Ducati Diavel

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moikka, kaikille!

Viime viikolla vaihtui Monsteri, Diaveliin. Noin 12 vuotta tuli Monstereilla ajeltua ja nyt 200 kilsaa oon tuolla uudella mopolla ajanut. Erittäin tyytyväinen olen pyörän vaihtoon. Todella vinkeä vekotin tämä paholainen on! :D

Olisin kysäissyt teiltä vinkkejä siihen, että mistä olette tilpehööriä omiin pyöriinne tilanneet? Ensimmäisenä listalla on takapään nostoteline, kun tuon edellisen Monsterin tappi ja myöskään se teline ei siihen sovi.

Kiitos avusta ja vastauksista jo etukäteen :thumbup:

Jos takapukkia meinaat, niin ainakin biltemasta löytyy pukki + sovitinakseli edullisesti
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...i-ja-kuljetus/Seisontatuki-taakse-2000031107/

Ja juu ei, älä osta. Mulla on yksi tuollainenkin. Se on näyttelypyörän alla. En käyttäs jatkuvasti enkä ostaisi, on kyllä niin hutera kun vertaa esim Bikeliftiin.

Tollanenki on tallissa, http://www.ricambiweiss.com/MONTAGE...ST40-EINARM-HEBER-MONTAGESTAeNDER-DUCATI.html , paree ku Biltema mutta huonompi kuin Bikelift.

Ja jos sulla on yksipuoleinen ständi jo olemassa, sen pelkän tapin voi kyllä Biltemasta vaihtaa/hakea jos niitä vielä jostain löytyy, tai esim: https://kauppa.mimoto.fi/product/102075/huoltopukkiin-rs16-sovitustapit-yksipuolinen-takahaarukka

^Ducateissa näytetään yksipuolisen takahaarukan malleissa nostettavan aina pyörää ketjun puolelta.
Kardaani Bemuissa nostoa näytetään googlen kuvien perusteella tehtävän aina kardaanin puolelta (eli juuri toiselta puolelta kuin ketjuvetoisissa).

Mitä luulet, onko tuolla asialla mitään vaikutusta tuon nostimen valintaan käytännössä? Nostava akseli pitää luultavammin olla suht oikean kokoinen, ettei Bemun rohjake lähde kallistumaan nostopuolesta ulospäin liikaa.

Any comments?

^Ducateissa näytetään yksipuolisen takahaarukan malleissa nostettavan aina pyörää ketjun puolelta.
Kardaani Bemuissa nostoa näytetään googlen kuvien perusteella tehtävän aina kardaanin puolelta (eli juuri toiselta puolelta kuin ketjuvetoisissa).

Mitä luulet, onko tuolla asialla mitään vaikutusta tuon nostimen valintaan käytännössä? Nostava akseli pitää luultavammin olla suht oikean kokoinen, ettei Bemun rohjake lähde kallistumaan nostopuolesta ulospäin liikaa.

Any comments?

Eiköhän yksipuolisen nosto tapahdu aina vetopakan eli haarukan puolelta. Renkaan irroitus muuten hankalaa :)

Eiköhän yksipuolisen nosto tapahdu aina vetopakan eli haarukan puolelta. Renkaan irroitus muuten hankalaa

Juuri näin. Tarkennetaan tarvittavaa tietoa/kysymystä niin haluttu asia selvenee: miten jämpti tuon haarukkaan menevän tapin tulee olla, ettei tule tuota ulospäin kippaamisen ongelmaa. Yleismallisia nostimen akselihalkaisijoita näyttää löytyvät noin 20mm->

Juuri näin. Tarkennetaan tarvittavaa tietoa/kysymystä niin haluttu asia selvenee: miten jämpti tuon haarukkaan menevän tapin tulee olla, ettei tule tuota ulospäin kippaamisen ongelmaa. Yleismallisia nostimen akselihalkaisijoita näyttää löytyvät noin 20mm->

Ducatien osalta pienempireikäisissä akselin puolella 27,2mm reikä ja isommissa 40,2mm. Tappeja mainostetaan 27mm ja 40mm -> tole näyttäs olevan 0,2mm. Ja koska se nostaa toiselta puolelta, luulen että hiemankin isompi väljyys johtaisi vinoon nostoasentoon ja vaaraan että mopo liukuu pukilta pois.

Onhan Ducateihin toki myös vanteen puoellta nostavia pukkeja, nopeisiin rattaanvaihtoihin. Itsellänikin oli kisa-aikoina, mutta se meni kisamopon myötä.

Ducatien osalta pienempireikäisissä akselin puolella 27,2mm reikä ja isommissa 40,2mm. Tappeja mainostetaan 27mm ja 40mm -> tole näyttäs olevan 0,2mm. Ja koska se nostaa toiselta puolelta, luulen että hiemankin isompi väljyys johtaisi vinoon nostoasentoon ja vaaraan että mopo liukuu pukilta pois.

No juuri tätä tietoa hain. Pitää siis metsästää suht' sopiva nostotappi itse nostimeen, ettei tule ihan itse aiheutettua ylimääräistä hiilikuitu silppua nostimen käytön lopputulemana. Kiitos tiedosta!

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!

Kokeilen aluksi tuota Bilteman sovitintappia siihen vanhaan nostimeen. Jos ei sovi, niin sitten hommaan myös uuden nostimen.

Turvallisia kilsoja koko porukalle!

Onko kokemuksia harvinaisemmasta Diavel Strada mallista, onko siinä todellista eroa "perus" malliin?

Jos tällainen matkapyöräbemaristi suunnittelee customtyyppistä pyörää, mutta ei kuitenkaan mitään viragoa :orgmp3: niin mitä suosittelette ja miksi:

Diavel ja mielellään Strada
Intruder 1800

Turha kysyä kumpi on parempi, joten kysyn millaiseen ajoon ja millaiselle kuskille nuo sopivat?

tarkennetaan lausuntoa, eli diavel ja xdiavel jatkavat molemmat omina malleinaan mutta diavel sai (muiden muutosten ohella) 1260-kiukaan joka jo aiemmin ollut xdiavelissa.

ulkonäöllistei diavel on kyllä kehittynyt, vanhahan oli sellainen kubistinen plottivalas.

tarkennetaan lausuntoa, eli diavel ja xdiavel jatkavat molemmat omina malleinaan mutta diavel sai (muiden muutosten ohella) 1260-kiukaan joka jo aiemmin ollut xdiavelissa.
Juu, aika lähelle toisiaan menee. Pientä eroa taitaa olla vain keulakulmassa, kuljettajan ergonomiassa (satula-ohjaustanko-jalkatapit), katteissa (ml. ilmanotto), pakoputkistossa ja toisiovedossa (ketju-hihna) + jotain muuta pientä... Moottorin suoritusarvoissa erot pelkkää markkinointijargonia :grin:
Järkevää tuotannon kannalta, valinta sitten noiden välillä kuskin mieltymysten mukaan :wanna:. Perusversioiden hinnat tod.näk lähellä toisiaan (muualla euroopassa)?

Onko kokemuksia harvinaisemmasta Diavel Strada mallista, onko siinä todellista eroa "perus" malliin?

Jos tällainen matkapyöräbemaristi suunnittelee customtyyppistä pyörää, mutta ei kuitenkaan mitään viragoa :orgmp3: niin mitä suosittelette ja miksi:

Diavel ja mielellään Strada
Intruder 1800

Turha kysyä kumpi on parempi, joten kysyn millaiseen ajoon ja millaiselle kuskille nuo sopivat?

Vähän viiveellä tulee tämä kommentointi, onkohan asia enää edes ajankohtainen.
Mutta. Olen ajanut 2013 Diavel carbonille nyt n. 46tkm. Laitos toimii moitteetta ja tuntuu edelleen itselle sopivimmalta. Lyhyttä itsellä on n. 170cm. Toimii hyvin myös matkailu käytössä, jos ei tapana ole ottaa mukaan koko omaisuutta. Ainoastaan matkoille olen vaihtanut touring satulan pyörään, joka on noin 50mm korkeampi. Pyörähän on erittäin matala.
Ongelmia ei ole ollut. Itseä Diavelissa puhuttaa teho ja keveys sekä ketteryys mutkapätkillä (siis ketteryys tässä luokassa ;-) ). Strada on varmasti vielä parempi matkakäytössä tähän nakumalliin verrattuna.
Alla olevasta linkistä löytyy muutama matkaraportti, jos on facebook käytössä.
eli: facebook ja "Viisikymppiset vipeltää"

https://www.facebook.com/Viisikymppiset-vipeltää-1036762243097810/

Löytyiskö apua kahvalämppärien valintaan, ja nimenomaan Diavelin (-11) ohjaustangon paksuuteen? Kahvalämppäreitä näyttää löytyvän ainakin kahdella eli tangon paksuudella 22 ja 25mm. Oxfordin lämppäreitä katsellut tuolta: https://www.ebay.com/itm/Oxford-Heated-Grips-Hot-Motorcycle-Grips-for-SPORTS-motorbikes-PREMIUM-very-hot/201880855164?epid=1323689910&hash=item2f0109627c:g:WPgAAOSwZ-lbds3u.
Onko kellään kokemuksia ko. kaupasta?
Eiköhän (orkkis) tanko ole 22mm. Oxfordista on kokemusta (mulla oli aikoinaan tupla-X:ssä), luotettavat kyllä mutta tupet on hieman paksuhkot vs vakiotupet. Laita sinne ebayhin hakusanaksi Ducati Diavel 2011 heated grips niin tulee sopivat tarjolle eikä tarvii arpoa... Itse olen käyttänyt vain 98%+ palautteen saaneita "kauppiaita" ja voihan ne ostokset maksa vaikka PayPalilla niin olet "turvassa" (linkkisi takana oleva kauppias lähettää tavaran puolasta)...
Parhaat lämppärit saat kun ostat Ducatin orkkikset (Diavel Stradassa & Multistradassa vakio, saa varaosana), ohjauselektroniikka valmiina pyörässä (=mutu, tarkista onko sinun pyörässä valmius).

yksi tuuma on 25,4 mm jolloin puhutaan Harleyn tangosta

muoks & lis.: varmuuden asiasta saa tietenkin kun käy mittaamassa tankonsa paksuuden (:D)

Löytyiskö apua kahvalämppärien valintaan, ja nimenomaan Diavelin (-11) ohjaustangon paksuuteen? Kahvalämppäreitä näyttää löytyvän ainakin kahdella eli tangon paksuudella 22 ja 25mm. Oxfordin lämppäreitä katsellut tuolta: https://www.ebay.com/itm/Oxford-Heated-Grips-Hot-Motorcycle-Grips-for-SPORTS-motorbikes-PREMIUM-very-hot/201880855164?epid=1323689910&hash=item2f0109627c:g:WPgAAOSwZ-lbds3u.
Onko kellään kokemuksia ko. kaupasta?

Olen tilannut samalta myyjältä kaksi settiä noita samoja kahvoja 2017. Silloin ainakin oli nopeahko toimitus - muistaakseni noin viikko.

Tänä keväänä ostin samat kahvat Amazonilta Saksasta halvemmalla.

Hyvät kahvat! Tällä foorumilla on ylistetty näitä aika paljon. Osta.
Nuo sporttimallin kahvat taitavat olla ohuimmat jälkiasenteiset tarvikekahvat - ohuilla kesäkäsineillä saman paksuinen tuntuma kuin gorextrafit-käsineillä vakiokahvoilla.

Back