• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

All round pyörää etsimässä...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kapakala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hanki vaikka toi
tounge.gif

http://fabio.fabiomarcaccini.it/index.p....lang=en
 
Trumppa-mies laittaa äänen Tigrun puolesta.

003148_Triumph_Tiger_2007.jpg
Paljonko sitä varsinaista suohonupotusta sitten tulee harrastettua kokonaisajomäärästä..... muija + kuukauden
rojut kyydissä vielä ?
biggrin.gif
.

Tikrussa on ehdottomasti sprittiä ja rengastuksella voi säätää yllättävän paljon.

On ihan vakavassa harkinnassa tohon möhkön viereen
juuri allround- peliksi..... ei ratahommaan, eikä varsinaiseen suohonupotukseen.

On vaan punnittava paljonko sitten ihan silkkaa pöpelikköenskaa oikeasti tulee vedettyä.
 
Trumppa-mies laittaa äänen Tigrun puolesta.

Niin laittaaki, tosin kokemusta (ja sekin vain koeajomielessä) on vain tuosta 955i koneella olevasta mallista joka tuntui kyllä olevan omimmillaan juurikin soratiellä ja se kone . . .
thumbs-up.gif


Noista sorateistä inspiroituneena tein pikku "Scrämbläyksen" myös omaan Trumppaani.

Rengastuksella on hämmästyttävän suuri vaikutus, alle laitetuilla Pirellin MT60 kumeilla kelpaa pudotella uskomattoman huolettomasti soralla ja toisaalta taas päällysteelläkään ei mitään todella rajua eroa mihinkään sport- tai sport/touring-renkaaseen, siis ainakaan tuossa omassa pyörässä.
Jousitusta/vaimennusta on trimmailtu ja ajoasentoa korjattu pystympään ja otetta leveämpään vaihtamalli ratti crossimalliseksi, muuta ei ole muutettu.

Noin 4000km:n jälkeen josta arviolta vajaa 2000km painettu soralla/hiekalla voin vaan todeta että ei mennyt tämäkään "kokeilu" hukkaan eli sora/hiekalla pystyy pitämään ihan reipasta marssivauhtia, kunhan muistaa isompiin hyppyreihin vähän himmata, joustot nimittäin loppuu, niin ja eihän tolla mihinkään suolle eikä metsään mennä mutta niin kauan kun puhutaan vielä TIESTÄ (engl. road) niin pärjää ihan komeesti.

Niin, ja tää vaan siks ettei sora-/hiekkateillä ajamiseen välttämättä mitään off road -pyörää tarvi/kannata hankkia
 
Täytyy miettiä vähän omaa ajotyyliä myös, jos on hissuttelija niin vaatimattomammalakin jousituksella kautta pyörällä varmaan pärjää. Jos hiukankin räväkämpi ajotyyli niin aika äkkiä tulee ne pyörän rajat vastaan.
Kyllä 21" etuvanne ja pinnavanteet on pop noissa hommissa.
 
Kaikista täällä mainituista paitsi Kottaraisen Advesta ja Ison Gessun paremmista malleista puutuu alustan säädöt. Niistä muista vaan on yksinkertaisen mahdoton leipoa soveliasta kestopinnalle ja pöpelikköön. Lisäksi kaikki Stromit, Varaderot ja Tikrut on pelkkää kuttaperkkaa nokasta. Jos ne vetää kärsälleen, melkein puoli pyörää on rikki.

Kun sulla on sun edellinen pyörä Kingi, niin nämä melkein kaikki on sulle takapakkia harratuksessa.

Jos haluaa enskaa, se pitää sitten olla oikea Enska, eikä katuenska. Jos haluaa katuenskaa, sen on oltava riittävän laadukas, jotta sen säädöt taipuu kaikkeen.

Mun suppea mielipide
wink.gif


Jos prkl menet sitten ostaa jotain tyhmää...
pftroest.gif
 
Eli pyöränvaihto on taas ollu mielessä. Tarkoituksena olisi löytää pyörä millä on mahdollista ajaa niin letka-ajoja kuin matkaakin. Soraa tai polkujakaan ei pyörä saa vierastaa. Kaksipäällä pitää olla mahdollista ajaa, myös reissukamojen kanssa. Mikähän mahtaisi arvon raadin mielestä paras mahdollinen. Katsotaan osuuko sinne päinkään mitä itse olen ajatellut. Kokemusta on jäykkäperäisestä ja risukeulaisesta Harrikasta Hayabusan kautta B-Kingiin, kaikissa hyvät ja huonot puolensa. Nyt kiinnostaisi taas löytää jotain uutta ja ihmeellistä.  

Sana on vapaa olkaapa hyvät!
Unohda joko ultimate sora tai ultimate reissut. Varmaan sopiva pyörä luokasta varadero (yliarvostettu- ja hintainen), vstrom 1000, iso gessu ja caponordit ym.
Itse kävin v-stromilla välimerellä, pisin päivämatka tonnin verran pojan ja kamojen kanssa. Reissun jälkeen pujottelin metsäautoteitä ja kärrypolkuja pitkin poikin pohjois-pirkanmaata.
Emmäätiedä, toi on mulle sopiva, ei yllytä ajamaan ylinopeutta, hieno ajaa myös nelinumeroisilla asfaltinrikkomilla teillä jopa keväällä, ajo sujuu metsäautoteilläkin ja kantaa kuormaa.
Korkeana pyöränä hyvä ajaa kaupungissa ja pystyy ruuhkassakin ennakoimaan ja katsomaan muutakin kun edellämenevän auton per*että
Ja ennenkaikkea kukaan ei pyöri kysymässä paljonko toi kulkee
tounge.gif
 
Puolueellinen ääni Adventure 950 matala versio. Siis kaasutinversio. Tekniikka on momenttiavain-ruuvimeisseli tasoista. Melkein kaiken voi tehdä itse. Toisin kuin gsähköihmeessä.

Kulkupuoli http://www.youtube.com/watch?v=nKYryaPurWU
on kunnossa asvltilla. mettässä vain otsahiki on rajoitteena. Eihan tuo oikein suokulkine ole mutta sellaiset ei oikein ole allroundereita, ehkä 690.

Ja parasta on alusta. 800 gessuliin pitää pistää kiinni tuhansia ennenkuin päästään samalle tontille. säädöt oikeasti vaikuttaa ja kantoa löytyy parhaimmillaan laukkujen ja eukon kantoon. Mettässä ei ole vielä pohjannut mutta tuo on vain kuskin kyvyistä kiinni. Tosin pitkäjoustoisena on täyskuormalla hieman keinuva. Yksin ajettaessa, no pitää käydä kokeilemassa,, varoitettu on.

Edellinen allrounderi oli 650 transalp. hyvä juotettava mutta ei vaertailukelpoinen ison Kotkan kanssa.

Tämä mielipide on vahvasti värittynyt.
 
Uusi Multistrada taitaa olla melko allrounderi jopa rata-ajoa myöten. Lotossa kun voittaisi niin hakisin samantien.
smile_org.gif
 
varadero on tussu, 650 stromi on tussu, adventure kotari on rumempi kuin brittiläinen perheenäiti...
On se tussu aina parempi, kuin mulukku? Näin miesten näkökulmasta varmaankin? Heh heh..

Versys menee aika hyvin kans maastossa oman kokemukseni mukaan (Monttu polkuja pitkin), mutta renkaiksi suosittelen enemmän karkeampaa kuviota ja metallipajalla tehtyjä sivulaukkuja!

All roundihan on tosiaan vain asenne kysymys, niinkuin tässä on kohta jokanen maininnut! Itse ajelin 4vk kamat, emäntä, muu erä varustus mukana,
kaksipäällä 8000km euroopan reissun 125cc Ceparilla. Tiet vaihteli sorasta asfalttiin, enimmäkseen kumminkin asfalttia!

062802moto_prv.gif
 
Itse ajelin 4vk kamat, emäntä, muu erä varustus mukana,
kaksipäällä 8000km euroopan reissun 125cc Ceparilla. Tiet vaihteli sorasta asfalttiin, enimmäkseen kumminkin asfalttia!

062802moto_prv.gif
Aattele, B-Kingillä ton ajais kahdeksassa päivässä. Ja vielä jää aikaa istuskella kahviloissa...


viiiitsi viitsiiiiii.... =)
 
Eli summa summarum: Ostaa sellaisen missä on tarpeeksi voimaa ja ajo-ominaisuuksia, maastoajo on sitten vaan miehestä kiinni - ei pyörästä?
tounge.gif
 
Uusi Multistrada taitaa olla melko allrounderi jopa rata-ajoa myöten. Lotossa kun voittaisi niin hakisin samantien.  
smile_org.gif
Niin, maastoauton määritelmä on lompakon itsetunto. Kun on kyky sietää naarmua ja lommoa kyljissä ja korjata päksähtäneitä takaperän alukoteloita niin esim Q7- GLK on loistavia maastoautoja. Kaikki elektroniset avut niin ylä- kuin alamäkeen löytyy kun oikean napin kojetaulusta löytää. Tässä suhteessa Multistrada on todellinen allrounderi.
 
Itse ajelin 4vk kamat, emäntä, muu erä varustus mukana,
kaksipäällä 8000km euroopan reissun 125cc Ceparilla. Tiet vaihteli sorasta asfalttiin, enimmäkseen kumminkin asfalttia!

062802moto_prv.gif
Aattele, B-Kingillä ton ajais kahdeksassa päivässä. Ja vielä jää aikaa istuskella kahviloissa...


viiiitsi viitsiiiiii.... =)
Arvaa kävikö mielessä alpeilla ? 30kmh ylös ykkösel/ 15%/4km/3xjäähdytys =D

Kattelin just videon tuosta Ktm 990! Aika kivasti pistettiin montulla menemään! Törmättiin myöskin yhteen kaveriin reissussa,
joka kyseisellä pyörällä kiersi emännän kanssa eurooppaa!  Tyytyväisiltä vaikuttivat!
 
Eli summa summarum... Kingissä on voimaa ja säätöjä, eli toisinsanoen, riittää kun siihen vaihtaa rengastuksen. Koska all-roundhan on asenteesta kiinni.
biggrin.gif
Sitähän ei koskaan tiedä mitä pimeinä talli-iltoina saa aikaiseksi...
wink.gif
 
Eli summa summarum: Ostaa sellaisen missä on tarpeeksi voimaa ja ajo-ominaisuuksia, maastoajo on sitten vaan miehestä kiinni - ei pyörästä?  
tounge.gif
Sitten ei ole oikein muita kuin Tiger, Multistrada ja Benelli Trek
cool.gif

Tigerillä 2007 olen ajellut nyt 28 000 km, matkaa ( 2x230 km/ viikko ja lomareisut. Tyytyväinen olen, tavallisille, hyville sorateille sopii  ja eikä varmasti jää jalkoihin moottori ym paremmilla teillä.
Kyytiläistä ei ole juuri pitempiä matkoja ollut, voimahan ei kyllä lopu, vaan mukavuudesta en tiedä.
 Joku tuolla väitti, ettei alustalle? voi tehdä mitään, jos jousitusta meinaa niin se on kyllä säädettävä.
Multistradasta olen ottanyt kylmättyypit ja kylmälle tuntui jälkeenkin päin. Varsinkin kun hitaa vertaa esim Tigeriin,
sama juttu GS, sillä erotuksella vaihtaa kyllä paremmat jouset ja renkaatkin, vielä jääkin rahaa..
Vaan asenne kysymyshän se on, ja jos tosiaan ajaa PALJON soralla.
062802moto_prv.gif

Edit, lisäys: Motoguzzi Stelvio, olisi ja on ainakin minulle vaihtoehto kun seuraavan hankin,ja JOS merkkiä vaihdan
 
Uusi Multistrada taitaa olla melko allrounderi jopa rata-ajoa myöten. Lotossa kun voittaisi niin hakisin samantien.  
smile_org.gif
Niin, maastoauton määritelmä on lompakon itsetunto. Kun on kyky sietää naarmua ja lommoa kyljissä ja korjata päksähtäneitä takaperän alukoteloita niin esim Q7- GLK on loistavia maastoautoja. Kaikki elektroniset avut niin ylä- kuin alamäkeen löytyy kun oikean napin kojetaulusta löytää. Tässä suhteessa Multistrada on todellinen allrounderi.
Miten määritellään allrounder? En nyt monella muullakaan uudella "allrounderilla" raaskisi risukkoon lähteä. Toisessa ääripäässä, radalla, Adve tai GS tuskin jaksaisi kauaa kiehtoa.
 
Uusi Multistrada taitaa olla melko allrounderi jopa rata-ajoa myöten. Lotossa kun voittaisi niin hakisin samantien.  
smile_org.gif
Niin, maastoauton määritelmä on lompakon itsetunto. Kun on kyky sietää naarmua ja lommoa kyljissä ja korjata päksähtäneitä takaperän alukoteloita niin esim Q7- GLK on loistavia maastoautoja. Kaikki elektroniset avut niin ylä- kuin alamäkeen löytyy kun oikean napin kojetaulusta löytää. Tässä suhteessa Multistrada on todellinen allrounderi.
Miten määritellään allrounder? En nyt monella muullakaan uudella "allrounderilla" raaskisi risukkoon lähteä. Toisessa ääripäässä, radalla, Adve tai GS tuskin jaksaisi kauaa kiehtoa.
En minäkään lähtisi mielelläni uudella parikymppiä maksavalla alrouderilla kolhua hakemaan. Mutta omalla vehkellä joka oli 14 tonnin pyyteissä ja parivuotta hoteissani vanhettuneena Ja kun parempia ei enää saa,,. TS hyvä allrounderi. Ei naarmu maalissa ominaisuuksia voita.

Kyllä se rata kiehtoo. Onhan se hieno huomata että edes hitaassa ryhmässä pysyy puolinappularenkailla gixxereiden vauhdissa mutkissa mukana, suorilla sitten mokomat karkaavat. Kuitenkin kun hiekkatie alkaa bläkkärikaverini mielellään kääntyy takas.

Allrounderi, vaikea määritellä. 60-luvulla kaikki myytävät pyörät olivat sellaisia.
 
Back
Ylös