Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lisäksi bemussa oli ilmeisesti tingitty takaiskarin laadussa. Jonkun jutun perusteella ei olis ollut takana kuin esijännityksen ja vaimennuksen säädöt. Superdukessa taisi olla täysin säädettävä molemmsta päistä. Tosin eipä noihin säätöihin 95% kuskeista uskalla koskea, joten suurimmalle osalle aivan sama.

ELI...
Riittääkö nykysellään pelkästään se, et heittää kyykystä cliparit veks ja stonga tilalle niin saadaan naku? Mun mielestä ei, vaan tällä nykytrendillä (saako jo yleistää?) päädytään luomaan sellasta hajutonta, mautonta ja väritöntä bulkkia.![]()
Ennen kuin ihan paskaksi haukutaan niin odotellaan koeajoraporttia, ja ois hyvä nähdä tehokäppyrrää vs. S1000RR. Lähtökohdat esim V4:n kanssa kamppailuun ovat hyvät. On hyvä alusta, jarrut ja kone. Mikä on paperilla tätä parempi?

Tämä se tuleekin mielenkiintoiseksi minkätasoinen alusta on miten säädettävä ja mikä on perustaso. Minun kokemus on, että huippuiskareita ei tarvi edes säätää kun ne on niin hyviä. Nyt jos tulee halpoja automaattisäätyviä niin onko ne hyviä säädettynäkään tai miten paljon parempia huonosti säädettyihin keskitason alustaan nähden?
ELI...
Riittääkö nykysellään pelkästään se, et heittää kyykystä cliparit veks ja stonga tilalle niin saadaan naku? Mun mielestä ei, vaan tällä nykytrendillä (saako jo yleistää?) päädytään luomaan sellasta hajutonta, mautonta ja väritöntä bulkkia.![]()
Mä sit niin alleviivaan tän. Jotenkin tässä bemarin tapauksessa on yritetty mennä siitä missä aita on matalin ja luotu everybody-mössöä jolla yritetään nuolla kaikkien ostajien takapuolta. Yksi syy miksi aikanaan rakastuin omaan SDR:ääni oli nimenomaan se ettei sillä oltu haettu kompromissiä. Ei yritetä lipitellä jokaista ostajaa mutta sen sijaan luotiin jotain joka paitsi teknisesti ja ajettavuudeltaan painii yksin omassa luokassaan, oli ja on myös muotokieleltään omassa kastissaan. Kaikki kunnia Bayerilaisille osaamisesta mutta tässä mentiin selvästi pikku markkinapaniikin saattelemana metsään niin että morkonit soi.
Tommonen tehokäppyrä tuli vastaan:
katso liitettä 3615
Itse näen tämän kilpailijana Speed Triplen sekä Tuonon kanssa ja suomi-hintakin taitaa tätä olettamusta tukea. Jännä toisaalta, että mihin väliin nyt sitten K1300R tippuu vaikka onhan se toki raskaampi kun tämä uusi.
Pistää hymyilyttämään koska kun näin tämän ketjun niin tiesin, että ketkä tänne tulee suitsuttamaan ktm:ää![]()
Kerropa tuosta markkinapaniikista. Et kai yritä viitata kotariin? Tässähän on vain yritys laajentaa markkinaa S1000RR:n suosion pohjalta, näin sen itse koen. Uskon vieläpä heidän onnistuvan. Bemarilla kun ei ole ollut tuon tyylin pyörää.
Laitteeseen saa jo alussa HP-osia, esimerkiksi Akran kokoputki ja siihen sopivat ECU-ohjelmat. Plus muita kilkkeitä RR:stä. Mutta kun jo on HP4 ja perus RR, niin niillekin pitää jättää tilaa.
K1300-sarja täytyy olla seuraava päivitettävä, jos meinaavat pitää sen hengissä. Sitä mielenkiinnolla odotellessa.
Ainut pikku juttu tuossa "valmiissa" Akran kokoputkessa on se, että se on mitoitettu eri kierrosalueelle kuin tämä R:n laimennettu kone. Eli kyllähän se varmaan fyysisesti passaa paikoilleen, mutta se kuinka paljon hyötyä siitä on, jää dynossa nähtäväksi.
Lienee aika loogista kun avaustekstissä kysytään että tässäkö on SuperDuken tappaja...

Todella huonosti valittu aloitus.Vähän kuten jos muslimille heittäisi jotain allahin tappajasta...
![]()

Et ole perehtynyt asiaan. Kyseine putki on "HP tehdasosa", johon on tehty oma ohjelma tähän pyörään. Eli miten niin mitoitettu eri pyörälle? Huipputehoahan tässä ei ole haettu.
Lainaus http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html Sieltä mallisto-S1000R-varusteet
Mun mielestä juuri noin luodaan oikea fighteri. Otetaan superbike-aihio ja tehdään siitä naku. Esimerkkinä se hienosti faitteroitu RC8, jonka kuvia on tällä palstalla.
Tän biimerin kohdalla mielipiteet jo vaihtelevat kuinka kompromissiton se on. Ilmeisesti nurkkia on hieman hiottu... ehkä jopa liiaksi. Tällöin tulee sitä hajutonta ja mautonta bulkkia. Enemmän värinöitä The Beast on herättänyt, mutta vielä vaikea uskoa, että baijerin miehet olis tyrkännyt markkinoilla jotain puolivalmista. Jos ovat niin hyi hyi.