• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Blade vs. XX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Streethawk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meikä on tuupannut Vifferillä viittä vaille kovasti pari kesää. Viime kesänä tuli mopon mittariin 15 tkm ja edelliskenä pari tonnia vähempi. Vaikka ajan paljon pitkää siirtymää (jos toki muutakin ajoa), päätin tilata uuden Bladen.
Oma kokemukseni kertoo, että mikä tahansa pyörä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, soveltuu matkapyöräksi. Olen viihtynyt matkalla niin nakun, matkasportin kuin kusiaskyykynkin satulassa. Jos ei osaa selvitä parin viikon reissusta riittävän tiiviillä matkavarustuksella, on turha syyttää pyörää.

Meikä on tuupannut Vifferillä viittä vaille kovasti pari kesää. Viime kesänä tuli mopon mittariin 15 tkm ja edelliskenä pari tonnia vähempi. Vaikka ajan paljon pitkää siirtymää (jos toki muutakin ajoa), päätin tilata uuden Bladen.
Oma kokemukseni kertoo, että mikä tahansa pyörä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, soveltuu matkapyöräksi. Olen viihtynyt matkalla niin nakun, matkasportin kuin kusiaskyykynkin satulassa. Jos ei osaa selvitä parin viikon reissusta riittävän tiiviillä matkavarustuksella, on turha syyttää pyörää.
Taidan olla jo kääntynyt bladen kannalle. Uusi 2008 houkuttelee paitsi siihen laitettava summa ei houkuttele. Saas nähdä tuleeko sitten uusi vai käytetty. Ellen sitten käänny Yamaha talliin ja osta rykköstä.
Olen itsekin miettinyt kommenttien perusteella, että kyllä sillä bladella matkaa tekee. Ei vaan ota turhaa kamaa mukaan ja tarpeeksi väljä aikataulu, että saa pidettyä tarpeeksi taukoja.

No niin, eipä tarvitse enää miettiä asiaa. Kaupat tehty vm. 2007 bladesta  
062802jumpie_prv.gif
Nyt jatkuu vieläkin kuumeisempi ajokauden alkamisen odottelu  
sport05.gif

Taidan olla jo kääntynyt bladen kannalle. Uusi 2008 houkuttelee paitsi siihen laitettava summa ei houkuttele. Saas nähdä tuleeko sitten uusi vai käytetty. Ellen sitten käänny Yamaha talliin ja osta rykköstä.
Olen itsekin miettinyt kommenttien perusteella, että kyllä sillä bladella matkaa tekee. Ei vaan ota turhaa kamaa mukaan ja tarpeeksi väljä aikataulu, että saa pidettyä tarpeeksi taukoja.
Oltiin viime kesänä reissussa Norjassa neljän pyörän voimin, Blade, Pannari, Kawan GTR 1000 ja minä Bläkkärillä. Ihan tuli tuo Blade mukana saman matkan kuin muutkin, ajopäivät oli 8-12 h, matkat vaihteli tietenkin maaston mukaan. Hiukan oli Blade-ukko (n. 50 v.) puuduksissa iltaisin mutta ei kauheasti muuten valitellut raskautta.

Jos suurimpina valtteina XX:n puolesta on ajoasento, niin pitää muistaa, että silti parempi yleispyörä on blade, vaihtaa siihen vaikka helibarssit, niin ajoasentokin toimii matkassa paremmin. silti se jää huomattavasti kevyemmäksi.

XX:n etuna on ainoastaan kaksipäällä ajo, mutta ei se siinäkään ole hyvä verrattuna oikeisiin matkapyöriin.

2003 blade ei ehkä vastaa tehossa suoraan 2004:Sta, mutta silti se on hyvä pyörä. hyvä ajoasento, sivuputki ei pyöritä pakokaasuja seläntakana yms. heiveröisemmille 2003 on myös hyvä, kun se 600 luokan painoinen. tosi kiva heitellä radalla ja yleispyöränä loistava. hinnat on vaan tosi lähellä 1000rr:ää, joten melkein kannattaa se 1000 ottaa.

Jos suurimpina valtteina XX:n puolesta on ajoasento, niin pitää muistaa, että silti parempi yleispyörä on blade, vaihtaa siihen vaikka helibarssit, niin ajoasentokin toimii matkassa paremmin. silti se jää huomattavasti kevyemmäksi.

XX:n etuna on ainoastaan kaksipäällä ajo, mutta ei se siinäkään ole hyvä verrattuna oikeisiin matkapyöriin.
XX on nimenomaan yleispyörä niin matkalle kuin radallekin. Bladea ei hyvällä tahdollakaan voi kutsua yleispyöräksi vaan ratarassihan se on kuten kaikki muutkin kilokyykyt. Blade on radalle parempi tottakai, mutta muut ominaisuudet eivät yllä lähellekään XX:n tasoa.

XX vs Blade, ei ymmärrä vastakkainasettelua ollenkaan.
Jos tosiaan näin niin mitä tämä kertoo näistä kahdesta pyörästä - liian lähekkäin toisiaan. Ei kummallekkaan pointseja - mielestäni - hajuttomia ja mauttomia - ehkäpä
cool.gif

XX on nimenomaan yleispyörä niin matkalle kuin radallekin. Bladea ei hyvällä tahdollakaan voi kutsua yleispyöräksi vaan ratarassihan se on kuten kaikki muutkin kilokyykyt. Blade on radalle parempi tottakai, mutta muut ominaisuudet eivät yllä lähellekään XX:n tasoa.
Joo, eihän Bladea puolla kuin parempi moottori, alusta, jarrut ja runko.

Xx:ää puoltaa ainoastaan parempi tuulisuoja ja kyytiläiselle helpompi asento. Riippuu siitä mitä itse painottaa, mutta omalla kohdallani valinta olisi enemmän kuin selvä.

Vaihdoin XX:n Giksuun, pidin siitä vaan enemmän kuin Bladesta, joka oli toinen vaihtoehto. En keksi yhtään ominaisuutta XX:stä jota kaipaisin, kun kyytiläistä ei ole, eikä tarvetta siis kolmelle kovalle laukulle. Sinänsä XX on kiva pyörä. Kyll 190 -senttinen taipuu Bladeen tai Giksuun ihan yhtä hyvin kuin XX:ään.

Aattelin ajaa kesällä taas Alpeille, ja uskon että se käy ihan yhtä hyvin kuin XX:lläkin. Ja loput ajot mutkapätkiä kurvaillen, joissa Giksu on varmasti hauskempi kuin XX.

Kukin halujensa mukaan, onnea hienolle valinnalle! Oikea moottoripyörä!

Vaihdoin XX:n Giksuun, pidin siitä vaan enemmän kuin Bladesta, joka oli toinen vaihtoehto. En keksi yhtään ominaisuutta XX:stä jota kaipaisin, kun kyytiläistä ei ole, eikä tarvetta siis kolmelle kovalle laukulle. Sinänsä XX on kiva pyörä. Kyll 190 -senttinen taipuu Bladeen tai Giksuun ihan yhtä hyvin kuin XX:ään.

Aattelin ajaa kesällä taas Alpeille, ja uskon että se käy ihan yhtä hyvin kuin XX:lläkin. Ja loput ajot mutkapätkiä kurvaillen, joissa Giksu on varmasti hauskempi kuin XX.

Minkä verran olet ajanut kilokyykylläsi?

Varmaan tiedätkin että vaihto tapahtui syksyllä.
smile_org.gif
Reissu on siis tekemättä, Giksulla olen toki ajanut ennenkin kun mun juniorilla on sellainen. Se oli mun referenssipyörä, kun kävin koeajolla, ajoin aina Giksulla heti perään vertailun vuoksi.

Katsotaan nyt, nyt asia on uskon tasolla, jos en tykkää, vaihdan sen pois. Toki parempi kommentti tulis ton kesän matkan jälkeen, en mä XX:ään kuitenkaan palaa. Ei siksi että siinä jotain vikaa olis, vaan siksi että se on nähty.

Varmaan tiedätkin että vaihto tapahtui syksyllä.
smile_org.gif
 Reissu on siis tekemättä, Giksulla olen toki ajanut ennenkin kun mun juniorilla on sellainen. Se oli mun referenssipyörä, kun kävin koeajolla, ajoin aina Giksulla heti perään vertailun vuoksi.

Katsotaan nyt, nyt asia on uskon tasolla, jos en tykkää, vaihdan sen pois. Toki parempi kommentti tulis ton kesän matkan jälkeen, en mä XX:ään kuitenkaan palaa. Ei siksi että siinä jotain vikaa olis, vaan siksi että se on nähty.
Tiedän sen olevan syksyn hankintasi ja siks ihmettelin noita vahvoja kommenttejasi. No tokihan uutta hankintaa täytyy kehua ja olla siihen tyytyväinen ainakin alkuunsa
biggrin.gif

Eräs toinen tuttuni teki saman vaihdon loppukesästä ja kommentoi messuilla, että ei toi kilokiksu mikään matkapyörä ole. Radalla se on kivempi lelu tottakai.

Mutta siitä nuo on kivoja, ettei niiden kanssa ole naimisissa. Jollei tykkää niin vaihtaa. Ja vaikka tykkäiskin niin jostain toisesta voi tykätä enemmän ja taas vaihto on hyvin perusteltua
cool.gif
.

Tarkoitus ei sentään ollut sanoa:

- Mulla on paras pyörä ja muut on paskoja. (kuten junnut joskus sanoo)

Vaan

-Mulla on mopo johon olen toistaiseksi tyytyväinen. Mulla oli Fasu ja XX ja olin niihinkin tyytyväinen. Seuraavaksi vois olla vaikka Wing/LT, tai Customi. Emmä respektiä saa mopolla joten ajan millä huvittaa. Tai jos uusi XX joskus tulee, tai Busa tms. XX:n jälkeen koeajoin vanhan Busan ja Zetorin, mutta en pitänyt muutosta rahan arvoisena, ei ne niin erilaisia ole. Yhtähyvin voi ajaa XX:llä.

Itselläni on -07 Blade ja rivakampaa meno on sillä. Ei sillä että XX olisi laiska ja hirvittävän kömpelö mutta Blade hakkaa sen käsiteltävyydessä, ajettavuudessa ja tehoissa (ja ulkonäössä). Matka hommissa taas häviää XX:lle ja kuormajuhdan hommissa myös 6-0.
Mitä ominaisuuksia tarvitset ja arvostat, valitse sen mukaan. Muista koeajaa ne ennen valintaa!

Hups, olipas vanha ketju. Syyttäkää Pripps Blä 5,2% kertaa x, älkää minua
033102beer_1_prv.gif

Eräs toinen tuttuni teki saman vaihdon loppukesästä ja kommentoi messuilla, että ei toi kilokiksu mikään matkapyörä ole. Radalla se on kivempi lelu tottakai.

Mutta siitä nuo on kivoja, ettei niiden kanssa ole naimisissa. Jollei tykkää niin vaihtaa. Ja vaikka tykkäiskin niin jostain toisesta voi tykätä enemmän ja taas vaihto on hyvin perusteltua
cool.gif
.
Ensi kesänä sen itsekin tietää sitten onko pyörästä ollenkaan matkalle vai ei. Varmaan joku noin viikon reissu tulee tehtyä. Kommenttien perusteella tuntuu olevan paljon ihmisestä kiinni kuinka kroppa sopii pyörän ajoasennon kanssa pidempään reissuun. Jos ottaa tarpeeksi löysän aikataulun, niin enemmän vaan taukoja ettei liikaa puudu. Mutta eihän se kyllä matkanautintoa kasvata, jos joka paikkaa särkee eikä enää muuhun pysty keskittymään  
sad_orig.gif

Back