• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Äree kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaikkia ei vaan kiinnosta umpikypärät. Mä en osaa ajaa tolla nykyisellä umpikypärällä visiiri kiinni. Aiemmin oli avopotta. Ja ehkä seuraavakin.
Ihan sama kuinka monta "tutkimusta" tänne työntää.

Entäpä jos meteoriitti tippuu niskaasi, silloin ei umpikypärätkään auta. Ihan oikeasti, kaikkia ei kiinnosta varautua koko ajan pahimpaa varten, tekee mieli elääkkin välillä...
Oiskohan tuo kaatuminen vähän todennäköisempää kuin taivasten kivien tipahtaminen päähän?

Jos se vaikuttaa sun elämään olennaisesti, niin käytä avokypärää. Eikös tuo nyt ole selvästi miellyttävämpi muutenkin ajaa umpikypärällä.

http://jeff.dean.home.att.net/swisher.htm
Minä käytän kyllä umpikypärää, aiheesta saarnaaminen muille alkaa vaan tökkiä liikaa. Ei liene sinun ongelmasi jos joku haluaa ottaa elämässään riskejä enemmän kuin sinä? Turha j**sustelu alkaa riittää jo pikkuhiljaa...nyt ajelemaan.
062802moto_prv.gif

Asiasta (kukka)ruukkuun... Mun silmää ainakin miellyttää, varsinkin se mattavalkoinen.

Minä käytän kyllä umpikypärää, aiheesta saarnaaminen muille alkaa vaan tökkiä liikaa. Ei liene sinun ongelmasi jos joku haluaa ottaa elämässään riskejä enemmän kuin sinä? Turha j**sustelu alkaa riittää jo pikkuhiljaa...nyt ajelemaan.
Nojoo, vähän ottaa vaan kupoliin tuo asenne "minähän en kaadu" vaikka suht selvää trollausta olikin.

Typerää ottaa tuollaista turhanpäiväistä riskiä, ei mulla sen kummempaa.

Nojoo, vähän ottaa vaan kupoliin tuo asenne "minähän en kaadu" vaikka suht selvää trollausta olikin.

Typerää ottaa tuollaista turhanpäiväistä riskiä, ei mulla sen kummempaa.
ei ollu trolli. pystyssä oon pysyny viitisentoista vuotta vasta. mut jos kopsahtaa niin minkä sille voi.

ainiin, ajan joskus myös farkuissa ja t-paidassa.

mä ainakaan rupee mitään kolareita tai muuta odottelemaan/pelkäämään.

Ei liene sinun ongelmasi jos joku haluaa ottaa elämässään riskejä enemmän kuin sinä?

Suomessa se kyllä vähän on, sillä veroeuroilla maksetaan niiden prätkäturmissa itsensä teloneiden hoitokin. Harvempi yksityisissä hoitolaitoksissa on aivovammaansa hoidattamassa.

pystyssä oon pysyny viitisentoista vuotta vasta.

On vain kahdenlaisia motoristeja - niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan...
033102bebe_1_prv.gif

Tais sitten mennä lainaukset sekaisin...

Avokypärästä vielä sen verran että kypärä sekin on. Missään ei ole sanottu että pitäis olla umpipotta. Kunhan on kypärä ja kai niissä täytyy jotain CE-merkintöjä tai jotain olla.

Mut kyllä toi melko hyvän näkönen on. Normisti tuppaavat vaan olemaan melkosia sieniä noi avokypärät.

Ei liene sinun ongelmasi jos joku haluaa ottaa elämässään riskejä enemmän kuin sinä?

Suomessa se kyllä vähän on, sillä veroeuroilla maksetaan niiden prätkäturmissa itsensä teloneiden hoitokin. Harvempi yksityisissä hoitolaitoksissa on aivovammaansa hoidattamassa.
Meikäläisen joka ikisestä tilistä lähtee niin paljon veroja että jos sillä summalla ei maksa mahdollisesta kaatumisesta aiheutuneita vammoja niin jo on p*rkele kumma. Ei voi ymmärtää tuollaista ajatuksenjuoksua, etenkin kun kyse oli nyt niinkin suuresta riskistä kuin avokypärän käyttö! Ei hyvää päivää...

Meikäläisen joka ikisestä tilistä lähtee niin paljon veroja että jos sillä summalla ei maksa mahdollisesta kaatumisesta aiheutuneita vammoja niin jo on p*rkele kumma.
Kunnallisessa tehohoidossa puhutaan vuorokausikustannuksista 5.000-10.000e, vähän potilaan hoidosta riippuen.

Näinköhän riittää sinun veroeurosi yksinään?

EDIT: Mutta joo siis, minulle on aivan yksi ja hailee. Itse en avopotassa ajelisi, kun näyttävät skootterikuskien välineiltä
tounge.gif

voi, mutta aihe kuin aihe. Tässäkin joku kehuu kypärää siistiksi, niin "neljännestä" viestistä alkaa jeesustelu...

Löytyy kumpikin pottamalli, mutta siltikin käytän kuumana päivänä mieluummin avoa kaupungissa.

Itse kun joudun käyttämään vielä silmälaseja, niin umpipotalla näkökettä on entistä suppeampi verrattuna avoon ja kaupungissa pään kääntäminen on helpompaa avolla kun muutenkin täytyy olla valppaampi.

Sopii laittaa tilastoja kehiin, missä ilmenee avopotasta johtuneet turhat loukkaantumiset/kuolemat...

käy kipeetä taatusti, en tiedä kun käytän umpipottaa. Useasti kesässä kyllä kaadun ja nekin sattuu. Täällä puhuttiin hienosta(joidenkin mielestä) kypärästä. Miksi ihmeessä nyt pitää sen turvallisuudesta tai yhteiskunnan maksamista hoitokuluista ruveta jeesustelemaan.

Pistetään ratafoorumikin täyteen tekstiä kuinka vaarallista se on, sitten voi lopettaa tämänkin foorumisen lukemisen....

Itellä on osittain työnkin puolesta käytössä Schuberth J1 avopotta.

Kerran kokeilin piruuttani ja huomasin, että se on valtavan mukava ja hämmästyttävän hiljainen. Lisäksi se on irrotettavalla leukasuojakaarella ja aurinkovisiirillä varustettu. Näkökenttä on todella avara eikä leukakaari erotu häiritsevästi.

Ainoa ongelma on ehkä hinta, jos ei tykkää maksaa jonkin verran yli 400 eekkeriä avoruukusta. Mutta jos se ei ole ongelma, niin mitään aivan vastaavaa ei oo tarjolla kellään muulla valmistajalla.

Noitä on mennyt shopista yllättävän paljon, joten ilmeisesti joku muukin on todennut saman kuin minä. Mattamustana se on lisäksi ihan ok ulkonäöltäänkin.

Suosittelen lämpimästi vaikka onkin melkein kinkkiskootterin hintainen kuuppa..

Nuo alaosan kaksi kirkasta "niittiä" ja taaemman vieressä oleva ilma-aukko oli sen verran tutun oloisia, että piti ihan käydä omaa pottaa vilkaisemassa.
Samanlaisethan ne on! Meinaan Lazerin Be-popin kanssa. Visiirimekanismi taasen muistuttaa Lazerin Dragon kypärän vastaavaa.
Summa summarum, taitaa koko Diisseli tulla Lazerin tehtaalta.Lazer

Back