Buell vs. KTM

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vonikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hmmmm! Vai pitää sen värkin olla valmiiksi pureskeltu, hajuton ja mauton tehtaanmiehen tekele. Itse siirryin 14 kiinanpyörän jälkeen Harrikkaan juuri senvuoksi, että haluan tietää mitä kone sisältää, jokaisen osan pitää olla ollut omassa kädessä ja itse paikoilleen asennettu. Syksyllä purin atomeiksi ja talven ajankanssa ja nautinnolla väsäsin. Toissailtana sisäänajon jälkeen sen säädin penkissä. 20 vuotias Big Twini latasi tauluun lukemat 107 Hv 4500rpm ja 177 NM 4000rpm. Mukava on ajella ja lähtee ihan alhaaltakin. Eikä tarvitse ruiskuja, ilokaasuja tai turboja...
Onneksi en ostanut sitä Hayabusaa 15. pyöräksi, niin kuin aluksi ajattelin. Moottoripyöräily ei ole ollut näin hauskaa yli 10-vuoteen (japsit tuntuivat kyllä ihan mukavilta ensimmäiset 15-vuotta).
062802moto_prv.gif
Hmm..

Joitakin saattaa kiinnostaa enemmän se itse ajaminen ja miten pyörän ominaisuudet tukee sitä ajamista. Pyörän imago yms on ehkä heillä sivuroolissa.

Kyllä ne on merkistä riippumatta nuo pyörät tehty jossain tehtaassa. Tarvikeosatkin tulee tehtaasta. Tuskin olet koko pyörää omin kätösin alusta asti valmistanut?

"Haju ja maku" voi tulla jollain muulla sen pyörän ajo-ominaisuuksista tai tehosta. Sulla tulee varmaan jostain muusta, esim HD:n fiiliksestä, imagosta ja rytkeestä.

Meikäläinen ei ole noista asioista ainakaan tähän mennessä juuri lämmennyt, ihan oikeat ominaisuudet on ne mitkä merkitsee..

Kukin tyylillään?
 
G_SP3_1.JPG

4692.jpg

lightning_xb12s.gif

Vaikeeta tää elämä... joskus?
Vähän sama ongelma on tääläkin käsillä. Talvella pääsin siitä jo kertaalleen eroon, mutta toi viime syksynä hankittu 640SM on irrottanut jo hampaista kaikki paikat vaikka ei mittariin ei oo kertynyt kuin vasta 3tkm. Kaupungissa unelma peli mutta matka- ajo vaatii asennetta! SuperDuke, Buell12 tai Speed3 mielessä kans pyörinyt. XB9 on totaalisesti liian laiska...
 
Ei kannata ostaa Superdukea... niitä on täällä Tampereellakin jo muutama ja kohta se ei ole enää lainkaan harvinainen, persoonallinen, huomiota herättävä tai vastaavaa.

Minä olen omaani tyytyväinen, mutta muitten semmottia ei tartte sen vuoksi hankkia.

GSXiä, CBRriä ja ZXiä maailmaan mahtuu vielä paljon. Niissä on niitä ominaisuuksiakin.

wink.gif
 
Millaset saundit tosta speedtriplestä lähtee tehareilla?

Dukessako on Bulua paremmat saundit?

Pitäs vaan päästä vielä koeajaan kaikki kun ei kehtaa ihan netin perusteella osto päätöstä tehä... Oulunseudulla on vaan paskat mahikset...
 
Dukessako on Bulua paremmat saundit?
Kyllä, tosin vertailuni perustuvat vakiobuluihin ja itsellä on sdukessa varsin vapautuneesti hengittävät leovincen hiilikuitupöntöt. Vakioputkillakin sd:n äänet on ihan hyvät ajossa, tyhjäkäynnillä vähän siinä rajalla. Putkien vaihdon jälkeen jopa nainenkin huomaa eron äänissä. Vakioputkilla kommentit olivat tasoa 'Onko se rikki?', nykyään äänet ovat 'hämmentävät'.
 
Millaset saundit tosta speedtriplestä lähtee tehareilla?
Peruskäskytystä ja liikennöintiä Triumphin omilla viriänkkäreillä:
http://rapidshare.de/files/3980436/S3_1050_offroad_can.mp3.html
(klikkaa FREE -> odota laskuri -> syötä 3 kuvan merkkiä kenttään...)

Seksuaalipatoutumien purkua paikallaan kaasua nylpytellen:
http://rapidshare.de/files/9437591/ZARD1.mpg.html

Ujoa tyhjäkäynnistelyä Tridentin putkilla:
http://s75.photobucket.com/albums....deo.flv
 
Ilmeisesti täälläkin on muutama Z750 kuski kääntänyt takin Buluun? Itellä pyörii sama homma mielessä! Vertailkaapa vähän noitten pyörien eroja, sekä hyviä että huonoja puolia
buttrock.gif


Tollanen xb12S
inlove.gif
inlove.gif


Mutta miten siinä riittää tehot verrattuna zetaan? Entäs kulutuspuoli? Lähinnä toi toimintasäde arveluttaa ku tossa on pienen puoleinen tankki.
 
tehojen riittävyydestä on vaikea sanoa kun ovat täysin eri tyyppisiä ominaisuuksiltaan, ite ihastuin bulun vääntöön alakiekoilla ja oli vakio pyörä. pitäis päästä kokeilemaan race kitin kanssa.
muutenkin bulu on ihan omaa luokkaa.. ensiksi tuntuu ihan hirveeltä mut sit siitä rupee tykkään.. ei ole mikään massa pyörä, zeta tuntuu ihan corollalta sen jälkeen!
netti motossa on ollut koeajo raportti tollasesta.
muita asioita ei pysty kommentoimaan kun ei ole vielä omaa.. zeta on myyty!
 
japanialaisesta en ossoo sannoo, mutta bulun politikointia voin harrastaa. Toki, meitillä on Firebolt mutta sama konehan siinä on (toki vähän eri ajoasento).

jos tykkää,että tärisee ja värisee, sitä saa ihan riittävästi. pidempää matkaa kurvaillessa joutuu välillä hanskoja vähän "leputtamaan", koska tuo värinä ei tasoitu enemmälti ennenkuin yli 4000rpm (noh, tärisee se sielläkin vielä ihan helvetisti)
Itellä alkaa yli 140 nopeudet olemaan Ajamista isolla A:lla johtuen kohtalaisesta ilman vastuksesta.. mutta niillä pystypyörillä tuo ero on aivan sama onko z vai bulu.

Teho, käy testaamassa ni tiedät mitä saat/mitä odottaa. tutki kuitenkin hetki myös vääntökäyrää, koska se absoluuttinen teho nyt ei kaikkea kerro kuitenkaan.
Racekitillä pirteämpi, ja myös mekkala kovenee. etenkin pitkässä ajossa, ja etenkin sen jälkeen, tuntuu hetken humina hiljaisuudessa  
biggrin.gif
. Racekitillä myös pienoisena ongelmana,että tahtoo stumpata kuumana tyhjäkäyntikierroksilla (joskus) ja samainen ilmiö kun tulee vauhdista valoihin, ja antaa pudota idle rpm ja nopeesti lataa tuppia nurin (joskus saattaa myös sammahtaa, tosin starttaa ihan kauniisti käyntiin)... tämä johtuu siitä,että kartta on aika laihalla idle rpm ja alakierroksilla

tuosta laihuudesta pääsee eroon esm Technoresearchin Directlink softalla, jolla pääsee säätämään suoraan bulun omaa race ecm (normi ecm) soppa ja sytkäkarttoja. On helvetin helppo tapa säädellä alueita kohilleen itsekin... Sw maksaa jenkeissä donglen kanssa 350$ eli ei paha sijoitus. Toinen vastaava Rapid Bike UK:sta.... itse pelannu ton directlinkin kanssa ja säätö sujuu ku "junan vessa"

remmiveto on hiljainen, huoltovapaa ja ennenkaikkea EI SOTKE. Koneeta ny lähtee sellainen HD:mainen rahina, kilinä jne eli kuuluu asiaan. Iso maa, isot toleranssit.

Menee mutkaan niin paljon ku kuskilla kanttia kääntää, veikkaan että useimmalla loppuu ennen kantti ennenkuin pyörässä ja sen renkaissa. Jarrut on todella hyvät, molemmissa päissä.

ainiin ne huonot puolet, teho sanoo moni... pieni sanoo usea.. rumaksikin haukkuvat. Se on komsii-komsaa sano ranskalainen. Meillä on 17000+ km mittarissa, melko huoltovapaata ajelua ilman hajonneita osia (vetoremmi vaihdettu kerran, huollettu ajallaan ja hinta kait ei ihan halvimmasta päästä huolloille muttei ihan Ducatin tasoakaan  
tounge.gif
)
taitaa S olla kaks päällä melko pieni eli ei varmaan lapinmatkailua tartte harrastaa.... takuuajan jälkeen tietenkin vaatii hieman harrastuneisuutta jos itse haluaa huoltaa, muutama hassu yksityiskohta kun konetta/pyörää purkaa/kasaa, mutta jos ei oo sormi pers..eikun keskellä kämmentä niin ei oo vaikea peli.

Kaipaa ohjausiskaria... LSL:ltä (säädettävä) löytyy koneen etukiinnikkeen ja tolpan väliin kiinnitettävä mallia. Saksan maalta 350€... ja alkaapa noita viripalikoitakin tarpeen sattuessa saamaan. kunhan sitten pysyy myös snurrat sun muut kädessä jne jne jne usual bullshit

ei se paska ole, mutta kai niitä parempiakin on... kait  
kaboom.gif
 
Jep jep! Tossahan tuliki aika lailla kokemuksia, kiitosta vaan!
062802jumpie_prv.gif
Täytyy kyllä toi pitempi koeajolenkkki päästä jossain välissä tekeen, täälltä Oulusta se on vaan vähän työläämpi homma järjestellä..
bawling.gif


Taitais tulla Bululle pitkä huoltomatkaki täältä susirajalta... Mutta eihän se auta ku olis pakko saaha tommonen!! Jälkeen päin varmaan v****aa roudailla mopoa pitkin suomea ku se leviää
mad.gif


Jos tommonen ees suurin piirtein pysyy kasassa, että kerkee välistä ajeleenki nii pakkohankinta ku rahapussi antaa myöten!
033102beer_1_prv.gif
 
Tietääköhän kukaan , missä ton SupaDuken vois vielä tämän vuoden puolella koeponnistaa....??? Pikkaisen rupee kutittaa pyörän vaihto moiseen
062802moto_prv.gif
kikottimeen ....hhhmmmm....???
blush.gif
 
Minun SD:ssa on matkakulutus ollut tuossa 7l/100km luokkaa silloin kun olen laskenut. Kaupungissakaan ei oo ihan kymppiä vienyt ja eilen tuli todettua, että sata kilsaa radalla kulutti vain 9 litraa 98:a.
omg.gif


Oli muuten radallakin oikein mukava kuljettaa!
 
Rupee yhä enemmän kiinnostaa toi super duke. Miten onks se penkki sit niin kova mitä on puhuttu?
 
Back
Ylös