Fazeri on loistava....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kurapolku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kurapolku

New member
Tulipa taas todistettua itselleni, että hyvät kaupat tein Fazerin ostaessani. Olen parin viikon aikana käynyt ajamassa noin 15 muuta merkkiä ja mallia. Ei ole Fazun voittanutta.
062802jumpie_prv.gif

Oikein
biggrin.gif

Omalla on nyt 3200km takana ja ei ole tarvinnut pettyä vielä. Mitä nyt suutinsarjan vois laittaa, tangon vaihtaa kun se ajoasento on kuitenkin aika enduro =) Jousitusta pistin eilen roimasti kireämmälle ja sitähän se kaipasikin.

Kävin tällä viikolla myös koeajamassa tuon fazerin ja aivan mahtava pelihän se oli matalaa pleksiä lukuunottamatta
cool.gif

Paras pyörä kyllä mitä olen koskaan tyypittänyt, mutta onkin vielä pari kiinnostavaa kilpailijaa testaamatta.

Varmastikin hieno peli, en kiistä. Hieman alkaa vain ikä painamaan...

Oikein  
biggrin.gif

Omalla on nyt 3200km takana ja ei ole tarvinnut pettyä vielä. Mitä nyt suutinsarjan vois laittaa, tangon vaihtaa kun se ajoasento on kuitenkin aika enduro =) Jousitusta pistin eilen roimasti kireämmälle ja sitähän se kaipasikin.
Itseäkin ruvennut kiinnostaan Fasu. Ehkäpä tuore 600:nen olisi aluksi hankintalistalla. Kuinka "enduro" tuo ajoasento on? Onkohan vuosia katuendurolla ajaneelle kovinkin kyykky ajoasento?
Paljonko kusiainen syö käytännössä? Tonnista jossain haukuttiin isoruokaiseksi...  Onko tonnisen ja kusisaisen fyysisissä mitoissa paljon eroa? Missä vuosimallissa keula muuttuu nuorekkaamaksi? Ja vielä ajettavuudesta; Millainen ajaa soratiellä??

FZ6S on loistava pyörä! Tästä tonnisesta en oo vielä mitenkään varma.

Pikkufasu kulki mulla n. 4,5 litralla ja mikä parasta, korkeusasema merenpinnasta ei muuta sitä.

Tonninen on vasta ollu sisäänajossa ja siististikään ei näköjään 5,5 alitu. Mitä sit, ku käännän hanat kaakkoon?

Pikkufasun ajoasento on 1,8 metriselle bueno. Ajoin pyörällä yli 7 tkm ja kaipaan esim. sitä starttia: vähä peukaloa näytti ja heti tulille. Ny saa asetella ryyppyä ja hyvä jos kolmannella…

Ei nää soralla enduroita oo, mutta helpompia ajaa, kun useammat kapeampirenkaiset
wink.gif

Muuttuuko FZS600 -> FZ6S:ksi vasta vuonna 2004? Onko kyseessä täysin erilaiset pyörät vai onko pelkkä "face lift"??

Muuttuuko FZS600 -> FZ6S:ksi vasta vuonna 2004? Onko kyseessä täysin erilaiset pyörät vai onko pelkkä "face lift"??
Jep:2004. Täysin eri pyörä. Katselepa FZ6s tekniikkaa ja teho/painosuhdetta. On ruiskua, käynninestoa, digitaalia, jne.

Valitettavasti kehitys on tuonut myös katalysaattorin, kuiskaavat desibelit, jne.

Hmm... monessa artikkelissa on kehuttu vanhempaa versiota paremmaksi kuin uutta.  
tounge.gif
Tiedä sitten, kun en uudella ole ajanut.
nixweiss.gif

Nojoo ottia tuota.
Meikällä pyöräkehitys kulkee selkeästi taaksepäin, zeta-kawan teknoruiskusta mentiin tuommoseen kaasarinieleskelijään. Eihän tuolla (tonnisella) kyllä pääse lähellekään zetan kulutusta (5.5l/100km oli muuten viime kesän kokonaiskulutus, kun kuiteista laskin), kunhan vaan ei tankkia imaise lommolle kiihdytysessä =) Kawalla en saanu repimälläkään kulutusta paljon 7l/100km kummemmaksi, fasulla meni jo pikku kiskomisella (osa matkaa, osa repimistä) tuo 7l...

Kyselin tänään ohimennen huollosta siitä starttihommelista, kyllähän ne mekaanikot vähän semmosta meinas, että ne tuppaa olemaan yksilöitä. Toinen voipi startata kun vähän hipaisee starttinappia ja toinen vaatii kaasua, ryyppyä ja ave mariaa. Harmi, että itsellä on tuo jälkimmäinen. Kaipa sen kans oppii olemaan.

Tuolla toisessa threadissa jo mainostinkin, että meni se stonga vaihtoon kun en siitä orggis-ajoasennosta tykkää. Ostin semmosen "halpis"-alumiinitangon, piti olla sininen niin on bling-blingiä =) Vähän se on löysä se tanko, ehkä joskus tulevaisuudessa iskee jotain renthalin fatbaria kiinni, kun taas alkaa tuota irtorahaa pyörimään jaloissa. Tämmönen nyt.

Edelleen tyytyväinen vaihtoon.

edit:
Nii joo Transalp: Meikä luulis, että tuohon tonniseen on sun melko helppo siirtyä, ei se vakiona ole todellakaan mikään kyykky. Eihän se tietenkään transalppi ole, mutta ei ihan gixxerikään.

Hmm... monessa artikkelissa on kehuttu vanhempaa versiota paremmaksi kuin uutta.
tounge.gif
nixweiss.gif
Tarkoitukseni ei mitenkään ole haukkua ”vanhaa” FZS600. Olen sitä vain tyypittänyt, enkä hauku.

Tarkoitukseni oli kehua helvetisti FZ6S:ää. Se on hyvä pyörä. Minulle vaan turhan kevyt, snadi. Kaikki tuo on oppimiskysymystä, vaan kun olen painavammilla oppini saanut, ni…
sport05.gif

tounge.gif
nixweiss.gif
Tarkoitukseni ei mitenkään ole haukkua ”vanhaa” FZS600. Olen sitä vain tyypittänyt, enkä hauku.

Tarkoitukseni oli kehua helvetisti FZ6S:ää. Se on hyvä pyörä. Minulle vaan turhan kevyt, snadi. Kaikki tuo on oppimiskysymystä, vaan kun olen painavammilla oppini saanut, ni…
sport05.gif
Mullakin on himassa joku brittilehti, jossa oli vanhan ja uuden vertailu. Uusi ei ollut mitenkään ylivoimainen voittaja, en muista oliko voittaja lainkaan.

Nimenomaan suosittelivat hyväkuntoisen käytetyn pikku-fasun ostamista, best-buy. Monen käytetyn hintapyynnit on vaan epärealistisia, pikkuisella lisäsatsauksella saa uuden.

Käykääs kattoon NYT niitä hintapyyntöjä. Hi hi hi. Muutaman tonnin ajetun FZ6S:n saa alle 9 teur.
smile_org.gif

sport05.gif
Noh, en ottanut sitä haukkuna, vaan piti laittaa vähän provosoivaa tekstiä jutun aikaansaamiseksi.  
wink.gif

Kyllähän nyt päivitetyn mallin pitää olla parempi kuin vanha. Mutta itsekin jossain luin tuosta uusi vs. vanha malli ja muistelen ettei uusi ainakaan voittanut.

Joitain eroavasuuksia voisin pikaisesti luetella, joista tietenkin vanhemman mallin paremmuudet ensin.  
tounge.gif

- Mittaristo mennyt selkeästi huonommaksi
- Etujarrut eivät enää niin tehokkaat (vanhassa samat kuin R1:ssä ja muissa) Uudessakin varmaan riittävät.
- Uusi moottori (kuulemma) enemmän kierroskone, vääntöä ei löydy alhaalta (kuusisatasessa, mitä vääntöä...alhaalta...)
- Uusi on kevyempi (esim. alu runko)
- Uudessa ruisku, polttoaineen kulutus ei kuitenkaan ole pienempi. Oma fasu menee kevyesti alle 4 litran tasaisella 80-100 maantieajolla, keskikulutus on tänä kesänä ollut n. 4,5 l/100km sis. 3 päivää rataa ja 3500 km norjan reissun kaksi päällä kamppeiden kanssa)
- Uudemmassa korkeampi istuinkorkeus
...

Itseäkin polttelee isommat kuutiot ja tarkoitus on vaihtaa ehkä vuoden päästä johonkin litraiseen kamppeeseen. Emäntä on vaan aloittanut mopoilun tänä kesänä ja isompaa ei vielä kannata ostaa. Tuo on kyllä hyvä pyörä aloittelijallekkin ja ominaisuuksia riittää pidemmällekkin. Itsellä ollut vain aiempi pyörä reilu litrainen ärrä-suska (teinit gikseriksin nimittelee) ja tuo kusiainen ei mitään hirveitä kiksejä anna.

Olisiko mitään ehdotuksia kevyestä litraisesta pyörästä, jolla muorikin osaisi ajaa? Tuo tonninen fasu voisi olla hyvä ja pitää jossain vaiheessa käydä muorin kanssa testaamassa. Vaihtoehtoina olen miettinyt myös noita kevyempiä v2:ia esim. Suskan SV1000S tms. Tuokin kuulostaa olevan vähän kyykyn puoleinen ja matkustajan tilat syvältä.
nixweiss.gif

Btw. kilosissa näyttäs ainakin runko muuttuneen mustaksi 03-> malleissa. Onkohan muita muutoksia tuon mallin aikana tehty?

Tonninen on vasta ollu sisäänajossa ja siististikään ei näköjään 5,5 alitu. Mitä sit, ku käännän hanat kaakkoon?

Pikkufasun ajoasento on 1,8 metriselle bueno. Ajoin pyörällä yli 7 tkm ja kaipaan esim. sitä starttia: vähä peukaloa näytti ja heti tulille. Ny saa asetella ryyppyä ja hyvä jos kolmannella…
Sit kulutus nousee 8-10 litraan satkul
biggrin.gif

meitsil 04 vuosimallia oleva tonninen fasu ja myöskin melko "janoinen" kylmänä käynnistettäes
nixweiss.gif

Sit kulutus nousee 8-10 litraan satkul
biggrin.gif

meitsil 04 vuosimallia oleva tonninen fasu ja myöskin melko "janoinen" kylmänä käynnistettäes
nixweiss.gif
Juu kyllähän se näyttää syöpöttelevät jos noita kylmästartteja joutuu paljon tekeen. Toivottavasti se onkin vaan siitä kiinni =) Sillon ku ostin tuon ja ajoin kotiin, oli kulutus 4.9l/100km ensimmäisen 300km jälkeen. Eipä oo paljon noita lukemia hätyytelty sen jälkeen. Viikon päästä ois eka pidempi reissu, sitten saa ihan matkalukemiakin verrokiksi.

Back