• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaihdoin vakuutukset Turvaan näin aluksi, kaskon kanssa n. tuhat€. Täytyy vissiin kilpailuttaa taas koko paketti. :)

Sitten toinen juttu, mihis ootte laittanu vaihdenäytön, tuossa kun on paikat aika vähissä...
 
Joo, toi on melkeen se ainoo siisti tapa, siel virtalukon "alla" on sopivasti ruuvi, jonka alle on helppo kiinnittää joku itse taivutettu pellinpala...

Hyvältä näyttää joo, koitin laittaa tonne etukatteen oikeeseen reunaan, jossa on semmonen kohta mihin mahtuis, mut se ei oo ihan tasaista muovia, niin ei tahtonut pysyä siinä.... Joten eikun muokkaamaan! :)
 
Jouduin käyttämään vaimenninta ja rengasta pyörästä irti, ja kun takasin laittelin ja yritin käynnistää niin jotain on jossain vaiheessa mennyt pieleen. :blink:

Virrat päälle ja starttia, lähti käyntiin mutta todella outo tykyttävä käyntiääni, ja kohta pyörä sammuu. Nyt startatessa pitää ikävää säksättävää ääntä, eikä edes käynnisty. Kytkin- ja jarrunesteiden vaihto on edessä, ja käytinkin kytkinnestesäiliötä kokeeksi auki, ei kai se siinä samalla hörppää sinne ilmaa tai jotain? MITÄÄN muuta en ole tuolle tehnyt, ja vielä eilen käynnistyi aivan normaalisti. Voisko tulpat olla horona? :o


E: ainiin, käytin pyörää ilman vaimenninta hetken ihan mielenkiinnosta, mutta tuskin siinäkään paljoa voi mennä vituix? Akran hiilikuituslipari tuossa on.

E2: no ratkeshan. Kaasua ku aikansa vemppas startin yhteydessä niin hörähti ja sen jälkeen taas ihan normaalisti. Silti hieman kaivelee, että mistä tommonen vois kertoa? Eikö se saanu bensaa vai...
 
Viimeksi muokattu:
Vaihdoin vakuutukset Turvaan näin aluksi, kaskon kanssa n. tuhat€. Täytyy vissiin kilpailuttaa taas koko paketti. :)
Turvassa on minullakin... vakuutus... muusta en tiedä :grin:
Liikennevakuutus 567,19€ (bonus 56%)
Turvakasko 325,81€ (bonus 70%)
893€ vuodessa... 33v ja Rovaniemi
Reilusti halvin tarjous oli tuolla 2010 kun nykyisen mopottimen laitoin..
Muut vakuutukset ei ole Turvassa eikä aiempaa asiakkuutta muutenkaan...
jotain parin kympin "omistajajäsenyys alennuksia" nuissa on myös mukana, mutta ne kyllä annetaan kaikille?
 
Voi ei, taas on uusavuton ongelmissa. :dunno:

Jouduin käyttämään vaimenninta ja rengasta pyörästä irti, ja kun takasin laittelin ja yritin käynnistää niin jotain on jossain vaiheessa mennyt pieleen. :blink:

Virrat päälle ja starttia, lähti käyntiin mutta todella outo tykyttävä käyntiääni, ja kohta pyörä sammuu. Nyt startatessa pitää ikävää säksättävää ääntä, eikä edes käynnisty. Kytkin- ja jarrunesteiden vaihto on edessä, ja käytinkin kytkinnestesäiliötä kokeeksi auki, ei kai se siinä samalla hörppää sinne ilmaa tai jotain? MITÄÄN muuta en ole tuolle tehnyt, ja vielä eilen käynnistyi aivan normaalisti. Voisko tulpat olla horona? :o

Enhän minä näistä paljoa ymmärrä, tykkään vaan ajaa. Varmaan vaikea tuon perusteella kenenkään sanoa mitään, mutta jos joku keksisi jotain aina se meikäläiselle olisi eteenpäin. Voin tarvittaessa ottaa vaikka videolle käynnistysyritystä niin kuuleepi tarkemmin! Hätä meinaa aina tulla kun tällaista tulee eteen ja menee heti kaks sormea suuhun...

E: ainiin, käytin pyörää ilman vaimenninta hetken ihan mielenkiinnosta, mutta tuskin siinäkään paljoa voi mennä vituix? Akran hiilikuituslipari tuossa on.

E2: no ratkeshan. Kaasua ku aikansa vemppas startin yhteydessä niin hörähti ja sen jälkeen taas ihan normaalisti. Silti hieman kaivelee, että mistä tommonen vois kertoa? Eikö se saanu bensaa vai...

Moi
Todennäköisesti kokeilussasi kone sai liikaa bensaa ja kasteli tulpat.
Varsinkin jos ryntäytät kaasua ja sammutat koneen heti perään.
Kone lähtee käyntiin mutta käy vain 2 tai 3lla sylinterillä. Tämä loppuu kun tulpat kuivuu. Jos kone on lämmin kannattaa odottaa ennen uudelleen yrittämistä.
 
Huomasinpa kaasuvaijerin säätöruuvin olevan poikki (siis se loppukierre siitä kaarevasta osasta jonka läpi kaapeli juoksee). Tuo pitänee koko vaijeri osineen vaihtaa vai saako vaijerin päätä vietyä noiden osien läpi? Ja sitten toisena kyssärinä, onkohan vaikea homma saada vaihdettua? Pitääkö tankki irroittaa vai pääseekö tuonne koneen puolelle jotenkin muuten käsiksi?
 
Huomasinpa kaasuvaijerin säätöruuvin olevan poikki (siis se loppukierre siitä kaarevasta osasta jonka läpi kaapeli juoksee). Tuo pitänee koko vaijeri osineen vaihtaa vai saako vaijerin päätä vietyä noiden osien läpi? Ja sitten toisena kyssärinä, onkohan vaikea homma saada vaihdettua? Pitääkö tankki irroittaa vai pääseekö tuonne koneen puolelle jotenkin muuten käsiksi?


Moro!

Kaasuvaiskan suhteen en osaa antaa neuvoja mutta tankin alle pääsee näpertelemään siis saa ainakin vähän tilaa kun irrottaa tankin edestä ne kaksi ruuvia ja löysää tankin takaosan pulti, joka menee rungon läpi. Sitä saa hiukan nostettua mutta ahdasta varmasti on. Itse sain tuolla tavalla tulpat vaihdettua mutta sormenkynnet siinä kyllä lyheni ja varapäreet paloi :) Jos tankin irrotat niin huoltokirjan mukaan pitää yksi muoviosa bensaletkusta vaihtaa uuteen. Maksaa pari euroa mutta kannattanee varata valmiiksi, ettei ainakaan jää siitä kasaus kiinni. Tiedä oliko tosta mitään apuu... Pienistä sormista on ainakin varmasti hyötyä!
 
Millainen rengastus porukalla on ja millasia kylmäpaineita pidätte?

Mulla Dunlop Roadsmart 2. Kylmäpaineet: Etu n. 2,6 bar. Taka n. 3 bar

Saisko normi kurvailussa olla reilumminkin paineita, varsinkin etunakin suhteen kiinnostais kuulla kokemuksia...

------

Kysytään nyt samalla hinnalla toinenkin juttu :)
12 tkm huolto: näyttäis olevan pääasiassa tarkistuksia, vai onko siinä mitään erityistä? Millaista hintaa olette maksaneet tuosta?
 
Terveppä terve!

Tuli pitkän huumaamisen jälkeen hommattua kolme viikkoa sitten -09-mallinen CB1000R ja tänään tuli heitettyä vähän pidempi lenkki eikä voi muuta sanoa kuin, että onhan se kaiken sen huumaamisen arvoinen :rakastunut: Pyörään ei ole edellisen omistajan toimesta vaihdettu/laitettu kuin kilpiteline ja vaihdenäyttö joten tästä jalostettuna aasinsiltana kyselisin mielipiteitä noista slipareista, eli millasia kokemuksia porukalla on esim. SC-Projectin putkista? Lähinnä kiinnostaa mielipiteet äänistä (Katin kanssa, ilman kattia, ilman killeriä ja kattia, ilman killeriä katin kanssa jne jne.:right:) Ilmeisesti niitä saa tilattua aika helposti tuolta SC:n omilta sivuiltakin? Akra ja Yoshi jää heti vaihtoehtojen joukosta pois jo pelkästään hintansa puolesta. Ja onhan se Akra melkosen möhkön kokoinen. :p Varmasti tästä aiheesta on juttua noissa aikaisemmissakin viesteissä, mutta iski laiskuus ja ajattelin kysyä uudestaan, anteeksi siitä :) Kiitos mielipiteistä näin etukäteen.
 
Terveppä terve!

Tuli pitkän huumaamisen jälkeen hommattua kolme viikkoa sitten -09-mallinen CB1000R ja tänään tuli heitettyä vähän pidempi lenkki eikä voi muuta sanoa kuin, että onhan se kaiken sen huumaamisen arvoinen :rakastunut: Pyörään ei ole edellisen omistajan toimesta vaihdettu/laitettu kuin kilpiteline ja vaihdenäyttö joten tästä jalostettuna aasinsiltana kyselisin mielipiteitä noista slipareista, eli millasia kokemuksia porukalla on esim. SC-Projectin putkista? Lähinnä kiinnostaa mielipiteet äänistä (Katin kanssa, ilman kattia, ilman killeriä ja kattia, ilman killeriä katin kanssa jne jne.:right:) Ilmeisesti niitä saa tilattua aika helposti tuolta SC:n omilta sivuiltakin? Akra ja Yoshi jää heti vaihtoehtojen joukosta pois jo pelkästään hintansa puolesta. Ja onhan se Akra melkosen möhkön kokoinen. :p Varmasti tästä aiheesta on juttua noissa aikaisemmissakin viesteissä, mutta iski laiskuus ja ajattelin kysyä uudestaan, anteeksi siitä :) Kiitos mielipiteistä näin etukäteen.

Moro,

Oiva valinta pyörän suhteen! :D Itsellä on Leo Vincen GP Style Evo II ja katin korvausputki. Äänet on ihan mahtavat vakioputkeen verrattuna. (+ pyörä kevenee jokusen kilon katin poiston ansiosta) :p Tässä kuva ni näät minkälaisesta putkesta on kyse.

nettikuva.jpg

Ja hinta oli Saksasta tilattuna koko paketille about 400 egee, tosin pari vuotta takaperin.
 
Tuli muuten Ahvenistolla huomattua, että se katin poisto vaikuttaa melkein eniten äänteen voimakkuuteen vs. tarvikeputke ja killerien poistot.

Omistaja voi kertoa lisää putkijumpasta jos tahtoo :grin:
 
Mä hommasin just vastaavan pyörän ja tilasin siihen tuon SC projekt putken, eli katti myös pois. Äänet on mielestäni hyvät killeri paikallaan. (edellinen pyörä oli 750 gsx-r leovincen putkella ja oli hieman hiljaisempi).

Reilu viikko sitten olin menossa Ahvenistolle orgin ratapäiville, mutta ei mennyt äänistä läpi. Mittaukset 98 ja 97 desibeliä, ja rajahan on 95. Ei auttanut mikään, tiesin kyllä että on fifty/fifty äänien kanssa.
Nyt sitten mielessä, jotain ihan pientä lisävaimennusta tonne killerin ympärille... hohhoijaa.

Kuvatusta reissusta...
CB Utjoki.jpg
 
Olin myös samoilla ratapäivillä Apparalla ja kävin kokeilemassa onneani ilman kattia Leovincen GP-pro putkella, killeri paikoillaan. 98dB näytti mittari tällä setupilla. Onneks asun Hämeenlinnassa niin kävin äkkiänopeeta ruuvaamassa vakioputken sekä katalysaattorin paikoilleen. Singeriä muistuttavista äänistä huolimatta mittari näytti niinkin paljon kuin 94dB ja eikun radalle.

Ajattelin kokeilla heittää vakioputken kiinni de-catin kanssa ja käydä mittauttamassa mölyt tutulla katsastajalla ennen seuraavaa Ahveniston ratapäivää. Vähän kyllä epäilen ettei Ahvenistolle oo asiaa ilman katalysaattoria edes vakioputkella.

Ei tekis mieli pitää tuota katalysaattoria kiinni kun PC3 on kuiteskin säädetty ilman sitä.
 
Alkukesästä kävin Apparalla Heinon ratapäivillä, silloin pyörä oli täysin vakio, mittari näytti 92dB. Jos joku kilpiteline tms alkaa resonoimaan, niin niillä saa kuulemma helposti muutaman ylimääräisen desibelin...
 
Morjes!

Pitäisi ryhtyä suorittamaan 18tkm huolto. Käytännössä siis jarru- ja kytkinnesteiden sekä ilmanputsarin vaihto. Onkos joku tuollaiset värkännyt? Ilmeisesti ihan perus Castrolin DOT4 ajaa asian, myös kytkinnesteen osalta? Onko ilmaus helppo tehdä?

Ilmeisesti ilmansuodattimeen käsiksi päästäkseen pitää tankkia irroitella, mutta aika simppeli homma taitaa tuokin loppuunsa olla?
 
Cb1000r

Morjes!

Pitäisi ryhtyä suorittamaan 18tkm huolto. Käytännössä siis jarru- ja kytkinnesteiden sekä ilmanputsarin vaihto. Onkos joku tuollaiset värkännyt? Ilmeisesti ihan perus Castrolin DOT4 ajaa asian, myös kytkinnesteen osalta? Onko ilmaus helppo tehdä?

Ilmeisesti ilmansuodattimeen käsiksi päästäkseen pitää tankkia irroitella, mutta aika simppeli homma taitaa tuokin loppuunsa olla?

Dot4 ajaa asian, ja homma on iisi tehdä paineilmakäyttöisellä jarrunesteimurilla. Tankkia ei tarvii irrottaa suodattimen vaihtoa varten. Penkki irti ja sit 1 ruuvi joka pitää vas. sivuposkia paikoillaan irti. Sitte näkyykin jo suotimen kansi jonka edessä vielä yksi muovi 1:llä kuusiokololla ja ristipäällä, kun nuo irrotettu, ni suotimen kansi lähtee muistaakseni irti 3:lla ristipää ruuvilla ja jää sitte roikkumaan alipainekellon letkun varaan. Mutta kaikki tämä tieto löytyy omistajan käsikirjasta.
 
Noniin... nyt alkaa oleen palikat kohillaan. Kahvanlämmittimet, "tupakansytytin" navia ja puhelimen latausta varten ja sitten vielä Gipron vaihdenäyttö. Kiinnikkeen askartelin 2mm alumiinista. Hytti näyttää tuollaiselta. Kiitos vinkeistä... (ainakin Velmu vinkkas)
mittaristo.jpg
Sulakke ja rele menee loistavasti alkuperäisten boxiin, niin ei tule virityksen makua (kerrankin tehtaalla ajateltu asiakkaan virityksiä). Marmorilta vaan rele (13€) joka mahtuu tuonne koppaan ja sitten sulake ja kaapeloinnit. Ja siitähän tuli sit tommonen ...
rele ja sulakkeet.jpg

OMK78:n kanssa turistiin Asikkalan Majakalla (tiistain kokoontuminen), mukava kaveri, niin kuin varmaan kaikki CB1000R kuskit... :jippikaijee:
 
Noniin... nyt alkaa oleen palikat kohillaan. Kahvanlämmittimet, "tupakansytytin" navia ja puhelimen latausta varten ja sitten vielä Gipron vaihdenäyttö. Kiinnikkeen askartelin 2mm alumiinista. Hytti näyttää tuollaiselta. Kiitos vinkeistä... (ainakin Velmu vinkkas)
katso liitettä 3075
Sulakke ja rele menee loistavasti alkuperäisten boxiin, niin ei tule virityksen makua (kerrankin tehtaalla ajateltu asiakkaan virityksiä). Marmorilta vaan rele (13€) joka mahtuu tuonne koppaan ja sitten sulake ja kaapeloinnit. Ja siitähän tuli sit tommonen ...
katso liitettä 3076

OMK78:n kanssa turistiin Asikkalan Majakalla (tiistain kokoontuminen), mukava kaveri, niin kuin varmaan kaikki CB1000R kuskit... :jippikaijee:

Kiitos samoin JuSu1978 :thumbup: Tiistaisin aina Majakalla ja Torstaisin Turengin Suvirannassa :jpstyle: Eiku näkyillään CB1000R pommittajat :orgmp:
 
Back
Ylös