisi olla huolissaan, ettei Ry:n paikkoja myydä jollekin paremmin maksavalle asiakkaalle, että radan kassaan saataisiiin lisää käkkyä. Tai ettei yleinen hintataso nousisi ry:n maksukyvyn ylitse.

Radan mahdolliset maksuvaikeudet kohdistuisivat käsittääkseni relaation rata - kolmannet (mahdolliset lainanantajat ym), ei koskaan radan käyttäjät.

Ja korjatkaa jos olen väärässä...siksihän näitä täällä palstalla veivataan
smile_org.gif
-4

062802jumpie_prv.gif

Voisin vielä ihan keskustelua herättääkseni kysyä, että miten MP-tuki ry:n ajeluihin Alastarossa edes vaikuttaisi se, että radalla mahdollisesti olisi esiemerkiksi maksuvaikeuksia? Itse en keksi yhtään syytä miksi näin olisi...
Keskustelu ei herännyt muiden toimesta, joten pidetään sitä sitten elossa.

Oletetaan, että ratayhtiö Y haluaa ennakkomaksuna ratavuokrista 33-50 %.

Vuokraajan A käyttökateprosentti on 20 %.

Vuokraaja A:lla on vaihtoehtona vuokrata ratoja myös ratayhtiöltä Z, X, W ja Q joiden vakavaraisuus on tunnettu. Y:n tapauksessa on kyse maksuhäiriöistä. Ratayhtiön  Vuokraaja A maksaa ennakkomaksuina 25 % liikevaihdostaan.

Kysymys kuuluu: Kuinka toimii vuokraaja A jos vuokraaja A on

a) riskiaversiivinen
b) riskineutraali
c) riskinottaja

Tässä yhteydessä ei liene tarpeen selvittää etusijasäännöksiä konkurssitilanteissa ja sitä monellako sijalla ennakkomaksun maksaja on ja jatkaisiko mahdollinen pesä toiminnan pyörittämistä jos vaikkapa hypoteettisten lupa-asioiden kanssa olisi odotettavissa lisäkuluja jne.

Ensivastaukseni oli huumorin sävyttämä, pelkkä lainaus Tuntemattomasta. Vastine siihen oli perse -hymiöllä ryyditetty kommentti, joka tässä tapauksessa johti astetta, ehkä jopa kahta tylympään vastaukseen joka tietysti, kuten perinteisiin kuuluu, synnytti lisää vastauksia.

Joillakin ihmisillä on vielä vaikeuksia ymmärtää sitä, että nettipalstalle kirjoitettua tekstiä käsitellään samalla tavalla kuin lehteen painettua tai televisiossa lähetettyä kun tarkastelu on asian julkisuus. Silti tänne laitetaan mutuja samalla tavalla mitä kahvipöytäkeskusteluissa. Esson baarissa voi aina kaverille sanoa, että N.N. on kuppainen itseään kaupitteleva kusipäähuijari, mutta kun sen menee lehdessä julkaisemaan tai tänne kirjoittaa, niin sitten seuraukset saattavat olla erilaiset kun joku tekee kuroset ja silloin ei välttämättä olekaan ruusuinen loppu sadulla eikä prinssi ratsasta valtion virka-autolla hakemaan prinsessaa puutarhajuhliin.

Mutta mitäpä suotta neuvomaan. Muutama näihinkin keskusteluihin osallistuneista on käynyt hakemassa sen oppinsa käräjillä, osa hovin kautta, joten kyllä se oppi sieltäkin tarttuu, tosin maksutonta perusopetusta se ei sitten enää valitettavasti ole. Asianosaiset kommentoikoot kyseisen prosessin kulurakennetta jos katsovat olevan aiheen elossa pitämisen kannalta tarpeelliseksi.

Jukka

Taitaa olla kaksi kohtuullisen eri asiaa kirjoittaa faktana jotain ja arvolauseita jostain yksityishenkilöstä höystettynä rikoksena rangaistavalla teonkuvauksella henkilön ja jopa yrityksen toiminnasta verrattuna kommenttiin "kuulin, että kauppalehdessä oli juttua alastaron maksuvaikeuksista.." Ensinnäkin jo lähteen mainitseminen tälle kuulopuheelleen vähentää kommentin moitittavuutta (jokaisen tarkistettavissa). Lisäksi termi "kuulin" tulkittaneen siten, että kirjoittaja ei ole varmistunut asiasta, eikä lausumaa näin ollen tule lukea ilmoitettuna faktana, joka pohjautuisi johonkin konkreettiseen. Vrt. esmes kauppalehden pörssipalstalla käytyihin kurssianalyyseihin ja tulevaisuuden arvailuihin, jotka nekään - kun eivät perustu tietoon tai muuhun faktaan - eivät voi, vaikka ovatkin mahdollisesti Nokian kurssiin jollain mikrotasolla vaikuttamassa, rangaistavaa analyysiä/arvailua.

Vahinkoa ei luonnollisestikaan pääse syntymään edes Ry:n johotpäätöksistä, koska a) maksuvaikeudet eivät ole tosiasia, b) vaikka olisivatkin, maksut voitanevat suorittaa tapahtuman ajankohtana ja c) pesä luonnollisesti jatkaisi toimintaa niiltä osin kuin tapahtumat olisivat myytyjä (eli kesä/ajokausi), koska pesänhoitajan velvollisuus on toimia velkojien intressissä. Koska ajokauden maksut erilaisista tapahtumista (mainostulojen ohella) ovat ratayhtiön ainoa rahavenue, on ajokauden loppuunsaattaminen aina velkojien intressissä (varsinkin, kun vain pieni osa rahasta saadaan ennakkomaksuista).

Ry:n "äänestäminen jaloillaan" eri ratayhtiöiden välillä ei ole varteenotettava vaihtoehto Alastaron ollessa keskeinen sekä paikkansa että ratansa suhteen, suosiosta puhumattakaan. Ry:n olisi järkevää järjestää ajoja/kisoja käsittääkseni jopa pienellä riskillä. (RY ja sen toiminta ei tietysti ole sellainen aihe, josta sivullekirjoittaneen kannattaa väitellä, joten se siitä)

Yhteenvetona olen sitä mieltä, ettei lause: "kuulin, että kauppalehden protestipalstalla olisi mainittu, että Alastaron moottoriradalla olisi maksuvaikeuksia, itse en ole uutista lukenut, mutta kuulin kaverilta(?)" (tai jotenkin noin), ei laukaise vastuuta perättömän tiedon levittämisestä.

Sitten taas seuraavansisältöinen lausuma saattaa olla korvausvastuun laukaisevaa:

Varoitus!! XX Oy:llä on maksuvaikeuksia ja sitä ollaan hakemassa konkurssiin. Omat saatavani ovat olleet jo pitkään jäissä. Pesänhoitajaksi ehdotettu sanoi, että firman konkurssi tullee raukeamaan varojen puutteessa - VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ FIRMAA!!

No, nyt tuli tätä keskustelua aiheesta, mutta tämäkin keskustelu on hmmmmm, jotenkin älytöntä, joten peruutan keskustelun avaukseni. Pääasia olkoon edelleenkin edellisessä viestissä viitattu tapasi tarttua turhan terävästi asioihin, vaikka olisitkin oikeassa. (viittaus itse lausumaasi: XX taitaa olla vaan trolli, eikä se hiljene ainakaan provosoimalla (ek auto vs mp -ketju tänään))

Pointti tuossa postauksessani ei ollut sen pohtiminen onko siirrytty mutuilun tasolta jo rangaistavan ja vahingonkorvauksia aiheuttavan toiminnan puolelle. Minä ja ehkä sinäkin tiedät missä raja menee. Huomattavan suuri osa näille palstoille kirjoittavista ei sitä tiedä tai sitten ovat vain sen verran a) varattomia b) erittäin hyvillä tuloilla varustettuja, ettei ole mitään väliä. Tähän on sortuneet ja tuomiota keräilleet jopa yliopistoilla ja korkeakouluissa (joiksi en laske ammattikorkeakouluja, jotka oppilasaineksensa puolesta lähempänä keskiasteen kouluja) opiskelleet henkilöt, joten ongelma ei välttämättä kosketa pelkkiä koulukeskeyttäjiä joille vahingonkorvauksetkin yhdentekeviä.

Aika moneen prosessiin olen saanut osallistua, välillä toisella ja välillä toisella puolella toimien ja sanotaanko, että aika tylsiä prosesseja eikä niihin ole oikein kiinnostusta osallistua.

Tarkempi vänkääminen jos aiheesta nappaa, niin kirjaudu vaikka Edilexin keskustelufoorumille. Itse en ole ja tuskin tulen koskaan olemaan tuon sektorin syväosaaja. Rajat kuitenkin tiedän ja jos ne ylitän, tuskin voin vedota siltä osin syyntakeettomuuteen.

Yhdistyksen vetäjänä olen aika riskiaversiivinen, mikä tosin on vaikea uskoa viestinnän perusteella. Markkinoinnissa voi ottaa vähän suurempia riskejä, koska pääasiakaskuntamme ei koostu Arhinmäen äänestäjistä eikä eläkeläismummoista ja heidän mahdollinen jaloillaan äänestäminen ei ole suurin huolenaiheemme. Yhteistyökumppaneiden valinnassa sitten astetta varovaisempaa riskinottoa.

Summa summarum. Alastarolla pinta pistetty kuntoon ja asia on käyttäjien kannalta erinomaisen hyvä asia. Syy miksi rataa on hieman kartettu, on nyt poistunut. Tällä viittaan vain omaan henkilökohtaiseen treenaamiseen ja ajelemiseen sekä ennakoivan ajon kurssien järjestämiseen joita Alastarolla ei ole vedetty.

Jukka

Katsokaamme, että riittävä konsesus on saavutettu ja nautitaan ensi kesänä Alastaron uusista kurveista, toivottavasti positiivisin vaikutuksin kierrosaikaan.  
biggrin.gif

ps. En jaksa Edilexiin kirjautua, enkä myöskään minä ole insolvenssioikeuden erikoisosaajamoottori, joten se siitä(kin).

Katsokaamme, että riittävä konsesus on saavutettu ja nautitaan ensi kesänä Alastaron uusista kurveista, toivottavasti positiivisin vaikutuksin kierrosaikaan.  
biggrin.gif

ps. En jaksa Edilexiin kirjautua, enkä myöskään minä ole insolvenssioikeuden erikoisosaajamoottori, joten se siitä(kin).
Lähinnä tuonne RL:n puolelle viittasin ja oikeushenkilön oikeuteen hakea korvauksia perättömistä väitteistä. Muutamassa prosessissa ollut mukana, mutta oma alkeellinenkin osaamiseni enempi tuolla yhtiöoikeudessa ja TLL:n soveltamisalassa. Jälkimmäisestä uskoisin pystyväni väittelemään isojenkin poikien kanssa, lienee jo 30 hoidettua juttua takana ja kahta keskeneräistä lukuun laskematta onnistuminen parempaa kuin Jokkiksen lähdöissä.

Kapealla otannalla voisin sanoa oikkareiden olevan motoristeja huonompia painimaan nurmikolla ja mökeissä. Oikeustieteilijöiden kanssa N tosin vasta reilussa kymmenessä, motoristien kanssa lienee jo pitkälti yli 40, joista kaksi päätynyt tappioon. Neljä noista tosin täyttää sekä oikeustieteilijän, että motoristin määritelmän, joten paha sanoa kumpaan ryhmään laitetaan jos tappio olisi tullut. Säälittävimpänä esimerkkinä tännekin kirjoitellut 117 kiloinen ja kaksi metrinen klöntti. No, hän ei kestä alkoholiakaan. Ensi kesänä testataan miten vie mopoa Alastarolla kun on uusi pinta ja uudet nahat pojalla. Voi tosin rata mennä pilalle kun se mies tippuu ja se mies tippuu jos yhtään osaan ennustaa, sen verran yritystä on taitoihin nähden. Penthaus -hymiö.

Aihe Alastaron pinnoite käsitelty. Seuraavaksi voinemme siirtyä käsittelemään vaikka Motoparkin (ei se Alastarolla oleva) vesakko- ja vessan ovi -tilanteita. Itse ennustaisin, että vesakko nousee, ovi tippuu.

Jukka

Mihinkäs Rikoslain pykälään nyt viitataan? Kunnianloukkaus ei koske yrityksiä, mutta minkäs pykälän perusteella niitten intressejä vastaan tehdyt loukkaukset sanktioidaan?? Saattaisin olla jopa taipuvainen uskomaan, ettei relaatiossa yksityinen - yritys tehty "väärän tiedon antaminen" ole rikosoikeudellisesti rangaistavaa, mutta siviilipuolella saattaa olla korvausvastuu, joka tulee aiheutetusta vahingosta.

(ja trust me, i should know, mutta nyt en löydä, kun en jaksa kahalta lakia läpi.)
mad.gif

Back