• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati V4 katupyörä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörät lihovat, autot lihovat, ihmiset lihovat. Sitähän se on ollut jo kymmeniä vuosia. Sitten ihmetellään kun luonnonvaroja kuluu.
 
Toi Ducatifoorumin posti oli kyllä yllätys. Yleensä Ducati on ollut suht rehellinen painossa. Ja jos toi pitää paikkansa, on V4 lähes 20 kiloa painavampi kuin 1299. Se ei tunnu mahdolliselta. Mielestäni hieman yli 190 kiloa on 1299sit olleet testipunnituksissa.

Kuulostaa mittausvirheeltä omaan silmään. Pitääpä punnita toi museorakkine jossain kohtaa.
 
Siihen pitää ostaa heti siis se kevyempi pakari yms. :wanna: Bemarista esim. sai helpon 10kg pois titaaniputkella ja litiumiakulla. ja kolme kiloa vanteilla ja...
 
Kuulostaa mittausvirheeltä omaan silmään.

Toisaalta pari muuta pyörää oli (oletettavasti) samalla tavalla mitattuna aikalailla oikein. Ainakin jos itse oisin mitannut niin kyllä pari kertaa kokeilisin että onko oikein ja eri referensseillä (muu pyörä, oma paino tms), jos tulos vaikuttaa oudolta.
 
Joo-o.

Ku vähä persaukinen niin helppo kyllä meikälääsenki källätä tuota uutta lullaa.Son tonnisatanen,huonolla matematiikalla laskien litratehua olis 194 pollea.Kelläs muilla on niin hengetöön litraanen lulla tänä päivänä?Ei sillä eikä millää,superpaikiis saa ajella tonnikakssatasellaki ku son vaan kaharella pytyllä eikä nelijällä.

Jotenki jää haliju olo(aina vain persaukisuus) jotta ei tuota nyt ihimemmiin tee mieli hehkutella.Lullan paino ei mua isoommin purista,tällääsen mätisäkin ku heittää siihen päälle niin aiva sama kuinka köykäänen menopeli sielä alla on, viimmeesiä se vetelöö ku yrittää saara mua liikutettua.

2019 tuloo kyllä superpaikkihin tonninen lulla vissihin millä meinaa puskia menemähän,mutta sitä en tierä koska tuloo tonninen katupeli josta voi sanua paarin pihas notta tää on rok än rol.Ku ykstoistaysiysin jäläkehen on kyllä ollu usiampi vuosi puuhastella soiva tonninen peli millolis hyökätty het hyökkäyksen terävimpähän kärkehen katukekkeriihinki mutta ei.Ei tullu ku tussahrus notta ajelkaa korvikkehella niin funtsitahan kuinka se tonninen rakenneltaas.

Mutta näin.Kyllä persaukisuus panoo katkeraksi,mutta osin oon yrittäny pirellä tuota järijen valuaki vähä taustalla vilahtamas.
 
Viimeksi muokattu:
On se komia, kyllä muuttuu ulkonäkö pienillä yksityiskohdilla...Kuva netistä
31500799_10209275189156008_8579658414592884736_n.jpg
 
Punavalkoiseksi minäkin ratakatteet teippailin..
 

Liitetiedostot

  • 91CF4607-565C-4CE5-8F26-F4F2877BABD3.jpg
    91CF4607-565C-4CE5-8F26-F4F2877BABD3.jpg
    20,7 KB · Katselut: 97
Makuasioita, sanoi koira kun muniaan nuoli, mutta jotenkin tuo valkoinen sopii punaisen kanssa?
Pitäneekö omaankin SF:iin alkaa ehtiä moista tarrasarjaa??

Kyllä, mun lemppari värit on puna/musta(tämä tosin hiilikuitu kuvioisena)/valkoinen, itse tykkään valtavasti 1299 superleggera värityksestä, vielä kun sen on nähnyt livenä...mutta mutta, tälläinen setti voisi olla erittäin makee tähän V4
https://www.facebook.com/439934742778958/photos/a.1000271730078587.1073741848.439934742778958/1000271990078561/?type=3
https://www.facebook.com/439934742778958/photos/a.1000271730078587.1073741848.439934742778958/1000271906745236/?type=3&theater
Kuvat on liian isoja linkittää tänne, niin linkin joutu laittaa, mutta tuossa kaikki mustat kohdat hiilikuituiseksi, niin avot
:wanna::wanna: Liitteenä vielä miltä näyttää luonnossa
 

Liitetiedostot

  • Ducati Panigale (102).jpg
    Ducati Panigale (102).jpg
    85,9 KB · Katselut: 67
Viimeksi muokattu:
Tänään kävin perusmallin koeajamassa Heinolla. Minulle tietysti ihan älytön valinta pyöräksi, kun en aja radalla. Kevyt kuin mikä ja tehoakin löytyi kun vaan muisti pitää vaihteen pari numeroa pienempänä kuin omassa pyörässä. Yllättävän hyvä ajoasento ja katekin suojasi jonkin verran. Vaihteet napsahteli kuin ajatus ja 'mittaristosta' sain informaatioähkyn. Vakioputkella aikamoinen meteli. Jos vain Kawan vaihtoarvo olisi ollut lähempänä käyttöarvoa olisin vaihtanut merkkiä tunnin ajon päätteeksi :thumbup:
 
* Livenä hopea runkopala on jopa ruma
* Vieläkään en tajua että jos se runko piti saada näkyviin, miksi sen yli on pitänyt sitten muovi vetää

Designin osalta tulee vähän samat fibat kuin aikanaan 1098:n julkistuksen jälkeen. Tuolloin toki tilanne oli se, että ikoninen 916-malli ja sen eri iteraatiot oli korvattu mielipiteet jakaneella 999:llä ja myynti ei tykännyt. 1098:n designista huokui varman päälle pelaaminen ja tietysti makuasioista voidaan kiistellä maailman tappiin asti, mutta kunnianhimoa siitä designista oli vaikea löytää. 1199:ä varten joku Borgo Panigalessa kasvatti ballsit takaisin ja loihti/antoi luvan loihtia jotain innostavaa jälleen kerran(IMO 999 oli ja on edelleen mainio design btw ;) ). Nyt V4:n osalta palattiin siis taas pelaamaan varman päälle, joka olisi voinut olla ihan fine, koska joissain jutuissa ovat onnistuneet(esim keula on hyvä), mutta kun eivät ole halunneet/kehdanneet kopioida sivupaneeleita/tankki vanhasta Panigalesta, niin tilalle on tullut epämääräisiä muovin palasia ja ruman väriseksi jätetty pala runkoa.
 
Kävin tänään koeajamassa tuon v4 ducatin.
Minkähän takia sifteristä on tehty sellainen ettei se anna veto päällä
vaihtaa pienempää?
Mahtava pyörähän se on, vaikka ei 20 min koeajolla ehdi mitään kummoista
lenkkiä heittää. Toi sifterin toiminta pitäis olla kyllä parempi..
se on kuitenkin tärkein avustin normi katuajossa.
 
Kävin tänään koeajamassa tuon v4 ducatin.
Minkähän takia sifteristä on tehty sellainen ettei se anna veto päällä
vaihtaa pienempää?
Mahtava pyörähän se on, vaikka ei 20 min koeajolla ehdi mitään kummoista
lenkkiä heittää. Toi sifterin toiminta pitäis olla kyllä parempi..
se on kuitenkin tärkein avustin normi katuajossa.

Miks sen pitäs antaa pienempää veto päällä? Takuuvarma Darwin-palkinnon pokkaaja löytys alta aikayksikön jos toi olis mahdolllista.
 
Miks sen pitäs antaa pienempää veto päällä? Takuuvarma Darwin-palkinnon pokkaaja löytys alta aikayksikön jos toi olis mahdolllista.

Eikö sulle oo koskaan kadulla ajellessa käyny niin että menet vaikka 4 vaihteella ja
alat kiihdyttää, vaihde nopeuteen nähden liian iso ja kiihtyvyyden
parantamiseksi tekee mieli laittaa pienempi vaihde?
Tai jos ajelet kutosella ja lähdet ohittamaan, ducatilla joudut löysäämään
kaasun jotta vaihto pienemmälle menee sifterillä..
Bemarilla ei tarvi ku polkasta pienempää vaikka kaasu olis kokonaan auki
 
Back
Ylös