• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alottelevalle naisella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bastet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pakko liittyä keskusteluun;
suosittelen silti yhteydenottoa vielä autokouluihin. josko joku niistä tärppäis
smile_org.gif

itse (lyhytjalkainen minäkin) ajoin kortin tuossa alkukesällä ja autokoulun honda cb 500 oli kiva pyörä harjotella. ja sain mä sen kahdesti kyljelleenki eikä tietenkään siitä tuu lisämaksua
blush.gif

eka oma pyörä oli suzuki gs 500 e. kevyt ja helppo käsitellä (plus harjotella kaiken maailman keskiseisontatuelle nostot yms). tosin sen verran lussu et loppukesästä tarvi jo tehokkaamman (mut eikös kaikki ekat pyörät jää pieneksi..)

Mä ehdottasin tuota kawan er-6:sta..itellä ei oo mut oon käyny koe istumassa sitä;matala ja pieni,varmasti näppärä käsitellä ekapyöränä!Ei mikään teho-hirmu,mut varmasti riittävä opettelevalle..Tutulta löytyy,ei oo haukkunu!Ja niitä löytyy keväällä varmasti käytettynä myynnistä paljon!

Mä ehdottasin tuota kawan er-6:sta..itellä ei oo mut oon käyny koe istumassa sitä;matala ja pieni,varmasti näppärä käsitellä ekapyöränä!Ei mikään teho-hirmu,mut varmasti riittävä opettelevalle..Tutulta löytyy,ei oo haukkunu!Ja niitä löytyy keväällä varmasti käytettynä myynnistä paljon!
mulla itellä kyseinen pyörä...toimii meikäläiselle hyvin...ihan tarpeeks tehoa löytyy kyl....mut ayalla onki miehiin verrattavissa oleva kaasukäsi
biggrin.gif
tounge.gif
ja mie oon tämmönen kukkahattu...:)
frendillä se honda ...sekin myös hyvä....ehkä mun pyörä aavistuksen ketterämpi..
nixweiss.gif

Honda CB 600 F Hornet
Yamaha 600 FZS
Kawasaki ER6
Kaikki nuo on varmasti hyviä vaihtoehtoja, jopa blondille. Eeär kutosta joskus testanneena niin todella helppo, kevyt ja ketterä ajettava. Toisaalta, ainakin omaan makuun semmonen jotenkin neutraali, ei tuntunut oikeen miltään
nixweiss.gif
Täsmälleen sama fiilis on jäänyt mulle. Ehkä yhteenvetona yllätyksetön ja helppo
sport05.gif
eli hyvä pyörä alottelijalle...
wink.gif

Minä ekaa kesää pyörän päällä ja Kawasaki ER-5 on ollut hyvä harjoittelupyörä. Ylettää tällainen lyhyenläntä naisihminenkin jaloilla maahan asti......

Kannattaa kokeilla
smile_org.gif

Näyttää siltä et suunta on pyörän suhteen oikea, toki en sulje pienempääkään pois listalta.

Ja ah, miten helpottavaa huomata et on muitaki pienes kukkaruukus kasvaneita on
biggrin.gif

Menis nyt toi tuleva kaamos, loskasoossit ja talvi nopeesti pois sotkemasta positiivista ajatusmaailmaa
smile_org.gif

Mä otin alkukesästä autokoulussa 5 ajotuntia täällä Helsingissä eikä niiden saamisessa ollut mitään vaikeuksia, 60€/h muistaakseni maksoi. Harjoittelin siellä ER5:lla jossa tämmöisellä 161 senttisellä jalat ylettyy hyvin maahan. Samanlaisen sitten ostin käytettynä itelle ja se on tuntunut sopivalta aloittelijalle. Ei ollut kovin kallis eikä ole harmittanut niin paljon vaikka olen aika monta kertaa joutunut kokeilemaan miltä se näyttää vaaka-asennossa  
sad_orig.gif

Mä otin alkukesästä autokoulussa 5 ajotuntia täällä Helsingissä eikä niiden saamisessa ollut mitään vaikeuksia, 60€/h muistaakseni maksoi. Harjoittelin siellä ER5:lla jossa tämmöisellä 161 senttisellä jalat ylettyy hyvin maahan.
Muistatkos mikä oli sen autokoulun nimi??

Kolmeen eri paikkaan otin yhteyttä ja nihkeeks meni...
veryangry.gif

Suosittelen ostamaan sen pyörän näin syksyllä halpojen hintojen takia.

Miksi ostaa vanha romu 90-luvun alusta 5000eurolla, kun sillä hinnalla saat multa pari vuotta vanhan 650cc nakupyörän, joka on erittäin ketterä, kevyt ja varmasti jalatkin yltävät hyvin maahan. Ja kaikenlisäksi se on hyvännäköinen sekä käytännöllinen. Helposti hallittavaa tehoakin on riittävästi näin alkuun.

Tuosta tuommonen, vain noin 13tkm ajettu Hyosung Comet 650: Hyosung

Suzuki Gs500, Kawan Er 5, tai Hondan CB500 on kohtuuhinnoissa olevia pyöriä, joilla voi opetella. Kyllä nekin saa kulkemaan keskivertoautoa rivakammin
sport05.gif
Kuitenkin vuoden parin päästä haluat jo uuden pyörän, turha sijoittaa kalliiseen. Voihan olla, että joskus vielä haluat sen kyykyn
wink.gif
tai jonkun muun pelin. Nyt syksyllä ajotuntejakin vois saada helpommin sekä pyöränkin hieman halvemmalla.

Mä otin alkukesästä autokoulussa 5 ajotuntia täällä Helsingissä eikä niiden saamisessa ollut mitään vaikeuksia, 60€/h muistaakseni maksoi. Harjoittelin siellä ER5:lla jossa tämmöisellä 161 senttisellä jalat ylettyy hyvin maahan.

veryangry.gif
Itse kävin keväällä ottamassa parit käsittelytunnit Haagan autokoulussa. Hinta muistaakseni 55€/h.
Pyöränä niillä on fz6-n (oli listassasi) ja varmana saa hyvää kokemusta käytetystä, kun kyseinen vekotin on kaadettu useaan otteeseen pitkin kesää.

veryangry.gif
Itse kävin keväällä ottamassa parit käsittelytunnit Haagan autokoulussa. Hinta muistaakseni 55€/h.
Pyöränä niillä on fz6-n (oli listassasi) ja varmana saa hyvää kokemusta käytetystä, kun kyseinen vekotin on kaadettu useaan otteeseen pitkin kesää.
Varmaan vempain tärisee yhtäpaljo ku kuski
biggrin.gif

Eli taitaa sopii mulle
tounge.gif

Katoin just sähköpostista, ni toi Haagan Autokoulu oli just yks niistä kelle oli vaikeeta...ja ei sitten onnistunut
sad_orig.gif

meitsiä opetti muutama vuosi sitten
jari.laitinen@ajovalmennus.fi -silloin pyörät ja lähtö haagan autokoulun kauppalantien toimipisteestä, en tiedä pitäiskö vielä paikkansa.
Voin suositella, nykyhintaa en tiedä. Kyse oli "räätälöidyistä" muutamasta ajotunnista, ja jatkokoulutusta järjestyi myöhemmin. Ainahan voinee meilillä kysäistä. Oikealla asialla olet.
buttrock.gif
062802moto_prv.gif

Back