• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Blade vs. XX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Streethawk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensi kesänä sen itsekin tietää sitten onko pyörästä ollenkaan matkalle vai ei. Varmaan joku noin viikon reissu tulee tehtyä. Kommenttien perusteella tuntuu olevan paljon ihmisestä kiinni kuinka kroppa sopii pyörän ajoasennon kanssa pidempään reissuun. Jos ottaa tarpeeksi löysän aikataulun, niin enemmän vaan taukoja ettei liikaa puudu. Mutta eihän se kyllä matkanautintoa kasvata, jos joka paikkaa särkee eikä enää muuhun pysty keskittymään  
sad_orig.gif
Niinpä. Palataan siis aiheeseen kesän jälkeen.

Olisin aika luottavainen, viime kesänä käytiin junnun kanssa Kroatiassa, eikä se valittanu Giksullaan yhtään. Ed. kesänä sillä oli Z750, silloin piti kuunnella välillä valitusta motareista.

Millaiset renkaat tuollaiseen bladeen? Edellisessä 600F:ssä Mezellerin Roadtec oli hyvä valinta. Pito riitti omaan ajoon, niin tiellä kuin radallakin ja kulutuskestävyys oli erinomainen. Onko tällaisessa 1000 kuutioisessa suuri ero rengas valinnassa? Kuinka tuollainen Roadtec kestää radalla ja mutkapätkillä vai kannattaako suosiolla vaihtaa "sporttisempaan" renkaaseen? Radalla nyt alkuunsa ei varmaan tule ihan hirveästi oltua ja kyllä ne kilometrit tulee ihan normaalissa tieliikenteessä (kaupunkia, maantietä ja mutkaa).

Vaihdoin XX:n Giksuun, pidin siitä vaan enemmän kuin Bladesta, joka oli toinen vaihtoehto. En keksi yhtään ominaisuutta XX:stä jota kaipaisin, kun kyytiläistä ei ole, eikä tarvetta siis kolmelle kovalle laukulle. Sinänsä XX on kiva pyörä. Kyll 190 -senttinen taipuu Bladeen tai Giksuun ihan yhtä hyvin kuin XX:ään.

Aattelin ajaa kesällä taas Alpeille, ja uskon että se käy ihan yhtä hyvin kuin XX:lläkin. Ja loput ajot mutkapätkiä kurvaillen, joissa Giksu on varmasti hauskempi kuin XX.

Kukin halujensa mukaan, onnea hienolle valinnalle! Oikea moottoripyörä!
Minkä verran olet ajanut kilokyykylläsi?
Varmaan tiedätkin että vaihto tapahtui syksyllä.
smile_org.gif
 Reissu on siis tekemättä, Giksulla olen toki ajanut ennenkin kun mun juniorilla on sellainen. Se oli mun referenssipyörä, kun kävin koeajolla, ajoin aina Giksulla heti perään vertailun vuoksi.

Katsotaan nyt, nyt asia on uskon tasolla, jos en tykkää, vaihdan sen pois. Toki parempi kommentti tulis ton kesän matkan jälkeen, en mä XX:ään kuitenkaan palaa. Ei siksi että siinä jotain vikaa olis, vaan siksi että se on nähty.
Tiedän sen olevan syksyn hankintasi ja siks ihmettelin noita vahvoja kommenttejasi. No tokihan uutta hankintaa täytyy kehua ja olla siihen tyytyväinen ainakin alkuunsa
biggrin.gif

Eräs toinen tuttuni teki saman vaihdon loppukesästä ja kommentoi messuilla, että ei toi kilokiksu mikään matkapyörä ole. Radalla se on kivempi lelu tottakai.

Mutta siitä nuo on kivoja, ettei niiden kanssa ole naimisissa. Jollei tykkää niin vaihtaa. Ja vaikka tykkäiskin niin jostain toisesta voi tykätä enemmän ja taas vaihto on hyvin perusteltua
cool.gif
.
Ilmeisesti et halua ymmärtää, että monen muun mielestä kilokyykky on loistava all-round pyörä? Ei siinä sen kummemmin väsy. Tankillisen vetää helposti yhdeltä istumalta, ja jopa 1000km päivämatkat onnistuu kyllä.

Hyvä moottori, runko, alusta ja jarrut ovat hyviä ja järkeviä ominaisuuksia myös kadulla, eikä pelkästään radalla. Omasta mielestäsi niillä ei ole katuajossa merkitystä vai? Sen mitä olen Xx:ää kokeillut, niin vanhanaikainen pelihän se on ajolleen.

Millaiset renkaat tuollaiseen bladeen? Edellisessä 600F:ssä Mezellerin Roadtec oli hyvä valinta. Pito riitti omaan ajoon, niin tiellä kuin radallakin ja kulutuskestävyys oli erinomainen. Onko tällaisessa 1000 kuutioisessa suuri ero rengas valinnassa? Kuinka tuollainen Roadtec kestää radalla ja mutkapätkillä vai kannattaako suosiolla vaihtaa "sporttisempaan" renkaaseen? Radalla nyt alkuunsa ei varmaan tule ihan hirveästi oltua ja kyllä ne kilometrit tulee ihan normaalissa tieliikenteessä (kaupunkia, maantietä ja mutkaa).
Kannattaa laittaa hiukan sporttisemmat renkaat. Tehoa on kuitenkin sen verran, että perse voi lipsua rivakammassa menossa, jos ei ole kunnon kumeja alla.

Esmerkiksi nämä ovat hyviä renkaita kilokyykkyyn, sekä kadulle että satunnaiseen rata-ajoon:
- Pirelli Diablo Corsa III
- Michelin Pilot Power 2CT

Pitää ja kestää!

Ilmeisesti et halua ymmärtää, että monen muun mielestä kilokyykky on loistava all-round pyörä? Ei siinä sen kummemmin väsy. Tankillisen vetää helposti yhdeltä istumalta, ja jopa 1000km päivämatkat onnistuu kyllä.

Hyvä moottori, runko, alusta ja jarrut ovat hyviä ja järkeviä ominaisuuksia myös kadulla, eikä pelkästään radalla. Omasta mielestäsi niillä ei ole katuajossa merkitystä vai? Sen mitä olen Xx:ää kokeillut, niin vanhanaikainen pelihän se on ajolleen.
Monen mielestä kilokyykky on hyvä mopotti. Tottakai koska moni on sellaisen ostanutkin.

Mutta että kilokyykky olisi loistava all-round mopotti. No sitä se ei todellakaan ole. Eikä ole sellaiseksi yritettykään suunnitella. XX on lähempänä yleispyörää ja sen vuoksi myyntimäärät ovat olleet niin huikeat. Tuo lienee aika yleinen käsitys asiasta, muidenkin kuin minun.

Monen mielestä kilokyykky on hyvä mopotti. Tottakai koska moni on sellaisen ostanutkin.

Mutta että kilokyykky olisi loistava all-round mopotti. No sitä se ei todellakaan ole. Eikä ole sellaiseksi yritettykään suunnitella. XX on lähempänä yleispyörää ja sen vuoksi myyntimäärät ovat olleet niin huikeat. Tuo lienee aika yleinen käsitys asiasta, muidenkin kuin minun.
Tuo on sun mielipide.

Mun ja monen muun mielestä kilokyykky tosiaan on loistava all-round laite. Ei väsy paikat, toimii ja kulkee joka paikassa. Nautinto ajaa, kun käsiteltävyys ja teho ovat huippuluokkaa. Bensaakaan ei pala sen enempää kuin jossain matkalehmässä.

Parempaakaan all-round laitetta en keksi. Kerro millä muulla pyörätyypillä voit tehdä kaikkia seuraavia:
- Ajaa duunimatkat päivittäin
- Käydä euroopanreissussa
- Nautiskella mutkateistä
- Ajella rataa ympäri ilman, että pyörän ominaisuudet loppuvat kesken
- Ajaa varttimaili alle 10s

Matkapyörällä (esim XX) ei onnistu kuin 2 ekaa noista kunnolla. Kilokyykyllä onnistuu nuo kaikki. Eli todellinen all-round pyörä, venyy moneen.

Eli jos olet itse tuota mieltä, ole vapaasti. Mutta koita ymmärtää, että joidenkin muiden mielestä asia ei ole noin. Sun mielipide ei ole totuus ja ainoa oikea mielipide, vai onko?

Eli jos olet itse tuota mieltä, ole vapaasti. Mutta koita ymmärtää, että joidenkin muiden mielestä asia ei ole noin. Sun mielipide ei ole totuus ja ainoa oikea mielipide, vai onko?
Ja sama paluupostissa
cool.gif
Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa vaikkapa Xx:llä tai harrikalla. Se on heille sopiva pyörä.

Mutta sitä en ymmärrä, jos joku tulee mulle väittämään, että kilokyykky on surkea yleispyörä ja hyvä ainoastaan radalla. Sellainen omistavana tiedän, että sillä voi ongelmitta ajaa kaikenlaiset ajot. Mutta sinähän sen nähtävästi paremmin tiedät, ettei voi
tounge.gif

Olet oikeutettu mielipiteeseesi, mutta ei kannata ihmetellä, että muilla saattaa olla asiasta täysin erilainen mielipide. Ja he ovat ihan yhtä oikeassa kuin sinäkin.

Ja sama paluupostissa
cool.gif
Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa vaikkapa Xx:llä tai harrikalla. Se on heille sopiva pyörä.

Mutta sitä en ymmärrä, jos joku tulee mulle väittämään, että kilokyykky on surkea yleispyörä ja hyvä ainoastaan radalla. Sellainen omistavana tiedän, että sillä voi ongelmitta ajaa kaikenlaiset ajot. Mutta sinähän sen nähtävästi paremmin tiedät, ettei voi
tounge.gif

Olet oikeutettu mielipiteeseesi, mutta ei kannata ihmetellä, että muilla saattaa olla asiasta täysin erilainen mielipide. Ja he ovat ihan yhtä oikeassa kuin sinäkin.
Jopas taas on vaikeaa..

Toki minäkin ymmärrän kilokyykyn omistajia, se on heidän valintansa ja useimmat ovat valintaansa tyytyväisiä. Enkä ole väittänyt, että kilokyykky on surkea vaan matkasportti on mielestäni parempi yleispyöränä.

Pistä äänestys asiasta. Kumpi on parempi yleispyörä, kilokyykky vai matkasportti. Nähdään kumpi on "yleisesti oikeampi mielipide"
smile_org.gif

Älä provosoidu. Tylyttäjä on vannoutunut kyykkymies ja hyvä niin. Kyykyt tehdään radalle ilman kompromissejä eikä suunnittelussa ole tippaakaan huomioitu mitään "täyspakkausmatkapyöräilijän" vaatimuksia - varsinkaan jos mukaan pitää mahtua vielä se parempi puolisko.

Jos XX olisi myynnissä niin todennäköisesti se olisi edelleen kolmen myydyimmän pyörän joukossa. Miksi? Siksi että se on edelleen hyvännäköinen, laadukas, riittävän nykyaikainen matkasportti. Todellinen all-round pyörä.
062802moto_prv.gif

Älä provosoidu. Tylyttäjä on vannoutunut kyykkymies ja hyvä niin. Kyykyt tehdään radalle ilman kompromissejä eikä suunnittelussa ole tippaakaan huomioitu mitään "täyspakkausmatkapyöräilijän" vaatimuksia - varsinkaan jos mukaan pitää mahtua vielä se parempi puolisko.

Jos XX olisi myynnissä niin todennäköisesti se olisi edelleen kolmen myydyimmän pyörän joukossa. Miksi? Siksi että se on edelleen hyvännäköinen, laadukas, riittävän nykyaikainen matkasportti. Todellinen all-round pyörä.
062802moto_prv.gif
En minä provosoidu tylyttäjän puheista. Me olemme vääntäneet kättä lähes kaikista mahdollisista asioista ja nykyisellään tämä on pääosin tylsää toiston toistoa
biggrin.gif

Tylyttäjän juttuja vaan on kiva välillä lukea ja vähän provosoidakin kirjoittamaan. Hän on asenteeltaan rautakangen tasoa enkä tiedä ketään yhtä yksioikoisen ajatusmaailman omaavaa. Todennäköisesti varsin mukava sälli livenä vaikka kirjoitteleekin täällä kuin pullopersesika
cool.gif

Juu Nii Juu..  kumpi ja kampi tappeli...

Sama asia.. Itsellä ollu xx ja tyytyväinen olin.. sitten joku innostui ja osti multa sen poijjes ja koitin jotain ihan muuta... Aficatwin kutsui.. on sekin Todella mukava pyörä taitella mutkiin niin kovempaa kuin hitaammin, mutta sillä voi vetää vielä hiekkapätkääkin komiasti..  Oma mielipide on että kunhan mopossa on kaksi rengasta, mottivälissä ja tuuli tuivertaa visiirin reunaan niin fiilingit on huimat. Se on ihan sama onko kyseessä xx tai blade.. Molemmat pyörät ovat niitä joita haluaisin tyypitellä. XX llä vedin mutkan norddkappiin vaimon kanssa ja parin muun tyypin kanssa. matkavauhti oli n.80km/h Johtuen siitä, että oli ensikertalaisia mukana. Mahtavaa oli ja vauhtia riitti..

Vauhti ei tapa vaan...

062802moto_prv.gif
Huvittaa tää vastakkainasettelu
biggrin.gif

En tiedä miten se on matkapyöräkuskeilta pois, jos monet ajavat tyytyväisinä kaikenlaiset ajot kilokyykyillään. Vaikka pyörä on enimmäkseen radalle suunniteltu, niin se toimii kyllä jokapäiväisenä kulkuvälineenä ja reissulaitteena vallan mainiosti.

Se ei siis ollenkaan ole sama juttu, kuin autopuolella. Rata-autolla olisi melkoista tuskaa ajella jokapäiväiset ajot. Alusta on rata-autoissa jo niin pirun kova ja auto on todella matala. Pyöräpuolella moisia ongelmia ei ole, ja alustakin on mukava kaikkialla muualla, paitsi hiekkateillä.

2 päällä matkailu ei kilokyykyllä kovin hyvin onnistu. Eli jos sitä haluaa harrastella, niin kannattaa katsella muita pyöriä kuin kilokyykkyjä.

Yksin jos reissaa, niin mahtuu kamat ilman sivulaukkujakin mukaan. Ainakin itselleni riittää tankkilaukku takapenkin päällä. Viikon kamat mahtuu mukaan, ja se riittää mulle. Jos on pidempi reissu, niin kamppeita voi pestä.

Ajoasennon tai pyörän ominaisuuksien suhteen kilokyykky pelaa pitkässäkin reissussa vallan mainiosti. Ominaisuudet riittää reippaaseen etenemiseen millä tahansa tiellä, oli se autobaanaa tai alppi-syheröä.

Eli jos haluaa pyörältään oikean sporttipyörän ominaisuudet ja haluaa silti kunnon käyttöpyörän, reissata yms, niin kilokyykky on ihan hyvä valinta.

Tällä "vihkiytyneellä kyykkykuskilla" on toisena pyörä puhdas retro-nakupyörä, GSX 1400. Mielestäni se ei ole läheskään yhtä all-round peli kun tuo tonninen. Sopii lähinnä kioskilla käymiseen ja hiljakseen 2 päällä ajeluun. Reissuun sillä ei katteettomana viitsi lähteä.

062802moto_prv.gif
En minä provosoidu tylyttäjän puheista. Me olemme vääntäneet kättä lähes kaikista mahdollisista asioista ja nykyisellään tämä on pääosin tylsää toiston toistoa
biggrin.gif

Tylyttäjän juttuja vaan on kiva välillä lukea ja vähän provosoidakin kirjoittamaan. Hän on asenteeltaan rautakangen tasoa enkä tiedä ketään yhtä yksioikoisen ajatusmaailman omaavaa. Todennäköisesti varsin mukava sälli livenä vaikka kirjoitteleekin täällä kuin pullopersesika
cool.gif
Jaaha
tounge.gif
Etpä tosiaan provosoitunut
biggrin.gif
biggrin.gif

Kyllä sitä rautakankea lienee niellyt joku muu vielä enemmän. Sinäänsä hauska juttu, että "rentoakin rennompi" MagnaMan kertoo jollain olevan yksioikoinen ajatusmaailma
omg.gif
Meinaan kun äkkiseltään näyttää tuo maailmankuva olevan erikoisen suppea.

Kyllä siinä taisi niin käydä, että provosoiduit jälleen kerran. Tapauksessasi tiedän nimittäin täsmälleen, mistä naruista vetää
wink.gif

Vaihdoin XX:n Giksuun, pidin siitä vaan enemmän kuin Bladesta, joka oli toinen vaihtoehto. En keksi yhtään ominaisuutta XX:stä jota kaipaisin, kun kyytiläistä ei ole, eikä tarvetta siis kolmelle kovalle laukulle. Sinänsä XX on kiva pyörä. Kyll 190 -senttinen taipuu Bladeen tai Giksuun ihan yhtä hyvin kuin XX:ään.

Aattelin ajaa kesällä taas Alpeille, ja uskon että se käy ihan yhtä hyvin kuin XX:lläkin. Ja loput ajot mutkapätkiä kurvaillen, joissa Giksu on varmasti hauskempi kuin XX.

Kukin halujensa mukaan, onnea hienolle valinnalle! Oikea moottoripyörä!
Ihan uteliaana kysyn vaan, että montako 2-3 viikon Euroopan reissua olet itse tehnyt kilokyykyllä, tai ylipäätään, onko sulla ollut sellainen? Aika vahvoja noi sun mielipiteet, joten kai ne perustuu kokemukseen?

[
Ihan uteliaana kysyn vaan, että montako 2-3 viikon Euroopan reissua olet itse tehnyt kilokyykyllä, tai ylipäätään, onko sulla ollut sellainen? Aika vahvoja noi sun mielipiteet, joten kai ne perustuu kokemukseen?[/QUOTE]
Mun mielipiteet perustuu muutamaan koeajoon ja muilta kuulemiini selostuksiin.
Pidempiä reissuja en ole sellaisella tehnyt kuten et ilmeisesti sinä itsekään.

Ja voi kait sitä hieman itse kukin miettiä mihin kukin mopotintyyppi on suunniteltu. Ei se vaikea ole hahmottaa
smile_org.gif
Jo pelkkä nimitys sportti/matkasportti kertonee jotain useimmille...

Voin ostaa itsekin kilokyykyn. Kaikenlaista tulee mieleen aina välillä. Mutta jos/kun sellaisen ostan niin perusteena ei todellakaan ole kivan yleispyörän hankkiminen. En sellaista edes harkitse valehtelevani muille saatikka itselleni
cool.gif

Nämä on kivoja leluja ja niitä saa kaupasta ostaa mielin määrin ja just sellaisen kuin haluaa. Ihmettelen vaan miksi noita täytyy perustella järjenvastaisia syin. Joku ostaa kilokyykyn mutterilla elvistelyyn ja joku harrikan jotta saa "laillisesti" kantaa sinkoa. Kumpikaan ei silti ole loistava yleispyöra vaan omistajansa kriteerein hankittu mopotti.

[
Ihan uteliaana kysyn vaan, että montako 2-3 viikon Euroopan reissua olet itse tehnyt kilokyykyllä, tai ylipäätään, onko sulla ollut sellainen? Aika vahvoja noi sun mielipiteet, joten kai ne perustuu kokemukseen?
Pidempiä reissuja en ole sellaisella tehnyt kuten et ilmeisesti sinä itsekään.[/QUOTE]
Eli mutulla mennään.

Aikakin mä olen tehnyt pari pidempää reissua XX:llä, ja väitän sen pohjalta ettei se ole niin hyvä kuin luullaan. Penkki on kuskille aivan kelvoton, kun ajetaan 600-1000km päivämatkoja.

[

Ja voi kait sitä hieman itse kukin miettiä mihin kukin mopotintyyppi on suunniteltu. Ei se vaikea ole hahmottaa
smile_org.gif
Jo pelkkä nimitys sportti/matkasportti kertonee jotain useimmille...

Voin ostaa itsekin kilokyykyn. Kaikenlaista tulee mieleen aina välillä. Mutta jos/kun sellaisen ostan niin perusteena ei todellakaan ole kivan yleispyörän hankkiminen. En sellaista edes harkitse valehtelevani muille saatikka itselleni
cool.gif

Nämä on kivoja leluja ja niitä saa kaupasta ostaa mielin määrin ja just sellaisen kuin haluaa. Ihmettelen vaan miksi noita täytyy perustella järjenvastaisia syin. Joku ostaa kilokyykyn mutterilla elvistelyyn ja joku harrikan jotta saa "laillisesti" kantaa sinkoa. Kumpikaan ei silti ole loistava yleispyöra vaan omistajansa kriteerein hankittu mopotti.[/QUOTE]
Kovasti koitat tuputtaa totuutena omaa mielipidettäsi. Vaan se ei muuta sitä tosiasiaa, että monia kilokyykky palvelee vallan mainiosti yleispyöränä, jolla tehdään kaikki ajot. Eikä se ole mikään järjenvastainen syy, vaan ihan täyttä totta.

Olisi kiva kuulla kuinka moni muu kilokyykyllä ajava ajattelee aidosti samalla tavalla, että kilokyykky on hyvä yleispyörä, jolla voi helposti ajaa päivittäiset ajot?

[
Eli mutulla mennään.

Aikakin mä olen tehnyt pari pidempää reissua XX:llä, ja väitän sen pohjalta ettei se ole niin hyvä kuin luullaan.  Penkki on kuskille aivan kelvoton, kun ajetaan 600-1000km päivämatkoja.[/quote]
hmm..

En tiedä teidän persuksista, mutta kyllä mun pylly tykkäs xx.n penkista niinkin että piti käydä sitä jäämerta kahtelemassa. Itsellä pituutta vajaa 180 eli tappimallinen olen. Niin pisin päivämatka oli vajaa tuhat kilsaa.. Silmät siinä väsy enemmän kuin perse.

Juupas eipäs juupas..

Jostain syystä topiikit aina karkaa väärään suuntaan.. ELI..
xx. HYYYVÄ pyärä...  blade... HYYYYVÄ pyärä... toinen tykkää siskosta toinen äiskästä...  mulle kelpaa molemmat.. toisena pvänä terävää ja vikkelää pikaseen hurjasteluun... ja toisena pitkään naatiskeluun.. tässä tapauksessa jos on sopivan nuari muari niin kyllä siitä sitä räväkkyyttä löytyy..
Kisukisu kiss kiss..

Kyllä toi kyykky näyttää hyvin keräävän ääniä tuolla yleiskäyttö jutussa
smile_org.gif

Back