Ducati 1199 Panigale

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja contest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, oli pakko poistaan, kun näinkin sen siellä, eli olin sokea, niin ajattelin poistaa sen kommentin:paikallatuulee::paikallatuulee:

Etupyörän vasemmalta puolelta löytyy tuommoinen: http://www.rubbersideup.com/media/c...8eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dsc_4424.jpg

Jos tota ei ole, niin ei ole ABS-jarruja.

Jep, tuota juuri tarkoitin. Ainakin s mallin takapyörästä näkee huonommastakin kuvasta onko vai ei. Ostamassa olen ja mieluiten absin kanssa (ihan siksi kun koskaan ei ole absia ollut ja onhan se ainakin keväisin mukava, jos se siis oikeesti toimii).

Ongelmahan tässä tietysti on suomen markkinoiden pienuus, Joten pitää suunnata katseet saksaan, italiaan, jenkkeihin jne. Kuitenkaan näistä ilmoituksista ei aina selviä onko abs jarruja vaiko ei, pitää siis kuvista tihrustaa ja olettaa kuvassa olevan myytävä pyörä, saa paremmin haarukoitua vaihtoehtoja. Jos päädyn välitysfirmaan niin ongelmaa varsinaisesti ei ole, ellen välittäjälle poimi myynti-ilmoituksia myös itse.

Jep, tuota juuri tarkoitin. Ainakin s mallin takapyörästä näkee huonommastakin kuvasta onko vai ei. Ostamassa olen ja mieluiten absin kanssa (ihan siksi kun koskaan ei ole absia ollut ja onhan se ainakin keväisin mukava, jos se siis oikeesti toimii).

Ongelmahan tässä tietysti on suomen markkinoiden pienuus, Joten pitää suunnata katseet saksaan, italiaan, jenkkeihin jne. Kuitenkaan näistä ilmoituksista ei aina selviä onko abs jarruja vaiko ei, pitää siis kuvista tihrustaa ja olettaa kuvassa olevan myytävä pyörä, saa paremmin haarukoitua vaihtoehtoja. Jos päädyn välitysfirmaan niin ongelmaa varsinaisesti ei ole, ellen välittäjälle poimi myynti-ilmoituksia myös itse.

Saksalaiset on koko täsmällisiä mobile.den ilmoituksissa. Siinä lukee abs jos se lisävarusteena on. Mutta läheltäkin löytys http://fin.mototehnika.ee/kasutatud/auto.php?id=2077787 . Taitaa olla juurikin sama mopo jota olin ostamassa 2tkm ajettuna reilu vuosi sitten, mutta kun 1299 esiteltiin ni ostin sen. Helpot ja pienet hakiskulut. Veroa lienee joku 6kiloa tai päälle tiedossa.

Lisäksi soittaisin maahantuonnin myyntiin. Siellä voi hyvinkin olla tiedossa jos joku on mopoaan aikeissa vaihtaa ja helppo kauppa näkyy hinnassa...

Saksalaisten ilmoituksissa ei ole tosiaan epäselvyyksiä, italialaisten on. Osassa liikkeiden ilmoituksia on myös epäselvyyksiä. Onkohan kukaan käyttänyt tuota tallinnan Bikepointtia? Ilmeisesti Ducatin merkkiliike virossa, heidän kauttaan voisi olla yksinkertanen ostaa. Siellä oli 3tkm ajettu 1199s 13900e mutta meni silmien edestä. Sattuneesta syystä minä tarvisin sen 6-7tkm ajetun. :)-

Bikepointista on kommentteja puolesta ja vastaan. Aika harva negatiivinen, monta neutraalia ja monta positiivista.

Uskoisin olevan aika ostajan markkinat, joten rohkeasti tarjoamaan jos kahisevaa on. Ite varmaan yrittäsin saada rännillä ostettua.

okei! abs:n tunnistaa niistä pienistä kiekoista joissa on pystypuolat noin sentin välein? niitähän ei ole ilman absia?
Kaikissa malleissa on anturikiekot edessä ja takana, on se sitten ABS-malli tai ei. Tämä johtuu siitä, että kaikissa malleissa on DTC (= Ducati Traction Control = luistonesto). Takapyörässä kiekko on jo senkin vuoksi, että saadaan nopeustieto.

Jos vain on mahdollista päästä näkemään, että meneekö jarruletku suoraan pääsylinteriltä puristimille (sekä edessä että takana), niin silloin kyseessä on tietenkin malli ilman ABS:ää. ABS-mallissa etujarruletku kaartaa pääsylinteriltä taaksepäin ja takajarruletku pääsylinteriltä eteenpäin ABS-yksikölle. Myös kurkistamalla oikean yläsivukatteen ilma-aukosta näkee ABS-yksikön tai sitten ei.

Kyllä Suomeen on tuotu ihan virallisestikin Panigale-malleja ilman ABS:ää.

Saksalaisten ilmoituksissa ei ole tosiaan epäselvyyksiä, italialaisten on. Osassa liikkeiden ilmoituksia on myös epäselvyyksiä. Onkohan kukaan käyttänyt tuota tallinnan Bikepointtia? Ilmeisesti Ducatin merkkiliike virossa, heidän kauttaan voisi olla yksinkertanen ostaa. Siellä oli 3tkm ajettu 1199s 13900e mutta meni silmien edestä. Sattuneesta syystä minä tarvisin sen 6-7tkm ajetun. :)-

Itse kävin muutama vuosi sitten paikanpäällä katsomassa yhtä 749s ducatia siellä. Puhelimessa vakuutettiin että pyörä on kuin uusi. No ei muutakun pakulla tallinnaan toiveissa tulla pyörä mukana takaisin, no kun pääsimme paikalle niin myyjät olivat varattuja joten katselin hiukan ympärilleni. Siellä oli pieni verstas missä lojui melkoinen määrä hajonneita katteita, tässä vaiheessa aloin miettimään että kaikki ei ihan täsmää.
No aloin tutkimaan ensisijaista kohdetta ja huomasin että pyörä on selvästi kaaduttu ja maalattu huonosti, toinen taka vilkku kiilsi uuttuuttaan ja toinen oli melko virttynyt, takahaarukassa myös raahautumisen jälkiä eli ihan selkeä tapaus. Asiasta puhuin myyjälle jonka jälkeen hän veti sangollisen herneitä nenään, alkoi suoraansanoen vittuilemaan, kaupanteko loppui siis hyvin pian. Samalla myyjällä oli vielä yksi S2R monster josta olin kiinnostunut, kysyin että voiko sitä katsoa niin myyjä sanoi että ei lähde käyntii, ajonesto temppuilee kai.
Oman kokemukseni pohjalta kehoitan ainakin tutkimaan ostettavan pyörän todella tarkkaan. Ainakaan silloin pyöriä ei saanut koeajaa kun pihassa pienen ympyrän verran.

Halpahan tuo viron 1199S on, jos siihen tuo rännikin kuuluu. Siihen n 6t€ rekisteröinti, haku ja veroja niin 21000€ mopo. Jos olet tuota sitten ostamassa niin tsekkaahan myös onko ollut oikeasti katu/ratapäivä käytössä vai puhtaasti ratavehkeenä. Virossa on nyt joitakin Panigaleja jotka on ollut ihan puhtaasti kilpakäytössä (ostanut virosta näistä mopoista mm. ktech alustaa, jalkatappia jne.), semmoisessa 9tkm alkaa tietysti jo näkymään eri tavalla.

Jos itse hommaisin nyt, niin varmaan tsekkaisin myös tuota S mallia suoraan. Vaikka ei sillä testejen mukaan kovatkaan kuskit aja kuin 0,5sec. nopeilla radoilla kovempaa :) Maantiellä ei nyt tietysti senkään vertaa eroa.

Huoltovälithän noissa on 12tkm ja vasta 24tkm "iso huolto" .12tkm vain öljyt ja suodattimet.

Käy hakeen multa -13 Tricolour pois.. ( 7800km).. En kyllä tiedä minkälaiset verot sveitsistä suomeen tuotuna
pitää maksaa...

Käy hakeen multa -13 Tricolour pois.. ( 7800km).. En kyllä tiedä minkälaiset verot sveitsistä suomeen tuotuna
pitää maksaa...

Ai kestit tota härveliä noin kauan, no itellä ei ollu ku ässä kaikilla herkuilla? Itse luovutin tuhannen kilsan jälkeen, aivan hirvee laitos :kääk:

Hinnastahan tuo riippuu, s-malli ensisijasesti hakusessa mutta jos tulee perusmalli löytönä vastaan niin en lupaa etten kallistuisi siihen. Maahan olisi tarkotus saada kevääksi, myydä susuki johonkin (että saa maksettua verot :D).

Mitä pitää ottaa huomioon ducatia ostaessa? Oikeat paperit, runkonumero jne tietysti, mutta niiden asioiden lisäksi? Montako avainta pitäisi saada, onko vielä punainen avain käytössä? Uuden runkoratkaisun heikoimmat kohdat? Lähinnä kaaduttua ja korjattua, ehjänä myytävää ajatellen. Tietty kaikki vinkit on äärimmäisen tervetulleita. Lähteekö kuumana vai kylmänä huonommin käymään ym?

Termi näemmä uudenmallisen putken tuonu markkinoille. Ulkomaisilla foorumeillakaan ei käyttökokemuksia ole pahemmin tullut googlella vastaan, ei taida suomesta mielipiteitä löytyä kuin ulkonäöstä? Olisi meinaan puolet halvempi kuin akra. Akra ilmeisesti useamman mielestä paras putki?

Ei kai noissa huomioitavaa sen enempää ole kuin muissakaan. Kaksi mustaa avainta mulla on 1299siin. Käyntiin on lähtenyt yhtä kertaa lukuunottamatta samalla tapaa, oli sitten kylmä tai kuuma. Ajokelit itellä vaihteli kolmesta kolmeenkymmeneenkuuteen. Kumpikaan ääripää ei ollu enää erityisen mukava. Ainoastaan Italista Suomeen lähtiessä Ducati ei halunnut, eikä meinannut lähteä käyntiin. Reissukaverin Hondassakin oli jotain epämääräistä, luultavasti oltiin tankattu kehnoa bensaa.

Jenkkifoorumilla joillain on se edestä ulostuleva Termi. Tuskin se huono on, omaan makuun se on outo.

Ihmettelin sitä että jos ulostulojen paikkaa on lähdetty muokkaamaan niin eikö olisi järkevämpää virtauksen kannalta että etummaisen pytyn kaasut tulisi vaimentajan edestä sisään ja takaa ulos ja taaemmassa toisinpäin. En näe edestä puskevassa putkessa muuta järkeä kuin paremman virtauksen kun se vaimentimen sisäpuolinen mutka puuttuu. Termillä oli jossain kartta millä putkella oli saavutettu +10hv, aika paljolta kuulostaa.

Sitten taas kilpureihin on putkea edelleen jatkettu, joten ei se etu-ulostulo mikään maaginen keksintö ole. Aika paljon yksinkertaisemman vaimentimesta siten saa ja näkyy hinnassa. Luulisinkin sen olevan ko designin suurin syy, edullisempi tötterö.

Akran saundi on hieno, mutta kadulle ihan liikaa. Silti kun sen tuossa viime viikolla huvikseni tulille löin, niin kyllä se ääni mieltä lämmittää. Luulen silti että laitan vakiorännin paikoilleen ens kesän Euroopan turneelle.

Mitä pitää ottaa huomioon ducatia ostaessa? Oikeat paperit, runkonumero jne tietysti, mutta niiden asioiden lisäksi? Montako avainta pitäisi saada, onko vielä punainen avain käytössä? Uuden runkoratkaisun heikoimmat kohdat? Lähinnä kaaduttua ja korjattua, ehjänä myytävää ajatellen. Tietty kaikki vinkit on äärimmäisen tervetulleita. Lähteekö kuumana vai kylmänä huonommin käymään ym?

Termi näemmä uudenmallisen putken tuonu markkinoille. Ulkomaisilla foorumeillakaan ei käyttökokemuksia ole pahemmin tullut googlella vastaan, ei taida suomesta mielipiteitä löytyä kuin ulkonäöstä? Olisi meinaan puolet halvempi kuin akra. Akra ilmeisesti useamman mielestä paras putki?

Hyvin pitkälti tulikin jo sanottua. 2*mustaa avainta. Väitän että uusi mono runko on kyllä kaatuma tapauksissa vielä vahvempi, kuin esim. edellinen putkirunko. Pikkuhuolto 12tkm ja iso 24. tkm.

Ei minustakaan mitään sen ihmeempää muuta huomioitavaa. Ainut mitä ehkä, niin jos on ollut puhtaasti ratakäytössä niin huomioisin avan eri tavalla kilometrit.

Ai kestit tota härveliä noin kauan, no itellä ei ollu ku ässä kaikilla herkuilla? Itse luovutin tuhannen kilsan jälkeen, aivan hirvee laitos :kääk:

Pani ei ole tosiaan mikään neitipyörä. Kuski pysyy hereillä ja moottori on koko ajan läsnä. Mukavuutta jos tahtoo niin sitten pitää kattoo nelikoita tai vaikka Deauvilleä.

Back