• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Blade vs. XX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Streethawk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
([Toni sanoi:
@ Helmi. 17 2008,17:53)]Kyllä toi kyykky näyttää hyvin keräävän ääniä tuolla yleiskäyttö jutussa  
smile_org.gif
Kuinkahan moni sanoo ostaneensa moottoripyörän, joka ei ole käyttöpyörä
cool.gif

Tylyttäjä aivoituksiaan vahvistaakseen hän vielä kieltää muita kuin kyykkypyörän ostaneita vastaamasta kyykkyä koskevaan kysymykseen. Minkälaisia vastauksia lie odotettavissa
wink.gif

Täytyy kyllä sanoa että mainittu äänestys on oikea äänestysten äiti
bowdown.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

([Toni sanoi:
@ Helmi. 17 2008,17:53)]Kyllä toi kyykky näyttää hyvin keräävän ääniä tuolla yleiskäyttö jutussa  
smile_org.gif
cool.gif

Tylyttäjä aivoituksiaan vahvistaakseen hän vielä kieltää muita kuin kyykkypyörän ostaneita vastaamasta kyykkyä koskevaan kysymykseen. Minkälaisia vastauksia lie odotettavissa
wink.gif

bowdown.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Heh, mies itse ehdotti äänestystä, ja nyt kun sellainen on (mutta lopputulos ei ilmeisesti miellytä), niin dissataan koko äänestys turhaksi
biggrin.gif
Koita nyt hyvä mies päättää mitä haluat.

Toki jos äänestää pyörän käyttöominaisuuksista, niin tulee olla ajanut ko. laitteella jonkun verran. Omistamista en maininnut.

Vai oletko aidosti sitä mieltä, että voit arvostella laitteen käyttöominaisuuksia, vaikka et olisi ajanut sellaisella? Vähän sama kuin arvostelisit ruokaa tai juomaa maistamatta  
biggrin.gif

Ilmeisesti siis mielestäsi yli 80% kyykyillä ajavista valehtelee sen suhteen, että pyörässä olisi hyvät käyttöominaisuudet  
biggrin.gif

([Toni sanoi:
smile_org.gif
cool.gif

wink.gif

bowdown.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Heh, mies itse ehdotti äänestystä, ja nyt kun sellainen on (mutta lopputulos ei ilmeisesti miellytä), niin dissataan koko äänestys turhaksi  
biggrin.gif
Höpö höpö, lue uudestaan mitä mä ehdotin.
Lainaus: Pistä äänestys asiasta. Kumpi on parempi yleispyörä, kilokyykky vai matkasportti.
Ja kun et edelleenkään ymmärrä lukemaasi tekstiä niin pyydä vaikka jotain naapurin muksua tulkitsemaan se sinulle. Kyllä ne auttavat kun kauniisti pyydät
smile_org.gif

([Toni sanoi:
smile_org.gif
cool.gif

wink.gif

bowdown.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

biggrin.gif
Höpö höpö, lue uudestaan mitä mä ehdotin.
Ja kun et kumminkaan edelleenkään ymmärrä lukemaasi tekstiä niin pyydä vaikka jotain naapurin muksua tulkitsemaan se sinulle. Kyllä ne auttavat kun kauniisti pyydät
smile_org.gif
Tässähän se on mitä väitit:

sanoi:
XX on nimenomaan yleispyörä niin matkalle kuin radallekin. Bladea ei hyvällä tahdollakaan voi kutsua yleispyöräksi vaan ratarassihan se on kuten kaikki muutkin kilokyykyt. Blade on radalle parempi tottakai, mutta muut ominaisuudet eivät yllä lähellekään XX:n tasoa.

Äänestyksen mukaan, tuollaisilla pyörillä ajavat eivät ole samaa mieltä. Mutta kaippa sinä tiedät paremmin, eli he ovat väärässä ja valehtelevat äänestyksessä
tounge.gif

MagmaMan, ole tosimies ja myönnä että olit väärässä (taas)
wink.gif
Eli kärsi kuin mies, siitähän tosimiehet tunnetaan
tounge.gif

Eli jos olet itse tuota mieltä, ole vapaasti. Mutta koita ymmärtää, että joidenkin muiden mielestä asia ei ole noin. Sun mielipide ei ole totuus ja ainoa oikea mielipide, vai onko?
Ja sama paluupostissa
cool.gif
Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa vaikkapa Xx:llä tai harrikalla. Se on heille sopiva pyörä.

Mutta sitä en ymmärrä, jos joku tulee mulle väittämään, että kilokyykky on surkea yleispyörä ja hyvä ainoastaan radalla. Sellainen omistavana tiedän, että sillä voi ongelmitta ajaa kaikenlaiset ajot. Mutta sinähän sen nähtävästi paremmin tiedät, ettei voi  
tounge.gif

Olet oikeutettu mielipiteeseesi, mutta ei kannata ihmetellä, että muilla saattaa olla asiasta täysin erilainen mielipide. Ja he ovat ihan yhtä oikeassa kuin sinäkin.
Jopas taas on vaikeaa..

Toki minäkin ymmärrän kilokyykyn omistajia, se on heidän valintansa ja useimmat ovat valintaansa tyytyväisiä. Enkä ole väittänyt, että kilokyykky on surkea vaan matkasportti on mielestäni parempi yleispyöränä.

Pistä äänestys asiasta. Kumpi on parempi yleispyörä, kilokyykky vai matkasportti. Nähdään kumpi on "yleisesti oikeampi mielipide"
smile_org.gif
Niin kuinkas se nyt olikaan...
tounge.gif

Eli jos olet itse tuota mieltä, ole vapaasti. Mutta koita ymmärtää, että joidenkin muiden mielestä asia ei ole noin. Sun mielipide ei ole totuus ja ainoa oikea mielipide, vai onko?
Ja sama paluupostissa
cool.gif
Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa vaikkapa Xx:llä tai harrikalla. Se on heille sopiva pyörä.

Mutta sitä en ymmärrä, jos joku tulee mulle väittämään, että kilokyykky on surkea yleispyörä ja hyvä ainoastaan radalla. Sellainen omistavana tiedän, että sillä voi ongelmitta ajaa kaikenlaiset ajot. Mutta sinähän sen nähtävästi paremmin tiedät, ettei voi  
tounge.gif

Olet oikeutettu mielipiteeseesi, mutta ei kannata ihmetellä, että muilla saattaa olla asiasta täysin erilainen mielipide. Ja he ovat ihan yhtä oikeassa kuin sinäkin.
Jopas taas on vaikeaa..

Toki minäkin ymmärrän kilokyykyn omistajia, se on heidän valintansa ja useimmat ovat valintaansa tyytyväisiä. Enkä ole väittänyt, että kilokyykky on surkea vaan matkasportti on mielestäni parempi yleispyöränä.

Pistä äänestys asiasta. Kumpi on parempi yleispyörä, kilokyykky vai matkasportti. Nähdään kumpi on "yleisesti oikeampi mielipide"
smile_org.gif
Niin kuinkas se nyt olikaan...
tounge.gif
Rautalankaa, kirjoitit:

sanoi:
Bladea ei hyvällä tahdollakaan voi kutsua yleispyöräksi vaan ratarassihan se on kuten kaikki muutkin kilokyykyt. Blade on radalle parempi tottakai, mutta muut ominaisuudet eivät yllä lähellekään XX:n tasoa.

Tuostahan on nyt äänestys, että onko esim. Blade hyvä yleispyörä/käyttöpyörä vai ei
wink.gif

Mielestäsi kilokyykky on sopiva laite ainoastaan radalle. Ja nyt kysellään niillä ajavilta, että kokevatko sen noin vai ei.

Taitaa olla hieman tylsää näin sunnuntai-iltana, kun moisesta asiasta jaksan täällä kinata
tounge.gif

Pistä äänestys asiasta. Kumpi on parempi yleispyörä, kilokyykky vai matkasportti.
[
Tuostahan on nyt äänestys, että onko esim. Blade hyvä yleispyörä/käyttöpyörä vai ei  
wink.gif

p
Virittele omaksi iloksesi juuri sellaisia äänestyksiä kuin haluat
biggrin.gif

Minun ehdotukseni oli jotain muuta kuin tekemäsi äänestys ja sen osaa jokainen lukutaitoinen todeta. Ai niin tarkoitin, että jokainen luettua tekstiä ymmärtävä
wink.gif

'Kilokyykky yleispyöränä' -äänestykseen pyydettiin vastaamaan kilokyykyillä tarpeeksi ajaneita. Ja passasi sitten sekin, että kusiaisillakin ajaneet saa vastata.

Vastaajista abauttiarallaa 80% tykkäsi, että yleispyörähän tämä on!

Vaikuttaa siltä, että suunnilleen sen verran tykkää käytössään olevasta, tai muuten kyseisen tyyppisellä pyörällä ajamisesta niinkuin 'yleispyöränä'.
omg.gif

'Omaa valintaansa' kannattaa selvä enemmistä. Minä nyt en voi äänestää, kun se oma kokemus on suunnilleen olematonta
confused_orig.gif

Mutta luulen, ettei kukaan kilokyykkyä valitsisi Päijänteen kiertoon.... Tai sitten on tosi pelimies! Ja en sano tätä provona. Muistelen täältä löytäneeni linkin sellaiseen videopätkään, jossa hemmo ajaa maailmaa ympäri R1:llä. (Voi olla, että GoldWingi ei taipuisi siihen -vaikka siinä pakki onkin, Busakin voisi olla haastavampi) Ei meinaan ole sen vaikeampia pätkiä joka vuosi Päitsilläkään mitä videolla näkyi.

Ja saa kyllä minussa kiinnostuksen siihen, että tyypittämässä pitää käydä kilokyykkyä, kun tilaisuus tulee vastaan.

Mutta itsellä oli kyllä ehkä eniten hymy korvasta korvaan, kun tyyppäsin tutun uutta V2/VT750 customi hondaa. Hymy tuli varmaan osin moottorin luonteesta, mutta myös ohjauksesta. Ja että eipä ollut customeista juurikaan kokemusta. Vastaohjauksettomuus oli kyllä positiivisesti yllättävää ja erityisen huvittavaa.
biggrin.gif

No joo, tämähän oli koko paska OffTopic'ia. Bladesta ja XX:stähän tässä olisi juupasta ja eipästä pitänyt väännellä... XX voittaa kaikki lajit jokatilanteessa mitätahansa vastaan tietysti
033102bebe_1_prv.gif

Mutta:
062802moto_prv.gif
, oli alla mitä tahansa. Vaikka kolmipyörä
lookaround_orig.gif

Mulle ei ole väliä, onko kilokyykky hyvä yleispyörä vai ei, vaan sopiiko se mun ajoihin. Ihan sama miten se muille sopii.

Ajan:

1000km siirtymistä paikasta A paikkaan B
8000km turhaa kurvailua Suomessa
1500km siirtymistä Euroopan mutkateille
2000km mutkaa Euroopassa

Kaikki ilman kyytiläistä, eikä tavaraakaan hirveesti tarvitse. Kaupunkicruisailua en tee lainkaan. Työmatka on niin lyhyt, että tavallinen fillari on parempi kuin mopo. Jos menen radalle, vika ei varmaan ole pyörässä, jos ei kulje.

Mopo on mulle pelkkä huvitus, ei mikään hyötyajoneuvo. Pääosassa mun ajossa XX tuskin on parempi. Ketjun aloittajan ajoista en tiedä, mutta jos ne on tuollaisia, niin ymmärrän valinnan. Mutta aikansa kutakin, täydellistä mopoa ei vielä ole keksitty.

Mulle ei ole väliä, onko kilokyykky hyvä yleispyörä vai ei, vaan sopiiko se mun ajoihin. Ihan sama miten se muille sopii.

Ajan:

2000km mutkaa Euroopassa

Kaikki ilman kyytiläistä, eikä tavaraakaan hirveesti tarvitse. Kaupunkicruisailua en tee lainkaan. Työmatka on niin lyhyt, että tavallinen fillari on parempi kuin mopo. Jos menen radalle, vika ei varmaan ole pyörässä, jos ei kulje.

Mopo on mulle pelkkä huvitus, ei mikään hyötyajoneuvo. Pääosassa mun ajossa XX tuskin on parempi. Ketjun aloittajan ajoista en tiedä, mutta jos ne on tuollaisia, niin ymmärrän valinnan. Mutta aikansa kutakin, täydellistä mopoa ei vielä ole keksitty.
Se mitä täältä lukenut ja itse mietiskellyt, niin omiin ajoihin XX olisi ollut voittaja vain tuohon yhteen pidempään reissuun kauden aikana. Sitten tulee niitä kilometrejä joissa molemmat tasoissa, mutta suurin osa kilometreistä tuleekin sitten sellaista ajoa jossa blade vie voiton.
Kyllä tuo mopo minullekin on ihan huviajeluja varten. Kilsoista suurin osa tulee lyhyemmistä ajoista joissa matkatavaraksi riittää tupakka-aski ja lompakko taskuun.

Ajan:

2000km mutkaa Euroopassa

Se mitä täältä lukenut ja itse mietiskellyt, niin omiin ajoihin XX olisi ollut voittaja vain tuohon yhteen pidempään reissuun kauden aikana. Sitten tulee niitä kilometrejä joissa molemmat tasoissa, mutta suurin osa kilometreistä tuleekin sitten sellaista ajoa jossa blade vie voiton.
Kyllä tuo mopo minullekin on ihan huviajeluja varten. Kilsoista suurin osa tulee lyhyemmistä ajoista joissa matkatavaraksi riittää tupakka-aski ja lompakko taskuun.
Totta juurikin noin
smile_org.gif

Millaiset renkaat tuollaiseen bladeen? Edellisessä 600F:ssä Mezellerin Roadtec oli hyvä valinta. Pito riitti omaan ajoon, niin tiellä kuin radallakin ja kulutuskestävyys oli erinomainen. Onko tällaisessa 1000 kuutioisessa suuri ero rengas valinnassa? Kuinka tuollainen Roadtec kestää radalla ja mutkapätkillä vai kannattaako suosiolla vaihtaa "sporttisempaan" renkaaseen? Radalla nyt alkuunsa ei varmaan tule ihan hirveästi oltua ja kyllä ne kilometrit tulee ihan normaalissa tieliikenteessä (kaupunkia, maantietä ja mutkaa).
Kannattaa laittaa hiukan sporttisemmat renkaat. Tehoa on kuitenkin sen verran, että perse voi lipsua rivakammassa menossa, jos ei ole kunnon kumeja alla.

Esmerkiksi nämä ovat hyviä renkaita kilokyykkyyn, sekä kadulle että satunnaiseen rata-ajoon:
- Pirelli Diablo Corsa III
- Michelin Pilot Power 2CT

Pitää ja kestää!
Pyörässä näyttää olevan alla Bridgestonen Battlax BT-015 renkaat. Onko niistä kokemuksia millaiset ovat?

Ilmeisesti ei tule Roadtec rengasta alle, kun sen verta monelle ratapäivälle olisi tarkoitus kesällä mennä. Vaikken vielä edes keskinopeaan ole menossa. Mutta taitaa tuo Roadtec tyyppinen rengas "sulaa" alle, jos vähänkään enempää käy radalla ajelemassa.

Millaiset renkaat tuollaiseen bladeen? Edellisessä 600F:ssä Mezellerin Roadtec oli hyvä valinta. Pito riitti omaan ajoon, niin tiellä kuin radallakin ja kulutuskestävyys oli erinomainen. Onko tällaisessa 1000 kuutioisessa suuri ero rengas valinnassa? Kuinka tuollainen Roadtec kestää radalla ja mutkapätkillä vai kannattaako suosiolla vaihtaa "sporttisempaan" renkaaseen? Radalla nyt alkuunsa ei varmaan tule ihan hirveästi oltua ja kyllä ne kilometrit tulee ihan normaalissa tieliikenteessä (kaupunkia, maantietä ja mutkaa).
Kannattaa laittaa hiukan sporttisemmat renkaat. Tehoa on kuitenkin sen verran, että perse voi lipsua rivakammassa menossa, jos ei ole kunnon kumeja alla.

Esmerkiksi nämä ovat hyviä renkaita kilokyykkyyn, sekä kadulle että satunnaiseen rata-ajoon:

Pitää ja kestää!
Pyörässä näyttää olevan alla Bridgestonen Battlax BT-015 renkaat. Onko niistä kokemuksia millaiset ovat?

Ilmeisesti ei tule Roadtec rengasta alle, kun sen verta monelle ratapäivälle olisi tarkoitus kesällä mennä. Vaikken vielä edes keskinopeaan ole menossa. Mutta taitaa tuo Roadtec tyyppinen rengas "sulaa" alle, jos vähänkään enempää käy radalla ajelemassa.
Noista ei ole itselläni kuin niin vähän kokemusta, etten ala niitä sen kummemmin arvostelemaan. Eivät ole kuitenkaan ihan yhtä "urheilulliset" renkaat kuin esim. nuo kaksi aikaisemmin mainitsemaani.

Sen verran täytyy sanoa, että BT-015 edeltäjä, BT-014, eivät ainakaan olleet kummoiset renkaat. Yllättäviä sladeja niillä sai aikaan, ilman varoitusta. Kestivätkin huonosti.. Hieno yhdistelmä siis, huono pito ja kesto
smile_org.gif

Vaihdoin sen jälkeen Diablo Corsaan, ja olihan ne ihan eri maata. Sekä pidon, keston että ajotuntuman suhteen.

Juu, tuo Roadtec ei varmaan toimi kovin hyvin radalla. Pito ei ole kovinkaan kummoinen, vaikka oikeilla paineilla se saattaa kestää normaali katumotoristin vauhtia radalla ihan ok.

Pitää ja kestää!

Noista ei ole itselläni kuin niin vähän kokemusta, etten ala niitä sen kummemmin arvostelemaan. Eivät ole kuitenkaan ihan yhtä "urheilulliset" renkaat kuin esim. nuo kaksi aikaisemmin mainitsemaani.

Sen verran täytyy sanoa, että BT-015 edeltäjä, BT-014, eivät ainakaan olleet kummoiset renkaat. Yllättäviä sladeja niillä sai aikaan, ilman varoitusta. Kestivätkin huonosti.. Hieno yhdistelmä siis, huono pito ja kesto  
smile_org.gif

Vaihdoin sen jälkeen Diablo Corsaan, ja olihan ne ihan eri maata. Sekä pidon, keston että ajotuntuman suhteen.

Juu, tuo Roadtec ei varmaan toimi kovin hyvin radalla. Pito ei ole kovinkaan kummoinen, vaikka oikeilla paineilla se saattaa kestää normaali katumotoristin vauhtia radalla ihan ok.
Kiitokset vastauksesta. Eilen tilasin Corsa 3:set. Pitänee vaihtaa ne alle kunhan on ensin nuo Bridgestonet vaihto kunnossa.

Back