Ducati StreetF

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu siis lähinnä tarkoitin sitä, että jos vie pyörän rexxer-edustajalle kartan vaihtoon ilman dynosäätöä, niin mistä se rexxerin kartta on peräisin? Onko rexxerillä oikeasti itse kehitetyt optimikartat kaikille mahdollisille osakombinaatioille?

Jostain scrambler-foorumilta just luin, että rexxer ottaa esim mittariston tervehdystekstin muuttamisesta $100 lisähintaa optiona kartan latauksen yhteydessä ym vastaavaa, mikä löytyy tuneecusta myös ihan valikosta. Tuneecu ei täydellinen ole, mutta aika edullinen vaihtoehto kuitenkin.

Lähinnä sitä vaan, että onko rexxerissä jotain erikoista, vai onko se vain kaupalliseen käyttöön paketoitu, viilattu ja puleerattu versio samasta asiasta.
 
Jossain vaiheessa rexxer oli ainoa millä pysty säätää uusimpia ducati ecuaja. Siemensin ecuja.

En tiiä onko muuta etua tai onko tilanne muuttunu. CorseNero ainoa rexxer edustaja Suomessa ja Japi osaa kertoo tarkemmin
 
Toissakesänä säätelin alustaa. Tehdasasetukset aivan liian kovat sekä vaimennuksen että jousien esijännityksien osalta. Säädin staattisen painuman noin kolmannekseen joustomatkasta. Vaimennusta jätin kolmanneksen maksimista, suositus 2/3.

Olipas dramaattinen vaikutus ajettavuuteen. Ei se mukavuudessa multille tai kotarille pärjää mutta motoparkissa lähti keskimääräisestä kierrosajasta yli 10s, ja tuntuma rataan on täysin eri luokkaa.

Kääntyvyyttä olen säätäny etusen paineilla. Pieni alennus niin kääntyy halukkaammin.
 
Toissakesänä säätelin alustaa. Tehdasasetukset aivan liian kovat sekä vaimennuksen että jousien esijännityksien osalta. Säädin staattisen painuman noin kolmannekseen joustomatkasta. Vaimennusta jätin kolmanneksen maksimista, suositus 2/3.

Olipas dramaattinen vaikutus ajettavuuteen. Ei se mukavuudessa multille tai kotarille pärjää mutta motoparkissa lähti keskimääräisestä kierrosajasta yli 10s, ja tuntuma rataan on täysin eri luokkaa.

Kääntyvyyttä olen säätäny etusen paineilla. Pieni alennus niin kääntyy halukkaammin.

Tämä oli hyvä huomio ainakin S:ssä. Ihan saman tein itse, kun tuntui suorastaan alusta pelottavalta ja keula lipsahteli alta. Painaumat kohdilleen ja etenkin takasesta (mutta myös keulasta) hitosti molempia vaimennuksia pois. Todella suuri muutos, kääntyvyyteen. Eli kannattaa vaan ronskisti pehmentää tehdas asetuksista.

Itsellä ollut supercorsaa ala nyt parisettiä ja mielestäni toimii ihan ok. Myöskään niissä pilotpowereissa ei ollut mitään vikaa, vaan kivat katukumit jtka pitää sateellakin. Diablot sen sijaan oli kyllä syvältä, en tiedä oliko vielä joku valmistusvirhekkin kun tuntui niin oudoilta.
 
Oma oli myös säädetty ihan hiton kovaksi. Laitoin tehdasasetuksiin nyt aluksi.
 
Tämä oli hyvä huomio ainakin S:ssä. Ihan saman tein itse, kun tuntui suorastaan alusta pelottavalta ja keula lipsahteli alta. Painaumat kohdilleen ja etenkin takasesta (mutta myös keulasta) hitosti molempia vaimennuksia pois. Todella suuri muutos, kääntyvyyteen. Eli kannattaa vaan ronskisti pehmentää tehdas asetuksista.

Itsellä ollut supercorsaa ala nyt parisettiä ja mielestäni toimii ihan ok. Myöskään niissä pilotpowereissa ei ollut mitään vikaa, vaan kivat katukumit jtka pitää sateellakin. Diablot sen sijaan oli kyllä syvältä, en tiedä oliko vielä joku valmistusvirhekkin kun tuntui niin oudoilta.

Supercorsa on ollu täälläkin. Paras mitä tähän asti on alle osunu. Kohtuuullisesti kestää kulutustakin. Märällä en ole juuri ajanut.
 
Oma oli myös säädetty ihan hiton kovaksi. Laitoin tehdasasetuksiin nyt aluksi.
Siitä vaan reilusti pehmentämään, säädä niin että vaimennus menee vähän liian löysäksi ja ota sitten takaisin. Haarukoimalla saa muutamalla kerralla kohilleen. Omani oli säädetty täsmälleen tehtaan suositusten mukaan, nekin ihan liian kovat. Kato ensin painumat ja sitten noi vaimennukset. Takapamppuun piti hommata riittävän pitkä kuusiokolo erikseen, kesti tovin ennen kuin edes löysin mistä säätö tehdään. Takasvingissä on reikä josta pääsee öhlärin alapäässä olevalle ruuville. Muistaakseni 3mm kuusiokolo.

Alustan säätö edes suunnilleen kohdalleen kuskin painon mukaan ei nyt ole mitenkään vaikea operaatio. Kumma kyllä yksikään myyjä ei ole aihetta tuntenut pätkääkään, ja harvassa on huollonkaan kaverit jotka osaisi jotain aiheesta sanoa. Tai sitten ei kiinnostus riitä.

Öhlinssin mukaan esijännityksellä voidaan kompensoida korkeintaan 30 lbs eli noin 15 kg ero kuskin painossa. Muuten vieterit vaihtoon. Kuski painaa noin puolet pyörän painosta, joten ei ihme jos säätöjä tarvitaan. Sama kuin 1500kg autoon mätettäisiin 750kg kuorma.

Säätöön käytetty aika ja vaiva on paras sijoitus minkä voit pyörällesi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Heivasin takatapit viimein ja tein tilalle vaimentimille kannakkeen haponkestävästä putkesta ja koneistin päihin kiinnikkeet. Tein jigin käyttäen alkuperäistä takatappien kannatinta ja kasasin kannakkeen siinä.

Pitää vielä hiekkapuhaltaa ja maalata mattamustaksi.

hanger.jpg
 
Oletko muuten B12 tykännyt Streetfighterista? Oliko kuvaukseni omia kokemuksiasi vastaava nyt 1050 Speed Triplen jälkeen?

Triple ollut tallissa toukokuusta asti ja eilen heitin pienen lenkin ja laitoin talviteloille. Onhan siinä nyt Tuksun jäljiltä pikkuinen ero :) Trumppa on todella helppo ajaa Streetfighteriin verrattuna ja moottori hyrrää silkinpehmeästi 0-9000 kierroksella. Mutta tuntui tosi lussulta Ducatin jäljiltä. Keula nousee kaasulla ym, mutta se voiman "tuntu" on ihan erilainen. Tuksu jotenki takoo nii raa'alla voimalla kahdella isolla männällä, että ei niitä voi mitenkään verrata. Kuin hakkaisi lekalla alasimeen kun kipinä tulee pyttyyn. Samoin vaimon Virago 535 hyrisee pehmeästi V-twiniksi. Ei anna todellakaan samanlaisia iskuja. Yksi kaveri kokeili Tuksua kesällä ja sanoi että sen jälkeen oma vähän kutiteltu 1200 kuutioinen tuntui kuin chopperiin olisi laitettu mopon moottori:) Isoa fighteria ehkä parhaiten kuvaa sana raaka.
 
Pientä syyshuoltoa tullut väännettyä. Otin auki takajousituksen ja takanavan. Ihan vaan purku->puhdistus->rasvaus->kasaus periaatteella. Takanavan neulalaakerin sisäkooli oli vähän juntturissa, mutta lähti liottelemalla ja koputtelemalla. Swingin neulalaakeri ja iskarin kiikun neulalaakerit olivat aika vähällä rasvalla. Rasvan / antischaissen kanssa kasaan ja momenttiin koko hivakka.

Oikein hyvälaatuista työtä tuntuu Tuksu olevan. Osat käyvät jämptisti ja huoltohommat selkeää ja loogista mekaniikkaa. Ihan kiva ja helppo pyörä ropata toistaiseksi.
 
Mitään elämää suurempaa projektia ei ole tullut väännettyä. Etuvilkut olivat alkuperäiset ja takana Ducati Performancen ledit, joissa toisessa jo osa ledeistä pimeänä.

Etsin parhaimman näköiset vilkuttimet, jotka Streetfighteriin saa, eli Rizoma Action. Istuvat jokseenkin täydellisesti pyörän linjoihin. Alkuperäisissä on kanta erikoisen mallinen ja katteessa aukot sitä myöten. Tarvikevikuissa taasen on ohut pyöreä varsi. Eli adapterin vaatii väliin, jotta liitos ei ole kökön näköinen.

Eikun Inventor laulamaan ja mallintamaan käypäistä adapteria. Kun ulkonäkö alkoi miellyttää, 3D-printteri tulille ja koevedos ulos.

https://drive.google.com/file/d/0B1tnfAN-1mb1ckhDVjdSMFhNVHc/view?usp=sharing

Valmis tuote istuu hienosti ja ulkonäkö kuin olisi siihen tehty. Maalaus mattamustaksi ja siinähän se sitten on.

https://drive.google.com/file/d/0B1tnfAN-1mb1UTNpWXFBVkdXOTQ/view?usp=sharing

Kaksi sarjaa, eli 8kpl on vielä joutavana ja maalaamatta. Jos kiinnostusta löytyy, voisin luopua niistä sangen edullisesti. Printteri on Canon Projet 2500 Plus. Kappaleiden mittatarkkuus on muutamia satasia ja pinnanlaatu suoraan maalaukseen ilman pohjatöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Adapterit maalattu mattamustalla Mastonin AcrylCompilla ja nätit tuli.
https://drive.google.com/open?id=0B1tnfAN-1mb1dVBzSW56bnZFemc

Peilit olivat Rizoman jotkut kalliit Circuit-mallit. Niistä näkyi takin hihat ja puolikkaan tulitikkuaskin verran taaksepäin. Ebaysta tilasin 11€ hintaan vissiin crg lane splitterin kopiot tangonpääpeilit. Ihmeen hyvälaatuisen oloiset ja näkyy taaksepäin ihan eri viisiin. Kesä näyttää onko niistä muuten mihinkään.
 
3d printterillä voi hifistellä sitä, minkä aikaisemmin leikkasi jostain putken pätkästä.:D
 
Siinä meikäläisen pahasti kesken oleva projekti, tarkoitus olis saada perää levitettyä vielä 240 kumille ja ahdinta kylkeen, ja loput muovit vaihtaa hiilareihin..
 

Liitetiedostot

  • IMG_3893.jpg
    IMG_3893.jpg
    94,6 KB · Katselut: 159
  • IMG_3892.jpg
    IMG_3892.jpg
    92,2 KB · Katselut: 157
No kunnon mörköfaitteri sitten tulossa:D

Meinasitko jotakin mekaanista remmivetoista puhallinta?
 
baysta tilasin 11€ hintaan vissiin crg lane splitterin kopiot tangonpääpeilit. Ihmeen hyvälaatuisen oloiset ja näkyy taaksepäin ihan eri viisiin. Kesä näyttää onko niistä muuten mihinkään.

Pari lenkkiä heitetty pakkasten ja räntäsateiden välissä. Peilit ovat silkkaa parhautta entisiin verrattuna. Niistä oikeasti näkee taakse ja hyvin. Eivät tärise edes. Suosittelen lämpimästi ja pilkkahintaiset vielä. Laatu on ihan kelvollista, ei mitään silmiinpistävää. Toimivat kuten pitääkin.
 
Onkos väki tehnyt mitään laiskalle starttaukselle? Kyllähän se käyntiin lähtee, mutta pyörittää vaivalloisen tuntuisesti ja alle 10 astetta on jo todellinen kylmäkäynnistys uudellakin akulla. Akkukaapeleita ovat maailmalla vaihtaneet jytäkämpiin hyvällä menestyksellä.

Syykin on melko ilmeinen. Akku on niin kaukana startista kuin suinkin saa, eli peräkatteen perällä. Startti taasen edessä koneen alla. Kaapelit ovat melko ohkaiset narut ja pituutta tulee metrin verran. Joskus oli sama ominaisuus kiinalaisessa mönkkärissä. Nollakelillä ei enää jaksanut startata. Vaihdoin Biltemasta 16 neliön kaapelit ja ei mitään ongelmaa sen koommin. Kertapyöräyksellä tulille keli kuin keli. Tuksuun pitänee tehdä sama homma. Tuollainen iso korkeapuristeinen twini nyt on mahdollisimman epäkiitollinen startattava muutenkin. Joku CBR 600 säksättää startilla vaikka maailman tappiin.

Muuten mopon kanssa alkaa tulla tutuksi. Eka kesä meni opetellessa ja totutellessa. Kyllähän tuo aika mahtilaite on tällaiselle sunnuntaiköröttelijälle. Huonoina puolina keula on kevyt ja takakumi ei tunnu oikein kestävän.
 
Hiukan tekis mieli kokeilla Streetfighteria seuraavaksi pyöräksi. Saatavuus näyttää vaan olevan aika heikkoa ja hintataso ehkä tuostakin johtuen yliampuvaa muihin malleihin verrattuna. Iso S olisi särmikkäämpi vaihtoehto, mutta pienempi lienee käytettävyydeltään parempi. Ovatko nuo ulkoisilta mitoiltaan samanlaisia ja ovatko minkälaisia ajettavia 190 senttiselle kuljettajalle? Kokemusta on kyllä R1 ja Fireblade tyylistä eli tiiviiseenkin asentoon tottuu :)
 
Onkos väki tehnyt mitään laiskalle starttaukselle? Kyllähän se käyntiin lähtee, mutta pyörittää vaivalloisen tuntuisesti ja alle 10 astetta on jo todellinen kylmäkäynnistys uudellakin akulla. Akkukaapeleita ovat maailmalla vaihtaneet jytäkämpiin hyvällä menestyksellä.

Syykin on melko ilmeinen. Akku on niin kaukana startista kuin suinkin saa, eli peräkatteen perällä. Startti taasen edessä koneen alla. Kaapelit ovat melko ohkaiset narut ja pituutta tulee metrin verran. Joskus oli sama ominaisuus kiinalaisessa mönkkärissä. Nollakelillä ei enää jaksanut startata. Vaihdoin Biltemasta 16 neliön kaapelit ja ei mitään ongelmaa sen koommin. Kertapyöräyksellä tulille keli kuin keli. Tuksuun pitänee tehdä sama homma.
Vaihdoin paksummat kaapelit ja liittimet Multistradaan. En kyllä huomannut mitään eroa, mutta ei kai se haittaakkaan jos virta on vähissä. Täältä hommasin.
 
Back
Ylös