• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati StreetF

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hiukan tekis mieli kokeilla Streetfighteria seuraavaksi pyöräksi. Saatavuus näyttää vaan olevan aika heikkoa ja hintataso ehkä tuostakin johtuen yliampuvaa muihin malleihin verrattuna. Iso S olisi särmikkäämpi vaihtoehto, mutta pienempi lienee käytettävyydeltään parempi. Ovatko nuo ulkoisilta mitoiltaan samanlaisia ja ovatko minkälaisia ajettavia 190 senttiselle kuljettajalle? Kokemusta on kyllä R1 ja Fireblade tyylistä eli tiiviiseenkin asentoon tottuu :)

Käsittääkseni ovat ulkoisilta mitoiltaan suurinpiirtein identtisiä. Mitä ajoasentoon tulee, niin se on omien kokemusten perusteella huomattavasti rennompi ja väjempi kuin japseissa. Särmää tuossa 848:ssa on kyllä ihan riittävästi. Tarjontaa ei tosiaan kauheasti ole, mutta tuo minun moponi olisi ainakin kaupan :).
 
Taitaa olla kelien puolesta ajelut ajeltu ja pitäisi motivoitua tekemään iso huolto. Autotallia jo siivosin.

Pitäisi:

Hihnat
venttiilivälykset
tulpat (NGK)
öljyt (Shell)
pakkasnesteet (Comma)
jarrunesteet (Brembo)
etustefat ja öljyt (athena+Motul)
ohjauslaakerin rasvaus
jarrupalat ehkä
kytkimen voisi käyttää auki tai ei kun pelaa ihan hyvin

Tarvikkeita on haalittu sieltä täältä. Alkuperäiset hihnat ja tulpat Englannista reilusti Suomea halvemmalla. Loput käytännössä Motonetista. Athenan stefatkin puolet mopoliikkeen hinnoista.

Stongakin pitää vaihtaa vähän korkeampaan. Tuolla jo hyllyssä pötköttää. Vauhdikkaassa ajossa orkkis on ihan hyvä, mutta alle satasen vauhdissa minulle liian kyykky.

Pyörä tuntuu koko ajan paremmalta ja paremmalta kun siihen nyt on tottunut parin kesän aikana. Ulkonäkö etenkin sangen eroottinen. Samoin ajofiilis.
 
Tarvikkeita on haalittu sieltä täältä. Alkuperäiset hihnat ja tulpat Englannista reilusti Suomea halvemmalla. Loput käytännössä Motonetista. Athenan stefatkin puolet mopoliikkeen hinnoista.

Etustefat on semmoinen tapaus, että suosittelen ihan alkuperäistä tuotetta.
 
No onhan nuo Athenat sentään italialaiset:) Ässän Öhlionseihin laittavat jotain Suzukin stefoja, kun alkuperäiset race-mallit ovat vuotoherkkiä.
 
Olipa kerran honda ja keulastefojen vaihto.
Siihen laitettiin tarvikestefat ja keulaputket alkoi vuotamaan muutaman tuahhen kilometrin jälkeen.
Kun asiaa tutkittiin, niin huomattiin, että tarvikestefa ei juurikaan jousta.
Etupumppu ruuvipenkkiin ja kevyt vääntö liukuputkesta.
Kuinka ollakkaan ei tarvinnut paljoa vääntää, kun alkoi jo taskulampun valo näkymään stefan ja liukuputken välistä.
Alkuperäisellä stefalla sama homma ja liukuputkea sai vääntää paljon enemmän ennen kuin valo alkoi loistamaan.

Joten se alkuperäinen stefa mukautui ja tiivisti paljon suuremman liikkeen kuin tarvikestefa.
Keulaputket ei liiku ainoastaan ylös- ja alaspäin.

Kun vehkeet on levällään, niin tämmöinen testi on helppo ja nopea tehdä.
 
Mopo kasassa ja jäi talviteloille. Keväälle jäi vielä uusien pakkasnesteiden laitto, öljyt ja jarrunesteet.

Todella simppeli pyörä ropata, helppo purkaa ja koota. Kaikki lähtee kun irrottaa ruuvit ja nostaa osan pois. Mitään ei ole haudattuna hirveän romu- tai johtokasan alle. Vähän tulee joku crossi/enduro mieleen. Putkirungosta on helppo nostaa ylös ketjutaljalla ja liinoilla.

Venttiileistä suurin osa oli ihan uuden koneen toleranssissa ja loputkin kirkkaasti säätörajan sisällä. Välysten tarkastus on ihan vain venakoppa auki ja liuskalla välykset. Ei ahtaita rakoja tms. Tulpat ovat pienet kuin tulitikut ja piti ostaa vartavasten 14mm tulppahylsy kun niin pientä ei ennen ole vastaan tullut. Hihnatkin menevät ilman mitään erikoistyökaluja. Löysää kiristimet ja vaihtaa remmit.

Keulaan vaihdoin öljyt ja toiseen pumppuun stefan. Sakemannit ilmeisesti ovat jotain sätöstäneet toiseen putkeen. Se oli ollut auki ennenkin, mutta toinen ilmeisesti tehtaan jäljiltä. Ohjauslaakerin rasvasin ja on yksinkertaisin rakenne, mitä olen koskaan nähnyt. Tangon vaihdoin korkeampaan (rizoma 008). Ajoasento on nyt tutunoloinen nakypyörien mittapuulla ja aikalailla sama kuin esim Speed Triplessä. Kaasuvaijereiden kanssa teki aika tiukkaa ja kaikki piuhat ja letkut piti siirtää keskeltä etukatteen reunoille. Mikä tuossa on ärsyttänyt eniten viimeaikoina, on liian kyykky ajoasento. Vasta satasen jälkeen alkaa sen verran keventää, että rönöttäminen ei ole tuskallista. Kaupungissa suorastaan ikävän tuntuista.

Saa nähä vieläkö starttaa keväällä.
 
Tietääkö joku tietäjä, käyvätkö 1098 streetfighteriin ja 1098 superbikeen samat keulan tiivisteet ja puslat? Showan haarukka, ei Öhlins. Melko varmaan käyvät,*stefat ainakin samaa kokoa.

https://www.ebay.com/itm/Ducati-1098-2007-2009-43mm-Showa-Fork-Seals-Wipers-Bushes-Full-Suspension-KIT/232404901029?hash=item361c695ca5:g:TeYAAOSwdIFXx5Jy&vxp=mtr

Asiakaspalvelun tädillä ei ollut hajuakaan mistä edes puhun. Toisessa putkessa on hiukan välystä puslissa, mutta toinen kovasti napakka.
 
Jokunen satakilometriä testanneena ko. laitetta, eipä voi moittia mitään muuta kun sen, että vauhti karkaa hieman liian helposti ja etupää on liian kevyt... Hieno laite! ja ne äänet :)
 
Viimeksi muokattu:
Aika marginaalilaite taitaa jo olla iso faitteri Suomessa. Pariin vuoteen ei nettimotossa ole ollut oikeastaan yhtään kappaletta myynnissä. Pienempiä muutamia. Saksan Mobilessa isoja 30kpl ja hintapyynnit suurimmalla osalla 9000-12000€. Yksi oli 7000€ ja muutama yli 12k€. Alkaa olla jo vähän keräilypyörän elkeitä.

Kesän kilometrit jäivät pariin tuhanteen ja enemmän tuli ajeltua tuolla Kotarilla, jolla kausi jatkuu lumille saakka ja sitten piikeillä lisää kun jäätiet kantavat.
 
20181103_203858.jpg
Tossa omasta hieman tummaksi viritetty kuva kuuntelu/tv-huoneesta. Siinä se oottelee. Pitäis työntää terassille ja laukaista tulille.
 
Osat, jotkin osat tuntuu olevan hieman hakusessa... Takakatetta etsiskelin reilun puolivuotta, nyt se löytyi!
Hakusessa oli tehdasvalmisteinen alkuperäisosa omalla värillä ja lopulta Italiasta löytyi :) ja mielestäni vielä ihan järkihintaan?
Nyt vielä iso huolto ja odottelemaan kesää!:orgmp:
 
Jännä nähdä tekevätkö jotain muutoksia koneeseen vai pistävätkö suoraan tuollaisenaan. Sinäänsä kukaan ei tarvitse mitään 215hp nakupyörää, mutta kaikki sellaisen varmasti haluaisivat mielummin kuin joku perinteinen -30hp huipuista pois ja joku 5Nm lisää alakierroksille.

Toisaalta jos tuo perus Panigale maksaa jo sen reilut 30k€ suomessa niin voi olla, että tuo on liikaa nakupyörälle ja pakko ottaa vähän koneesta pois, etteivät syö tuon Panigalen myyntiä liikaa.
 
Panigale on ratapyörä ja SF katupyörä, niin eivät nuo suoraan syö toisiltaan asiakkaita. Liian raaka ja liian kallis ainakin minulle. Vanha SF kampeaa hyvänä päivänä pystyyn vielä 150 vauhdista ja se on vanhalle enemmän kuin riittävästi.
 
Toivottavasti tulis myöhemmin vielä 959 SF tjsp, jossa V2 ja n. 140 heppaa.

En itsekkään kaipaa mitään kahtasataa hevosvoimaa nakupyörään, tai persettä polttavaa vee nelosta. :D
 
Kellään tietoa mikä Öhlinssin ohjausiskari sopisi orkkiksen tilalle? Öhlins ei kai ole koskaan tehnyt suoraan sopivaa SFfään. Orkkiksesta tulee öljyä ulos,vaimennus alkaa olemaan olematon,eikä pysty huoltamaan?
2011 1098S kyseessä siis,jostain luin että universal Öhlins SD000 63mm stroke sopisi vaan tarvii sen bracketin/kannakkeen...

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
 
Kellään tietoa mikä Öhlinssin ohjausiskari sopisi orkkiksen tilalle? Öhlins ei kai ole koskaan tehnyt suoraan sopivaa SFfään. Orkkiksesta tulee öljyä ulos,vaimennus alkaa olemaan olematon,eikä pysty huoltamaan?
2011 1098S kyseessä siis,jostain luin että universal Öhlins SD000 63mm stroke sopisi vaan tarvii sen bracketin/kannakkeen...

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Minulla -09 1098s mopedissa osanumerolla: COS02 Ducabike Ohlins Streering Damper + bracket 749/999/SF
Edellinen omistaja näköjään tilannut ameriikanyhdysvalloista, Moto Wheels, California

...tai taitaa olla pelkän bracketin/kannakkeen numero??
 
Viimeksi muokattu:
Ok,tattis. Satuin just löytämään Californiasta Öhlins-kaupan jossa olis tarjolla nimenomaan 1098n,lukee vielä että ei 848n,vaimentimen kannakkeen kera. Kyleracing,kyleusa.com.,Sand City,lähellä Montereyta. Kaikeksi onneksi satun ajelemaan siitä ohi syyskuun alussa joten aattelin laittaa spostia pajaan ja kysyä josko löytyy hyllystä ni haen pois. 339$.
Hiukan prikka ym. viritystä kuulemma vaatii mutta saa suht helposti toimimaan. Mitä lie tulli sanovan kun tuon matkalaukussa ainakin tuon palikan...pitää tutkia toi sun laittama setti myös. Kaiketi Yamaha R1sessä on sama vaimennin.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
 
Juu ja toi on tosiaan ducabiken kannakkeen nro. Vielä kun sais varmuuden Öhlinssin osanumerosta...

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
 
Back
Ylös