• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

BMW K 1200 LT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jukka P
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Löytyykö täältä ketään joka olisi vaihtanut RT-> LT? Mitä ootte jäänyt kaipaamaan RT:stä? Mikä yllättänyt LT:ssä? Hirveä kuume vaihtaa RT - >LT.

Ei RT-> LT, mutta K 12 S vaihtui aikoinaan K 16 GT Bemuun. Typerin tekoni kautta aikojen.. Se vaan on niin, että ylipaino alkaa ketuttamaan - niin oma, kuin pyöränkin.

Ootteko muistanut tarkistaa neulalaakereiden kunnon......mie muistin, vaan ko meinas tulla isompiki homma! :D

Liitetiedostot

• DSC_0046.jpg
    DSC_0046.jpg
    97,1 KB · Katselut: 226
  • DSC_0047.jpg
    DSC_0047.jpg
    96 KB · Katselut: 206
Löytyykö täältä ketään joka olisi vaihtanut RT-> LT? Mitä ootte jäänyt kaipaamaan RT:stä? Mikä yllättänyt LT:ssä? Hirveä kuume vaihtaa RT - >LT.

Miten kuumeen kanssa kävi? Asia riippuu melkoisesti siitä RT:n vuosimallista. Itse vaihdoin aikanaan R1100RT:n LT:hen. RT:llä pystyi ajelemaan varsin surutta sorateillä, mutta LT ei sinne taipunut. Ei ainakaan minun komennossani. Huollettavuudeltaan LT on jonkin verran heikompi, mutta muutaman kerran jälkeen venttiilien tarkastukset ja säädötkin sujuvat suhteellisen jouhevasti. Matka-ajossa LT on parhaimmillaan, mutta eipä sitä nurkissa pyörimiseen ole tehtykään. LT:n katteiden ja lämmittimien ansiosta ajokautta voi venyttää molemmista päistä. Nämä ovat paljolti maku- ja mieltymyskysymyksiä. Kokeilemalla molempia pyöriä selviää paljon... Uudemmassa RT:ssa on jo vastaava varustelutaso, kuin LT:ssa ja paljon kevyemmin käsiteltävässä paketissa. Itse ajelen tosin Gessulla...

Miten kuumeen kanssa kävi? Asia riippuu melkoisesti siitä RT:n vuosimallista. Itse vaihdoin aikanaan R1100RT:n LT:hen. RT:llä pystyi ajelemaan varsin surutta sorateillä, mutta LT ei sinne taipunut. Ei ainakaan minun komennossani. Huollettavuudeltaan LT on jonkin verran heikompi, mutta muutaman kerran jälkeen venttiilien tarkastukset ja säädötkin sujuvat suhteellisen jouhevasti. Matka-ajossa LT on parhaimmillaan, mutta eipä sitä nurkissa pyörimiseen ole tehtykään. LT:n katteiden ja lämmittimien ansiosta ajokautta voi venyttää molemmista päistä. Nämä ovat paljolti maku- ja mieltymyskysymyksiä. Kokeilemalla molempia pyöriä selviää paljon... Uudemmassa RT:ssa on jo vastaava varustelutaso, kuin LT:ssa ja paljon kevyemmin käsiteltävässä paketissa. Itse ajelen tosin Gessulla...

RT1100 ajoin vielä kesän 2017. Nyt taas mietinnässä tuo LT tai GT. :blink:

Bemari K1200 LT motoristiksi viime kesän lopulla päätynyt useiden kyykkyjen jälkeen vuodesta 94 alkaen, vaihtoa en ole katunut pätkääkään.

Kysymyksia on tietenkin heti esitettävä teille kokeneemmille..

Navigointi?miten olette hoitaneet sen viisaiten..Tom Tom navi on harkinnassa itsellä mutta miten olette kiinnittäneet niitä?

Sekä Radion kuuluvuus?ei meinaa kuulua usein muuta kuin särinää eli onko lie antenissa vikaa?
Ja jos joku vinkkaa mistä saisi takalaukkun päälle sen raudan mihin voi kevyen matkatavaran kiinnittää?

Pyörähän on täydellinen matkantekoon nyt sen tiedän minäkin:D
PS.tällä pyörällä toteutuu vuosien haave tulevana kesänä ja Balaton Unkarissa kutsuu..

... Radion kuuluvuus?ei meinaa kuulua usein muuta kuin särinää eli onko lie antenissa vikaa?.

Onnittelut LOISTAVASTA valinnasta! :thumbsup:

Ration antennin liitin epäilyttäisi, elikkäs hapettumaa sielä antennin juuressa? Helppo purkaa ja tsekata, kun vain ottaa aiheeksi selvittää.

Itse "radiorauskun" puoli on hyvin suojassa, eli oletan, (kuten omissanikin ollut!), ettei se hapettuma siellä ole!

...."Long Term - ajokampe!" :thumbup:

(sit siihen ration näyttöön, hieman öljyä sormella, ja KAS, kun näkyy ch:t yms!)

Bemari K1200 LT motoristiksi viime kesän lopulla päätynyt useiden kyykkyjen jälkeen vuodesta 94 alkaen, vaihtoa en ole katunut pätkääkään.

Kysymyksia on tietenkin heti esitettävä teille kokeneemmille..

Navigointi?miten olette hoitaneet sen viisaiten..Tom Tom navi on harkinnassa itsellä mutta miten olette kiinnittäneet niitä?

Sekä Radion kuuluvuus?ei meinaa kuulua usein muuta kuin särinää eli onko lie antenissa vikaa?
Ja jos joku vinkkaa mistä saisi takalaukkun päälle sen raudan mihin voi kevyen matkatavaran kiinnittää?

Pyörähän on täydellinen matkantekoon nyt sen tiedän minäkin:D
PS.tällä pyörällä toteutuu vuosien haave tulevana kesänä ja Balaton Unkarissa kutsuu..

Uudemmassa mallissa (missä se radion näyttö on mittaristossa) saa siihen "tankin" päälle sopivaa palaa johon saa navin oikein hyvin kiinni. kai sen vanhempaankin saa samaan kohtaan, en ole varma.

Ekat pitemmät vedot tehty.Baltiassa reilu 2000km.Hieno peli on ajella kyllä.
Ongelmaksi meinaa nyt koitua ennen pidempää kesäreissua tuo navigointi.

Navigaattoriksi olen hommaamassa TomTom 550 mallin.
Sen kiinnitys nyt ei tunnu olevan ihan helppoa tuohon pyörään.

On tässä soiteltu eri liikkeitä ja kyselty paikallisilta korjaamoilta vinkkejä niin ei osata neuvoa on ollut neuvo..

Rm heino joka myy niitä Ram kiinnitys paketteja niin vastaus oli öö eipäs suoraan löydykkään tuohon pyörään kiinnityskeinoa.
Eli tämä minun LT on vm.2001 minulla.

Tiedän että tällä palstalla on asian tietämys aika huikeata..:jippikaijee:
Vieläkö joku jos ei muuten niin kuvan jakamalla vaikka laittaa apuja niin saan sen Tompan kiinnikin.
Kiitos avusta ja jo aiemmista vastauksistanne.

Kesä reissu reilu 5000km 6ajopäivää takana LT:llä-JA tarviaisin jälleen kokeneempien apua..
Kahvatupit pitäisi uusia eli lämmitettävähtän nämä kahvat on..
Bike teamille soittelin ja hinta olikin vaan himpun alle 250 euroa?
Eikös se riitä jos vaihtaa pelkät kumit vai onko tosiaan pakko vaihtaa myös lämmittimet?
Jos kumien vaihto on mahdollinen niin mistäkös semmoset pystys tilaamaan kun Bike team ei voi tilata.
Eli lämmittimet toimii ninku pitää ja näyttää ihan jees kuntoisille tuppien alta mitä paljastui.
Jos jollain on hyvä neuvo mistä tilaan oikeanlaiset perus kumit ni saisi vielä tälle kesälle ajella..nyt on väliaikaiset minkä lie mopottimen vanhat tupit ja ei grippi liima eikä lakka auta ei..

Kiitos vastauksista kaikille ja mukavia ajokilometrejä..
PS:taitaa olla mualiman paras matkapyörä tuo LT.ei voi valittaa ei..

Mulla oli aikanaan imukuppitelineellä. LT:ssä sen verran noheva tuulensuojaus, ettei paljoa pelottanut lentääkö tuulen mukana :D

RAMin imukuppihärpäke on ainakin tukeva.

Ram teline kiinni ja kiekkamittariin napottamaan ja siinä kesti koko euroopan turneen..

Tietääkö joku, miten tämän ajonesto laitteen saa poistettua käytöstä. Joka kerta kun virta on laitettu päälle pitää tätä käyttää siinä katteessa olevassa punaisessa pisteessä, jotta valo sammuu. Alkaa olemaan aika työlästä. Onnistuuukohan tämän käytöstä poisto esim. 911-laitteella?
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/attachment.php?attachmentid=16905&stc=1&d=1532019332[/URL]

Liitetiedostot

• ajonesto 1.jpg
    ajonesto 1.jpg
    97 KB · Katselut: 87
Vastausta ei valitettavasti ole, mutta tuollaiseen olen törmännyt yhden ainoa kerran Italiassa vuokra-autossa. Onks sun motskari sieltä peräisin?

Vastausta ei valitettavasti ole, mutta tuollaiseen olen törmännyt yhden ainoa kerran Italiassa vuokra-autossa. Onks sun motskari sieltä peräisin?

Ei taida liittyä mitenkään Italiaan. Itse olen nähnyt näitä useammassakin K1200LT bemarissa, mutta tämä oli eka kerta kun kyseinen mokkula on käytössä. Aiemmin oon ihmetelly, että mihin käyttöön mokkula on tarkoitettu.

Näyttää samalta kuin vuosia sitten markkinoilla ollut jälkiasentainen ajonesto. Muistaakseni työkaverilla oli tuollainen omassa autossa. Käyttöliittymä on just samannäköinen. En perehtynyt aiheeseen enempää, joten ei mitään tietoa mihin väliin tuo kytkettiin.

Kesä reissu reilu 5000km 6ajopäivää takana LT:llä-JA tarviaisin jälleen kokeneempien apua..
Kahvatupit pitäisi uusia eli lämmitettävähtän nämä kahvat on..
Bike teamille soittelin ja hinta olikin vaan himpun alle 250 euroa?
Eikös se riitä jos vaihtaa pelkät kumit vai onko tosiaan pakko vaihtaa myös lämmittimet?
Jos kumien vaihto on mahdollinen niin mistäkös semmoset pystys tilaamaan kun Bike team ei voi tilata.
Eli lämmittimet toimii ninku pitää ja näyttää ihan jees kuntoisille tuppien alta mitä paljastui.
Jos jollain on hyvä neuvo mistä tilaan oikeanlaiset perus kumit ni saisi vielä tälle kesälle ajella..nyt on väliaikaiset minkä lie mopottimen vanhat tupit ja ei grippi liima eikä lakka auta ei..

Kiitos vastauksista kaikille ja mukavia ajokilometrejä..
PS:taitaa olla mualiman paras matkapyörä tuo LT.ei voi valittaa ei..

Pistä Ebay hakukenttään "K1200LT grips" niin saa vinkkejä millä halvemmalla kuntoon. Siis jos lämppäri tosiaan vielä toimii.

Kertokaa ummikolle miten pyörään saa (vm. 1999- 2000 jotain, eli siihen jossa kasettisoitin) helpoiten kypäräkuulokkeisiin kuulumaan musiikin radiosta ja muista lähteistä ?

Olen nähynyt joissain ihan manuaalisen johtoliittimen kusklle ja matkustajalle.. Onko stereoissa valmiina paikat kyseisille liittimille? .. niitä näytti saavan m. eBaysta edullisesti. Vai vaatiiko jotain muutakin hankittavaa?

Onko niissä vanhemmissa 1200LT pyörissä valmiina AUX-liitin johon voi mm. kännykän liittää ?

Toimiiko kyseiset manuaaliliittimet kuten esim. Goldwingissä että voi keskustella matkustajan kanssa ja myös kuunnella musiikkia eri läheistä ?

Olen kyseisen pyörän hankkimassa ja siksi kyselen, kun siinä joka kiinnostaa ei ole valmiina liittimiä. Saa myös kertoa jos on jokin muu järkevä tapa nauttia musiikkia Bemari radiosta kypäräkuulokkeiden kautta.

Tietty jos löytyy tiedot jo jostain, niin saa autta hönöä laittamalla linkkejä.

Back