• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ensipyörää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AppA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eka pyörä oli CBR 600rr, henki sekä hauskuus on tallella. 600cc riittää kaikkeen ajoon mainiosti(ja liiaksi). Mielipiteet on kuin nenät päässä, kaikilla on yksi.

Osta turbotettu isolohkobusa.... ei jää ainakaan kitumaan ku lepikkoon vetää ekassa mutkassa.... Tai osta F18 hornetti.... son viel nopiampi.....

Toi on vähän sama kuin että poju on pääsemässä ekaa kertaa nussimaan ja kyselee, et pitäskö nussii Jenna Jamesonii, Janina Frostellii vaiko Barbara Bushia kun kerran alkaa saamaan? Oletko koskaan kuullut samaa KOHTUUS??

Vai että veturi ei oo tarpeeks sporttinen??? MURRRR
mad.gif
mad.gif

Kyllä sen sporttisuus ainakiin minulle riittää hyvin, vaikka mopoaikojen jälkeen on kertynyt jo 21 vuotta prätkäkokemustakin. Pitäs kyllä riittää newbielle ihan hyvin  
veryangry.gif

Toi on vähän sama kuin että poju on pääsemässä ekaa kertaa nussimaan ja kyselee, et pitäskö nussii Jenna Jamesonii, Janina Frostellii vaiko Barbara Bushia kun kerran alkaa saamaan?
OT: Jenna Jameson  
062802jumpie_prv.gif
JJ on loppuunajettu - Eli Janinaa alle vaan ja kovaa ajoa!  
biggrin.gif
Ai siitä tulee se, missä on JJ? Vastaus: ajossa!
sport05.gif

Kyllä noi cb ja er ehotukset voi haudata samantien. Ootellaan nyt täsä kun kortti on kourasa ja pääsee testaileen eri vaihtoehtoja, niin eiköhän päätös ala pikkuhiljaa muovostuun pääsä. Edelleen se rr 96-97 on ykkösvaihtoehtona.

ps. snw, ei se sun matkapyöräskään pahalta tuntunut,ois yks semmonen täsä lähellä tievosakin ;)

Liikkeet täynnä pyöriä joten ajelemaan vaan. Kummasti omakin mielipide vaihtui kun muutamaa kymmentä eri pyörää oli ajellut.

Ite ostin ekaks pyöräks 600 bandiitin.No okei ikääki vasta sen verta ettei isompiin oo viel päässy käsiks ennen tätä
smile_org.gif
mut toisaalta siin ei kyl kiihtyvyys mihkään riitä enää.Kaks ekaa viikkoo oli kivaa ku se kiihtyki johonki.Nyt jo haluais tehokkaampaa
confused_orig.gif
Tietty seki riippuu tiestä mihin se riittää ja mihin ei.Mutkapätkillä se riittää ihan ok.Mut maantiellä kaipais tehoo.Mutta sekin on totta ettei tuollakaan pyörällä pysty hyödyntämään kaikkea tehoa joka paikassa. Mut ite en kyl ostais 500-kuutioista ekaks pyöräks.Kannattaa alottaa 600:lla.Niitä saa suht edullisesti ja suht uutena.Ainaki jos tinkii vähän.Tollanen pienempi pyörä on paras opettaja ekana pyöränä.Vaikka sanon tehon loppuneen 600:sta, niin todellakaan en kadu ostostani.Haaveeni olisi ollut R1.Mutta rahat ei riittänyt ja järki sanoi, että kannattaa opetella pienemmällä.Se antaa enemmän virheitä anteeksi.No okei...on mulla krossi pyöristä ja mopoista kokemusta suht paljon.Ikää vasta 20.Mut kannattaa kuunnella sydäntä mitä haluat
smile_org.gif
ja järkee mitä todella tarvitset ekalta pyörältä.Suosittelen lämpimästi 600:n ostoa.Toivottavasti tästä nyt sai jotain selvää eikä tulis vittuilua
smile_org.gif

Ite ostin ekaks pyöräks 600 bandiitin.No okei ikääki vasta sen verta ettei isompiin oo viel päässy käsiks ennen tätä
smile_org.gif
mut toisaalta siin ei kyl kiihtyvyys mihkään riitä enää.Kaks ekaa viikkoo oli kivaa ku se kiihtyki johonki.Nyt jo haluais tehokkaampaa
confused_orig.gif
Tietty seki riippuu tiestä mihin se riittää ja mihin ei.Mutkapätkillä se riittää ihan ok.Mut maantiellä kaipais tehoo.Mutta sekin on totta ettei tuollakaan pyörällä pysty hyödyntämään kaikkea tehoa joka paikassa. Mut ite en kyl ostais 500-kuutioista ekaks pyöräks.Kannattaa alottaa 600:lla.Niitä saa suht edullisesti ja suht uutena.Ainaki jos tinkii vähän.Tollanen pienempi pyörä on paras opettaja ekana pyöränä.Vaikka sanon tehon loppuneen 600:sta, niin todellakaan en kadu ostostani.Haaveeni olisi ollut R1.Mutta rahat ei riittänyt ja järki sanoi, että kannattaa opetella pienemmällä.Se antaa enemmän virheitä anteeksi.No okei...on mulla krossi pyöristä ja mopoista kokemusta suht paljon.Ikää vasta 20.Mut kannattaa kuunnella sydäntä mitä haluat
smile_org.gif
ja järkee mitä todella tarvitset ekalta pyörältä.Suosittelen lämpimästi 600:n ostoa.Toivottavasti tästä nyt sai jotain selvää eikä tulis vittuilua
smile_org.gif
Hmm, aika mielenkiintoista että kiihtyvyys loppuu kahdessa viikossa? Tarkoitatko nyt sitä, että se kiihtyvyys ei ole riittävä edes tehoalueella eli varmaankin 8000-11000 kierroksilla? Mulla meni ainakin 15tkm, ennenkuin opin käyttään kunnolla edes mun pyörän tehoja kunnolla ja on sitä mopolla tullut ajettua kuus vuotta ihan hulluna ja isojakin pyöriä on tullut koeajettua melkein kymmenisen kappaletta.

Tietty ei ne mun rahoja ole, jos joku haluaa tonnikyykyn heti alle, mut koska mielipiteitähän täällä kysellään, niin kyllä sanoisin että alle 200kg pyörässä about sata hummaa kuussatkussa alkaa riittään hyyyvin pitkälle Suomessa. Esim zzr 600:n moottori on jotain mitä ei uskois 600:sen moottorin olevan.

Kuussatasissakin on todella paljon eroa, olen nyt vuoden sisällä koeajanut kuutisen eri kuussatkua ja jokainen oli kuin ihan eri puusta veistetty, moottorienkin osalta. Eli koeajoa, koeajoa
smile_org.gif

PS. ( nyt vasta se vittuilu
wink.gif
) Bikez.comin mukaan 600cc banditin 0-100km/h olis 4.10s, et tuskin kovin montaa autoa tulee liikenteessä vastaan joka samaan pystyy
tounge.gif

Niin se kiihtyvyys...
biggrin.gif
sallituihin nopeuksiin ihan liian nopeasti vaikka onkin vain 500 kuutiota. Kun ei sitä joka kerta kehtaa edes käyttää kaikkia tehoja, niin tuskin niihin silloin voi kyllästyä. Eri asia sitten, jos käy radalla ajelemassa, silloin myös muiden ominaisuuksien rajoja saattaa koetella, mutta harvempi niin tekee. Toki ulkonäkö on sitten taas makuasia ja kokeilemalla sitten huomaa ne muut päätökseen vaikuttavat asiat. Kustannussyistä ostin vain 500:n, edullisemmat osat(renkaat, niitä menee), vakuutukset ja polttoainekulut. Ja tästä on sitten helpompi ja edullisempi parantaa.

Alotin 500cc Suzkalla ikämiehenä. Nyt on 650 Suszka ja riittää ;)

500 oli mainio opettelu / kertaus mopo. Kevyt, ketterä ja yksinkertainen ja kyllä silläkin kortista pääsee jos on sikseen.

650 on edelleen twini, mutta vähän monimutkasempi tekniikaltaan. Tosin edelleen kevyt ja ketterä sillä on oikein kiva ajella kaikennäkösillä teillä. En ole mikään matka motoristi niin isompaa ne tartte ainakaan toistaseks.

Toki pentuna ajeltu mopoja ja moottoripyöriä nuoruudessa ;)

A-tuli korttiin jo alkujaan siitä voi päätellä ikää.

Jatkoin reilu vuosi sitten viissatasella ja ei riittänyt mihinkään, mutta toisaalta hyvä oli opetella silla takasin moottoripyöräilyn saloihin. Keväällä ostin seiskapuolikkaan joka jäi pieneksi kahdessa viikossa. Nyt tonninen sv ja kymppitonnin jälkeen olen tullut siihen tulokseen että liian tehoton.
eek.gif

Jatkoin reilu vuosi sitten viissatasella ja ei riittänyt mihinkään, mutta toisaalta hyvä oli opetella silla takasin moottoripyöräilyn saloihin. Keväällä ostin seiskapuolikkaan joka jäi pieneksi kahdessa viikossa. Nyt tonninen sv ja kymppitonnin jälkeen olen tullut siihen tulokseen että liian tehoton.
eek.gif
Ootko kuullut että moottori tykkää kun sitä kierrättää?
wink.gif

Tulee myös halvemmaksi
tounge.gif

eek.gif
Ootko kuullut että moottori tykkää kun sitä kierrättää?  
wink.gif

Tulee myös halvemmaksi  
tounge.gif
Usko pois, kaikki on käytössä mitä irti saa. Pitää saada enemmän kun ei vaan riitä. Toivottavasti ei käy niin ettei mikään riitä.
Täytyy varmaan siirtyä takaisin krossipeleihin ja metsä polkuihin siellä kun noi rajat löytyy helpommin.

eek.gif
taitaa olla väsyneen löpinää

eek.gif
No menisit nukkumaan jos väsyttää.

eek.gif
Eiku en saanu unta vaikka yritin, mutta eikai se ny liian tehottomalta kuitenkaa oikeesti o alkanu tunuu?

eek.gif
Eiku en saanu unta vaikka yritin, mutta eikai se ny liian tehottomalta kuitenkaa oikeesti o alkanu tunuu?
Kyllä se tuntuu siltä että kaipaa muutamaakymmentä terävämpää heppaa alleen. Alustakin saisi olla jonkinverran urheilullisempi, tosin tässä asiassa on säätäjässäkin parantamisen varaa. Tosissani olen ajatellut vaihtaa tehokkaampaan vielä tänä kesänä ja syynä on nykyisen pyörän kapasiteetti, se ei vaan ole tarpeeksi sporttinen minulle!

Hähä, onko tällä 600cc unohtamisella jotain yhteyttä mun pyörän hankinnan kans
wink.gif
Mut sitteku sen kortin saat käteen niin käyhän kokeileen tota mun veturia, tiedä vaikka tykästyisit siihen
smile_org.gif
.
Hallitus haukku sun pyörän
biggrin.gif
Ei oo kuulemma tarpeeksi sporttinen
biggrin.gif

Niinhän siinä varmasti kävis et jos 600 laittas ja sitte käy isompaa testaan, niin kuume iskee samantien uudestaan.
Kannattaa muistaa, että jos meinaatte ajella enempi 2 päällä, niin noi supersporttien "takapenkit" on aikas kovia pidemmän päälle...
Eri asia sitten ihan nurkka-ajossa, mutta kyllä yleensä kommentit on ollut sen suuntaisia, että penkki pitää olla yhtenäinen.

Back