• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bmw K100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se autosähköliikkeestä haettu maksoi muistaakseni noin 1/5 allkuperäisestä. Alkuperäinen tulee valmiina pakettina sen kun ruuvaisi vain kiinni jäähdyttimeen. Autosähköliikkeestä tulee vain moottori, joka pannaan paikelleen sinne muovien sisään ja probelli sitte siihen.

Muistaa täytyy erityisesti pyörimissuunta.

yrittelin tuossa äsken laittaa auton akusta sinne virrat mutta mitään ei tapahdu. lisäksi toinen hiilipesien muoveista on sulanut muodottomaksi. no huomenna menen korjaamolle jos saisi vielä elvytettyä.

K100:n puhaltimen pystyy purkamaan. Ohje sanoo "no serviceable parts inside". Ei aivan pidä paikkansa
cool.gif

Puhaltimen roottori lähtee kampeamalla irti ja muutenkin zydeemi aukeaa, kunhan katselee mistä ja miten.
Omassani oli aikanaan (~15 v sitten) laakerit niin kuivat, että ei jaksanut käynnistyä, vaan ylikuumeni julmetusti se puhallin. Muutama rasvatippa laakereille korjasi puhaltimen ja puhallin & kone pääsi normaaleihin lämpötiloihin..

FIN_GSer

tilasin nyt kokonaan uuden systeemin. jos ruotsista sellainen löytyy on perillä huomenna ja hinta 154 euroa.

Kävitkö siellä autosähkökorjaamossa tai vastaavassa ja mikä olisi päivänhinta? Motonetissä näyttävät olevan luokkaa alle 30€.

Kävitkö siellä autosähkökorjaamossa tai vastaavassa ja mikä olisi päivänhinta? Motonetissä näyttävät olevan luokkaa alle 30€.
ostin tuon puhaltimen tr pyörästä turusta. aloin vaan miettimään että mitä se korjaus tulisi maksamaan ja sitä että muistaakseni motonet ei myy kuin niitä autoon sopivia flektejä. voin olla väärässäkin. mutta pyöräkin nyt piti saada pian kuntoon.

On se alkuperäisenkin hinta näjemmä laskenut. Korjauksen hintahan olisi ollut käytännössä se moottorin hinta, jos peukalojen sijainti on kohdallaan. Flektin moottorihan on sama kuin autoissakin käytetty mutta pyörimissuunta pitää varmistaa Alkuperisessä joutuu maksamaan myös ne muovit jos tilanne on sama kuin 15 vuotta sitten.

Pääasia , että tulee kuntoon. Etkä taida kuulua niihin, jotka itkevät orkkisosien kalleutta ja seisottavat pyöriään viikkotolkulla vain saadakseen vain korjattua sen kympin halvemmalla.

nyt tarvittaisiin guruilta neuvoja. aattelin tuossa toissapäivänä ajella vanhalla sotaratsulla niin mites kävikään, parin kilsan jälkeen löi stopit eikä mihinkään
sad_orig.gif
työnsin kotiin ja talliin. bensapumppu toimii niinkuin pitääkin eli startatessa tulee bensaa. kokeilin myös uutta ja vanhaa suodatinta, mutta ei tulosta. ilman suodatinta lähti yllättäen hyvin laakista käymään mutta sen jälkeen ei enää. kuuluu vaan helvetinmoinen jymäys putkesta kun starttaa
confused_orig.gif
jos joku osaisi valaista minua niin kiitos
smile_org.gif

Pumppuhan vaan paineistaa letkut. Jos kaakua tulee, vian on oltava muualla. Ilman tulossa muutos vaikutti käyntiin. K:ssa on sellainen tunnelin mallinen osa, joka haistelee sisään tulevan ilman määrää ja lämpötilaa ja kertoo sitten havaintonsa boxille. Siellä töhkää eli ryjää vaiko kerrassaan vika (mistäkö, no siitä, kun kerran k75:een...)?

Oletko hakenut vikaa helposta paikasta? Eli toimiiko ilmaläpät, kaasuvaijeri lumpsahtanut tms. tyhmää?

Pumppuhan vaan paineistaa letkut. Jos kaakua tulee, vian on oltava muualla. Ilman tulossa muutos vaikutti käyntiin. K:ssa on sellainen tunnelin mallinen osa, joka haistelee sisään tulevan ilman määrää ja lämpötilaa ja kertoo sitten havaintonsa boxille. Siellä töhkää eli ryjää vaiko kerrassaan vika (mistäkö, no siitä, kun kerran k75:een...)?

Oletko hakenut vikaa helposta paikasta? Eli toimiiko ilmaläpät, kaasuvaijeri lumpsahtanut tms. tyhmää?
kiitos vastauksesta
smile_org.gif
pyörä lähti kerran käymään ilman filtteriä, olis pitänyt antaa käyä, mutta kun nuuka oon niin sammutin. mittaillut oon kaikki sähköpuolet ja ne on ok. tuota putkessa paukkumista oon ihmetellyt? liikaa bensaa? nekin pitäisi olla kunnossa.

ei ole ilmaläpissä vikaa eikä kaasussa.

Kiusallista. K100 on kaikista maailman moottoripyöristä juuri se, joka EI tee tuollaista. Pahimmillaan ei auta muu, kun käydä merkkikorjaamolla, jossa pannaan mittari töpslöjöön ja katotaan, mikä on.

mulla kävi k75sen kanssa samantapanen juttu säilytin talven tankki tyhjänänä ennen aina täynnä nyt lähti käyntiin hirveitten ponnistelujen kautta sen jälkeen imin tankin tyhjäks ja laitoin uutta 98 bensaa ja ruisku koneille tarkoitettua jään estoo johan loppui pauke putkissa nyt ei muuta kun kovaa ajoo ja täst lähtien bemu seisoo talvet tankki täynnä
wink.gif

mulla kävi k75sen kanssa samantapanen juttu säilytin talven tankki tyhjänänä ennen aina täynnä nyt lähti käyntiin hirveitten ponnistelujen kautta sen jälkeen imin tankin tyhjäks ja laitoin uutta 98 bensaa ja ruisku koneille tarkoitettua jään estoo johan loppui pauke putkissa nyt ei muuta kun kovaa ajoo ja täst lähtien bemu seisoo talvet tankki täynnä
wink.gif
oon aina tuosta vanhasta huolehtinut, että on talvi ja kevät kunnossa
smile_org.gif

Minulla rupesi aikoinaan K100RS sammahtelemaan mystisesti ja ennalta arvaamatta. Vaikka vika esiintyi harvoin, se osui usein sopivasti reippaisiin ohituksiin aiheuttaen metkoja tilanteita.:mitäänottanu:

Syy löytyi hirveän kaivamisen jälkeen ruostuneesta hall-anturista, joka kertoo kampiakselin asennon sytkäboxille. Anturi on koneen etupuolella pienen kannen alla, ja ilmeisesti tuonne on mahdollista työntää vettä painepesurilla...
blush.gif

Kannattaa kurkata, jos ei muuta luonnollista selitystä löydy.

Back