Bmw s1000r (??)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei tossa oo kyllä mitään sellaista,miksi toi pitäis ostaa. Mielummin vaikka jammun uus MT 09. Saa kaks toi himmelin hinnalla.
 
Lisäksi bemussa oli ilmeisesti tingitty takaiskarin laadussa. Jonkun jutun perusteella ei olis ollut takana kuin esijännityksen ja vaimennuksen säädöt. Superdukessa taisi olla täysin säädettävä molemmsta päistä. Tosin eipä noihin säätöihin 95% kuskeista uskalla koskea, joten suurimmalle osalle aivan sama.

Tämä se tuleekin mielenkiintoiseksi minkätasoinen alusta on miten säädettävä ja mikä on perustaso. Minun kokemus on, että huippuiskareita ei tarvi edes säätää kun ne on niin hyviä. Nyt jos tulee halpoja automaattisäätyviä niin onko ne hyviä säädettynäkään tai miten paljon parempia huonosti säädettyihin keskitason alustaan nähden?
 
Mun mielestä tässä on vähän samaa vikaa ku tossa ihan uuskoppasessa Tuonossa, eli siis tässä:

2011-aprilia-tuono-v4-r-1.jpg


ELI...

Riittääkö nykysellään pelkästään se, et heittää kyykystä cliparit veks ja stonga tilalle niin saadaan naku? Mun mielestä ei, vaan tällä nykytrendillä (saako jo yleistää?) päädytään luomaan sellasta hajutonta, mautonta ja väritöntä bulkkia. :blink:
 
Viimeksi muokattu:
ELI...

Riittääkö nykysellään pelkästään se, et heittää kyykystä cliparit veks ja stonga tilalle niin saadaan naku? Mun mielestä ei, vaan tällä nykytrendillä (saako jo yleistää?) päädytään luomaan sellasta hajutonta, mautonta ja väritöntä bulkkia. :blink:

Mä sit niin alleviivaan tän. Jotenkin tässä bemarin tapauksessa on yritetty mennä siitä missä aita on matalin ja luotu everybody-mössöä jolla yritetään nuolla kaikkien ostajien takapuolta. Yksi syy miksi aikanaan rakastuin omaan SDR:ääni oli nimenomaan se ettei sillä oltu haettu kompromissiä. Ei yritetä lipitellä jokaista ostajaa mutta sen sijaan luotiin jotain joka paitsi teknisesti ja ajettavuudeltaan painii yksin omassa luokassaan, oli ja on myös muotokieleltään omassa kastissaan. Kaikki kunnia Bayerilaisille osaamisesta mutta tässä mentiin selvästi pikku markkinapaniikin saattelemana metsään niin että morkonit soi.
 
Ennen kuin ihan paskaksi haukutaan niin odotellaan koeajoraporttia, ja ois hyvä nähdä tehokäppyrrää vs. S1000RR. Lähtökohdat esim V4:n kanssa kamppailuun ovat hyvät. On hyvä alusta, jarrut ja kone. Mikä on paperilla tätä parempi?

Tommonen tehokäppyrä tuli vastaan:
S1000R-S1000RR-dyno.jpg

Itse näen tämän kilpailijana Speed Triplen sekä Tuonon kanssa ja suomi-hintakin taitaa tätä olettamusta tukea. Jännä toisaalta, että mihin väliin nyt sitten K1300R tippuu vaikka onhan se toki raskaampi kun tämä uusi.
 
Tämä se tuleekin mielenkiintoiseksi minkätasoinen alusta on miten säädettävä ja mikä on perustaso. Minun kokemus on, että huippuiskareita ei tarvi edes säätää kun ne on niin hyviä. Nyt jos tulee halpoja automaattisäätyviä niin onko ne hyviä säädettynäkään tai miten paljon parempia huonosti säädettyihin keskitason alustaan nähden?

Hyvä iskari on yleensä hyvä jo perussäädöissään, mutta suurin ero tulee siinä kuinka ne säätönupikat oikeasti vaikuttavat johonkin jos tarvetta säädölle tulee. Katumopon alustat on yleensä aika raju kompromissi varsinkin takaiskarin osalta, koska pyörän pitää toimia myös 2-päällä eikä se saa olla yksin ajellessakaan pintakova. Näistä syistä vaimennusta on yleensä liian vähän reippaampaan ajoon, jousi voi olla löysähkö ja linkuston progressiivisuudella hoidetaan tuo kuorman kantokyky.
 
Hämmentävä pyörä kaikkiaan. Osin ollaan menty aidan ali ja sitten osaa ollaan muokattu. Jos tehdään pikaiseen ja halvalla nin miksi moottoria on lähdetty muokkaamaan. Tietysti voi olla, että jotain osia vaihtamalla ollaan moottoria saatu merkittävästi halvemmaksi. Kenties tällä testataan markkinoita ja jos hinkua löytyy tehdään HP4- versio täysteho moottorilla ja HIPO- alustalla.

Itseä kiinnostaa enempi 1300R sen omituisuuden takia. Tehdään matkapyörästä naku ja muotoillaan vielä pikkuisen oudon näköiseksi. Sillä kun päräyttää Mutteriin prime timen aikoihin niin osa ihmettelee missä kuski säilyttää ajon aikana valkoista keppiä ja mustia laseja. Loput pitää asiallisen pyöränä. Tuolla uutuudella tuskin syntyy kummoista parran pärinää moottoriradan ulkopuolella.

Sinällänsä nostan hattua BMW:n johdolla, että siellä uskalletaan kokeilla ihmeellisiä tuotoksia markkinoilla. Autopuolelta korvike on X6, coupe katumaasturi. Samalla syyllä kuin ostaisin 1300R:n voisin harkita X6:sta, tosin se vaatisi ison hyppäyksen uraputkessa tai lottovoiton. Todennäköisyys molempiin lienee yhtä iso.
 
ELI...

Riittääkö nykysellään pelkästään se, et heittää kyykystä cliparit veks ja stonga tilalle niin saadaan naku? Mun mielestä ei, vaan tällä nykytrendillä (saako jo yleistää?) päädytään luomaan sellasta hajutonta, mautonta ja väritöntä bulkkia. :blink:

Mun mielestä juuri noin luodaan oikea fighteri. Otetaan superbike-aihio ja tehdään siitä naku. Esimerkkinä se hienosti faitteroitu RC8, jonka kuvia on tällä palstalla.

Tän biimerin kohdalla mielipiteet jo vaihtelevat kuinka kompromissiton se on. Ilmeisesti nurkkia on hieman hiottu... ehkä jopa liiaksi. Tällöin tulee sitä hajutonta ja mautonta bulkkia. Enemmän värinöitä The Beast on herättänyt, mutta vielä vaikea uskoa, että baijerin miehet olis tyrkännyt markkinoilla jotain puolivalmista. Jos ovat niin hyi hyi.
 
Mä sit niin alleviivaan tän. Jotenkin tässä bemarin tapauksessa on yritetty mennä siitä missä aita on matalin ja luotu everybody-mössöä jolla yritetään nuolla kaikkien ostajien takapuolta. Yksi syy miksi aikanaan rakastuin omaan SDR:ääni oli nimenomaan se ettei sillä oltu haettu kompromissiä. Ei yritetä lipitellä jokaista ostajaa mutta sen sijaan luotiin jotain joka paitsi teknisesti ja ajettavuudeltaan painii yksin omassa luokassaan, oli ja on myös muotokieleltään omassa kastissaan. Kaikki kunnia Bayerilaisille osaamisesta mutta tässä mentiin selvästi pikku markkinapaniikin saattelemana metsään niin että morkonit soi.

Kerropa tuosta markkinapaniikista. Et kai yritä viitata kotariin? Tässähän on vain yritys laajentaa markkinaa S1000RR:n suosion pohjalta, näin sen itse koen. Uskon vieläpä heidän onnistuvan. Bemarilla kun ei ole ollut tuon tyylin pyörää.

Laitteeseen saa jo alussa HP-osia, esimerkiksi Akran kokoputki ja siihen sopivat ECU-ohjelmat. Plus muita kilkkeitä RR:stä. Mutta kun jo on HP4 ja perus RR, niin niillekin pitää jättää tilaa.

K1300-sarja täytyy olla seuraava päivitettävä, jos meinaavat pitää sen hengissä. Sitä mielenkiinnolla odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tommonen tehokäppyrä tuli vastaan:
katso liitettä 3615

Itse näen tämän kilpailijana Speed Triplen sekä Tuonon kanssa ja suomi-hintakin taitaa tätä olettamusta tukea. Jännä toisaalta, että mihin väliin nyt sitten K1300R tippuu vaikka onhan se toki raskaampi kun tämä uusi.

Jotain on yritetty. Noin 5000 rundin kohdalla R:ssä ~10 newtonia enempi. 90 vs. ~80.
 
Pistää hymyilyttämään koska kun näin tämän ketjun niin tiesin, että ketkä tänne tulee suitsuttamaan ktm:ää :)-
 
Kerropa tuosta markkinapaniikista. Et kai yritä viitata kotariin? Tässähän on vain yritys laajentaa markkinaa S1000RR:n suosion pohjalta, näin sen itse koen. Uskon vieläpä heidän onnistuvan. Bemarilla kun ei ole ollut tuon tyylin pyörää.

Laitteeseen saa jo alussa HP-osia, esimerkiksi Akran kokoputki ja siihen sopivat ECU-ohjelmat. Plus muita kilkkeitä RR:stä. Mutta kun jo on HP4 ja perus RR, niin niillekin pitää jättää tilaa.

K1300-sarja täytyy olla seuraava päivitettävä, jos meinaavat pitää sen hengissä. Sitä mielenkiinnolla odotellessa.

Ainut pikku juttu tuossa "valmiissa" Akran kokoputkessa on se, että se on mitoitettu eri kierrosalueelle kuin tämä R:n laimennettu kone. Eli kyllähän se varmaan fyysisesti passaa paikoilleen, mutta se kuinka paljon hyötyä siitä on, jää dynossa nähtäväksi.
 
Ainut pikku juttu tuossa "valmiissa" Akran kokoputkessa on se, että se on mitoitettu eri kierrosalueelle kuin tämä R:n laimennettu kone. Eli kyllähän se varmaan fyysisesti passaa paikoilleen, mutta se kuinka paljon hyötyä siitä on, jää dynossa nähtäväksi.

Et ole perehtynyt asiaan. Kyseine putki on "HP tehdasosa", johon on tehty oma ohjelma tähän pyörään. Eli miten niin mitoitettu eri pyörälle? Huipputehoahan tässä ei ole haettu.

Lainaus http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html Sieltä mallisto-S1000R-varusteet

Titaaninen HP-pakoputkisto (UUTTA)
•Täydellinen, erittäin tehokas järjestelmä Akrapovičilta (pakosarja, väliputki ja takavaimennin)
• Täystitaaninen (kuori, yhdysputki ja sisäosat)
• Hiilikuituinen pakoputken pää
• Merkittävä painonsäästö verrattuna vakioputkistoon (noin 5.7 kg)
• Enemmän vääntöä varsinkin keskikierroksilla, huipputeho sama kuin vakioputkistolla
• Räätälöity tehokartta moottorinohjausyksikköön: yhteensopiva vikadiagnostiikan kanssa (asennus: vain valtuutetut BMW-kauppiaat), säädetty tuottamaan tehonlisäystä hyödyntäen silti katalysaattorin, sekä pakoläpän melun vähentämiseksi. Vaikuttaa moottorinohjaukseen (ruiskuyksikköön, sytytyksen ajoitukseen) yhteistyössä DTC-järjestelmän kanssa: moottorin täysi teho on käytettävissä kaikilla moodeilla. Dynamic Traction Control (DTC): DTC-asetukset säilyvät vakioina, mutta vasteaika muuttuu (katso asennusohjeista yksityiskohdat), ABS-asetukset säilyvät vakiona vasteajan osalta. Huomaa: tämä moottorinohjauskartta on tehty käytettäväksi vain titaanisen HP-pakosarjan kanssa.

• Optimaalinen, hyvin viritetty kaasuun vastaaminen kaikissa moodeissa.
• Parantaa ulkonäköä.
• Asennuksen voivat tehdä vain valtuutetut BMW-myyjät, asennusohjeet RSD (Repair and Service Data BMW Motorrad) DVD:llä.
• Lisävarusteena: HP carbon -teline matkustajan jalkatappisysteemiin.
 
Viimeksi muokattu:
Todella huonosti valittu aloitus. :D Vähän kuten jos muslimille heittäisi jotain allahin tappajasta...:shoot:

Samaa mieltä mutta tiedän aloittajan tyylin ja kyseessä olikin ihan tarkoituksellinen provo johon nyt vaan oli hauska tarttua syksyn pimenevinä iltoina. Fatvat vaan kaikille jotka ei ole vielä tajunneet hankkia Kotaria :grin:
 
Vai superdukren tappaja. Minä lainaan kenraali Schwarzkopfia ja totean: "Käyttäkää kärpäsiä vastaan kärpäslätkää ja säästäkää paremmat aseet tositilannetta varten" (lentäjät ampuivat panssarintorjuntaohjuksilla yksittäisiä ihmisä).
 
Mun mielestä juuri noin luodaan oikea fighteri. Otetaan superbike-aihio ja tehdään siitä naku. Esimerkkinä se hienosti faitteroitu RC8, jonka kuvia on tällä palstalla.

Tän biimerin kohdalla mielipiteet jo vaihtelevat kuinka kompromissiton se on. Ilmeisesti nurkkia on hieman hiottu... ehkä jopa liiaksi. Tällöin tulee sitä hajutonta ja mautonta bulkkia. Enemmän värinöitä The Beast on herättänyt, mutta vielä vaikea uskoa, että baijerin miehet olis tyrkännyt markkinoilla jotain puolivalmista. Jos ovat niin hyi hyi.

Jep, munki mielestä se näillä palstoilla komeillu RC8.sta tehty malli on hemmetin hieno. Mut siinä on jotenki sentäs panostettu enemmän siihen nakufiilikseen... En osaa edes välttämättä selittää mitä tarkotan? Mut toi uus Tuono & nyt tää uus bemarikin näyttää ihan siltä ku alkuperäiseen kyykkyyn sahais kuviosahalla kylkikatteisiin hiukan isomman aukon > kutsuisi luomustaan nakuksi. Jotain tollasia mielikuvia herättelee, ja se on jotenkin vaan sellasta laiskan olosta toimintaa. Yrittäsivät edes. :;):
 
Back
Ylös