• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatin vahvuudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös tää Ducati osasto ole sitä
confused_orig.gif
Hei, ei tässä oo arvosteltu sun uutta 1000 Gixua, se kyllä pesee noi makaroonit missä lajissa vaan
wink.gif

Suurimmat erot tulee kuskeista...

No ihan villinä arvauksena heitän että jos sen rahan mitä jää erotukseksi vaikka 749R:n ja kuussatkun gikserin välillä, laittaa sen gikserin ehostukseen niin ovat kyllä ulkomaistenkin lehtien testikuskit pyörtämässä puheitaan.

Toisaalta, Corollasta ei saa Porschea. Mutta Corolla voi kyllä näyttää takavalojaan sellaiselle.
No ei siitä kikserin rivinelistäjäsingeristä saa isollakaan rahalla v-konetta... Ja ainakin itselläni se on juurikin se syy, miksi Ducatilla ajan.

Niin kauan kuin muistan, niin kaikissa koeajoissa nimenomaan Ducatien ajo-ominaisuuksia on kehuttu taivaisiin, kera tai ilman öhläreitä.

Itse ottaisin milloin tahansa Ducatin alle, mutta mukavuudenhaluisena tyydyin japsien "One liter Duc eater"-malliin
tounge.gif

Ja miksi Ducati foorumissa aina pitää todistella miksi se on parempi kuin japanilaiset? Vastaavaa en ole nähnyt japanilaisten foorumeilla. Jos jokun topicci olisi "Hondan vahvuudet", niin olisiko siellä heti Ducce-kuskit haukkumassa honta-nivuskiihdyttimiä?
Se Ducatin paremmuudesta hehkuttaminen johtuu vain joidenkin Ducati-kuskien alemmuudentunteesta, joten sitä ei tarvitse ottaa tosissaan. Sen lisäksi, että hehkuttelevat täällä omassa foorumissaan, ne vielä käyvät jatkuvasti muiden merkkien foorumilla ylihintaisia ja epäluotettavia kikottimiaan kehumassa. Ducati on prätkämaailman Fiat. Onneksi on jo kohta 20 vuotta kun pääsin niistä h*lvetin Fiatin autonromuista eroon. Vikaa oli niin maan perusteellisesti, mm. 1/2 vuotta vanhasta 127:sta leikkasi moottori kiinni! Luoja varjelkoon minua siltä, että joutuisin vielä sellaisen p*skakasan ottamaan.
buttrock.gif
Baijerilainen rivikutonen (V-kutoset ovat hanurista) on kotilon oltava ja prätkäpuolella Iso Punainen. Kyllä lähtee!
033102beer_1_prv.gif

Baijerilainen rivikutonen (V-kutoset ovat hanurista) on kotilon oltava ja prätkäpuolella Iso Punainen. Kyllä lähtee!
033102beer_1_prv.gif
Niin ne Baijerilaiset rivikutoset sopii hyvin liikennevaloissa kiusattaviksi
biggrin.gif
(piti tämäkin päästä sanomaan). Yleisin härnääjä valoissa on joku 5-sarjan bemu kuskina pukupelle reiskat silmillä. Vielä ei ole tullut M sarjalaista vierelle ja kaikki muut on pesty (myös autolla)...
wink.gif
Mitä siihen punaiseen tulee niin jätän sen omaan arvoonsa.

Ai kuinkas sattuikaan käsissäni on muutaman kuun vanha FastBike jossa on testi nimellä:

Greatest 750´s ever

Eli pyörät ovat:

GSX-R 750
MV-Agusta Senna
Ducati 749R
Yamaha YZF-R7

Loppu tulokset testissä ja lyhyet lainaukset_

4. Yamaha R7: Aika jättänyt taakseen.

3.Ducati 749R: Miksi maksaa puolet enemmän puolet hitaammasta, vaikkakin ajettavuus on kohdallaan.

2. Suzuki GSX-R: Jos tämän hintaisella tuotanto pelillä yltää tämän kaltaisessa testissä näin korkealle, on tehnyt jotain oikein.

1.MV-Agusta: Kaunis, loistava ajettava, voimaa, tosin GSX-R olisi käytännöllisempi.

Ja ettei nyt ihan yhden toimittajan varaan, niin otetaan vielä FastBiken tapaan toinen mielipide:

Steve´s second oppinon

4. Yamaha R7: Huudatettava, vanhanaikaisen oloinen. Radalle, ei kadulle.

3. Ducati: Hitain näistä pyöristä, Todennäköisesti hajoilee enemmän kuin muut tässä testissä.

2. Suzuki: Lemppari tuotanto peli. Pysyy muiden perässä vaikka maksoi vain puolet esim. Sennasta. Stunttimiehen erikoinen.

1. MV-Agusta: Tiellä ei mikään täydellinen, radalla parasta kyytiä. Kääntyy mutkiin kuin 749R, bensansyöttö samalla tasolla kuin 749R, pyörä on vain nopeampi kuin 749R.

Noniin ei ollut sitten minun mielipiteitä, mutta löytyipä seiskapätkistä kunnon testi.

Noniin ei ollut sitten minun mielipiteitä, mutta löytyipä seiskapätkistä kunnon testi.
Ei tuollainen testi kiinnosta Ducati-miehiä, pois se täältä!

cool.gif
tounge.gif
wink.gif
biggrin.gif
Kertoo paljon Ducati miehistä.... Toivottavasti musta ei tule tuollainen jos ostan joskus Ducatin.
..siis kertoo paljon ducatimiehen huumorintajusta. Hymiöt on näissä foorumeissa ihan tarkoituksella.. ei koristeena.

Kyllä tuo Ducati on kunnioitettavan hyvä tuote kun ottaa huomioon missä se on valmistettu. Italialaiseen tuotantotekniikkaan ja työntekoasenteeseen nähden uskomatonta että nuo vehkeet ylipäätään liikkuvat eteenpäin puhumattakaan siitä että jotkut ominaisuudet ovat jopa parempia kuin japseissa. Japani taas on ollut vuosikymmeniä tuotantotekniikan ja laadunvarmistuksen edelläkävijämaa, jossa myös on tärkeimmät tuotantotekniset lainalaisuudet kehitetty. Ei siis ihme että siellä tuotetaan laadukkaimmat, edistyneimmät ja edullisimmat tuotteet. Tuotantomääriä ei edes jaksa vertailla. Jotkut haluavat antaa rahansa italiaan, missä ne käytetään huolimattomasti osittain tuotteen valmistukseen ja osittain rikkinäisen tuotantokoneen ihmettelemiseen ja valittamiseen/riitelemiseen. Japanista puolestaan rahalla saa sitä vastaavan tuotteen.

Ihmetyttää vaan mitä ihmeellistä joku näkee juuri Ducatissa. Nekin osat mitkä niistä tekevät hyviä ostetaan italian ulkopuolelta (esim. Öhlins).

Oliko provokatiivisesti sanottu...?

Kyllä tuo Ducati on kunnioitettavan hyvä tuote kun ottaa huomioon missä se on valmistettu. Italialaiseen tuotantotekniikkaan ja työntekoasenteeseen nähden uskomatonta että nuo vehkeet ylipäätään liikkuvat eteenpäin puhumattakaan siitä että jotkut ominaisuudet ovat jopa parempia kuin japseissa. Japani taas on ollut vuosikymmeniä tuotantotekniikan ja laadunvarmistuksen edelläkävijämaa, jossa myös on tärkeimmät tuotantotekniset lainalaisuudet kehitetty. Ei siis ihme että siellä tuotetaan laadukkaimmat, edistyneimmät ja edullisimmat tuotteet. Tuotantomääriä ei edes jaksa vertailla. Jotkut haluavat antaa rahansa italiaan, missä ne käytetään huolimattomasti osittain tuotteen valmistukseen ja osittain rikkinäisen tuotantokoneen ihmettelemiseen ja valittamiseen/riitelemiseen. Japanista puolestaan rahalla saa sitä vastaavan tuotteen.

Ihmetyttää vaan mitä ihmeellistä joku näkee juuri Ducatissa. Nekin osat mitkä niistä tekevät hyviä ostetaan italian ulkopuolelta (esim. Öhlins).

Oliko provokatiivisesti sanottu...?
Eikös Hondakin käytä Brembon jarruja? Pääasiassahan noissa kaikissa mopoissa käytetään samoja osia, valmistusmaasta riippumatta. Onha nHD:ssakin nykyään japanilaista tekniikkaa...

cool.gif
tounge.gif
wink.gif
biggrin.gif
Kertoo paljon Ducati miehistä.... Toivottavasti musta ei tule tuollainen jos ostan joskus Ducatin.
..siis kertoo paljon ducatimiehen huumorintajusta. Hymiöt on näissä foorumeissa ihan tarkoituksella.. ei koristeena.
...ei niillä mitään huumorintajua ole.

tounge.gif
<---- huom! Hymiö!

älkääääs nyt rivinelkkumiehet jaksako vetää riisinjyviä nekkuuuun...

mä ainakin olisin tosi masis jos mulla olis 749R , maksaisin siitä itseni kipeeksi eikä se ajettavuudeltaan olis ku korkeintaan muiden veroinen..tietty...vässykkä kun oon niin en mä tuon 749R:n hienouksia pystyis kuitenkaan hyödyntään.

Se vähä mitä mä olen 998, ihan karvalakkimallia, ajanut oli aika kivaa...vässykkä kun olen niin en uskaltanut radalle sillä mennä, vaikka olisin saanut!!! arrrrrrgh..jälkeenpäin olen sitä kyllä harmitellut ja paaaaljon!

tuo 749 R painii ihan omassa hintaluokassa verrattaessa melkein mihin tahansa vastaavan kokoiseen (lasken tuon 749; 600 cc rivinelkkuun tehojen puolesta) katupyörään...melkein valmis pakasta vedettävä raaseri!

750 gixeri vs 749R testi on jo hiukan oikeudenmukaisempi..mut ei ehkä pitäis siltikään verrata 750 twiniä ja rivinelkkua keskenään vaan 600cc rivinelkku ja 750twini.. en ala perustelemaan miksi...kun menee nopsaan saman asian jankkaukseksi.

Nyt alkaa sit fiilistely ja mutustelu ...ja muutenkin nää on näitä makustelukysymyksiä missä mittauksiin perustuva datan kerääminen on vaikeahkoa...

mut..jos rahaa olis yhtä paljon..esim vaikka tuon 740R:n verran... ja sitten samalla rahamäärällä haettaisiin 600 cc rivinelkkua...modauksineen päivineen..niin miten sitten kävisi..en tiedä..jotain tietty voi päätellä jos vertaa vaikkapa Supersporttien EM/MM tuloksista ja sieltä vaikkapa top 10:ä.

no joo mä ajattelin, etten tu sohimaan riisitikuikuilla keskelle pizeriaa...mut täälläpä mä taas oon

Niin ne Baijerilaiset rivikutoset sopii hyvin liikennevaloissa kiusattaviksi
biggrin.gif
(piti tämäkin päästä sanomaan). Yleisin härnääjä valoissa on joku 5-sarjan bemu kuskina pukupelle reiskat silmillä. Vielä ei ole tullut M sarjalaista vierelle ja kaikki muut on pesty (myös autolla)...
wink.gif
Mitä siihen punaiseen tulee niin jätän sen omaan arvoonsa.
Pukupellenäkin olen sen verran realisti, että ei tule mieleen lähteä kisaamaan autolla prätkän kanssa valoista, koska tiedän, miten siinä kävisi, ja reiskojakaan en omista. Prätkällä olen joskus vähän kouluttanut Volvo V70- kuskeja, jotka luulevat Bladea hitaaksi varmaan tylsän ulkonäön vuoksi.
wink.gif

cool.gif
tounge.gif
wink.gif
biggrin.gif
Hei, ei näitä nettijutusteluita voi ottaa tosissaan. Huumoria kehiin, niin on hauskempaa. Nuo hymiöt kuvastivat todellakin sitä, että kommentti oli vitsiä, humoristinen.

Erilaisten pyörien paremmuudesta keskustelu ei johda yhtään mihinkään. Eri valmistajilla on niin erilainen käsitys optimiratkaisuista.

Jollekin joku iso nelisylinterinen japsi on unelmaa, jollekin taas ei. Nämä asiat ovat puhtaasti mieltymyskysymyksiä, niistä ei voi oikein väitellä. Jokainen tekee oman ratkaisunsa tiettyjen arvojen perusteella.

Ducati tuntuu herättävän tunteita suuntaan ja toiseen. Kyseessä on kuitenkin kone, moottoripyörä, joka edustaa huomattavan erilaista näkemystä oikeastaan kaikkiin japsivalmistajiin nähden.

Jenkkilässä oleva Harley on ehkä omalla tavallaan vastaava valmistaja kuin Ducati, kallis kuin mikä ja epäkäytännöllinen.

Italopaskaa vai ei? Se selviää muutaman vuoden kuluessa omalta kohdaltani. Aiempaa kokemusta on hieman italialaisista pyöristä, positiivista kokemusta. En mene kuitenkaan millään lailla väittämään Ducatia paremmaksi kuin esim. Yamahan vastaavaa tuotetta. Täällä foorumilla käy kuitenkin henkilöitä, joilla on todella paljon ajettuja Ducateja, eikä niissä kai sen kummemmin ole ongelmia?

Monesti jos alkaa miettimään moottoripyörän valintaa, ratkaisevaa on hinta versus ominaisuudet. Esimerkiksi alustaa on vaikea verrata, eli usein on ostettava teho/kuutiot ja ulkonäkö/ergonomia sekä huollettavuus-periaatteilla. Jollekin Ducati näyttää numeroiden valossa erittäin huonolta, jollekin se voi olla juuri sitä mitä hakee.

on se Ducati niin PARAS pyörä KAIKESSA, että onneksi olkoon vaan loistavasta valinnasta!
baaa.gif

Back