BMW K 1200 LT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jukka P
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko Suomi24 kiinni vai mistä syystä päätit tänne avautua?
No käyppä googlettamassa se suomi 24 niin näet, että sain kiitosta asiallisesta vastauksesta BMW palstalla. Otetaanko täällä moto.orgin puolella homma ehkä turhan tosissaan? Jos Nokia vaihdattaa miljoona akkua kymmenen kuumentuneen takia, niin miksi BMW kuskit hyväksyvät kardaanin ongelmat ominaisuutena joka kohtaa 2-4% käyttäjäkunnasta? Ihmettelen miksei BMW pääse eroon EWS temppuilusta? Onko vastaavaa hiasessa? F kasisatasiin ei vaihdeta vetorullaa automaattisesti, vaan vaihto pitää pyytää? Miksi? Pyörähän muuttuu uudella rullalla paljon paremmaksi ajettavaksi varsinkin aloittelijalle kun nykiminen ja "hakkaaminen" loppuu.

Onko Suomi24 kiinni vai mistä syystä päätit tänne avautua?
No käyppä googlettamassa se suomi 24 niin näet, että sain kiitosta asiallisesta vastauksesta BMW palstalla. Otetaanko täällä moto.orgin puolella homma ehkä turhan tosissaan? Jos Nokia vaihdattaa miljoona akkua kymmenen kuumentuneen takia, niin miksi BMW kuskit hyväksyvät kardaanin ongelmat ominaisuutena joka kohtaa 2-4% käyttäjäkunnasta? Ihmettelen miksei BMW pääse eroon EWS temppuilusta? Onko vastaavaa hiasessa? F kasisatasiin ei vaihdeta vetorullaa automaattisesti, vaan vaihto pitää pyytää? Miksi? Pyörähän muuttuu uudella rullalla paljon paremmaksi ajettavaksi varsinkin aloittelijalle kun nykiminen ja "hakkaaminen" loppuu.
Miten nämä esittämäsi argumentit taas liittyvät aiempaan provoosi LT:n ajo-ominaisuuksista ja "TV-tuolista"...?

Moro!

Kummasti nämä tekniikka murheet vaivaa näitä juttuja.

k12lt:llä kurvailin kolme kesää ja reipas 30000 km vailla pienintäkään vikaa .Ajovalon poltin oli ainut vaihdettu osa
renkaitten lisäksi.

Pyörä oli huippukunnossa minulta lähdettyään ajomäärä 60000km. Naarmuton ja ei ollut edes koskaan kumollaan(kaikki muut entiset pyöräni onkin jossainpihalla pyllähtänyt)

Ehkäpä näitä huonojapuolia tuodaan täällä netissä korostetusti esiin.En tiedä.
062802moto_prv.gif

Miten nämä esittämäsi argumentit taas liittyvät aiempaan provoosi LT:n ajo-ominaisuuksista ja "TV-tuolista"...?
En tiedä mitä tarkoitat "provolla" ei ole tarkoitus provosoida ketään mihinkään. Saattaa sinuakin hymyilyttää jos joku sanoo jotain lystikästä harrikasta tai hondasta, mutta lt taitaa olla kaiken arvostelun yläpuolella? En mielestäni maininnut ajo-ominaisuuksista mitään, mutta tarkennatko? Vertaus TV-tuoliin juontaa taas lapsuuteeni jollion sai istua isoisän valtavaan nahkatuoliin ja katsella liikkuvaa kuvaa. LT:ssä pääsee samaan fiilikseen, vaikka tilanne onkin päinvastoin, nyt liikkuu tuoli ja maisema pysyy paikallaan.

Ei maksa vaivaa, jos et itse aiempia viestejäsi muista. Eiköhän tää nyt tullut käsitellyksi.

Ei maksa vaivaa, jos et itse aiempia viestejäsi muista. Eiköhän tää nyt tullut käsitellyksi.
Ei minulla ole mitään maanista tarvetta puuttua joka keskusteluun, vaikken asiasta mitään tietäisikään. Näyttääkö tutulta?
"Eli eihän noihin hintoihin silloin kovin isoa heittoa helposti saa"
ja hetken päästä:
"Hyvä tietää, että erot ovat noinkin suuria. Täytyy muistaa itse kysäistä, mutta jos nyt ensin saisi tuon 10tkm:n huollon jaloista... "
Jos väität minun provoilleen jotain lt:n ajo-ominaisuuksista, niin näytä se.

Halvempi vaihtoehto on kyl toijota hiase...kivittää vain sivulasit säpäleix..mahtuu sinnekkin tavaraa kummasti.
(nm..joillakin on sitte taito hankkia kavereita täältä
biggrin.gif
)
Tää hiase vertaus oli hauskimpia mitä olen lukenut pitkään aikaan! 1+ sille. Siinä hiases ois kyllä enemmän vapauden tunnetta ku sitä ei tarvii ajaa kypärä päässä. Me ulkosuomalaiste kutsiumme näitä serpentiiniteiden tukkeita ystävällisellä nimellä "alppien karavaanari". Nää isot matkapyörät tukkivat vuoristoserpentiinejä yhtä tehokkaasti kuin hollantilaiet asuntoautoineen autobahnat heinäkuussa. En tiedä paljonko älteellä pitää ajaa, ennen kuin sitä saa arvostella. Mutta minun piti ottaa sellainen viikoks lainaan mutkateille ihan vaan siks että saa ottaa osaa tällaisiin kehityskeskusteluihin. Se enkelinsieppaaja löysi onnensa, mut toivottavasti joku muu pelastuu. Voin omakohtaisiin kokemuksiin perustuen varoittaa kaikkia alle neljäkymppisiä aidosti moottoripyöräilystä kiinnostuneita pitämään sormensa mahdollisimman pitkään erossa tästä pyörille nostetusta TV-tuolista.
"Jos väität minun provoilleen jotain lt:n ajo-ominaisuuksista, niin näytä se."
M.O.T.

Hyvä Wanico, eihän se ole LT:n vika, jos sinä et osaa ajaa isoa moottoripyörää.

Me ulkosuomalaiste kutsiumme näitä serpentiiniteiden tukkeita ystävällisellä nimellä "alppien karavaanari". Nää isot matkapyörät tukkivat vuoristoserpentiinejä yhtä tehokkaasti kuin hollantilaiet asuntoautoineen autobahnat heinäkuussa. -

Hyvä Pomppe, siihen sinun edelliseen kommenttiisi voisin vastata etten tiennyt, että osallistumiseen LT keskusteluun vaaditaan äidin lupa. LT kuskeja kun äkkiseltään tsigaa, niin vois olettaa niiden äitien olleen jo tovin mullan alla?

Mutta takaisin tähän nykyiseen ongelmaasi: Minä en todennäköisesti ole se, joka istuu niiden teiden tukkona olevien LT:eiden päällä. Kyllä ne on niiden pyörien omistajat. Kyllä ne LT kuskit erottuivat myös taukopaikoilla. Muilla mopomiehillä oli aina onnellinen virne naamalla hienon etapin jälkeen, mutta LT- mies on hiestä läpimärkä ja ettii taas uutta kuivaa päälle. On tainnu olla alas tullessa p.. jaska puntissa että pitääkö jarrut?

Täs on vähän sama ongelma ku triken kanssa nekin rekisteröinään kai useimmin kolme pyöräiseksi maastoajoneuvoksi, vaikka kukaan hullu ei lähde niillä maastoon. Vaikka katsastusmies ei olekkaan löytänyt LT:lle mitään omaa kategoriaa, niin silti voisi itse miettiä kannattaako mennä sellaisille poluille jossa on vaan muiden tiellä?

En oikein ymmärrä mikä sinua, arvoisa wanico, nyt ahdistaa niin hirvittävästi että ryhdyt varoittelemaan ihmisiä lt:n vaaroista? Jos olet ajanut viikon mutkateitä lt:llä etkä siitä pitänyt niin eikös asia ole sinun kohdallasi aivan selvä? Sinä et pidä lt:llä ajamisesta, piste.

Vai ahdistaako sinua se, että joku muu ajaa lt:llä? Ja jos, niin miksi? Ei tarvitse vastata tällä palstalla eikä tässä ketjussa...
nixweiss.gif
Eikös se ole niin, että annetaan kaikkien kukkien kukkia ja lt-kuskien nauttia omasta pyörästään. Nauti sinä omasta pyörästäsi. Tottakai vitsejä väännetään puolin ja toisin eri merkeistä, tasapuolisesti.

Kun tämän viestiketjun aloittaja kertoi harkitsevansa lt:n hankkimista, niin eihän sinulla pitäisi olla mitään syytä siitä pillastua. En minäkään pillastunut. Ai niin mutta minähän ajankin Baijerilaisella Maatalous Wekottimella, en tosin lt:llä vaan kahdeksan vuotta vanhalla rs:llä. Ja puimurithan on tunnetusti vanhojen ukkojen mopoja, ja niiltä pitäisi ilman muuta ottaa ajo-oikeus pois. Etenkin minulta joka olen saanut moottoripyörän ajo-oikeuden "lahjana"
crazy.gif

Olen siis ehdottomasti vaaraksi liikenteelle ainakin moottoripyörällä ajaessani...
withstupid.gif
Ja kyytiläinenkin kulkee vielä mukana. Ja minä kun luulin ihan oikeasti pitäväni moottoripyöristä..

Täällä on pussillinen kuivattuja herneitä tarjolla
buttrock.gif

Makaroonimopo

edittiä...
Näistä asioista enkelinsieppaaja oli alun perin kiinnostunut saamaan tietoa, ihan muistin virkistämiseksi....
-Miksi sivutuella levännyt pyörä savuttaa aivan käsittämättömän paljon käynnistäessä.
-mitä "tyyppivikoja" löytyy.
-muuta huomioitavaa, pluusat ja miinukset.

Itse törmäsin LT:hen vahingossa yhdessä paikallisessa autoliikkeessä jonka jälkeen en saanut ajatusta pipon syvyyksistä hävitettyä, siinä sitä oltiin..muutaman koeajon jälkeen hain toisesta paikasta saksalaisen -99 mallisen LT:n.

Nyt muutaman tonnin ajettuani voin vain todeta että olen löytänyt omani, mittasuhteet sopivat täydellisesti (182cm 105kg) pyörän käsittelyyn sekä nopeassa että hitaassa ajossa. Ainut miinus tulee korkealla olevista jalkatapeista.

Pyörän massa ei minulle ole ongelma koska jalat yltävät kantapäätä myöden maahan ja sen verran potkua ranteissa ettei pikkuset kallistelutkaan haittaa.

Ajossa pyörä käyttäytyy rauhallisesti ja uskomattoman hyvä ajotuntuma. Vaihteisto on brutaali mutta opittavissa.

Hydraulista keskitukea ei omassa ole ja sitä on vähän ikävä keskituelle varovasti kiskoessa.

En tule vaihtamaan pitkään aikaan pyörää se on varma..kahden viimeisen kesän saldo on kolme pyörää ja nyt vasta osu ja uppos.

Selkänoja itelle ja korkeampi pleksi on seuraavat hankinnat.

Huoltoja en ole itse vielä tehnyt mutta en usko että ne nyt mitään taikoja ovat ja siis itse tehtävissä.

Lyhyellä kaverilla saattaa tuon pyörän kanssa olla hankaluuksia juuri paikoillaan ollessaan kun jalat ei yllä ilman syvää kallistusta maahan ja sitten sitä jo miestä kohta viedäänkin.

Hyvät herrat. Eiköhän anneta tämä asian jo olla. Suomi on täynnä noita wanican tapaisia asiantuntijoita joiden mielipiteet voi huoleti jättää omaan arvoonsa. Kun ns asiantuntemus on noteerattu kiitoksin niinkin arvostetussa ympäristössä kuin Suoli24, niin tuo kertonee kaiken oleellisen.
Enkelinsieppaajakin oli näköjään jo kaupat tehnyt eli senkin puolesta tämä topikki voitaneen kuopata. Uskon vakaasti, että tässäkin tapauksessa neuvojen pyytäjä osasi erotella kokemukseen perustuvat vinkit ja nakkikioskilla isoilta pojilta opitut "omat" mielipiteet.
Ajellaan ja annetaan toistenkin ajella....

Me ulkosuomalaiste kutsiumme näitä serpentiiniteiden tukkeita ystävällisellä nimellä "alppien karavaanari". Nää isot matkapyörät tukkivat vuoristoserpentiinejä yhtä tehokkaasti kuin hollantilaiet asuntoautoineen autobahnat heinäkuussa. -

Hyvä Pomppe, siihen sinun edelliseen kommenttiisi voisin vastata etten tiennyt, että osallistumiseen LT keskusteluun vaaditaan äidin lupa. LT kuskeja kun äkkiseltään tsigaa, niin vois olettaa niiden äitien olleen jo tovin mullan alla?

Mutta takaisin tähän nykyiseen ongelmaasi: Minä en todennäköisesti ole se, joka istuu niiden teiden tukkona olevien LT:eiden päällä. Kyllä ne on niiden pyörien omistajat. Kyllä ne LT kuskit erottuivat myös taukopaikoilla. Muilla mopomiehillä oli aina onnellinen virne naamalla hienon etapin jälkeen, mutta LT- mies on hiestä läpimärkä ja ettii taas uutta kuivaa päälle. On tainnu olla alas tullessa p.. jaska puntissa että pitääkö jarrut?

Täs on vähän sama ongelma ku triken kanssa nekin rekisteröinään kai useimmin kolme pyöräiseksi maastoajoneuvoksi, vaikka kukaan hullu ei lähde niillä maastoon. Vaikka katsastusmies ei olekkaan löytänyt LT:lle mitään omaa kategoriaa, niin silti voisi itse miettiä kannattaako mennä sellaisille poluille jossa on vaan muiden tiellä?

Hohhoijaa, tätä se avohoitojärjestelmä teettää.
omg.gif
Eiköhän tämä riitä tästä aiheesta.

Kiitos kaikille vastanneille
thumbs-up.gif

Tänään lähdetään sitten hakemaan namu kotiin. Ja viikon päästä alkaa tie polttamaan alla
062802jumpie_prv.gif
kun loma pääsee käyntiin.

Kaikille turvallista
062802moto_prv.gif
loppukesää, joka päättyy jouluna
biggrin.gif
. Kuten kaverini sanoi, kun kysyin tuleeko hän tänä vuonna jouluaattoajelulle jos on keliä, niin tämä siihen ettei tule kun täytyy nurmikkoa leikata.

buttrock.gif

Itellä nyt 2001 1150 RT 54000 tontoo kärrättynä. Mut nyt täysin hurahtanut LT:hen  
sport05.gif
. Kaveri "pakotti" kojikselle...en meinannu enää antaa sitä takasin. Aivan upee mopo. Onkos noissa -99 malleissa jo ABS ja integroidut pysäyttäjät?
062802moto_prv.gif

JOVVAIN...
sport05.gif

.............Naaaaaaaa, no ABS:it on kaikis K1200LT malleis ja integraalit vasta -02 tai ainakin noin.....siitä alkaen !

Mut ostaha sie sit multa toi -99 malline poies et mie saan auton talaveks tallii !
wink.gif

Itellä nyt 2001 1150 RT 54000 tontoo kärrättynä. Mut nyt täysin hurahtanut LT:hen  
sport05.gif
. Kaveri "pakotti" kojikselle...en meinannu enää antaa sitä takasin. Aivan upee mopo. Onkos noissa -99 malleissa jo ABS ja integroidut pysäyttäjät?
062802moto_prv.gif
No elähän nyt liikaa innostu...luithan tuolta ohjeet miten saatat päätyä tientulpaksi oikeille moottoripyöräilijöille. Ja kaiken lisäksi aineenvaihduntasikin muuttuu siinä määrin, että olet hiestä läpimärkä aina taukopaikoilla kun kunnon motskarikuskit on aina ihan pirteitä ja freesejä...
tounge.gif

Niin ja tsekkaa vielä se hiacevaihtoehtokin, josko se kumminkin tulisi edullisemmaksi..
biggrin.gif

Jos nyt kaikista varoitteluista huolimatta sekaannut näihin "hollantilaisiin asuntoautoihin" niin -99 - 01 (meniköhän tää nyt oikein...)-malleissa on ns ekan sukupolven ABS II ja uudemmissa vasta ABS Integral -jarrut. Eli -99:ssä ei ole integraalijarruja, joista taas löytyy monia mielipiteitä puolesta ja vastaan.

Jäitä hattuun vaan....
biggrin.gif
biggrin.gif

t. pozo

Kiitos vaan tarjouksesta huurre
biggrin.gif
. Pitää laittaa mietintään. Pitäis vaan myyvä tuo oma RT ensin poies. Ei RT: kään mitään vikaa ole vaan kun näläkä kasvaa syöjessä
crazy.gif
. On muuten tuo -99 LT suunnilleen samalla värityksellä kuin RT:ni. Nykyinenkin on ihan loistava peli, mut ei näitä asijoita järjellä....ei...vaansyvällä tunteella
062802moto_prv.gif

Pitäis vaan myyvä tuo oma RT ensin poies. Ei RT: kään mitään vikaa ole vaan kun näläkä kasvaa syöjessä. Nykyinenkin on ihan loistava peli, mut ei näitä asijoita järjellä....ei...vaansyvällä tunteella
Jaa täällä on muitakin kääntämässä sylinterit yhdelle puolelle mopoa. Ja taas yksi joka ei osaa selittää syytä miksi vaihtaisi RT pois! Tikkakoskella tuli juteltua ainakin kahden RT=>LT vaihdon tehneen kanssa eikä kumpikaan osannut sanoa mitään "oikeeta" syytä. Itseltä lähti LT-poikuus Ränssissä ja olihan se aikamoinen kokemus. Mutta silti kotimatkalla tuli äimisteltyä kuinka hyvä tuollainen liki 10 vuotta / 90 tkm vanha puksutin voi olla! Satulan ja katteen pleksin kun saa kohdalleen ja oppii käyttämään vaihdelootaa oikein, niin onhan se ihan oikeesti hyvä pyörä. Tekisi melkein mieli puhua järkipyörästä. Mutta kuten jo monasti on todettu, ei järki sovi tähän hommaan. Ei se kaukana ole mullakaan sylinterien tuplaus....

Löytyykö täältä ketään joka olisi vaihtanut RT-> LT? Mitä ootte jäänyt kaipaamaan RT:stä? Mikä yllättänyt LT:ssä? Hirveä kuume vaihtaa RT - >LT.

Back