• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 690

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cmas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jees! Joku oli viiltänyt suojapeiton auki ja ruhjonut virtalukon mukaansa. Tankolukko oli kuitenkin jäänyt kiinni ja suojapeiton alta paljastunut levyjarrulukko oli kait vienyt halut jäädä paikan päälle pidemmäksi aikaa.

Tankolukko kiinni + virtalukko puuttuu = en pysty siirtämään pyörää mihinkään ennen kuin hinausfirma hakee sen (maanantaina kai). On kyllä hieno päätös kaudelle, luojan kiitos pyörää ei oltu hajotettu mitenkään muuten, varmaan siksi että haluttiin liueta paikalta ja/tai yrittää uudestaan esim ensi yönä.
 
Mitkähän renkaat laittais kesäksi vai onko sillä mitään väliä? Kun nyt max. vauhti tulee olemaan 160km/h niin noista 270km/h hypersporttirenkaista menee tavallaan ominaisuudet hukkaan, mutta ei näille pyörille taida olla mitään "omia" renkaita? Mulla oli tuossa 636:ssa aikanaan Bridgestonen BT016:t ja ne tuntui mun mielestä tosi hyviltä ajaa, joten mietin jos laittaisi nyt nuo uudet BT S20:t. Ymmärsin että ne olis 016:n evoluutioversio eli ei vielä liian pehmeät ratarenkaat.
 
Mitkähän renkaat laittais kesäksi vai onko sillä mitään väliä? Kun nyt max. vauhti tulee olemaan 160km/h niin noista 270km/h hypersporttirenkaista menee tavallaan ominaisuudet hukkaan, mutta ei näille pyörille taida olla mitään "omia" renkaita? Mulla oli tuossa 636:ssa aikanaan Bridgestonen BT016:t ja ne tuntui mun mielestä tosi hyviltä ajaa, joten mietin jos laittaisi nyt nuo uudet BT S20:t. Ymmärsin että ne olis 016:n evoluutioversio eli ei vielä liian pehmeät ratarenkaat.

Eikai nuita kukaan osta huippunopeuden mukaan? :) Sportsmart Dunlopilta on loistava renkula.
 
Eikai nuita kukaan osta huippunopeuden mukaan? :) Sportsmart Dunlopilta on loistava renkula.

Heh juu mietin sitä että jos renkaan seos ja rakenne on tehty niin että se on parhaimmillaan 180km/h mutkissa (kyykyllä) niin toimiiko se sitten huonommin 80-100km/h mutkissa (dukella). Mutta toisaalta vois ajatella että nää nykyiset renkaat on niin hyviä että ne toimii missä vaan.
 
Mitkähän renkaat laittais kesäksi vai onko sillä mitään väliä? Kun nyt max. vauhti tulee olemaan 160km/h niin noista 270km/h hypersporttirenkaista menee tavallaan ominaisuudet hukkaan, mutta ei näille pyörille taida olla mitään "omia" renkaita? Mulla oli tuossa 636:ssa aikanaan Bridgestonen BT016:t ja ne tuntui mun mielestä tosi hyviltä ajaa, joten mietin jos laittaisi nyt nuo uudet BT S20:t. Ymmärsin että ne olis 016:n evoluutioversio eli ei vielä liian pehmeät ratarenkaat.

Itel pitäs kans vaihtaa heti alkuunsa uudet kummit. Varasin tost yhdestä paikasta jo itselleni Michelinin pilot powerit. Luulen et nykyistä takakumia ennnen siel paikoillaan oli tollanen. Se oli hyvä ja levee. Tykkään siit leviämmäst profiilist sekä ulkonäöllisesti, että ajomukavuudeltaa. Esim. Pirellin diablo on sellanen aika kapeenmallinen, sitä välttäisin itse.

Loppuviikosta aattelin päästä ajelemaan. :) Hyvää vauhtii sulaa lumet tuol. Aurinko paistaa ja +5,5'C. :)
 
Itel pitäs kans vaihtaa heti alkuunsa uudet kummit. Varasin tost yhdestä paikasta jo itselleni Michelinin pilot powerit. Luulen et nykyistä takakumia ennnen siel paikoillaan oli tollanen. Se oli hyvä ja levee. Tykkään siit leviämmäst profiilist sekä ulkonäöllisesti, että ajomukavuudeltaa. Esim. Pirellin diablo on sellanen aika kapeenmallinen, sitä välttäisin itse.

Just ajattelin että pitäiskö kokeilla Pirelliä :D Täytyy nyt sitten kattoa. Michelineissä on ainakin kuulemma "kolmio"-profiilin eturengas joka nopeuttaa ohjausta, ja se on tässä pyörässä mun mielestä ihan hyvä. Nuo vakiorenkaat on Pilot Powerit mutta ei 2CT:t. Michelinin imagossa on vaan se vika, että ne ei oo missään hipospeks-kilpasarjassa mukana kuten Bridgestone, Dunlop ja Pirelli :p

Vaihtoehdot joista arvon jonkun on nyt Bridgestone S20, Dunlop Sportmax Q2, Pirelli Diablo Rosso Corsa ja Michelin Power Pure.
 
Pakko huudella vaikka ei itellä dukea olekaan, vaan velipoika 690 sm. Ajattelin kans seuraaviksi hankkia puhtaasti asfaltille tarkoitetut renkaat, ja ajatuksena olisi noi continentalin road attack 2:set. Onkos niistä kenelläkään kokemuksia, vai eivätkö sovellu laisinkaan?
 
Pakko huudella vaikka ei itellä dukea olekaan, vaan velipoika 690 sm. Ajattelin kans seuraaviksi hankkia puhtaasti asfaltille tarkoitetut renkaat, ja ajatuksena olisi noi continentalin road attack 2:set. Onkos niistä kenelläkään kokemuksia, vai eivätkö sovellu laisinkaan?

Nuo Road Attackit on näemmä "sport touring" -renkaat. Heitän hatusta että "sport"-renkaisiin verrattuna niissä on varmaan kovempi/kestävämpi seos eli vähemmän max. pitoa, ja mahdollisesti vähemmän jyrkkä profiili eli ohjaa hitaammin mutta rauhallisemmin. Tässä nyt vaan nousee tietty se kysymys jota jo tuossa mietin, että vaatiiko nuo "sport"-renkaat paljonkin kovempaa kuormitusta että ne lämpenee kunnolla? Jolloin "sport touring" -rengas olisi loppupeleissä parempi kevyen pyörän mutkatieajoon.

Näyttäisi lisäksi siltä että Continental käyttää renkaissaan enemmän hiilimustaa (carbon black) kun taas muut enemmän piidioksidia (silica). Tässä on kait kaksi eri tapaa saavuttaa parempi märkäpito, mutta mitä eroa niillä on, ei aavistustakaan :D Lisäsin kuitenkin Contin SportAttackin vielä omaan listaani (road attackista pykälä sportin suuntaan).
 
Nuo Road Attackit on näemmä "sport touring" -renkaat. Heitän hatusta että "sport"-renkaisiin verrattuna niissä on varmaan kovempi/kestävämpi seos eli vähemmän max. pitoa, ja mahdollisesti vähemmän jyrkkä profiili eli ohjaa hitaammin mutta rauhallisemmin. Tässä nyt vaan nousee tietty se kysymys jota jo tuossa mietin, että vaatiiko nuo "sport"-renkaat paljonkin kovempaa kuormitusta että ne lämpenee kunnolla? Jolloin "sport touring" -rengas olisi loppupeleissä parempi kevyen pyörän mutkatieajoon.

Näyttäisi lisäksi siltä että Continental käyttää renkaissaan enemmän hiilimustaa (carbon black) kun taas muut enemmän piidioksidia (silica). Tässä on kait kaksi eri tapaa saavuttaa parempi märkäpito, mutta mitä eroa niillä on, ei aavistustakaan :D Lisäsin kuitenkin Contin SportAttackin vielä omaan listaani (road attackista pykälä sportin suuntaan).

Vielä kertaalleen, Dunlop SportSmart :) Kestää todella pitkään ja pitoa riittää todella vauhdikkaaseen ajoon.. taisi olla palkittu parhaana renkaanakin pariin otteeseen.
 
Mitä on tullu kuminvaihdolle hintaa? Ja itse kumille? Missä ootta vaihtanu? Vaiko ite?
 
Tuli sitten Duken keulasta ölpät pihalle. En tiedä oliko talvisäilytyksellä jokin osuus asiaan mutta tässä on siis kyseessä 6500km ajettu 2011 uutena ostettu pyörä. KTM Nordic suostui pistämään keulahuollon takuuseen ja pakettiin kuuluu myös uudet jarrupalat öljyisten tilalle.
 
Paljonkohan määräaikaishuollon Km-määrä saa mennä yli, että pysytään edelleen KTM-takuun edellyttämässä "määrätyt huollot on suoritettu oikeaan aikaan" -vaatimuksessa?
 
Onkos tässä 690 Duke 2012/2013 mallissa jotain mitä pitää tietää ennen ostoa?
125 Dukessa ollut hiukan onkelmia... tässä mitään vastaavaa?
Ketjussa raportoitu yksi keulan stefojen pettäminen. Onko enemmän? Yms.
Osto päätös työn alla ennen 15.02.2013.
Kiitos kommenteista jo näin etukäteen.
T: Tämä vai joku tylsä.
 
Onkos tässä 690 Duke 2012/2013 mallissa jotain mitä pitää tietää ennen ostoa?
125 Dukessa ollut hiukan onkelmia... tässä mitään vastaavaa?
Ketjussa raportoitu yksi keulan stefojen pettäminen. Onko enemmän? Yms.
Osto päätös työn alla ennen 15.02.2013.
Kiitos kommenteista jo näin etukäteen.
T: Tämä vai joku tylsä.

Tuosta keulasta voin ainakin sanoa, että 2011 R:ssä oli säädettävä WP:n keula kun taas 2012/2013 perusmallissa ei, eli ainakin osittain eri palikka kyseessä. Voihan niissä tietty olla samat stefat.

Eikös tuo 125 Duke rakenneta Intiassa? Kyllä nää Itävallan KTM:t on mun mielestä laadukkaasti rakennettuja ja kestäviä vehkeitä.
 
Itse olen räpeltänyt lähes kaiken helpon mitä dukeen voi tehdä.

-Änkkäristä lähti katti ja samalla tuli kiiloitettua pönttö

- ilmanputsarissa lisää reikiä , vakio filsua on turha vaihtaa *
"vapariin".

-akran mappi toi löylyä huomattavasti lisää , vääntö lähtee 1-1,5k alempaa. *( 1-2 vaihteen rajoitin poistuu mapilla)



Lainataas tätä...

Onks kellään tietoa/ohjeita katin poistoon -08 Duke3:n vakioputkesta??

SuperDukesta lähti 5kg painoa ja tehoa tuli tilalle kun kaveri repi katin pois pyörästään eli olis varmaan ihan hyödyllinen juttu...
 
Back
Ylös