• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Aloittelijan pyörä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rosputo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitten ostin bemun K1200S:n, samaan tarkoitukseen. Oli hienoa aikaa. Ja tuo pyörä oli todella helppo ja kevyt ajaa vaikkapa kaupungissa. Käy koeajamassa, niin jäät koukkuun.

Ethän yritä tarkoituksellisesti johtaa ihmisiä harhaan... Pannaan vaikka verrokiksi Triumph Street Triple, niin k1200 alkaakin tuntua todella kankealta ja raskaalta.
Alkaa muuten menemään streetriplerikin jo 4-5000€ hintaluokkaan. Kovin keveä ajettava sekä vahvan ja vääntävän tuntuinen moottoriltaan.

XJR1300 tai vastaavat menevät jo ehkä turhan massiivisiksi omaan makuun. CB1000R viehättäisi muuten, mutta ainakin Nettimoton hinnat tuntuvat aika suolaisilta. Mitat 185cm/85kg ovat ehkä vähän laihemmasta päästä ja ei ole tarkoituskaan hommata markkinoiden isoimpia pyöriä.

Nakuissa viehättää nimenomaan tuo näppäryys. Pienissä vauhdeissa ei kyykyistä saa yhtä paljon iloa irti, ja siksi nakut kulkevat harkinnassa mukana vaikka poikkeavat täysin ominaisuuksiltaan

Kiitoksia vastauksista ja kokemuksista, näillä pääsee jo hyvin alkuun pyörän metsästyksessä :)

Oon siuta 6 cm lyhyempi eikä XJR oo liian iso. Mutta onnea pyörän etsintään!

Ethän yritä tarkoituksellisesti johtaa ihmisiä harhaan... Pannaan vaikka verrokiksi Triumph Street Triple, niin k1200 alkaakin tuntua todella kankealta ja raskaalta.
Alkaa muuten menemään streetriplerikin jo 4-5000€ hintaluokkaan. Kovin keveä ajettava sekä vahvan ja vääntävän tuntuinen moottoriltaan.

No en todellakaan. Triumphia en ole koskaan ajanut, joten en tuohon voi verrata. Tarkoitatko tuossa yllä nimenomaan K1200S:ää vai esimerkiksi K1200RS:ää. Noi ovat aivan eri pyöriä. Mulla on muutama kaveri, joka lainasi tota mun pyörää aikanaan ja sanoivat samaa verrokkina heidän omat pyöränsä.

Mielenkiintoinen ketju, aloittaja ei ole vastannut kertaakaan:häähää: Joko on sekaisin kaikista hyvistä vastauksista tai sitten nauraa partaansa hyvästä avauksesta:thumbsup:

Itse asiassa kohtuullisen yleistä nettifoorumeilla. Puolihuolimattomasti pikkukaljoissa heitetään epämääräinen tajunnanvirta-avaus ja sen jälkeen hävitään kuin pieru saharaan. Tai sitten ei muista edes kirjoittaneensa mitään tai koko homma lakannut kiinnostamasta.

Tuo aloitus on tämän motoristiehdokkaan ainoa viesti koko foorumille.

No en todellakaan. Triumphia en ole koskaan ajanut, joten en tuohon voi verrata. Tarkoitatko tuossa yllä nimenomaan K1200S:ää vai esimerkiksi K1200RS:ää. Noi ovat aivan eri pyöriä. Mulla on muutama kaveri, joka lainasi tota mun pyörää aikanaan ja sanoivat samaa verrokkina heidän omat pyöränsä.

Oli se "kliparikahvallinen" malli, jota ajoin peräkkäin streetriplerin kanssa. Saattoipa olla vaikka k1300s, mutta ei kai noissa niin perustavanlaatuisia eroja ole.

Oli se "kliparikahvallinen" malli, jota ajoin peräkkäin streetriplerin kanssa. Saattoipa olla vaikka k1300s, mutta ei kai noissa niin perustavanlaatuisia eroja ole.

Tosta en ymmärtänyt sitten yhtään mitään, mutta liekö tuo tarpeellistakaan "kliparikahvallinen?"

Doh, ketjun aloittajaa varmaan kiinnostaa kiviäkään tämä keskustelu. Kaikista vähiten väittely. Hän voipi käydä testaamassa ehdoitettuja motskareita ja tehdä omat päätöksensä.

Kyllä tää väittely ainakin mua kiinnostaa :bisseä:
Kiva käydä välillä heittämässä jotain johonkin väliin ja mikäs sen parempaa, kuin saada kunnon väittely aiheesta.

On tarjottu kevyen ketteriä möhkömopoja, reilun kahvikupin kokoisia singereitä, rennon letkeitä sportteja ja hemaisevan kauniita triplejä.

Viissatku gessu tosin pesee kaikki. Ja moottorissakin voi käyttää kuorma-autoille tarkoitettua öljyä. Mikäs se parempi siirtymävaihe TB:seen :;): Tuliko siinä jo kaikki?

Re: Aloittelijan pyörä.

Kyllä tää väittely ainakin mua kiinnostaa :bisseä:
Kiva käydä välillä heittämässä jotain johonkin väliin ja mikäs sen parempaa, kuin saada kunnon väittely aiheesta.

On tarjottu kevyen ketteriä möhkömopoja, reilun kahvikupin kokoisia singereitä, rennon letkeitä sportteja ja hemaisevan kauniita triplejä.

Viissatku gessu tosin pesee kaikki. Ja moottorissakin voi käyttää kuorma-autoille tarkoitettua öljyä. Mikäs se parempi siirtymävaihe TB:seen :;): Tuliko siinä jo kaikki?
Tissit tais unohtua[emoji6]

Itselläkin MP hakusessa, ekaa pyörää siis hankkimassa. A-kortti syksyllä ajettu (B ollut ~20v).

Muutama tonni käytettävissä, mutta mistä sopiva pyörä?

Keskikokoinen (600-->) kelpaisi mulle, en tosin isompaakaan pelkää lähinnä vaan meinaa tuo hinta olla se rajoittava tekijä. Tai sitten ihan vaan pyörän ikä, isoja saa samaan rahaan kuin vähän pienempiä mutta ikää +10v.
ABS-jarrut pyörässä tulisi olla joka taasen vähän rajoittaa valikoimaa.

Syytä olisi saada myös kaveri kyytiin.
Itsellä kokoa 70/176.

Mistähän voisi turvallisin mielin ostaa pyörän?
Kun ei tee mieli ostaa pyörää kahdella tuhannella ja korjata sitä kahdella, kun neljällä saisi kuitenkin oletettavasti paremman ja ehkä sellaisen jota ei tarvitse niin paljoa heti laittaa. Tarkoitus olisi opetella huollot tekemään itse, mutta saas nähdä.

Tuossahan tuo edullisen tuotteen perus dilemma jo olikin mainittu. Joskus kun ostaa vanhemman edullisesti. Huonolla tuurilla menee säästetty pari tonnia korjaamisiin ensimmäisellä kaudella. Tosin ei se vähän uudempikaan mikään ikiliikkuja välttämättä ole. Parilla tonnilla voi saada ihan kelpo pelinkin, mutta ABS taitaa olla aika harvinaisuus tuossa hintaluokassa. En osaa muuta suositella, kuin Nettimoto auki ja selaamaan. Kannattaa verrata myös vakuutusten hintoja pari saman kaltaista pyörää ja vakuutuksen hinnassa voi olla eroa monta satasta/vuosi

Viimeksi muokattu:
Jisan speksiin voisi mennä abs-jarrullinen VFR. Kolme tonttua on kiikun kaakun, tonni-pari lisää niin löytyy jo. Perusongelmaton laite ja kestää normaalia ajamista loputtomasti.

Jisan speksiin voisi mennä abs-jarrullinen VFR. Kolme tonttua on kiikun kaakun, tonni-pari lisää niin löytyy jo. Perusongelmaton laite ja kestää normaalia ajamista loputtomasti.

Kiitoksia neuvosta, löytyyhän noita kun vaan jaksaa etsiä (tietää mitä etsiä).
Budjetti tosiaan kokonaisuutena alle 5 tonnia, eli siihen hintaan kaikki pitää saada kuntoon mm. renkaat/jarrut jos eivät jo ole riittävän hyvässä kunnossa, harvassa ne renkaat on juuri vaihdettu.

Jos joltain mulle sopiva pärrä niin kannattaa pistää viestiä, ei tässä tiedä mikä päivä tulee käytyä koeajamassa noita ja sopiva lähtee matkaan kun/jos löytyy.

Budjetti tosiaan kokonaisuutena alle 5 tonnia, eli siihen hintaan kaikki pitää saada kuntoon mm. renkaat/jarrut jos eivät jo ole riittävän hyvässä kunnossa, harvassa ne renkaat on juuri vaihdettu.

Jos joltain mulle sopiva pärrä niin kannattaa pistää viestiä, ei tässä tiedä mikä päivä tulee käytyä koeajamassa noita ja sopiva lähtee matkaan kun/jos löytyy.

Edullinen abs-pyörä on Hondan CBF 600SA. https://www.nettimoto.com/honda/cbf?id_engine_model=72

Ihan kahdella tonnilla ei irtoa, mutta alle kolmen. Jos kokonaisbudjetti pyörään on se 5k, niin sillä laittaa tuollaisen jo hyvään iskuun.

Laitteena CBF ei ole mikään erityisen jännittävä, mutta varsin hyvä peli aloitella. Ajoasento on myös sopivan neutraali.

Ihan vahingossa löytyi fz6s, kun laitoin hakuehdoiksi abs-jarrut.
https://m.nettimoto.com/yamaha/fz6-s/2254090
Levy, palat, renkaat vaihdettu. Saattaisi olla harkitsemisen arvoinen laitos!

Oli kyllä edullinen, ja meni näköjään heti myös kaupaksi :jippikaijee:

Pitää näköjään olla heti luuri kädessä jos tuollainen sattuu eteen (ohi meni).
Noo, tänään vasta vaatteet kaupasta haettu...

Näyttää aika hyvältä ja vielä laukkujen kera, joten hinta kallistuu miun mielestä edullisen puolelle.
Toiset rätkän on nettimotossa myytävänä ja toiset näytillä. Tämä on myytävänä.

Tuollainen FZ6-S on minulla ekana pyöränä, tosin ilman ABS-jarruja.
Yhden kesän sillä ajellut ja olen tykännyt.
:orgmp2:

Back