jaulis
New member
Hieman samoilla linjoilla. Mielestäni nämä eurofighteritkin ovat silti vielä tähän päivään asti olleet kohtuu lussuja ja melko kaukana siitä mitä perus kilokyykky tiheillä väleillä ja suoralla stongalla on. Se on kuitenkin se paras kaava fighterille.Hä? V-Max (ok, pikkasen eri)
V-max on rivo powercruiser ja hieno sellainen, mutta ei tosiaan minkäänlainen fighteri.
1.sukupolven Z1000 oli ihan kelpo fighteri ja surullisesti 2. sukupolveen mennessä se mitä ekassa oli aitoa ja hyvää on onnistuttu ryssimään johonkin...Z1000, CB1000R,
CB1000R ei taas ekan Zedin hyveitä koskaan ollutkaan.
Joka kyllä pätee nykyiseen FZ-1Nään, vaikka se on aiempia versioitaan huomattavasti parempi, niin miksi mosaa on pitänyt mennä lussuunnuttamaan ja panna siihen jonkin lentotukialukseen osavarastosta nyysitty tonnikeijukaiskampura.
B-King... Sumoja ei tule mieleen.
B-king on sekin kiitettävän irstas powercruiseri ja ihan hieno - varsinkin kun kamalat pöntöt vippaa paska-aholle - mutta fighteri se ei ole.
En edelleenkään jaksa tajuta miksi japseille ei uppoa koneeseen että oikea fighteri tehdään nakkaamalla katteet pois merkin raa'immasta sportista, panemalla leveä tanko ja tihentämällä välityksiä.
Ei mitään runkutuksia kuristimilla etteivät tixtexit päällä ajavat punkerot eivät saisi paskahalvausta kun rengas irtoaa millin maasta kun kaasua kiertelee miten sattuu ykkösellä.
Aprillia ja Ducati ovat sentään tajunneet että oikea fighteri on vehje joka menee kaasusta taka- ja jarrusta etukautta ympäri ja sen brutaaliuden hallitseminen nimenomaan olennainen osa ajamisen iloa.
Perinteiset vääntöalue blah blah jaarittajat taas ovat yleensä lukeneet toistelemansa latteudet jostain lehdestä ja eivät ole ikinä nykyaikaisella tonnisella ajaneet rähinäväleillä...
Millähän se saataisiin japoille perille että ne jotka haluavat hyvin toimivan, enempi vähempi katteettoman, prätkän joka on jännittävä kuin kiulu puolihaileaa ternimaitoa ovat ostaneet jo ajat sitten sen bemarin suksiboksilla ja webastolla - tai ajelevat XJR Yamahalla tai Zephyri Kawalla...
Tämä ei tarkoita sitä että pappapyöriä ei pitäisi tehdä, vaan pelkästään sitä että ihan jokaisesta katteettomasta mallista ei pidä väkisin vääntää moista...
Suurella ilolla toivotan Street Triple R-mallin tervetulleeksi. Ilmeisesti eurovalmistajilla on oikeasti ottimet auki kentän suuntaan...
Ihmettelen sitä tulenkohan elämään niin vanhaksi että Japoniasta tulisi kunnon rivoa supermotoa ala TL / SV 1000 pata sopivassa rungossa jne.
No toivossa on hyvä elää ja uskossa kuolla - sanoi lapamato...
Saa nähdä tulisiko joltain valmistajalta joskus vielä kunnon tehdasfighter, aprilialla ainakin olisi ihan hyvät eväät siihen nyt tuon V-4 konstruktion kanssa, jos vaan sama linja pitää tuonon suhteen. Japsit ei varmaan rupea kilosista suoraan katteita riisumaan, ilman että laittavat samalla koko pyörän piloille.
Mielestäni kaikissa tehdasfightereissä on ollut sama vika, eli liian vähän tehoa.
Tuo ducatin fighteri on kyllä kohtuu härskin oloinen.