• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bmw s1000r (??)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
P.S. Korjaa tämä, jos muistan väärin.
Eikös toi luistonesto & moottorijarru ole GP-pyörissä mutkakohtainen, jotta voishan toi jousituskin joskus seurata perässä, jos toteutus luonaa.

MotoGP:ssä oli ainakin aiemmin GPS pohjainen moottorinohjaus, en muista tähän hätään joko tuo kiellettiin säännöissä vai onko vielä sallittu.
 
Okei okei... SD:n tappaja ehkä hieman liian raju aloitus... mutta sanotaan nyt sitten että haastaja?!
Tai jos se haastaja ei ole tämä pyörä niin mikä sitten?
 
Sitä odotellessa. :;):

Älä sekoile. Haastaa voi mistä lähtökohdista vain. Perinteinen suomalainen taksijonoharrastus. :p

Kuka muuten huomas visordownin kommentin baijerilaisella keulimisesta. Onpi sitten kuskin hallussa se homma.
 
Miten tässä on nyt sellainen tuntuma, ettei raati ole tähän mennessä tiennyt, mistä puhunut lytätessään tätä mopoa.

Ei se voi olla kovin paska, häh? Tulossa kirurgin veitsentarkka aivan helvetin nopea naku, joka jyrää testeissä. Is there more than meets the eye? Tällä meinaan, että hämääntyykö porukka liiaksi tuosta R:n ja RR:n tehoerosta. Bemuun jos laittaa sen aktiivialustapaketin, niin luulis sahaavan kurveja kadulla aikamoisella marssitahdilla oikeissa käsissä.

Ajettavuus on varmasti hyvällä tasolla jo vakiona tehdasnakuksi, mutta dynokäppyrä kyllä puhuu suoraa kieltä kun vertaa siihen mitä se on RR:ssä ja miten se siinä käytännössä toimii...

Tuolla motilla tulee penari olemaan pettymys kun porukka koeajaa ja vertaa vajaamukiseen SD:hen. Uskovaisille varmasti hyvä, kun suurin osa on tottunutkin bemareiden kanssa rauhalliseen menoon. :D
 
Ajettavuus on varmasti hyvällä tasolla jo vakiona tehdasnakuksi, mutta dynokäppyrä kyllä puhuu suoraa kieltä kun vertaa siihen mitä se on RR:ssä ja miten se siinä käytännössä toimii...

Tuolla motilla tulee penari olemaan pettymys kun porukka koeajaa ja vertaa vajaamukiseen SD:hen. Uskovaisille varmasti hyvä, kun suurin osa on tottunutkin bemareiden kanssa rauhalliseen menoon. :D

Unohda se RR. Älä vertaa siihen.:vi**ttaa:

Samalla logiikalla RC8 on ihan paska, kun ei käppyrä ole kummonen nakuun verrattuna :p
 
Unohda se RR. Älä vertaa siihen.:vi**ttaa:

Samalla logiikalla RC8 on ihan paska, kun ei käppyrä ole kummonen nakuun verrattuna :p

Olekko sä Juhnu menny varaamaan tollasen baijerin kakspyörä-Avensiksen kun kiristää nutturaa noin :blink:
 
Olekko sä Juhnu menny varaamaan tollasen baijerin kakspyörä-Avensiksen kun kiristää nutturaa noin :blink:

Ei kiristä, enkä ole varannut. Tauno on ja pysyy. Eihän tässä kait kukaan tosissaan ole, mutta mietipäs tätä. Tekikö teho ekasta Dukesta mahtavan pyörän? Onhan Z1000:ssa enempi, mutta ei siitä pelihousuja revitty. Teho on yksi palapelin palanen, ja sitä on puimurissa aika kivasti, mutta tosin vähemmän kuin pedossa. 1-0 KTM:lle sen suhteen, mutta onhan näitä muita attribuutteja.

Tai olihan toi nuttura sittenkin aika kireellä....

Muoks: Onhan toi semmoinen baijerin kakspyörä-avensis (tai Nissan GT-R), mutta GW.... alat kuulostaa samalta pyörän luonteen ylistäjältä kuin kaikki makaronipyörän omistajat. BENVENUTI!
 
Itse asiassa, mä olisin mielelläni ylistänyt tämänkin topicin kikotinta, jos sille olisi tullut odotusten mukaista aihetta. Emoalus RR on itselläkin haaveena rataleluksi. Mutta kun siinä nyt vaan kävi niin että Agent Orange pisti nakujen merkkipaalut aivan uusille kohdin, niin väkisinkin siinä tahtoo silloin muut wanna be nudistit jäädä varjoon. Mitä tulee omaan oranssiliikkeeni hoosiannan julistamiseen, niin kyllä se on puhtaasti 28 vuoden vertailutestin tulosta. Vielä nyt, kun en ole saanu kunniaa ja iloa ajaa tätä uutta, pysyn 24 tuhannen oranssimutkakilometrin jälkeen kannassani että SDR on edelleen maittavin mutkapyssy evö, kaikilla mittareilla mitattuna.
 
Muoks: Onhan toi semmoinen baijerin kakspyörä-avensis (tai Nissan GT-R), mutta GW.... alat kuulostaa samalta pyörän luonteen ylistäjältä kuin kaikki makaronipyörän omistajat. BENVENUTI!

Tsoptsop, poijjaat... :)- Ei tuota japsikuosiin kannata laittaa, kyllä se on kuitenkin baijerilainen = 316i sedan, metallinhohtoharmaa jossa ralliraidat ja alumiinivanteet (plussana kulmaanajovalot :boring:).

Kyllä tää s1000r menee (mulla) kategoriaan 13 tusinassa, vaikka onkin naku ja on varmaan ihan soiva peli - nykyaikaisella e-paketilla varustettu.
 
Itse asiassa, mä olisin mielelläni ylistänyt tämänkin topicin kikotinta, jos sille olisi tullut odotusten mukaista aihetta. Emoalus RR on itselläkin haaveena rataleluksi. Mutta kun siinä nyt vaan kävi niin että Agent Orange pisti nakujen merkkipaalut aivan uusille kohdin, niin väkisinkin siinä tahtoo silloin muut wanna be nudistit jäädä varjoon. Mitä tulee omaan oranssiliikkeeni hoosiannan julistamiseen, niin kyllä se on puhtaasti 28 vuoden vertailutestin tulosta. Vielä nyt, kun en ole saanu kunniaa ja iloa ajaa tätä uutta, pysyn 24 tuhannen oranssimutkakilometrin jälkeen kannassani että SDR on edelleen maittavin mutkapyssy evö, kaikilla mittareilla mitattuna.

Ja siinä (SDR) on alle 160 heppaa, eikö? :D

SDR on "one bad ass hooligan bike" mutta sen teki kokonaisuus, ei ilmoitettu koneteho, mihin tässä S1000R tapauksessa hanakasti tartutaan. Minusta puimurin koneessa on huippuja ihan tarpeeksi. Se, että onko siinä alavääntöä ja kaasuvastetta halutusti, ajo-ominaisuudet kohdallaan plus pakko-saada-toi-tekijä ovat muita keskustelun osa-alueita.

S1000R vaikuttaa soivalta paketilta, haastaa Dukea siinä, missä muutkin, mutta Duken konsepti vie paperilla pidemmän korren (varsinkin se Race versio). Toisaalta, jos jää uudelle Dukelle vertailussa kakkoseksi, onko se paskan pyörän merkki.

Loppuun vielä. S1000R on odotusten mukaan pettymys. Mitkä olivat odotukset? Jos ne tietäis, niin on helpompi jatkaa floppi/ ei floppi linjalla.

(Tällainen maltillinen ajatusten laittelu foorumilla on ihan perseestä. Eihän tästä saa mitään irti. Huomaa jo tätä skeidaa itse lukiessa.)
 
Siis dukemiesten mielestä jos häviää jollain osa-alueella dukelle niin ihan paska, näkemättä paska, laimea yms yms. Ei täällä kannata yrittää edds mainita "mahdollisesti siistiä pyörää" koska ei ole mitään siistiä paitsi duke.
 
Toisaalta, jos jää uudelle Dukelle vertailussa kakkoseksi, onko se paskan pyörän merkki.

Ei se paska pyörä varmasti ole, mutta ei myöskään juurikaan mitään uutta. Ja ostaahan ihmiset Hondiakin. :p
Loppuun vielä. S1000R on odotusten mukaan pettymys. Mitkä olivat odotukset? Jos ne tietäis, niin on helpompi jatkaa floppi/ ei floppi linjalla.
Odotukset: 1000RR:stä yks ärrä ja katteet pois ryyditettynä suoralla stongalla ja kuskin painopisteen siirtymisestä aihetuneella alustan hienosäädöllä. Resepti hyvän nakupyörän tekemiselle on seuraava:
1) Ota tehtaan malliston superbike
2) Raavi päältä ylimääräiset katteet pois
3) Revi padasta lisää tehoa ja vääntöä.
4) Muokkaa ajoasento räyhäpyörään sopivaksi
5) Muu pieni hienosäätö.
 
Ei se paska pyörä varmasti ole, mutta ei myöskään juurikaan mitään uutta. Ja ostaahan ihmiset Hondiakin. :p

Odotukset: 1000RR:stä yks ärrä ja katteet pois ryyditettynä suoralla stongalla ja kuskin painopisteen siirtymisestä aihetuneella alustan hienosäädöllä. Resepti hyvän nakupyörän tekemiselle on seuraava:
1) Ota tehtaan malliston superbike
2) Raavi päältä ylimääräiset katteet pois
3) Revi padasta lisää tehoa ja vääntöä.
4) Muokkaa ajoasento räyhäpyörään sopivaksi
5) Muu pieni hienosäätö.

Asiaa...

Vastauksia kohtiin:

1) Tehty
2) Tehty
3) vähempi tehoa, lisää vääntöä. (nyt hyvä pohtia sen alkuperäisen litrasen viritysastetta)
4) Tehty. mm tappeja siirretty, ettei ole ihan mahoton
5) Tehty (kait)

Menis siis ihan reisille, vai mitä? Hondista puheen ollen sain kesällä itseni kiinni katselemasta 02-03 Bladeja nettimotosta. Bugi järjestelmästä poistui tunnin kuluttua.
 
Asiaa...

Vastauksia kohtiin:

1) Tehty
2) Tehty
3) vähempi tehoa, lisää vääntöä. (nyt hyvä pohtia sen alkuperäisen litrasen viritysastetta)
4) Tehty. mm tappeja siirretty, ettei ole ihan mahoton
5) Tehty (kait)

Menis siis ihan reisille, vai mitä? Hondista puheen ollen sain kesällä itseni kiinni katselemasta 02-03 Bladeja nettimotosta. Bugi järjestelmästä poistui tunnin kuluttua.

Tuossa juurikin tuo kohta 3 on se mihin kaikki valmistajat bemari mukaan lukien kompastuvat.
 
Tuossa juurikin tuo kohta 3 on se mihin kaikki valmistajat bemari mukaan lukien kompastuvat.

No jos siitä padasta pitää saada lisää vääntöä hukkaamatta tehoa, niin se meinaisi onnistuessaan, että on aliviritteinen juuri tällä hetkellä. No, voihan se ollakin. Mä näistä tiedä.

Raati: Olisiko tuo S1000R täyttänyt odotukset, jos motti olisi laitettu sellaisenaan muuttamatta RR:stä?

Summa summarum:
Tämäkin pyörä vaatii puhaltimen :p
 
Back
Ylös