• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati Diavel

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs tässä vehkeessä nuo vakuutukset ovat? En netistä löytänyt niistä laskureista diavelia vielä.

Diavel Carbon Black tilattu, toimitus toukokuun puolivälissä. Ranskassa maksoi €20,260 kaikkine kuluineen ja rekisteröitynä. Uusi ECU tilauksessa Belgiasta, koska Ranskassa teho on rajattu 106 hv:een.

sad_orig.gif
Tuolla ostohinnalla pyörä tulee valitettavasti n. 2800€ kalliimmaksi kuin suomesta ostaessa...
Jaa, mitens se on mahollista jos autoveroton hinta on suomessa 22700€?

e:unohin alvin kotimaahan, ei muistaakseni sisälly vielä autoveron määrään.

Kävin ensityypeillä. Sadekeli ja mujua pikkuteillä, ei pysty sanomaan mitään viisasta miten taittuu mutkiin parhaimmillaan. Kiva ja tosiaan yllättävän kepoinen käännellä.

Etupään muotoilun kanssa en ole vieläkään sinut. Fiilispyörässä huonompi juttu. Toisille tuntuu toimivan, kääntää päitä ihan eri malliin kuin japsi.

Toistaiseksi olen tykännyt Night Rodista, Jampin M1800R:stä ja Diavelista. Tyylilaji alkaa löytyä mutta näissä kaikissa on liikaa muovia... Jatketaan tutkimuksia.

Joku voisi linkittää jos löytää Diavelista riisuttua "puolirottaa". Sellaisenkin on joku kuulemma kerennyt väsäämään.

Onko ketään hakenut diavelia vielä saksasta tai briteistä? Miten verotus menee? Voiko pyörän ostaa verottomana esim. briteistä ja maksaa vasta suomeen veron? Jos esim. pyörä maksaa saksassa n. 16 000e ja verot on 5805e niin tuleeko muita maksuja vielä ennen rekisteröintiä?

Mitäs tässä vehkeessä nuo vakuutukset ovat? En netistä löytänyt niistä laskureista diavelia vielä.
Kalliithan ne on.

Mulla 70 bonusta molemmissa, silti yht. 1.200 €/vuosi.
Keski-ikäinen mies Helsingistä.
Elämä on !!! Mulla Pohjantähdessä -09 Vmax ja molemmat yhteensä 760€/vuosi ympärivuotisella.

Mageen näköinen tuo Diavel  
biggrin.gif
Niinpä, se menee tuo vakuutusmaksu nykyään teho-painon suhteessa...eli raskaat tehottomat kustomit (=V-Max) on halvempia...

Kalliithan ne on.

Elämä on !!! Mulla Pohjantähdessä -09 Vmax ja molemmat yhteensä 760€/vuosi ympärivuotisella.

biggrin.gif
Niinpä, se menee tuo vakuutusmaksu nykyään teho-painon suhteessa...eli raskaat tehottomat kustomit (=V-Max) on halvempia...
Jep, olet asian ytimessä  
thumbs-up.gif
. Oikeat moottoripyörät ja tehottomat painavat kustomit painivat eri sarjoissa  
withstupid.gif
.
+60 % vakuutusmaksuissa on pieni maksu, kun raivaa raittia 100kg keveämmällä MOOTTORIPYÖRÄLLÄ.

Kalliithan ne on.

biggrin.gif
Ei se taida aina ihan noinkaan mennä. Minulla on kaikissa pyörissä liikenne+kasko, pienimmällä omavastuulla ja maksu kalleimmillaan (tonnisessa gixussa) 608 euroa/vuosi. Molemmat siiis yhteensä.

Halpa harrastus tämä moottoripyöräily
smile_org.gif

maksu kalleimmillaan (tonnisessa gixussa) 608 euroa/vuosi. Molemmat siiis yhteensä.

smile_org.gif
biggrin.gif
eihän tollasessa hitaassa muovikuorisessa tusinamopossa saa vakuutukset enempää maksaakaan...
biggrin.gif

eihän sillä pärjää vartilla edes tollaselle painavalle tehottomalle kustomillekkaan
wink.gif

diavel on kyllä ihan kiinnostava laite...
bowdown.gif

onkos ne japskisähköt poistaneet ducsusta sitä kuuluisaa "luonnetta", eli toimiiko ne nyt paremmin?

maksu kalleimmillaan (tonnisessa gixussa) 608 euroa/vuosi. Molemmat siiis yhteensä.

smile_org.gif
biggrin.gif
eihän tollasessa hitaassa muovikuorisessa tusinamopossa saa vakuutukset enempää maksaakaan...  
biggrin.gif

eihän sillä pärjää vartilla edes tollaselle painavalle tehottomalle kustomillekkaan
wink.gif

diavel on kyllä ihan kiinnostava laite...
bowdown.gif

onkos ne japskisähköt poistaneet ducsusta sitä kuuluisaa "luonnetta", eli toimiiko ne nyt paremmin?
Menikö kuinka matalaa ysiä?  
biggrin.gif

Taitaa lähdöt olla aika samat kuin V-Maxissa, mutta ajamisen ilo tuplat. Jos ulkonäkö olisi yhtä hyvä kuin V-Maxissa olisin jo laittanut Diavelin. Alusta oli jämäkämpi kuin Multistradassa, mutta saattaapi Multi olla Suomen oloissa järkevin pyörä mitä kuvitella voi. Tehoa kuin tykeimmissä muissa pyörissä, ajoasento rento ja alusta sopii matka-ajoon. Laukut vielä päälle ja siinähän se on pyörä, mikä on lähes optimi kaikkeen. Näinhän se Ducati on sen varmaan ajatellutkin. Diavel taas taitaa olla V-Rodin ja V-Maxin kilpailija, vaikka moni oli muutakin mieltä...matkapyörän varusteita ei ole vielä näkynyt.

Diavelin varustelistassa on jo mainitut pleksit (matala ja korkea), sekä tankkilaukku ja takalaukkukin (matkustajan paikalle).

Sivulaukkuja ei, eikä oikein istuisi jo pelkästään takavilkkujen takia.
Merimiessäkin ja tankkilaukun kanssa meinaan Italian reissuni tehdä.

Mikä kisa tuo on jos Yammun valot sammuu ennen Ducsua?

Veikkaan että kävis toisin tasalähdöllä...

Jaa-a ehkäpä toisaalta viteon alussa Yammu on "ei vakio" ja Ducati taas vakio.

Jaa-a ehkäpä toisaalta viteon alussa Yammu on "ei vakio" ja Ducati taas vakio.

Back